Niin kauan kuin työstä ei jää käteen vähintäänkin tuplat siihen nähden mitä saa tukina (1400€/kk), on turha odottaa....
Että menisin töihin vapaaehtoisesti.
Onko tuossa jotain ihmeteltävää?
Kommentit (157)
Jos omalla nimellä kirjoitettaisiin, niin veikkaan että oikeiso olisi aika hiljaa- eihän kukaan sentään tahtoisi mainostaa olevansa ilkeämielinen kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Menkää työttömät ensin kouluun ja sitten kun valmistutte niin töihin
Miksi oletat että työtön ei ole käynyt kouluja tai ollut jopa töissä? Itsellä 3 koulutusta ja työelämää takana yli 20v ja silti olen nyt työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kiva itkeä eläkkeellä, kun saa vain pahnanpohjimmaisen, jos sitäkään.. Voi sitten siinä vaiheessa miettiä, miten kannattavaa oli jäädä työttömäksi.
Jos firma vähentää väkeä, ja arpa osuu sinuun, niin yritätkö väkisin jäädä koska ei kannata lopettaa?
Ai niin, mutta kokkarien ajatusmaailmassahan kaikki saavat tahallaan potkut!
Jos arpa osuu kohdalle, sitä kai voi katsella muuta tuötä eikä jäädä sormet suussa ihmettelee?
Eli nyt "mene töihin" on vaihdettu "katsele töitä" kehotukseen. 😂
Pitäisikö siis katsella toisten työntekoa vai mitä?
Hauskaa on katsella töitä, hauska on hakea, kun hakemukset pääasiassa katoavat kuin se kuuluisa pieru Saharaan. Eipä paljon työnantajista kuulu. Hauska oli myös aamulähetyksestä kuulla yritysten konkursseista.
Silti olen täysin erimieltä aloittajan kanssa, ei tarvitse palkan olla paljonkaan yli 1600 € /kk kun minä lähtisin töihin, toisaalta en saa Kelalta kuin 1100 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että työtön ei ole käynyt kouluja tai ollut jopa töissä? Itsellä 3 koulutusta ja työelämää takana yli 20v ja silti olen nyt työtön.
Ja koulutukset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kumma oletus että työttömän on joku ihmepakko olla koko ajan kotona telkkarin ääressä (sohvanpohja ja kaljapullo unohtui).
Tekeekö töissä olo ajattelusta rajallisempa?
Nämä ovat niitä, jotka eivät työttömäksi joutuessaan itse tekisi muuta. He kuvittelevat kaikkien työttömien olevan sellaisia, millaisia itse olisivat työttömänä. Eivät siis ole töissäänkään kovin aikaansaavia - siksihän heillä onkin aikaa kommentoida vauvalla päivät pitkät kun ovat työssä KÄYVIÄ, eivät työnTEKIJÖITÄ. Itse en ole työtön, vaan on lomaa viikot 29-32. En todellakaan chattaile vauvalla virka-aikana, edes hiljaisena aikana vaan kehitän itseäni työssäni kuten me aikaansaavat palkalliset teemme. Vauvallakin käyn lomalla vain aamukakalla istuessa. Sopii yhteen.
Itse työttömänä etsin töitä, suoritin erilaisia kursseja, jotka auttaisivat työnhaussa, käytin enemmän aikaa harrastuksiini (urheilu ja taide), kävin kaupoilla, kahviloissa ja olin välillä kotona ja välillä reissussa. Sain toki työttömyysajaltani ihan käypää korvausta, koska olin liiton rahoilla.
Työntekijänä ja työssäkäyvänä ihmisenä olen aikaansaava. Saan työni tehtyä ripeästi, jopa niin ripeästi ettei muu työyhteisö kestä perässä ja projektityössä tämän kyllä huomaa. Minulle jää tästä syystä herkästi enemmän luppoaikaa, jota käytän itseopiskeluun ja työtehtävieni jatkokehittämiseen. Näin ollen suoritan koko ajan enemmän töitäni ja ihan mielelläni. Esimiehelleni tämä on ok. Ei ole mahdollista teettää töitä enempää maksimi viikkotyöajan puitteissa. Toisaalta työssäni vaaditaan pientä "etunenässä" olemista, koska työnkuvani on kriittinen, uskokaa tai älkää. Vapaa-aikani menee jouhevasti, mutta myönnän että välillä tulee tylsää. Olen harkinnut uusien opintojen aloittamista.
Sitten ihmetellään, kun tuet katoavat 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koulutukset ovat?
Mitä väliä? Yksi koulutukseni on laitoshuoltaja.
Varaudu siihen, että se tuki loppuu. Hanki työkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kiva itkeä eläkkeellä, kun saa vain pahnanpohjimmaisen, jos sitäkään.. Voi sitten siinä vaiheessa miettiä, miten kannattavaa oli jäädä työttömäksi.
Jos firma vähentää väkeä, ja arpa osuu sinuun, niin yritätkö väkisin jäädä koska ei kannata lopettaa?
Ai niin, mutta kokkarien ajatusmaailmassahan kaikki saavat tahallaan potkut!
No sitten haetaan uutta paikkaa ja todennäköisempää se on silloin saada, kuin pari vuotta työttömänä olleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tosissaan, että saa yksinasuvana tuollaiset tuet? Ei ihme, että Suomi on konkurssissa.
Ei saa ainakaan jos kyseessä on Kelan rahat tai viimesijainen toimeentulotuki. Toki ansiosidonnaisella voi saada aikansa ihan hyvääkin korvausta. Yksin asuvan tuen määrä raameihin mahtuvan vuokran jälkeen on hieman alle 600€/kk millä katetaan sitten päivittäistavarat eli ruoka ja hygienia, matkakulut, vaatteet, lehtitilaukset, puhelin, netti ja harrastustoiminta sekä vähäiset terveydenhoitokulut. Toki sitä tukea voi saada vielä joihinkin asioihin jos ei perusosa riitä ja vaatiikin sitten tositteiden toimittamista kelalle, eli omat tilitiedot ja mihin sitä tukea hakee.
