Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin kauan kuin työstä ei jää käteen vähintäänkin tuplat siihen nähden mitä saa tukina (1400€/kk), on turha odottaa....

Vierailija
16.07.2024 |

Että menisin töihin vapaaehtoisesti.

Onko tuossa jotain ihmeteltävää?

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä töitä tekee, fiksu pääsee vähemmällä.

Vierailija
42/157 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha provo!!

Kukaan noita usko, kokoomus tehtailee noita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut täyttäisi kauhu ellen voisi säästää tai päättää itse raha-asioistani. Pakotettu elämään toisten määrittämällä minimirahalla, jatkuvassa epävarmuudessa, sillä tukien määrä vaihtuu poliitikkojen näkemysten mukaan. Jatkuvia hakemuksia Kelaan ja nöyristelyä. Köyhä vanhuus, jossa ei varaa palkata apua siivoukseen, kauppareissuihin, jalkojenhoitoon jne. Minulle jää palkasta käteen noin 1400€ (osa-aika työ), mutta omistusasunto on joka lähes kokonaan maksettu, ja pari sijoituskämppää jotka maksavat itse itseään ja toimivat myöhemmin vanhuuden turvana. En minäkään halua tehdä enempää töitä kuin mitä on pakko, mutta tukien varaan jättäytyminen on jatkuvaa karvan varassa killumista, rotko alapuolella. Elämänsä voi järjestää myös toisilla tavoilla siten, ettei itseään tarvitse uuvuttaa työnteolla.

Vierailija
44/157 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuvottava. Vuosikausia olet lietsonut ärtymystä työttömiä kohtaan näillä typerillä, kuvitteellisilla aloituksillasi.

Vierailija
45/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi tukia pitääkin leikata rajusti.

Ei se että itsellä olisi enemmän, vaan se, että toisella on vähemmän - siitä kumpuaa suomalaisen onnellisuus!

Ja minä hölmö ennen luulin, että kun suomalainen on aina valmis maksamaan satasen että naapuri ei saisi viittäkymppiä, niin se on vitsi!

Vierailija
47/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:lla on toiveena sellainen 4000 - 4500 eruron kuukausipalkka?

Vierailija
48/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut täyttäisi kauhu ellen voisi säästää tai päättää itse raha-asioistani. Pakotettu elämään toisten määrittämällä minimirahalla, jatkuvassa epävarmuudessa, sillä tukien määrä vaihtuu poliitikkojen näkemysten mukaan. Jatkuvia hakemuksia Kelaan ja nöyristelyä. Köyhä vanhuus, jossa ei varaa palkata apua siivoukseen, kauppareissuihin, jalkojenhoitoon jne. Minulle jää palkasta käteen noin 1400€ (osa-aika työ), mutta omistusasunto on joka lähes kokonaan maksettu, ja pari sijoituskämppää jotka maksavat itse itseään ja toimivat myöhemmin vanhuuden turvana. En minäkään halua tehdä enempää töitä kuin mitä on pakko, mutta tukien varaan jättäytyminen on jatkuvaa karvan varassa killumista, rotko alapuolella. Elämänsä voi järjestää myös toisilla tavoilla siten, ettei itseään tarvitse uuvuttaa työnteolla.

Toisaalta työttömällä on yksi mitä työllisellä ei - oman elämänsä aika. Itse hinnoittelen sen aika korkealle, joku muu ehkä toisin.

Vierailija
49/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin lasken palkan ostovoiman paranemisena suhteessa tukiin. Eli jos ostovoima nousee vaikka 500€ 160 tunnin työmäärällä, niin ei oikein houkuttele. Sehän on tunnille 3€, minkä helposti kompensoi vaikkapa marjan poiminnalla ja kalastelemalla.

Vierailija
50/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin lasken palkan ostovoiman paranemisena suhteessa tukiin. Eli jos ostovoima nousee vaikka 500€ 160 tunnin työmäärällä, niin ei oikein houkuttele. Sehän on tunnille 3€, minkä helposti kompensoi vaikkapa marjan poiminnalla ja kalastelemalla.

Eli jos saat saman kuin ennenkin, mutta tuet laskevat, niin olet tyytyväinen koska KOET saavasi enemmän?

Vierailija
51/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on Suomen aatelisia vuonna 2024. Tietty kunniakansalaisten ohella

Vierailija
52/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on Suomen aatelisia vuonna 2024. Tietty kunniakansalaisten ohella

Työttömiä on monenlaisia, kuten kiusaajia ja mustamaalaajiakin.

Vierailija
53/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saat saman kuin ennenkin, mutta tuet laskevat, niin olet tyytyväinen koska KOET saavasi enemmän?

Minun tuet nousivat. Sama.

