Oletko yli 55-vuotias työtön? Hallitus haluaa sinut töihin
Sinä yli 55-vuotias työtön! Arto Satonen haluaa sinut töihin.
Työministeri Satosen mukaan moni 55-vuotias ja tätä vanhempi on erinomainen työntekijä ja hyvässä kunnossa, eli hänestä olisi suuri hyöty työelämässä.
Hallituksen asettama entisen työministerin Jari Lindströmin johtama työryhmä selvittääkin keinoja ikäsyrjinnän kitkemiseen työelämästä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoministeri-satonen-haluaa-yli-55-…
Kommentit (163)
Vihdoin meillä on hallitus, joka arvostaa työntekoa ja yrittämistä.
Minkälaisella taikasauvalla satonen&Co aikovat muuttaa työnantajien asennetta palkkaamaan kohderyhmän ikäisiä? Työnantajille tulisi antaa mahdollisuus maksaa vähemmän kuluja kun nyt, tällähetkellä vanhemmasta pitää maksaa suurempia sivukuluja. Aiotaanko tähän tehdä korjausliike.
Melkein jokaisella alkaa terveys reistailla yli 50-vuotiaana. Siksi heitä ei palkata.
Tottakai yli 55 vuotiaat otetaan töihin kunhan lakia rukataan niin, että heille tarvitsee maksaa vähemmän alentuneen työkyvyn vuoksi. Tämähän tässä on takana. Kun ei saada ulkomailta halpaa työvoimaa tarpeeksi käytetään heidän sijaansa ikääntyneitä.
Mistäs työt sitten? Siinäpä kysymys. Nuoriltako?
Vierailija kirjoitti:
Mistäs työt sitten? Siinäpä kysymys. Nuoriltako?
Hallitus luo työministeri Satosen johdolla Suomeen 100 000 uutta työpaikkaa:
https://www.satonen.fi/kansantalouden-oppitunnit/kansantaloustieteen-op…
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttamalla valtavasti konkursseja ja työttömyyttä? No jos olet sitä mieltä.
Työnantajille tiedoksi,minun työpaikalla on yksi yli 55 vuotias saikuttaja...muut saikuttajat alle 30 vuotiaita eli kannattaa palkata vanhempaa väkeä. Toki tämä ehkä vain minun työpaikkaa koskeva😁
Vierailija kirjoitti:
Satonen on paras työministeri aikoihin.
Hänellä on apunaan Jari Lindström.
Sain kirjeen, jossa minut on siirretty Typin piiriin. Olen 62v työtön. Googlasin Typ: in, se on kuntouttavia työtoimintoja, kuntien sakkomaksujen vuoksi luotu systeemi, jossa yli vuoden työttömämä ollut pakotetaan ilmaistöihin, jotta kunnat eivät joudu maksamaan sakkoja työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Sain kirjeen, jossa minut on siirretty Typin piiriin. Olen 62v työtön. Googlasin Typ: in, se on kuntouttavia työtoimintoja, kuntien sakkomaksujen vuoksi luotu systeemi, jossa yli vuoden työttömämä ollut pakotetaan ilmaistöihin, jotta kunnat eivät joudu maksamaan sakkoja työttömistä.
Samalla työtön kuntoutuu, ja hänen työllistymismahdollisuutensa paranevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Usein ajatellaan, että eläkkeelle jäädään työuran huipulta. Voisiko ajatella, että huippu olisikin hieman aikaisemmin, ja viimeiset vuodet tehdään töitä, jotka eivät ole niin vaativia? Satonen kysyy.
Miksi pitäisi tehdä?
Koska kaikki eivät voi tehdä niitä huipputehtäviä. Ja osalla on yli 55-vuotiaana jo terveydentila heikentynyt ja jaksaminen alentunut.
No minä ainakin sain ihan akateemista koulutusta vastaavan paikan. Ihmisillä vain on mystisiä ennakkoluuloja.
t. 63 v
En tiedä, kenen mystisistä ennakkoluuloista johtuu, että minä, akateemisesti kouluttautunut 55 vuotias en ole päässyt yli 10 vuoteen yhteenkään työhaastatteluun. Joskus 8 vuotta sitten lakkasin odottamasta niitä haastattelupyyntöjä, mutta hakemuksia olen jatkuvasti lähetellyt. Työnhakuvalmennuksessakin olen käynyt, ja siellä minun hakemuksiani on kehuttu niin hyviksi, että niillä "pääsee mihin vain" töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v. ja rehellisesti sanottuna ei kiinnosta hevon vi....... työnteko enää. Yritän kehitellä että pääsisin eläkkeelle.
Ei varmaan kauheasti tarvitse kehitellä mitään, sillä et kuulu haluttuun ikäryhmään. Nuoret ja näppärät vievät paikat.
Hel...... hyvä. Todellakin toivon että ei kukaan palkkaa.
Perintövero pitäisi poistaa välittömästi.
Ikää 58 ja vuosikausia työkyvytön. Ei näytä ketään kiinnostavan miksi en kykene töihin. Lääkärissä on tullut laukattua ja pyydettyä yhtä jos toistakin tutkimusta mutta ei kiinnosta. Monikohan työllistäisi?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei työkyvyn selvitystä ja kuntouttamista.
Kasva nyt ensin vaikka aikuiseksi vihdoinkin.