Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pittbull hyökkäys Espoossa - kaksi pientä lasta sairaalakuntoon

Vierailija
16.07.2024 |

Kommentit (347)

Vierailija
301/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten näiltä koirien omistajilta pääsee piskit vapaaksi? Itellä ollu susikoira ja kertaakaan ei päässyt irti. Koiran omistajalla on vastuu!! Lapsiraukat.. 

ja mulle on aivan turha länkyttää, että näin voi käydä. Ei käy, jos omistaja pitää huolen siitä ettei käy.

Vierailija
302/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pitbull/pitbullsekoitukset sovi todellakaan viranomaisk'ja säyttöön -niillä ei ole mitään virkaa, ei muuta kuin wt/ nistiporukoiden 'lemmikkinä' ja seuraukset ovat nämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päässyt vahingossa vapaaksi. Näitä on liikaa.

Ei koira saa hyökätä ihmisten kimppuun vaikka olisikin vapaana. Tuollainen elukka täytyy lopettaa heti.

Jos jonkun chihuahua pääsee irti ja puree mua oikeasti jalkaan niin polkaisen sen paskaksi.

Vierailija
304/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisikö vetää nyt vähän happea, jos koira on omistajan hallinnassa ja menee nätisti hihnassa, niin kukaan ei käy sille räyhään/vielä vähemmän päälle. Jos koira hyökkää jonkun päälle, saa tehdä tarvittavat toimenpiteet hyökkäyksen lopettamiseksi ilman hurja väkivaltafantasioita etukäteen. Jos mummon villakoira näykkäisee jotakuta, niin oikeinmitoitettu reaktio ei ole päästää ko. otusta hengiltään. Jos monikymmenkiloinen koira uhkaa lapsen henkeä, niin tilanne saattaa vaatia rajummat keinot. En omista taistelukoiraa, mutta ei tämä voi sellaiseksikaan mennä että jengi alkaa räyhää kaikille etäisesti molossirotuisille ja aiheuttamaan muita ongelmia sitä kautta. En omista molossirotuakaan. Pitää toivoa, että tälle ongelmalle yritetään nyt keksiä joku laillinen ratkaisu, 2 hyökkäystä viikon sisällä on liikaa ja kukaan ei tiedä paljonko näiltä läheltä piti tilanteita on.

Niinpä. Minulla on 13.5v bullterrieri. Maailman kiltein koira, täysin reppana vanhus. Eivät nämä aina ole sellaisia. Toivon, ettei kukaan nyt fantasiapäissään tule kiusaamaan vanhusta, joka elää jatkoajalla muutenkin. Ei edes puolustautunut aikanaan, kun toinen koira kävi päälle. Tosin on harvinainen tapaus. Kerroin tämän siksi, kun aina nämä eivät ole sellaisia, miltä näyttävät.

Kurjia nämä hyökkäystapaukset.

Vierailija
305/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koira saa hyökätä ihmisten kimppuun vaikka olisikin vapaana. Tuollainen elukka täytyy lopettaa heti.

Jos jonkun chihuahua pääsee irti ja puree mua oikeasti jalkaan niin polkaisen sen paskaksi.

Se on ihan oikein. Minä potkaisin meidän cavalierin kimppuun hyökänneen dobermannin tajuttomaksi niin sen omistaja sai koiransa hallintaan. Sen jälkeen minulla oli aamulenkillä kakskakkonen mukana. Seuraavalla kerralla olisin tikannut siihen paskaan kuusi reikää. Onneksi se wt-porukka muutti pois.

Vierailija
306/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jalkasi vai? Eipä tarvitse mennä sitten hetkeen kuntouttavaan työtoimintaan

Vierailija
307/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 pittbullia Kingi ja Tiger, pelottaako?!

Ei koska mun iskä on vahvempi kuin sun iskä. Näitä koiria hankkivat tyypit ovat itsekin usein henkisesti 5-vuotiaan tasolle jääneitä luonnehäiriöisiä. Heidän motiivinaan on juuri tuo "pelottaako". Nämä tyypit nauttivat vallasta enemmän kuin mistään muusta. He kokevat olevansa muiden yläpuolella ja narsistista egoa hivelee kun hihnan toisessa päässä on pelkoaherättävä "iso tykki". Valitettavasti ihmisellä narsistiseen, sosiopaattiseen persoonallisuushäiriöön liittyy myös lyhytpinnaisuutta. Ei ole kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä kouluttaa mitään koiraa. 