Vierailija
54/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva saa käteen 2800 €/kk. Jos ei sinulla ole kunnon koulutusta ja ammattitaitoa, on aivan turha haaveilla tuollaisesta nettopalkasta. Koko ikäni töitä tehnyt tavallisena duunarina eikä käteen tuollaista summaa jää, vaikka on kokopäivätyö täysillä ikäisillä ja teen vielä yötyötä. Mätäne sinä sinne kotiisi. Kyllä pienemmälläkin palkalla pärjää ja saa hankittua kaikenlaista, eikä tarvitse joka kuu miettiä riittääkö rahat edes ruokaan. Täällä kun näitä nälkiintyneitä tuilla eläviä valittajia on riittämiin. 

Vierailija
55/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista elämää te (ilmeisen vapaaehtoiset) työttömät oikein elätte, kun intoilette saavanne tukia 1400 € käteen kuukaudessa. Eikö teitä houkuta saada 2000 e käteen kuukaudessa tai enemmän? Olin vähän reilu kymmenen vuotias, kun totesin että pakko saada hyväpalkkainen työ. En jaksanut äitini kituuttamista köyhyysrajalla edes lapsena. Olin 23 vuotias, kun sain 2000 € nettona palkkaa ja siitä kahden vuoden päästä nettopalkka oli jo reilu 3000 €. Siitä ei muuten nettotulot enää hirveästi kasva, mutta varallisuutta kertyy. Jo sillä kahden tuhannen nettopalkalla pystyin elämään aika leveästi ja silti säästämään ja matkustelemaan ulkomaille. Eikä tarvinnut minnekkään selitellä, että mistä rahat ovat tulleet ja minne ne menevät. Samalla se opiskeluelämä oli elämäni hauskinta aikaa.

Vierailija
56/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuet nousivat. Sama.

Lasket palkan saadessasi tukia?

Vierailija
57/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista elämää te (ilmeisen vapaaehtoiset) työttömät oikein elätte, kun intoilette saavanne tukia 1400 € käteen kuukaudessa. Eikö teitä houkuta saada 2000 e käteen kuukaudessa tai enemmän? Olin vähän reilu kymmenen vuotias, kun totesin että pakko saada hyväpalkkainen työ. En jaksanut äitini kituuttamista köyhyysrajalla edes lapsena. Olin 23 vuotias, kun sain 2000 € nettona palkkaa ja siitä kahden vuoden päästä nettopalkka oli jo reilu 3000 €. Siitä ei muuten nettotulot enää hirveästi kasva, mutta varallisuutta kertyy. Jo sillä kahden tuhannen nettopalkalla pystyin elämään aika leveästi ja silti säästämään ja matkustelemaan ulkomaille. Eikä tarvinnut minnekkään selitellä, että mistä rahat ovat tulleet ja minne ne menevät. Samalla se opiskeluelämä oli elämäni hauskinta aikaa.

Mites ne sadat turhat hakemukset suhteessa tuohon (ilmeisen vapaaehtoisesti) - väittämään?   Ja oikeistoa kai ollaan?

Vierailija
58/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisään, että en ole työlle sieluani myynyt. Työni on oikeasti mukavaa ja monipuolista. Välillä tuntuu ettei töissä olisikaan etenkin kun etänä saa tehdä töitä mistä tahansa maailmankolkasta käsin. Työpäivä kun päättyy, uusi päivä alkaa ja on mahdollisuuksia tehdä vaikka mitä. Voin tehdä lyhyempää työpäivää ja välillä pitempää. Sen olen todennut ettei arkisin kannata ylimääräistä vapaata ottaa, jos ei ole mitään reissua suunnitelmissa. Kaupunki kuin kaupunki Suomessa on äärimmäisen kuollut silloin, kun valtaosa väestöstä on töissä. Vai ovatko jotkut ihmiset todella sellaisia, että viihtyvät kotona vuorokauden ympäri pelaamassa pelejä ja katsomassa telkkaria? Eikö siinä tule tylsää?

Vierailija
59/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-1400=600. 600€160h=3,75€/h. Orjapalkka ja lisäksi saa työperäiset sairaudet. Todellisuudessa tuosta maksetaan vielä matkat, eväät yms. herätyskellosta alkaen. Suihkussakin pitäisi käydä keskellä viikkoakin. Mieluummin kalastan taimenta Finmarkissa ja turskaa merellä.

Vierailija
60/157 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ne sadat turhat hakemukset suhteessa tuohon (ilmeisen vapaaehtoisesti)

Kohdistin vastaukseni aloittajan kaltaisille työttömille, jotka eivät suostu menemään töihin alle 1400 €/kk nettopalkalla. Jostakin se työnteko pitää aloittaa ja työkokemuksella voi kerätä itselleen enemmän palkkaa. Pienikin palkan nousu on aina plussaa. Tiedä vaikka työelämästä saisi jotain inspiraatiota kouluttautua pidemmälle, jolloin se työnsaanti ja palkkakehitys helpottuu merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän