No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
"Tuli lapsi" 😲 Jos ehkäisy pettää niin taloudellisten syiden takia saa abortin. Helppo homma ja olen käynyt itsekkin abortissa taloudellisten syiden takia ja ehkäisy petti.
En minäkäkään tiedä mitenkä ihmiset pärjäävät jos elävät yli varojensa ja sitten syyttävät siitä yhteiskuntaa ettei veronmaksajilta tule tarpeeksi elintasoa. Elätte veronmaksajien rahoilla niin miksi piti vielä lisääntyä sille.
"sitoo kiinni siihen syyhyn miks me ollaan sairauseläkkeellä". Mitä ihmettä tuo oikein tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 3 tunnissa yli 120 ihmistä raportoinut, että Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ovat pilanneet heidän elämänsä. Melko vaikuttavaa.
Petteri voi kirjoittaa tämän saavutuksen CV:seensä, kun hakee töitä pääministerikauden jälkeen.
Tämä on vain jäävuoren huippu.
Ja sitten on ne vastuulliset ihmiset, jotka kustantavat itse elämänsä, eivätkä ulise tukien perään. Tukielätit elävät muiden rahoilla. Hyvä kun leikataan. On täysin ansaittua joutua tekemään elämänmuutoksia / alentamaan elintasoaan tukileikkausten vuoksi.
Mene nyt nepovauva ttuun, sinä tiedät että olet täysin hyödytön elätti, miten kehtaat suoltaa tämmöstä pashkaa? :'
Väärin. Olen monessa mielessä erittäin hyvin menestynyt. Työllistän 6 ihmistä ja maksan veroja keskituloisen vuosipalkan verran.
Parempaan suuntaan on muuttunut kun päästiin Marinin hallituksesta eroon. Vielä ei ole ollut mitään moitittavaa.
Kaikilla menee huonosti, kun talous kyykkää. Eivät osaa taloustiedettä. Kun kaikkein köyhimmiltä leikataan koko ajan kansantalous kärsii. He käyttävät kaikki rahansa kulutukseen ja näin kaupat, ssuntosijoittajat ja valtio (alv) saavat osansa. Nyt he eivät käytä rahaa, eikä kukasn mukaan, koska hoetaan säästämisestä. Talous pysähtyy, työttömyys lisääntyy ja valtio ottaa lisää velkaa. Eli kaikki kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ikävintä oikeistohallituksessa on tämä köyhien ja sairaiden haukkuminen ja halveksunta. Suomi oli aina sosiaalidemokratia jossa kaikista pidetään huolta.
Nyt tämä selvästi ei enää ole tavoitteena, eriarvoisuus kasvaa ja juuri opiskelusta leikataan. Ja opiskelu on avain tasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Kohta suomessa on kuten muuallakin, vain hyvätuloisten lapsilla on varaa opiskella. Tästä tulee tulevaisuudessa iso ongelma.
Ei vaan meillä ei ole enää varaan siihen että kaikista pidetään huolta koska valtion tulot on tippunu rankasti ja samalla valtion menot vain kasvanu. Tää on vuosien aikana kehkeytynyt ja nyt on vaan pakko tehdä toimia.
Jos on vara pitää huolta koko vtun ukrainasta ja lähi-idästä, niin on se jumalaare kumma ettei ole varaa pitää huolta suomalaisista.
Urpon hal
Vedä nyt vähän happea, ettei tarvitse meidän muiden seuraavaksi maksaa sinun lääkärissäkäyntiäsi.
Eipä tavallisen työssäkäyvän ihmisen elämässä pitäisi hirveitä heilahduksia näkyä, jos ei ole merkittävästi erilaisten tukien varassa. Asuntolainan kulut vähän räjähtivät, mutta se ei ole Suomen hallituksen tekosia.
Vierailija kirjoitti:
Meni työ alta leikkausten takia. Joudun myymään perheemme kodin, jos en löydä uutta työtä pian.
Osalla leikkaukset ja työpaikan menetykset voi vaikuttaa esimerkiksi puolustustahtoon. Miksi puolustaa maata, joka tekee sinulle näin.
Noin ajatteleva petturi-ali-ihminen ei olisi ikinä osallistunutkaan mihinkään maansa hyväksi.
Tunnen erään parhaassa työiässä olevan miehen, joka on sairauseläkkeellä syystä että ei voi tehdä koulutustaan vastaavaa IT-alan työtä, kun sai siitä mm. silmäoireita ja jotain päänsärkyä.
Jep. Itse olen kroonisesti hartiakivuista ja kipujen provosoimasta migreenistä kärsivä toimistotyöläinen, enkä edes ole juuri koskaan sairauslomalla vaan menen töihin lääkkeiden voimalla (ja koetan tietysti myös jatkuvasti jumpata hartioita kuntoon, mutta rakenteelliseen juurisyyhyn ei jumppa kunnolla pure).
