Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yli 55-vuotias työtön? Hallitus haluaa sinut töihin

Vierailija
17.07.2024 |

Sinä yli 55-vuotias työtön! Arto Satonen haluaa sinut töihin.

Työministeri Satosen mukaan moni 55-vuotias ja tätä vanhempi on erinomainen työntekijä ja hyvässä kunnossa, eli hänestä olisi suuri hyöty työelämässä.

Hallituksen asettama entisen työministerin Jari Lindströmin johtama työryhmä selvittääkin keinoja ikäsyrjinnän kitkemiseen työelämästä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyoministeri-satonen-haluaa-yli-55-…

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että kannustaminen  tapahtuu niin, että yli 55-vuotiaat saa palkata harjoittelijapalkalla.

Vierailija
42/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satonen on paras työministeri aikoihin.

Kovin on miinusmerkkistä ministerin kausi. Työttömyys on noussut koko ajan kun ek hallituksen käsinuket säätää. 

Ne on ne suhdanteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mitä hallitus haluaa, jos työnantaja ei halua heitä?

Sitähän hallitus juuri selvittää, että miten työnantajat saataisiin palkkaamaan yli 55-vuotiaita.

Jos suomessa ei ole töitä niin kaikki 55 vuotiaat palkatut sysää jonkun nuoremman sitten taas työttömäksi. Hieno homma?

Jollain kai meidänkin pitää elää. Eläkeikä karkaa lähes joka vuosi kauemmas. Tässä olisi nyt 67 v 8 kk -ikäiseksi jotain töitä tehtävä, mutta kun ei palkata.

N55

Vierailija
44/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää työnteko. Oma elämä voittaa työelämän.

Vierailija
45/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan, että kannustaminen  tapahtuu niin, että yli 55-vuotiaat saa palkata harjoittelijapalkalla.

Monellahan se ei haittaa koska jos nostaa osittaista varhennettua eläkettä, yhteensä tienaa jo ihan hyvin.

Vierailija
46/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ilmaiseks

Vierailija
47/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. 

Vierailija
48/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monellahan se ei haittaa koska jos nostaa osittaista varhennettua eläkettä, yhteensä tienaa jo ihan hyvin.

Eivät 55-60 -vuotiaat mitään varhaiseläkkeitä nykyisin saa.

Vierailija
49/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun parin vuoden kuluttua jään työeläkkeelle, en taatusti jatka työntekoa. Nuoret ne töitä tarvitsevat. Heillä on elämä edessään ja ovat taatusti virkeämpiä ja aikaansaavempia. Muistikin alkaa tässä jo hapertumaan ja olen paljon hitaampi monissa arjen asioissa kuin vielä 8 vuotta sitten.

Vierailija
50/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät 55-60 -vuotiaat mitään varhaiseläkkeitä nykyisin saa.

No niihin yli 55-vuotiasiin kuulumme myös me, jotka olemme oj yli 60. Itse nostan oveta ja saan sitä 1465 euroa kuussa, joten tienaan jo tosi kivasti kun saan vielä akateemisen ihmisen palkan siihen päälle. Ja tosiaan jokin puolipäivähommakin tuo jo kolmen tonnin kuukausitulot.

Vierailija
51/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höh! Turha yrittää. Mieluummin urheilen kuin teen töitä enää päivääkään.

Vierailija
52/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä tämä maa nousee.

Vierailija
53/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63 ja aloitan uudessa työssä 31.7. Työttämyyttä kesti 5 kuukautta.

Kerropa, millaisiin hommiin?

Vierailija
54/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin työnantajat, olisi mahdollisuus nousta trendikkääksi huippupaikaksi mainostamalla, että MEILLE voi hakea jopa yli 55-vuotias. Ilmaista mainosta ja arvostusta niiden asiakkaiden keskuudessa, joilla sitä rahaa oikeasti on. Kuka on eka?

Vierailija
55/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva. Kunhan työnantajat olisivat samaa mieltä. Ei se auta että möhömaha Satonen niin haluaa.

Oliko mielestäsi asiallinen kirjoitus?

Satonen on itse elävä esimerkki siitä, että yli 55-vuotiaana voi työllistyä vaativiin ja myös hyvin palkattuihin tehtäviin.

Vierailija
56/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun parin vuoden kuluttua jään työeläkkeelle, en taatusti jatka työntekoa. Nuoret ne töitä tarvitsevat. Heillä on elämä edessään ja ovat taatusti virkeämpiä ja aikaansaavempia. Muistikin alkaa tässä jo hapertumaan ja olen paljon hitaampi monissa arjen asioissa kuin vielä 8 vuotta sitten.

No tämähän ei millään tavalla koskettanut sitten sinua, jos pääset jo eläkkeelle. Meitä muita, joilla työkyky on vielä ihan tikissä, on paljon. Me emme pääse työeläkkeelle 10-17 vuoteen vielä.

N55

Vierailija
57/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, millaisiin hommiin?

Olen aineenopettaja.

Vierailija
58/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän ei millään tavalla koskettanut sitten sinua, jos pääset jo eläkkeelle. Meitä muita, joilla työkyky on vielä ihan tikissä, on paljon. Me emme pääse työeläkkeelle 10-17 vuoteen vielä.

N55

Olen siis juuri alotitamassa uudessa työssä ja aion jatkaa ainakin viisi vuotta vielä.

Vierailija
59/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 64 ja eläkeputkessa. Vuodenvaihteessa jään eläkkeelle. Työttömyyttä kesti 5 vuotta.

Vierailija
60/163 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta enää työnteko. Oma elämä voittaa työelämän.

Se onkin hyvä, jos on jo työputki takana. Toista se on nämä elämäntapatyöttömät. Heidän pitäisi potkia töihin.