No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Rahat ei riitä enää loppukuusta, vaikka elän säästeliäästi. Olen ajautunut lamaantuneeseen tilaan. Työnhakukin mennyt vaikeaksi, kun rahat niin tiukilla, ettei varaa matkustaa haastatteluihin. Pahinta kuitenkin tämä kokonaisvaltainen henkinen puristus.
Työkkäri maksaa matkat työhaastatteluun, kun otat sinne ennen haastattelua yhteyttä!
Vierailija kirjoitti:
Nää "muuta halvempaan" eivät tajua yhtä hyvin olennaista juttua. Sen nimi on "kuntakohtaiset vuokrarajat".
Ei auta muuttaa 300€/kk maksavaan asuntoon Pihtiputaalle, jos kyseinen kunta hyväksyy vuokraksi korkeintaan 200€/kk. Keravalla asuessa vuokra voi alkaa kutosella, mutta se on vielä hyväksyttävä, eli siihen saa tukea + mahdollista avustusta takuuvuokraan.
Vuokrarajoja on juuri LEIKATTU siirtämällä osa kunnista alempaan hyväksyttävään vuokraluokkaan, kuten joku jo kirjoittikin. Se on aikamoinen peliliike tilanteessa, jossa koko maa rämpii inflaation kourissa- toisin sanoen, vuokrat senkun nousevat, mutta koti pitäisi löytää + säilyttää aina vaan halvemmalla.
No siellä Pihtiputaalla sulle jää vähemmän itse maksettavaksi. Onhan siinä eroa, maksatko itse asumistuen jälkeen 100, 200 vai 300 euroa
Nyky hallitus kaventaa veropohjaa n.8 miljardilla e ilman tuota ei tarvitsisi leikata mistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää "muuta halvempaan" eivät tajua yhtä hyvin olennaista juttua. Sen nimi on "kuntakohtaiset vuokrarajat".
Ei auta muuttaa 300€/kk maksavaan asuntoon Pihtiputaalle, jos kyseinen kunta hyväksyy vuokraksi korkeintaan 200€/kk. Keravalla asuessa vuokra voi alkaa kutosella, mutta se on vielä hyväksyttävä, eli siihen saa tukea + mahdollista avustusta takuuvuokraan.
Vuokrarajoja on juuri LEIKATTU siirtämällä osa kunnista alempaan hyväksyttävään vuokraluokkaan, kuten joku jo kirjoittikin. Se on aikamoinen peliliike tilanteessa, jossa koko maa rämpii inflaation kourissa- toisin sanoen, vuokrat senkun nousevat, mutta koti pitäisi löytää + säilyttää aina vaan halvemmalla.
No siellä Pihtiputaalla sulle jää vähemmän itse maksettavaksi. Onhan siinä eroa, maksatko itse asumistuen jälkeen 100, 200 vai 300 euroa
Minä muutin yliopistokaupunkiin pienestä naapurikunnasta, koska muuten olisi jäänyt enemmän maksettavaa alemman vuokrakaton takia. Vaihdoin samankokoiseen mutta kalliimpaan asuntoon. Nyt menee 4 euroa yli kelan rajojen. Edellisessä meni 72 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni työ alta leikkausten takia. Joudun myymään perheemme kodin, jos en löydä uutta työtä pian.
Osalla leikkaukset ja työpaikan menetykset voi vaikuttaa esimerkiksi puolustustahtoon. Miksi puolustaa maata, joka tekee sinulle näin.
Muuta sitten ulkomaille.
Miksi uhrin pitää aina lähteä? Menkööt kiusaaja öykkärit muualle! -sivusta
Kuka ne verot sitten maksaa, joilla teidät elätetään? Sinähän joutuisit menemään itse töihin
Vierailija kirjoitti:
3600 ei ole hyvä palkka 🤣🤣🤣
Se on parempi, kuin tuilla eläminen
Minä elätän pienemmälläkin palkalla itseni ja lapseni ja vanha omakotitalonikin on jo maksettu. Eikä ole tarvinut tukia. Eikä nyt tarvitse itkeä tukien leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI sen vuokran pitää olla sen kokoinen, että siihen saa täyden tuen, miksi?
Koska ne on pummeja. Halutaan, että joku muu maksaa.
Koko elämä on laskettu tukien varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi miten olisi vaikuttanut, tosin käydään miehen kanssa töissä.
Omassa tuttavapiirissä ei ole juuri ollenkaan lapsilisää kummempaa tukea saavia, niin vaikea vähän hahmottaa, et haittaako leikkaukset oikeasti niin valtavasti.
Toki olen kiitollinen hyväosaisuudestani, silti tuntuu hassulta että niin iso osa ei vain löydä töitä ja ovat ongelmissa..
Tsemppiä!
Montako avointa paikkaa työnantajallasi on tarjolla? Montako hakijaa? Montako irtisanomista?