Kuka arvaa riittääkö itsellä sympatioita tällaisille "sairaille" sairauseläkeläisille? Että itkettääkö jos heidän tulonsa nyt leikkausten myötä pikkuisen putoavat?
Niin ja kuulemma jotkut ei pääse sairauseläkkeelle vaikka olisi osittain invalidi, mutta se on toisen messun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani joutui muuttamaan lasten kanssa liian pieneen asuntoon. Itseltä meni työ. Onneksi sentään löysin uuden työpaikan.
Eniten ärsyttää, että hallitus vainoaa järjestöjä, julkista terveydenhuoltoa, tutkimusta ja jostain kumman syystä myös valtion kulttuuriarkistoja.
Hei, kiinnostaisi tietää mihin viittaat tällä:
"Eniten ärsyttää, että hallitus vainoaa --- ja jostain kumman syystä myös valtion kulttuuriarkistoja."?
En tiedä pilalle menemisestä, mutta nyt ei jää säästöön, koska autan tukien varassa olevia läheisiäni maksamaan elämänsä vähintään kohtuulliset ellei jopa pienet peruskulunsa.
Olen 59 ja osa-aikatyössä. Menetin pienen asumistuen ja soviteltu päiväraha pieneni.suojaosa poiston jälkeen. Tuntuu lompakossa. Yritän saada toista työtä, vaikka viikonloppu siivousta. Olen myös lähetellyt hakemuksia muutamiin kokoaikatöihin. Tällä paikkakunnalla lähes kaikki vapaana olevat työt ovat osa-aikaisia tai sopimattomia mulle kuten hitsaaja tai rakennustyöläinen.
Teidät on palkittu vuosisadan Elämän pilaajat -hallituspalkinnolla. Onnittelut! Miltä nyt tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
En tue enää suomalaisia yrittäjiä jos jostain muualta saa vastaavaa paljon halvemmalla. Mitään huonoa mitä tahansa krääsää en tilaa kuitenkaan mitä sitten pitäisi palautella. Saan ne sitten kierrätettyä antamalla vaikka lahjaksi lähiomaisilleni jos tulee väärää kokoa tai muun syyn takia ei pysty itse hyödyntämään.
Nuoremmilla ei ole välttämättä mitään kokemusta ja sitten ne tilaavat ihan kelvotontakin krääsää, halpis kenkää tai vaatteita ulkomailta. Kertakäyttö halpis vaatteiden ja kenkien tilaamista en pidä järkevänä.
Taas nostetaan sähkölaskuja, kiinteistöveroja ja ihan kaikkia laskuja, lääkkeitä, terveys, hygieenia ja ruoka yms. pakollisia perustarpeita eikä loppua näy näille hinnan nousuille.
Yhden ihmisen selkänahasta pitäisi saada työnantajalle jätti voitot jotta se rikastuu ja saa jätti ökytalon, lapin loma-asunnon, ison veneen, asuntovaunun ja ulkomailta loma-asunnon. Työntekijä sa
Miksi tukisin yrityksiä? Nehän saa jo valtiolta holtittomasti rahaa. Sinne ne verorahat uppoaa.
Tässä ovat suurimmat yritysten saajat.
Onko tilastoitu, kuinka moni on hallituksen toimien johdosta päätyänyt päivänsä. Tämä kansan kahtiajako johtaa ennemminkin kaaokseen, rikollisuus lisääntyy sekä turvattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 3 tunnissa yli 120 ihmistä raportoinut, että Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ovat pilanneet heidän elämänsä. Melko vaikuttavaa.
Petteri voi kirjoittaa tämän saavutuksen CV:seensä, kun hakee töitä pääministerikauden jälkeen.
Tämä on vain jäävuoren huippu.
Ja sitten on ne vastuulliset ihmiset, jotka kustantavat itse elämänsä, eivätkä ulise tukien perään. Tukielätit elävät muiden rahoilla. Hyvä kun leikataan. On täysin ansaittua joutua tekemään elämänmuutoksia / alentamaan elintasoaan tukileikkausten vuoksi.
Ja sitten on ne vastuulliset yritykset, jotka kustantavat itse yrityksensä, eivätkä ulise tukien perään. Tukiloiset elävät muiden verorahoilla. Olisi hyvä että leikattaisiin. On täysin ansaittua joutua tekemään yritysmuutoksia/alentamaan bonuksiaan tukileikkauksien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
"Tuli lapsi" 😲 Jos ehkäisy pettää niin taloudellisten syiden takia saa abortin. Helppo homma ja olen käynyt itsekkin abortissa taloudellisten syiden takia ja ehkäisy petti.
En minäkäkään tiedä mitenkä ihmiset pärjäävät jos elävät yli varojensa ja sitten syyttävät siitä yhteiskuntaa ettei veronmaksajilta tule tarpeeksi elintasoa. Elätte veronmaksajien rahoilla niin miksi piti vielä lisääntyä sille.
"sitoo kiinni siihen syyhyn miks me ollaan sairauseläkkeellä". Mitä ihmettä tuo oikein tarkoittaa.
