Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yli 55-vuotias työtön? Hallitus haluaa sinut töihin

Vierailija
17.07.2024 |

Sinä yli 55-vuotias työtön! Arto Satonen haluaa sinut töihin.

Työministeri Satosen mukaan moni 55-vuotias ja tätä vanhempi on erinomainen työntekijä ja hyvässä kunnossa, eli hänestä olisi suuri hyöty työelämässä.

Hallituksen asettama entisen työministerin Jari Lindströmin johtama työryhmä selvittääkin keinoja ikäsyrjinnän kitkemiseen työelämästä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoministeri-satonen-haluaa-yli-55-…

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v työtön, ja haluan töihin.

Mahtaakohan hallituksella olla minulle soveltuvaa työtä tarjolla?

Yritykset, joilla olisi ollut minulle soveltuvaa työtä tarjolla, eivät ole viime vuosina olleet halukkaita palkkaamaan minua töihin.

Vierailija
82/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammalan ylivammainen, sian ja paviaanin sekoitus, Arto Satonen hourii omiaan. Työnantajat eivät tule palkkaamaan vanhoja työttömiä vaikka hallitus on niin toivovinaan. Työttömyys nousussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Satonen tulee vastaan, teen hänelle ensin  henkilötarkastuksen ja sitten poistan alueelta järjestyksen turvaamiseksi.

Millä valtuuksilla?

Vierailija
84/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammalan ylivammainen, sian ja paviaanin sekoitus, Arto Satonen hourii omiaan. Työnantajat eivät tule palkkaamaan vanhoja työttömiä vaikka hallitus on niin toivovinaan. Työttömyys nousussa.

Kirjoitat tosi rumasti.

Vierailija
85/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53v.  ja rehellisesti sanottuna ei kiinnosta hevon vi....... työnteko enää. Yritän kehitellä että pääsisin eläkkeelle. 

Vierailija
86/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen voisi kertoa asian myös työnantajille. T. Työtön, 61v.

Vierailija
87/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat tosi rumasti.

Katso miten rumasti ja tarkoituksella ilkeästi psykopaattihallitus toimii. Siihen verrattuna olen enkeli.

Vierailija
88/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus ministeriltä.

Vierailija
89/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää 80-vuotiaaksi, niin että yheiskunta pyörisi, pitäisi kyllä pitempään töitä, kuin kolmasosa eliniästä. Ellei ole jotenkin sairas ja kykenemätön.

Vierailija
90/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 54 eikä sitä työpaikkaa löydy minulle millään! Mutta odotellaanpa sitten vielä vuosi. Kerran vuoden vanhempana olen taas kova tekijä.

Vierailija
91/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän hallituksen kannustus tarkoita työttömyysetuuksien leikkaamista.

Alkaa kelvata työ 10€ tuntipalkalla.

No eipähän tuosta jää työmatka- yms. vähennysten jälkeen paljon verotettavaa tuloa vaikka kokopäivätyötä tekisi. Veroprosentti ehkä 5 tai jotain sinne päin.

Vierailija
92/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatöihin? Hienoa. Sitähän minäkin tässä olen jo pari vuotta halunnut. Kiva, että kohta työnantajakin haluaa.

Haluaahan se, 9€ päivä. EK kiittää.

Vierailija
93/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia yli 55v jolla ei ole enää perhettäkään elätettävänä.

Minä en enää syrjäydy ja pärjään vähemmälläkin jotenka luovutan työpaikan jollekkin perheelliselle joka tarvii enemmän sitä palkkatyötä.

Vierailija
94/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat tosi rumasti.

Hän on raatorehellinen.

Vierailija
95/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopääsössösatonen ei ole kovinkaan upea esimerkki töissä olevasta yli 50-vuotiaasta. 

Vierailija
96/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa siis töihin kaikki lähellä eläkeikää olevat ja ylikin. Näistä moni on toki työkykyisiä ja työkokemusta löytyy, mutta myös paljon liki työkyvyttömiä, joita ei päästetä sairaseläkkeelle millään.

Nuoret koulutetaan kalliilla, sekä nuorille itselleen (opintolainat korkoineen) että myös valtioille ja heille ei sitten löydy töitä. Moni vanhemmista olisi valmis väistymään, mutta tämä ei valtiolle käy.

Nuoret eivät saa töitä, sitten opetetaan, että tuillakin voi elää ja sitten ihmetellään, kun työt ei kelpaa.

Vierailija
97/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio pilata firmani kilpailukykyä yli 55 vuotiailla, sori siitä.

Vierailija
98/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Oikeaa toimintaa.

Meidän yrityksen johtoportaassa oltiin tyytyväisiä, että melkein  kaikista  eläkeikää lähestyvistä työntekijöistä on nyt päästy eroon. 

Vierailija
99/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53v.  ja rehellisesti sanottuna ei kiinnosta hevon vi....... työnteko enää. Yritän kehitellä että pääsisin eläkkeelle. 

Ei varmaan kauheasti tarvitse kehitellä mitään, sillä et kuulu haluttuun ikäryhmään. Nuoret ja näppärät vievät paikat. 

Vierailija
100/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva. Kunhan työnantajat olisivat samaa mieltä. Ei se auta että möhömaha Satonen niin haluaa.

Ei sekään mitään auta että nimittelee toisia ilkeesti vaikka kuinka harmittaisi.