Aika ankeaa kyllä elämä olisi tuolla rahamäärällä kun on tottunut siihen ettei tarvitse miettiä riittääkö se raha edes ruokaan ja voi hankkia tavaroita ja vaatteita, reissata ja syödä joka viikko ulkona. Jos se elämä niin mukavaa on tuolla rahamääräällä niin tuskin ihmiset täälläkään ulisisivat kun ei ole rahaa edes ruokaan.
Että kyllä se todellisuus on hieman toinen kuin mitä täällä kerrotaan, eikä varmasti asumismenojen jälkeen jää käteen sitä 1400€ sillä elämäntapatyötömällä lusmulla.
Tuet pitäisi puolittaa jos se kerran on ainoa keino saada työnteko kiinnostamaan.
Tuolla asenteella ja osaamisella et tule koskaan saamaan enempää. Tukia pitäisi pienentää selvästi, niin kaltaisesi joutuisivat elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko on niin tyhmiä työssä käyviä, että menevät tähän keksittyyn ja toistuvaan vedätykseen jatkuvasti? Mitä te älyllisesti heikkolahjaiset teette työksenne? Jos haluaisitte, niin tarkistamalla saisitte selville, että tämä vedättää. Lisäksi tämä on nostanut saamaansa tukisummaa, vaikka mm. asumistukea on jo pienennetty. Ettekö te edes näe ristiriitaa sen välillä että toinen trolli,joka voi olla jopa sama, koko ajan ilmoittelee että kela vaatii muuttamaan halvempaan?
t. älykäs työssäkäyvä, joka osaa laskea ja katsoa kelan sivuilta itse mikä on totta ja mikä ei.
Kun ei ole koskaan kyseisiä tukia saanut, niin mistä niiden suuruuden voi tietää? Miksi toisekseen käyttäisin aikaani Kelan sivuilla, joille ei muuten ole mitään asiaa?
t. Toinen työssäkäyvä, jota ei kiinnosta laskea jonkun kuvitteellisen työttömän mahdollisia tukia.
Mä pääsin töihin pitkän työttömyyden jälkeen. Nettopalkka 800e, mikä on enemmän mitä sain työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista elämää te (ilmeisen vapaaehtoiset) työttömät oikein elätte, kun intoilette saavanne tukia 1400 € käteen kuukaudessa. Eikö teitä houkuta saada 2000 e käteen kuukaudessa tai enemmän? Olin vähän reilu kymmenen vuotias, kun totesin että pakko saada hyväpalkkainen työ. En jaksanut äitini kituuttamista köyhyysrajalla edes lapsena. Olin 23 vuotias, kun sain 2000 € nettona palkkaa ja siitä kahden vuoden päästä nettopalkka oli jo reilu 3000 €. Siitä ei muuten nettotulot enää hirveästi kasva, mutta varallisuutta kertyy. Jo sillä kahden tuhannen nettopalkalla pystyin elämään aika leveästi ja silti säästämään ja matkustelemaan ulkomaille. Eikä tarvinnut minnekkään selitellä, että mistä rahat ovat tulleet ja minne ne menevät. Samalla se opiskeluelämä oli elämäni hauskinta aikaa.
Mites ne sadat turhat hakemukset suhteessa tuohon (ilmeisen vapaaehtoisesti)
Sivusta täytyy sanoa, että luultavasti hän kannattaakin oikeistoa.
Päättelin sen siitä, että hän on halukas opiskelemaan saadakseen hyvän työpaikan ja sellaisen hankkikin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo 1400 koostuu?
Toimeentulotuki + asumistuki + työttömyyskorvaus
Ap
Ei ihme et maa on kohta konkurssissa, kun tollasii luusereita maa täynnä.
Hanki koulutusta ja kokemusta.
Ole ahkerampi ja suunnitelmallisempi.
Mistään idioioottien hommasta ei tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko on niin tyhmiä työssä käyviä, että menevät tähän keksittyyn ja toistuvaan vedätykseen jatkuvasti? Mitä te älyllisesti heikkolahjaiset teette työksenne? Jos haluaisitte, niin tarkistamalla saisitte selville, että tämä vedättää. Lisäksi tämä on nostanut saamaansa tukisummaa, vaikka mm. asumistukea on jo pienennetty. Ettekö te edes näe ristiriitaa sen välillä että toinen trolli,joka voi olla jopa sama, koko ajan ilmoittelee että kela vaatii muuttamaan halvempaan?
t. älykäs työssäkäyvä, joka osaa laskea ja katsoa kelan sivuilta itse mikä on totta ja mikä ei.
Kuka nyt johonkin kelan sivuille viitsis mennä jonkun palstahörhön takii?
Vierailija kirjoitti:
Taas sivukaupalla todisteita että oikeisto vetää kiusaajamielisiä puoleensa.
Pitkän ajanjakson kokemuksella näen sen kyllä niin, että oikeisto on totaalisen kyllästynyt siihen, että tuilla eläville pitäisi antaa jatkuvasti enemmän ja enemmän rahaa.
Nyt vihdoinkin kamelin selkä on katkennut ja pitkään toivotut tukien leikkaukset on realismia.
Ei tässä kukaan ole kiusaamassa ketään, perusteettomia tukia on pakkokin karsia, ei Suomella ole varaa hukata rahaa tuollaiseen.
Ilmiannettu trollialoituksena. 0/5