Pittbull hyökkäys Espoossa - kaksi pientä lasta sairaalakuntoon
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Viestille 311: noista muista piirteistä voit sitten keskustella terapeuttisi kanssa.
Kumpa tuollaiset ihmiset tajuaisivat edes sen, että hankkimalla taistelukoiran, he hankkivat vain lisää draamaa ja ongelmia itselleen.
Luuletko että draama ja ongelmat haittaa niitä, niiden koko elämä on ollut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki vaan levittelemään "herkku makupaloja" koirille. Kun kerran omistajat eivät ymmärrä pitää koiria kytkettyinä, vaan moni antaa niiden juosta vapaana! Olen monta kertaa huomauttanut omistajaa kytkemään koiransa kiinni, kun olen nähnyt koiran juoksevan vapaana Helsingin-lähiössä. Omistajat ovat vaan tokaisseet, että "kyllä se on kiltti tai sanoneet et pidä huoli omista asioista". Vaikka koirat ovat olleet isoja sekä sitä myöten vaarallisia, jos heillä päässä naksahtaisi.
Mä tunnistankin sut kirjoitustesi perusteella. Kirjoitat koiravihaviestejä Facebook ryhmään. Voin kertoa sulle, että poliiseja ei kiinnosta hevonhuttua, jos jonkun random ihmisen koira on vapaana omistajansa kanssa. Ei se hätänumeroon soitto mitään auta, vaikka sinne kehoitat ihmisiä soittamaankin. Ainoastaan siinä tapauksessa poliisi reagoi, kun koira on selkeästi karkuteillä ja se kulkee isojen teiden lähettyvillä. Se on silloin vaarana liikenteelle. Muuten on ihan sama miten paljon poliisien perään huutelet ja niiden resursseja yrität turhaan tuhlata.
Siis oon nähnyt just näitä jotka koiran liikkuessa vähänkin karjaisevat:"ÄLÄ NYT V***U VIITTI!!!" Omilla sukulaisilla oli myös heidän elossa ollessaan isoja koiria, lempeitä kuin lampaat myös lapsia, vauvaikäisiäkin kohtaan, hyvin pidettyjä ja koulutettuja. Oli iso piha ja kävelytettiin pitkiä lenkkejä monta kertaa päivässä. Kerran kun ulkoilutin vahvan metsästysvietin omaavaa koiraa, tuli vastaan perhe, äiti ja kolme lasta jotka pelkäsivät. Käskin koiraa istumaan ja sanoin, ettei tarvitse pelätä ja että saa tulla silittämään. Äitinsä kannustamana tulivatkin ja vaikka olivat hyvin arkoja, toivottavasti annoin heille positiivisen muiston isosta koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselta koiranomistajalta pääsee joskus koira irti mutta ei se voi niin mennä että joka kerta se hyökkää jonkun kimppuun. Useimmiten kohteeksi joutuu joku toinen koira joka kulkee kiltisti narussa.
Onneksi omalla pikkukylällä kaikkien koirat on ihania ja kilttejä puudelista collieen asti. Edes metsästyskoirat eivät tee kenellekään pahaa vaan tervehtivät iloisesti vastaan kävellessä.
Puudelista Collieen..? No nuohan on kivoja säyseitä rotuja. Olikos teillä kylillä näitä pitbulleja?
Meidän kylälle on ilmestynyt tuontyyppisiä. Toinen näkemäni oli varmaan staffi tai keskenkasvuinen isompi veijari. Joku jannu sitä kävelytti pitkässä fleksissä valtoimenaan kylän solmukohdassa. Mieheni meinasi ajatuksissaan kävellä sen koiran vierestä takaapäin nopeasti niinkuin hän yleensä kävelee, ja minulle tuli kiire keksiä tikusta asiaa, jolla käännän hänen kulkusuuntansa ja saan pysäytettyä hänet, ettei tarvitse tehdä käytännöllistä tutkimusta koiran reaktioista. Taluttelija ei nähnyt hittojakaan. Miehelle ei tullut mieleenkään, että joku polvenkorkuinen voisi hänen yrityksensä kaataa jos iskee kunnolla koipeen niin, että ukko olisi ollut pitkään sairaslomalla.
Valitettavasti minusta koko tapahtuma oli pienoiskoossa tilanne maassamme, kun hyväätarkoittavat hölmöt jeesustelevat ja rakastavat viattomia eläinparkoja ja lapsia ja aikuisia vammautuu fyysisesti ja henkisesti ja sivullisten koiria kuolee.Peli seis nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten näiltä koirien omistajilta pääsee piskit vapaaksi? Itellä ollu susikoira ja kertaakaan ei päässyt irti. Koiran omistajalla on vastuu!! Lapsiraukat..
ja mulle on aivan turha länkyttää, että näin voi käydä. Ei käy, jos omistaja pitää huolen siitä ettei käy.
Eikös se itkenyt iltajossainlehdessä, että hänellä on ovi rikki ja siksi hurtta on milloin missäkin. Että ei hän mitään pahaa halua kenellekään ja nyt on ihan väärä kuva heistä ihmisillä. Vai miten se meni, mulkaisin lukematta.
Niin mäkin. Mulla oli aikanaan rescuena otettu staffimix, sillä oli tolkuton riistavietti ja räyhäsi ihan kaikille. Oli arvaamaton, ties mitä muuta siinä oli. Sen jälkeen ollut kolme aitoa staffia, ovat ihan eri maata.