Niin kauan kuin työstä ei jää käteen vähintäänkin tuplat siihen nähden mitä saa tukina (1400€/kk), on turha odottaa....
Että menisin töihin vapaaehtoisesti.
Onko tuossa jotain ihmeteltävää?
Kommentit (157)
Onko ap tosissaan, että saa yksinasuvana tuollaiset tuet? Ei ihme, että Suomi on konkurssissa.
No nythän on turha sitten kenekään narista isoista eläkkeistä, kun kerran työtönkin saa tuosta vaan 1400 käteensä eikä ole juuri töitä tehnyt eläissään (ehkä).
Joskaan en oikein usko tuohon 1400 helposti käteen, kun niin monet valittavat köyhyyttä ja minusta 1400 kuussa on varsin iso raha jolla elää jo liiankin helposti.
Kokkarepaska taas valehtelee täällä!
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tosissaan, että saa yksinasuvana tuollaiset tuet? Ei ihme, että Suomi on konkurssissa.
Ai sinäkin uskot Orpon kusetuksia
Se onkin kiva itkeä eläkkeellä, kun saa vain pahnanpohjimmaisen, jos sitäkään.. Voi sitten siinä vaiheessa miettiä, miten kannattavaa oli jäädä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas kumma oletus että työttömän on joku ihmepakko olla koko ajan kotona telkkarin ääressä (sohvanpohja ja kaljapullo unohtui).
Tekeekö töissä olo ajattelusta rajallisempa?
Mitä työttömänä oleminen mahdollistaa enemmän kuin töissä käynti? Saan minäkin töissä ryypätä ja rellestää ja katsoa telkkaria. Ihan firman piikkiin.
Kiusaaja yrittää syyllistää uhrin, että vaikuttaisi itse vähemmän kiusaajalta - siksi köyhien tuloja valehdellaan yläkanttiin.
Ja kokoomus on kiusaajien puolue.
2800 euroa käteen?! No onpa epärealistista.
Oikeastiko on niin tyhmiä työssä käyviä, että menevät tähän keksittyyn ja toistuvaan vedätykseen jatkuvasti? Mitä te älyllisesti heikkolahjaiset teette työksenne? Jos haluaisitte, niin tarkistamalla saisitte selville, että tämä vedättää. Lisäksi tämä on nostanut saamaansa tukisummaa, vaikka mm. asumistukea on jo pienennetty. Ettekö te edes näe ristiriitaa sen välillä että toinen trolli,joka voi olla jopa sama, koko ajan ilmoittelee että kela vaatii muuttamaan halvempaan?
t. älykäs työssäkäyvä, joka osaa laskea ja katsoa kelan sivuilta itse mikä on totta ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kiva itkeä eläkkeellä, kun saa vain pahnanpohjimmaisen, jos sitäkään.. Voi sitten siinä vaiheessa miettiä, miten kannattavaa oli jäädä työttömäksi.
Jos firma vähentää väkeä, ja arpa osuu sinuun, niin yritätkö väkisin jäädä koska ei kannata lopettaa?
Ai niin, mutta kokkarien ajatusmaailmassahan kaikki saavat tahallaan potkut!
Vierailija kirjoitti:
Taas kumma oletus että työttömän on joku ihmepakko olla koko ajan kotona telkkarin ääressä (sohvanpohja ja kaljapullo unohtui).
Nämä ovat niitä, jotka eivät työttömäksi joutuessaan itse tekisi muuta. He kuvittelevat kaikkien työttömien olevan sellaisia, millaisia itse olisivat työttömänä. Eivät siis ole töissäänkään kovin aikaansaavia - siksihän heillä onkin aikaa kommentoida vauvalla päivät pitkät kun ovat työssä KÄYVIÄ, eivät työnTEKIJÖITÄ. Itse en ole työtön, vaan on lomaa viikot 29-32. En todellakaan chattaile vauvalla virka-aikana, edes hiljaisena aikana vaan kehitän itseäni työssäni kuten me aikaansaavat palkalliset teemme. Vauvallakin käyn lomalla vain aamukakalla istuessa. Sopii yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos firma vähentää väkeä, ja arpa osuu sinuun, niin yritätkö väkisin jäädä koska ei kannata lopettaa?
Jos arpa osuu kohdalle, sitä kai voi katsella muuta tuötä eikä jäädä sormet suussa ihmettelee?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista elämää te (ilmeisen vapaaehtoiset) työttömät oikein elätte, kun intoilette saavanne tukia 1400 € käteen kuukaudessa. Eikö teitä houkuta saada 2000 e käteen kuukaudessa tai enemmän? Olin vähän reilu kymmenen vuotias, kun totesin että pakko saada hyväpalkkainen työ. En jaksanut äitini kituuttamista köyhyysrajalla edes lapsena. Olin 23 vuotias, kun sain 2000 € nettona palkkaa ja siitä kahden vuoden päästä nettopalkka oli jo reilu 3000 €. Siitä ei muuten nettotulot enää hirveästi kasva, mutta varallisuutta kertyy. Jo sillä kahden tuhannen nettopalkalla pystyin elämään aika leveästi ja silti säästämään ja matkustelemaan ulkomaille. Eikä tarvinnut minnekkään selitellä, että mistä rahat ovat tulleet ja minne ne menevät. Samalla se opiskeluelämä oli elämäni hauskinta aikaa.
Miksi luulet aloittajan edustavat kaikkia työttömiä, varsinkin kun tämä aloitus ei edes ole tosi vaan trolli. Kaikkien yleistäminen yhteen nippuun yhden trolliviestin perusteella on niin suurta tyhmyyttä, että niin tyhmä ei mitenkään voi tehdä mitään työtäkään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työttömänä oleminen mahdollistaa enemmän kuin töissä käynti? Saan minäkin töissä ryypätä ja rellestää ja katsoa telkkaria. Ihan firman piikkiin.
Ei enemmän kuin työssä käynti(tosin enemmän aikaa) -vaan enemmän kuin sinun varsin rajallinen oletuksesi. Voi käydä kävelyillä, pelata futista/jotain muuta, musisoida, kirjasto...ihan tosiaanko työssäkäynti rajoittaa ajattelua noinkin paljon?
Menkää työttömät ensin kouluun ja sitten kun valmistutte niin töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat niitä, jotka eivät työttömäksi joutuessaan itse tekisi muuta. He kuvittelevat kaikkien työttömien olevan sellaisia, millaisia itse olisivat työttömänä. Eivät siis ole töissäänkään kovin aikaansaavia - siksihän heillä onkin aikaa kommentoida vauvalla päivät pitkät kun ovat työssä KÄYVIÄ, eivät työnTEKIJÖITÄ. Itse en ole työtön, vaan on lomaa viikot 29-32. En todellakaan chattaile vauvalla virka-aikana, edes hiljaisena aikana vaan kehitän itseäni työssäni kuten me aikaansaavat palkalliset teemme. Vauvallakin käyn lomalla vain aamukakalla istuessa. Sopii yhteen.
Kiitos mielikuvasta ja hyvää aamukakkaamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos arpa osuu kohdalle, sitä kai voi katsella muuta tuötä eikä jäädä sormet suussa ihmettelee?
Ne usein mainitut sadat turhat hakemukset, kokkari?
Vierailija kirjoitti:
Siksi tukia pitääkin leikata rajusti.
Niin mistä tuista. Kadullako työtön elää kun suurin osa tuista menee järjettömän kalliisiin asumiskuluihin jotka nousevat koko ajan.
Taas sivukaupalla todisteita että oikeisto vetää kiusaajamielisiä puoleensa.