Näiden ihmisten mielestä vastuu heidän oman koiransa käytöksestä on aina muilla ihmisillä. Jos jotain satuu niin he uhriutuvat välittömästi: "mitä se kakara heilutteli niitä käsiään sillai? kakaran oma vika." Jos näiltä ihmisiltä kysytään niin syy on aina uhrissa. Uhrin vika on myös että he joutuvat maksamaan sakkoja tai että koira lopetetaan. Kus ipäisen Uhrin oikeastaan, heidän mielestään, pitäisi jopa maksaa heidän sakkonsa. Heidän kykynsä käsitellä vastuuta on 5-vuotiaan tasolla. 

Vierailija
308/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oikein. Minä potkaisin meidän cavalierin kimppuun hyökänneen dobermannin tajuttomaksi niin sen omistaja sai koiransa hallintaan. Sen jälkeen minulla oli aamulenkillä kakskakkonen mukana. Seuraavalla kerralla olisin tikannut siihen paskaan kuusi reikää. Onneksi se wt-porukka muutti pois.

Oho. Mawallako vedit? Vai kurkipotkulla? Minkä merkkinen oli 22?

Vierailija
309/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koska mun iskä on vahvempi kuin sun iskä. Näitä koiria hankkivat tyypit ovat itsekin usein henkisesti 5-vuotiaan tasolle jääneitä luonnehäiriöisiä. Heidän motiivinaan on juuri tuo "pelottaako". Nämä tyypit nauttivat vallasta enemmän kuin mistään muusta. He kokevat olevansa muiden yläpuolella ja narsistista egoa hivelee kun hihnan toisessa päässä on pelkoaherättävä "iso tykki". Valitettavasti ihmisellä narsistiseen, sosiopaattiseen persoonallisuushäiriöön liittyy myös lyhytpinnaisuutta. Ei ole kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä kouluttaa mitään koiraa. 

Näiden ihmisten mielestä vastuu heidän oman koiransa käytöksestä on aina muilla ihmisillä. Jos jotain satuu niin he uhriutuvat välittömästi: "mitä se kakara heilutteli niitä käsiään sillai? kakaran oma vika." Jos näiltä ihmisiltä kysyt

Eiköhän tuo ollut vitsi. Karrikoidut petojen nimet, koko paletti ja paketti. Jaksoit sit kirjoittaa pitkän viestin. Unohdit impulsiivisuuden ja huonon itsetunnn. Entä heikko koulutus, päihdeongelma ja vihanhallintaongelma? Kliseistä kyllä 10/10

Vierailija
310/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastelit sen dobberin kanssa, siitä oli lehdissäkin. Vai puolustauduit, sillä nimelläkö sitä nykyään kutsutaan.

Vierailija
311/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kuristanut sen paskarakin hengiltä. Vaikka muuten eläinrakas olenkin, ja säästän jopa eläinkunnan riiviöt, ampiaiset, niin tuota taistelukoirapaskiaista en olisi armahtanut.

Millä olisit kuristanut? En usko, että pystyisit mitään tuollaiselle, ehkä jos olet 2m voimakas mies tai painija. Muuten et.

Vaikka olenkin kookas mieshenkilö, niin kyllä nainenkin taltuttaa tuollaisen paskiaisen. Kun saa siitä sopivan hallintaotteen. Koirilla ei ole käsiä, ja niilläkin pitää veren kiertää aivoihin, että pysyy tajuissaan. Kunnon puristusote kaulasta, ja heittäytyy maahan rakin kanssa. Ei armoa.

Ymmärrän fantasian ja jotain olisi kiva pystyä tekemään puolustautuakseen mutta tosiasiassa et ehdi kissaa sanoa saati tarttua koiraan kun se on jo pyörähtynyt ympäri ja iskenyt raatelevan suunsa sinun käsivarteesi. Et ole varmaan koskaan nähnyt tappelevat koiria, kuinka nopeasti asiat tapahtuvat...