Ei se lapsi ollut vahinko, se oli meidän tapa osallistua yhteiskuntaan parhaalla kokemallamme tavalla, tuloksetkin on ollut erinomaisia, kaikkien rakastama täyspäinen lapsi. Junou, ettei oltais vain muiden armoilla ja tuotais oma osamme yhteiskuntaan sinä ihan uskomaton sosiopaatti.
Se että me tiputtiin tavalliselle asumistuelle oli se mikä tuli meille ja ihan kaikille viranomaisille joille tästä on puhuttu yllätyksenä, meille lupailtiin muuta, meillä piti olla tähän resurssit, meille valehdeltiin tavalla jota ei pystynyt paremmin tarkistamaan, ne oli ne tahoit joilta tarkistetaan.
Siihen päälle asumistuen leikkaukset jotka ei millään tavalla ota huomioon tätä meidän marginaalitilannetta joka oli jo valmiiks tiukka niin haluisitko oikeasti rautalangasta vääntää jälkiviisastellen mitä mun ois pitäny?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen erään parhaassa työiässä olevan miehen, joka on sairauseläkkeellä syystä että ei voi tehdä koulutustaan vastaavaa IT-alan työtä, kun sai siitä mm. silmäoireita ja jotain päänsärkyä.
Jep. Itse olen kroonisesti hartiakivuista ja kipujen provosoimasta migreenistä kärsivä toimistotyöläinen, enkä edes ole juuri koskaan sairauslomalla vaan menen töihin lääkkeiden voimalla (ja koetan tietysti myös jatkuvasti jumpata hartioita kuntoon, mutta rakenteelliseen juurisyyhyn ei jumppa kunnolla pure).
Kuka arvaa riittääkö itsellä sympatioita tällaisille "sairaille" sairauseläkeläisille? Että itkettääkö jos heidän tulonsa nyt leikkausten myötä pikkuisen putoavat?
Niin ja kuulemma jotkut ei pääse sairauseläkkeelle vaikka olisi osittain invalidi, mutta se on toisen messun aihe.
Mitä vi-ttua nyt oikeesti? Minulla on keuhkot kasassa, rautapiikki selkärangassa ja elän 24/7 kipulääkittynä tavalla joka pilaa multa erektion ja mä silti osallistun ja sinä tulet haukkumaan ja valehtelemaan päälle.
Hyi ttu.
Katsoin millainen tuo uudistettu asumistuki on. Ihan hirveä! Tampereella esimerkiksi yksinasuvan hyväksyttävät enimmäisasumismenot ovat vain 447 euroa kuussa. Mistähän senhintainen asunto löytyisi? Saa vapaasti ehdottaa!
No sitten. Asumistukea maksetaan vain 70 % (ennen 80 %), mutta ei suoraan tuosta hyväksyttävästä enimmäismäärästä, vaan ensin siitäkin otetaan pois OMAVASTUU. Käytännössä on siis ihan sama, tavoitteleeko ansiosidonnaista (jota on leikattu nyt sitäkin reippaasti) vain heittäytyykö peruspäivärahalle, koska asumistuki ulosmittaa sen hyödyn, ja lopulta joutuu kuitenkin hakemaan toimeentulotukea, jossa asumismenoina yksinasuvalle Tampereella hyväksytään kuitenkin 589 euroa. Sillä hintaa voi joku joku läävä löytyäkin, luultavasti rauhattomalta alueelta ja remppakuntoinen.
Okei, tilanne ei ole omakohtainen vielä, mutta kun määräaikainen työni päättyy, voi olla, ellen löydä heti uutta työtä. Luonnollisesti myöskään ansaittu, entisestä määrästään leikattu ansiosidonnainen ei ala heti juosta, vaan ensin on seitsemän arkipäivän eli puolentoista viikon omavastuuaika, jonka jälkeen aletaan jaksottaa lomakorvauksia. Ansaittua lomaa ei siis vietellä, vaan kitkutetaan niukasti lomakorvauksilla ja tehdään työkkärin määräämiä toimia.
Tämähän on ihan perseestä. En jää Suomeen. Luojan kiitos mulla on mahdollisuus lähteä muualle. Kaikilla ei ole.
Niin siis tuohon asumistukeen selvennys, että sen omavastuu määräytyy tulojen mukaan, ja siksi on käytännössä se ja sama, onko ansainnut ansiosidonnaista vai onko työttömyyspäivärahalla. Eli ei kannata turhia yrittää.
Ihan oikeesti jos sun kaikki ratkasut pyörii sen ympärillä että senkun ratkaiset rahalla niin pitäisitkö turpas kiinni, muuttaminen on aika kallista lystiä normaalistikkin, saati sitten sillon kun rahat on tiukalla.
Kokeilisit edes kerran elämässä osallistua tähän maailmaan niin et kuulostais noin vi-tun tyhmältä kokoajan. :' D