Mitä jankutat? Meille palkataan heti 20. Ei ole tulijoita. Ja irtisanomisia ei tietenkään ole tulossa, kun porukkaa ei nytkään ole tarpeeksi. Sama tilanne on tällä alalla joka puolella maata. Usein olen sen näihin ketjuihin kertonut mutta kun ei kelpaa. Työ vaatii kurssin, jossa hankitaan tarvittavat taidot ja luvat. Myös oppisopimuskoulutuksia on
Työ on vuorotyötä, päivät pitkiä, ja taukoja vähän. Palkkaa jää käteen pk-seudun ulkopuolella se 1800-2000€.
Vissiin ei työttömän kannata tähänkään työhön lähteä.
Vanhempaniburabykdigyisyrittöjänänpäättyy. N. 30vuottabputiikki pystyssä kunnes ei enää taloudellisesti kannattavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan voi mennä töihin, jos ei ole työpaikkaa, mihin mennä.
Työpaikkojen määrää ei ole rajoitettu. Niitä saa luoda itselleen ja jopa muille.
No montakos työpaikkaa sinä olet luonut?
Minulla on tällä hetkellä 5 työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Nooh, mikä on sun nettopalkka?
Mulla se on 1400e.
Ja sinun on pakko asua pk-seudulla koska?
Muualla Suomessa pärjäisit kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi miten olisi vaikuttanut, tosin käydään miehen kanssa töissä.
Omassa tuttavapiirissä ei ole juuri ollenkaan lapsilisää kummempaa tukea saavia, niin vaikea vähän hahmottaa, et haittaako leikkaukset oikeasti niin valtavasti.
Toki olen kiitollinen hyväosaisuudestani, silti tuntuu hassulta että niin iso osa ei vain löydä töitä ja ovat ongelmissa..
Tsemppiä!
Montako avointa paikkaa työnantajallasi on tarjolla? Montako hakijaa? Montako irtisanomista?
Mitä jankutat? Meille palkataan heti 20. Ei ole tulijoita. Ja irtisanomisia ei tietenkään ole tulossa, kun porukkaa ei nytkään ole tarpeeksi. Sama tilanne on tällä alalla joka puolella maata. Usein olen sen näihin ketjuihin kertonut mutta kun ei kelpaa. Työ vaatii kurssin, jossa hankitaan tarvittavat taidot ja luvat. Myö
No nyt kyllä kuulostaa siltä, että ei ole palkkaus suhteessa työn vaatimuksiin eikä työolot ilmeisesti myöskään kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään negatiivisia vaikutuksia?
ap
Asia ei minua koske sikäli, että olen pienellä eläkkeellä, pärjäilen sillä. Ihmettelen vain, miksi ihmisillä olisi velvollisuus raportoida sinulle, täysin vieraalle ihmiselle, julkisella palstalla omista talousasioistaan?
ei ole pilannut. toisin kun kommariinin huulipuikkohallituksen houmoutussähellys. katsokaapa kuinka sekaisin nuoriso on nykyään kun sukupuoliurpåilu on muotia. tällaista vahinkoa on vaikea edes käsittää. setapellet sotkeutunu opetukseen ja yle pakottaa työläisiään katselemaan opetusvideoita ties mistä vähemmistöjen suosimisesta. hyi. kyllä oli ennen paljon paremmin.
Vuorotyö, pitkät päivät palkkaa käteen 1800-2000e kk no ei todellakaan ole ihme jos ilmais työhön ei ole hakijoita kun brutto on tuossa n,2400e kyllä vuorotyössä bruton on oltava minimissään 300e kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törsäys ei voi jatkua loputtomiin. Nyt siihen puututaan potkimalla ihmisiä töihin.
Ollaan haettu 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Että kunpa pääsiskin töihin.
Oikeasti työllistymiseen se 4 paikkaa on todella vähän. Ja ne on tietenkin kaikki niitä työkkärin avoimia paikkoja. Se, joka oikeasti haluaa työllistyä, etsii kyllä töitä muualtakin ja on paljon aktiivisempi, kuin "te".
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Ei kukaan joudu kodittomaksi, ihan höpöhöpö juttuja.
Kun maksat vuokrat samalla lailla, kuin muutkin normaalit ihmiset, niin ei kukaan sinua kodistasi ulos potki.
No joo, joskus vuokraisäntä irtisanoo sopimuksen, mutta mitä sitten?
Siinä on puoli vuotta aikaa etsiä uusi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.
Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea. Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.
Mulla vammainen mutta itsenäisesti elämään kykenevä lapsi ja veli sairaseläkkeellä. Muutama satanen menee joka palkasta näihin. Itselle en osta mitään enkä matkustele. Veli tarvitsisi jo kotihoitoa mutta ei saa kun osaa lämmittää mikrossa ruokaa ja pestä käyttövaatteet itse.
Ja mihinköhän hän sitä kotihoitoa sitten tarvitsisi? Silittämään kalsareita vai?