Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
421/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein abortin, koska ei ole varaa toiseen lapseen.

MLL lastenhoitopalvelu lakkautetaan leikkausten vuoksi, emme saa perheenä tukea mistään. 

Terveyskeskuksesta ei saa palvelua.

Neuvola-ajat aina perutaan.

Asumisen kulut ovat järkyttävät. Ruoka koko ajan kallistuu, kun verotus kovenee ja nostaa ruoan hintaa entisestään.

Synnyttämään ei mahdu.

Suurin osa ongelmistasi ratkeaa kun muutat pois pk-seudulta. 

Asuminen halpenee, ja palkasta jää enemmän muuhun käyttöön (vaikka palkka olisi pienempi, kuin nyt) asunnot ovat halvempia, voit jopa saada lainaa ja ostaa oman

Välimatkat lyhenevät, pk-seudulla ne ovat pitkät.  Synnyttämään mahtuu, ja monilla paikkakunnilla terveydenhoito toimii hyvin, neuvolakaan ei ole ylikuormitettu. Ruuan hinnassakin on eroja paikkakunnittain, kuten myös sähkön ja polttoaineen hinnassa jne. Ne harrastuksetkin on edullisempia, ja elämä muutenkin parempaa. 

Vierailija
422/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4k palkalla ei todellakaan juhlita jos sairastuu ei ole edes 2kk säästöjä siinä vaiheessa pakko muuttaa halvempaan asuntoon. Vaikutukset yrityksiin ja asuntojen peruskorjauksiin lisääntyy kyykytetyillä ei ole varaa korjauttaa. Sairaanhoito kustannukset moninkertaistuu. Satoja firmoja kaatuu ennen talvea. Tuhansia asuntoja jää tyhjiksi. Mutta se 5% rikkaimpia voi ostaa ne 1/5 osa hintaan köyhiltä.

Miten niitä asuntoja jää tyhjiksi? Mihin ne asukkaat menevät, kymmenen asunnon asukkaat yhteen yksiöön, niinkö? Vai haihtuvatko he ilmaan? Johonkin niiden ihmisten on muutettava, jotta ne asunnot voivat jäädä tyhjiksi. