Niin kauan kuin työstä ei jää käteen vähintäänkin tuplat siihen nähden mitä saa tukina (1400€/kk), on turha odottaa....
Että menisin töihin vapaaehtoisesti.
Onko tuossa jotain ihmeteltävää?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on rasittava jankkaaja
En ole tehnyt tänne palstalle kuukausiin yhtäkään aloitusta.
Ap
Sulla alkaa tuo etulohkodementia olla todella huolestuttava. Nappailetko myös salilla nappeja, siitäkö se rikostuomiosi tuli? Hanki edunvalvoja kun vielä voit.
Vierailija kirjoitti:
Menkää työttömät ensin kouluun ja sitten kun valmistutte niin töihin
Olen kouluihin hakenut yli 20 kertaa enkä ole edes amikseen päässyt, aika vaikea opiskella
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole käsitelty jo kyllin monta kertaa, Konala? Kukaan ei ota sinua töihin minnekään. Sinä olet ollut täysin hyödytön yhteiskunnassa 21 vuotta. Edes armeijaa et sinä vätys saanut käytyä. Täysi luuseri ongelmajäte ja tukinielu. Koskaan et tule kelpaamaan mihinkään.
Olisin armeijan käynyt mutta minut heitettiin pihalle sieltä asenne ongelman takia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, kun tuet katoavat 🤣
ei katoa niitä vaan leikataan niin pieniksi et jokainen täysjärkinen yrittää päästä töihin kun rahat ei riitä mihinkään.
Ensin käydään kuitenkin varkaissa. Työ on viimeinen keino.
älä nyt jaksa laiska paska et nousisit sohvalta ja lähtisit varkaisiin.hakkaisin ekaks pesismaillalla sit poliisit paikalle.kasva jo aikuiseks ja lopeta toi paskanjauhaminen.
Parasta leikata tukia, niin vähempikin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tehdä ihan kuten haluat. Kovin älykkäänä sinua ei voi pitää.
Ei mitään ihmeteltävää.
Mielestäni älykäs kieltäytyy orjuudesta ja valitsee vapauden ja suostuu tinkimään menoistaan. Jokainen ei himoa statusta ja teslaa.
Kun se "tinkiminen" tapahtuu puhtaasti muiden työstä kuppaamalla, on se puhtaasti halveksuttavaa, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
syksyllä leikataan lisää.
Miksi sinulla on rikosrekisteri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tehdä ihan kuten haluat. Kovin älykkäänä sinua ei voi pitää.
Ei mitään ihmeteltävää.
Mielestäni älykäs kieltäytyy orjuudesta ja valitsee vapauden ja suostuu tinkimään menoistaan. Jokainen ei himoa statusta ja teslaa.
Kun se "tinkiminen" tapahtuu puhtaasti muiden työstä kuppaamalla, on se puhtaasti halveksuttavaa, ei muuta.
mut getto elämä kivaa kerrostalossa?työttömänä olevat on sitä tyhmintä porukkaa mitä ei ole kelpuutettu töihin.
kuukaudesta toiseen tää tyyppi kertoo kuin hienosti menee kun on työtön.miten muistelen 6v sit kun olin työtön niin olin perseauki aina ja asuin kerrostalo läävässä vittumaisten naapurien keskellä.
En tiedä kuka saa tuista 1400e. Minä sain työttömyystukea ja asumistukea yhteensä alle 1000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
syksyllä leikataan lisää.
Oikein hyvä! Moniongelmaisten ja muiden elämäntapafilosofien rotanloukkuja on syytä purkaa, sekä lempeästi kannustaa kantamaan kortensa kekoon siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole käsitelty jo kyllin monta kertaa, Konala? Kukaan ei ota sinua töihin minnekään. Sinä olet ollut täysin hyödytön yhteiskunnassa 21 vuotta. Edes armeijaa et sinä vätys saanut käytyä. Täysi luuseri ongelmajäte ja tukinielu. Koskaan et tule kelpaamaan mihinkään.
Olisin armeijan käynyt mutta minut heitettiin pihalle sieltä asenne ongelman takia
Ap
Kerro lisää. Minkälainen asenne sulla oli?
Vierailija kirjoitti:
kuukaudesta toiseen tää tyyppi kertoo kuin hienosti menee kun on työtön.miten muistelen 6v sit kun olin työtön niin olin perseauki aina ja asuin kerrostalo läävässä vittumaisten naapurien keskellä.
tällä tyypillä menee tosi hyvin työttömänä tai ainakin siltä tuntuu omastamielestä kun on jo niin hullu.
Ihmettelen, että mitä tukia nämä öyhöttäjät oikein nostavat, kun itse saan vain nettona 595€/ kk, Kelan työttömyystukea. Asumistukeni on 180€/ kk. Näistä huimista tuloista maksan yksiöni yhtiövastikkeen, laskut ja ostan ruokaa. Ruokajono on tullut tutuksi. Asumistuki loppuu 1.1.2025. Toimeentulotukea on sitten pakko hakea, kun en pärjää. Ikää 62, en ole saanut töitä. Hammasremontti tulossa, toimeentulotuki sitten saa maksaa lääkekulut, sekä hammasläärikulut. Satonen tänään höpötti ikärasismista työpaikoilla, voisi kertoa keinot, millä meitä ikääntyneitä saadaan työelämään. Sitten puhutaan eläkeiän nostosta? Voi hyvää päivää sentään.
Tämä tarkoittaa vain sitä että tukia pitää edelleen leikata. Tuet ovat liian hyviä kun työnteko ei kiinnosta.
Minä sain aikanaan alle 5v lapsen yksinhuoltajana 1600€ tukia. Työttömyyskorvaus, asumistuki, toimeentulotuki ja lapsilisät. Lisäksi minimielarit. Ihan ok sillä eli, mutta heti kun sain työpaikan menin sinne mielelläni. Nyt olen kaupan kassalla päivätyössä ja tienaan 2100€, mutta ainakin elätän itseni, en enää riipu muista ja kerrytän eläkettä.
Jos ihminen pystyy olemaan toisten elättinä vuosikausia ilman omantunnon tuskia, hänet on kasvatettu aivan väärin. En ikinä jäisi työttömäksi, vaikka työttömänä saisin enemmän tukia kuin palkkaa. Ei ole pakko jäädä korpeen asumaan. Päätös tehdään jo 15-vuotiaana tästä asiasta.