Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yli 55-vuotias työtön? Hallitus haluaa sinut töihin

Vierailija
17.07.2024 |

Sinä yli 55-vuotias työtön! Arto Satonen haluaa sinut töihin.

Työministeri Satosen mukaan moni 55-vuotias ja tätä vanhempi on erinomainen työntekijä ja hyvässä kunnossa, eli hänestä olisi suuri hyöty työelämässä.

Hallituksen asettama entisen työministerin Jari Lindströmin johtama työryhmä selvittääkin keinoja ikäsyrjinnän kitkemiseen työelämästä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoministeri-satonen-haluaa-yli-55-…

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmasti sama joka jatkuvalla syötöllä haukkuu työttömiä. Ensimmäinen aloitus klo 9.42 ja tämä uusin klo 17.07.

Ei taida olla kovin häävi elämä kun täällä pyörii. Eikä kyllä ole edes töissä. Tai tekee näitä aloituksia työajalla!

Vierailija
62/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta enää työnteko. Oma elämä voittaa työelämän.

Sama täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää tulee enemmän, ei työnteko enää niin kauheasti kiinnosta. Elämässä on muutakin kivaa kuin työnteko. 

Vierailija
64/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hyvä, jos on jo työputki takana. Toista se on nämä elämäntapatyöttömät. Heidän pitäisi potkia töihin.

Montako elämäntapatyötöntä luulet yli 55-vuotiaissa olevan? Eivätköhän ne ole näitä kolmekymppisiä pleikanpelaajahemmoja. Itse menin kesätöihin suoraan rippileiriltä. Opiskelin samalla, kun tein töitä ikävuodet 15-22. SItä ei oteta huomioon työeläkkeessä. Reilua.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun parin vuoden kuluttua jään työeläkkeelle, en taatusti jatka työntekoa. Nuoret ne töitä tarvitsevat. Heillä on elämä edessään ja ovat taatusti virkeämpiä ja aikaansaavempia. Muistikin alkaa tässä jo hapertumaan ja olen paljon hitaampi monissa arjen asioissa kuin vielä 8 vuotta sitten.

No tämähän ei millään tavalla koskettanut sitten sinua, jos pääset jo eläkkeelle. Meitä muita, joilla työkyky on vielä ihan tikissä, on paljon. Me emme pääse työeläkkeelle 10-17 vuoteen vielä.

N55

Osittain kyllä kosketti, koskatuossa linkin takana olevassa jutussahan  Satosen mielestähän myös jo eläkkeelle päässeiden pitäisi jatkaa edelleen töissä. Mä olen samaa mieltä siitä, että työnantajien pitäisi kyllä työllistää myös 55 vuotta täyttäneitä, koska heillä ei ne eläkepäivät ole vielä lähelläkään aamukammalla laskettavissa. Eri juttu meillä, joilla henkisesti vasen jalka on jo eläkkeellä eli eläkeikään ei  ole enää kovin kauaa. 

Vierailija
66/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kova vero palkkatyöstä. Sitä paitsi minulla on jo kaikkea, omakotitalo, osake kahdessa kaupungissa, kesämökki, lapinmökki, pari venettä, autoja, osakesalkku. Sanokaa Satoselle etten viitsi vaivautua.

DI

Vierailija
67/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää tulee enemmän, ei työnteko enää niin kauheasti kiinnosta. Elämässä on muutakin kivaa kuin työnteko. 

En nyt sanoisi työtä kivaksi. Vaan liian pienestä varallisuudesta johtuviksi pakkoliikkeiksi.

Vierailija
69/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on kokoaikatyö ja TES:n mukainen palkka.

T. Työtön

Vierailija
70/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 79 vuotias mitä.minun pitää tehdä vielä että kokoomus ottaa näppinsä irti lompakostani perkele

Vierailija
71/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi. Menen ihan muihin hommiin. Yksityinen turvallisuusala, luvat on. 

N 59

Vierailija
72/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hallituksen kannustus tarkoita työttömyysetuuksien leikkaamista.

Alkaa kelvata työ 10€ tuntipalkalla.

Vierailija
73/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on varmasti sama joka jatkuvalla syötöllä haukkuu työttömiä. Ensimmäinen aloitus klo 9.42 ja tämä uusin klo 17.07.

Ei taida olla kovin häävi elämä kun täällä pyörii. Eikä kyllä ole edes töissä. Tai tekee näitä aloituksia työajalla!

Ap:llä on palkaton duuni persujen vihatoimistossa. Kahvit ja viineri talon puolesta.

Vierailija
74/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hallituksen kannustus tarkoita työttömyysetuuksien leikkaamista.

Alkaa kelvata työ 10€ tuntipalkalla.

Ei ala. Työ, joka ei kata tekijälleen edes siitä aiheutuvia kuluja, on turhaa työtä. 

Vierailija
75/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just turvakengät. Mihin saan tulla potkimaan ap:tä olemattomille munille? 

Vierailija
76/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus siis tarjoaa töitä yli 55-vuotiaille työttömille?

Hallitus kannustaa työnantajia tarjoamaan.

Jaa, tämä oli taas täyttä hölyn pölyä.

Vierailija
77/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hyvä, jos on jo työputki takana. Toista se on nämä elämäntapatyöttömät. Heidän pitäisi potkia töihin.

Montako elämäntapatyötöntä luulet yli 55-vuotiaissa olevan? Eivätköhän ne ole näitä kolmekymppisiä pleikanpelaajahemmoja. Itse menin kesätöihin suoraan rippileiriltä. Opiskelin samalla, kun tein töitä ikävuodet 15-22. SItä ei oteta huomioon työeläkkeessä. Reilua.

Me olemme täällä oppimassa henkisiä asioita, emme ole enää työn orjia.

Vierailija
78/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Satonen tulee vastaan, teen hänelle ensin  henkilötarkastuksen ja sitten poistan alueelta järjestyksen turvaamiseksi.

Vierailija
79/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kova vero palkkatyöstä. Sitä paitsi minulla on jo kaikkea, omakotitalo, osake kahdessa kaupungissa, kesämökki, lapinmökki, pari venettä, autoja, osakesalkku. Sanokaa Satoselle etten viitsi vaivautua.

DI

Se on se ongelma, kun on kannustettu jo tarpeeksi isoilla tuloilla niin sitten on aina vain vaikeampi kannustaa. 

Vierailija
80/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on oma vika.