Vierailija
312/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuollainen rotu tarvitsee todella hyvän koulutuksen. Mikään väsyttäminen tai juokseminen ei ole ratkaisu vaan pomminvarmasti tottelevaksi koulutettu koira. Voimalla tai uuvuttamisella ei koiria pidetä kurissa. Pakolliset tokot näille. " 

No "isoilla" roduilla on melko kova sisäsyntyinen liikunnantarve. Meillä oli metsästysrotuja ja ne juoksi joka päivä yhteensä noin 15-25 kilometriä pakottamatta. Lenkin piti olla vähintään 10 km, kun antoi koiran mennä niin paljon kuin haluaa. Juoksivat lujaa ihan mielellään, kun pyörällä lenkitti. Metsästysaikana piti olla tiukasti kiinni, kun saattoivat lähteä ajamaan jänistä. Kyllähän koirien pitää muutenkin olla kiinni, mutta maalla annettiin niiden juosta vapaasti esim. järvellä, saaressa ja paikoissa, joissa ei ollut ihmisiä. Tuosta tiedän, että nuo ns. isot koirarodut menee aivan älyttömästi, jos saa vapaasti mennä.&nb

Ei liity asiaan

Vierailija
313/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Mawallako vedit? Vai kurkipotkulla? Minkä merkkinen oli 22?

Se oli sellainen vasemman jalan ulkosyrjä päähän jolla pallokin olisi lentänyt pitkälle, ihan fudispotku. Mawaan olis ollut tohon tilanteeseen ja suuntaan väärä. Ase on S&W revolveri. Loukkupyssy, sellainen nallipyssy mut kyllä sillä yhden piskin rauhoittaa.

Vierailija
314/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jännäjuttu ettei näitä taistelurotuisia näy missään järkevissä koiraharrastuksissa, mitäpä luulette miksi? Kaikkien  koiraharrastusvuosieni aikana olen nähnyt yhden pittbullin agilityssä mutta senkin harrastus loppui lyhyeen kun se irti päästeessään oli sitä mieltä että kivempi harrastus oli päästä teurastamaan harrastuskavereita kentän laidalla kuin hypätä esteitä...

Vierailija
315/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kimppuun hyökkäilevät koirat pitää lopettaa heti ja välittömästi tekopaikalle. Jos se tekee sen kerran, se tekee sen myös toisen. 

Vierailija
316/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestille 311: noista muista piirteistä voit sitten keskustella terapeuttisi kanssa.

Kumpa tuollaiset ihmiset tajuaisivat edes sen, että hankkimalla taistelukoiran, he hankkivat vain lisää draamaa ja ongelmia itselleen.

Vierailija
317/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiran nimi on Tiger? Sehän on kissaeläin. 😂

Vierailija
318/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten jännäjuttu ettei näitä taistelurotuisia näy missään järkevissä koiraharrastuksissa, mitäpä luulette miksi? Kaikkien  koiraharrastusvuosieni aikana olen nähnyt yhden pittbullin agilityssä mutta senkin harrastus loppui lyhyeen kun se irti päästeessään oli sitä mieltä että kivempi harrastus oli päästä teurastamaan harrastuskavereita kentän laidalla kuin hypätä esteitä...

courses for horses hei! Koiratappeluihin sun pitäisi mennä, siellä niitä on 😊

Vierailija
319/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entistä enemmän syytä ihmetellä, millainen ihminen hankkii tuon tyyppisen koiran, joilla on selvästi normaalia suurempi taipumus hyökätä jopa lasten kimppuun ja raadella? 

Näistä on tilastoja miten Yhdysvalloissa ennen kuin rodusta edes oli tullut muodikas, juuri pitbullit aiheuttivat tuplasti enemmän kuolemantapauksia kuin toiseksi eniten kuolemia aiheuttaneet rottweilerit.

Kuka pystyy ottamaan pienenkään riskin, että oma koira heti karkuun päästessään hyökkää pienten lasten kimppuun? 

Vierailija
320/347 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestille 311: noista muista piirteistä voit sitten keskustella terapeuttisi kanssa.

Kumpa tuollaiset ihmiset tajuaisivat edes sen, että hankkimalla taistelukoiran, he hankkivat vain lisää draamaa ja ongelmia itselleen.

haluan koirani tappava elonsa aikana ainakin 12 ihmistä. Saman verran jeesuksella oli opetuslapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän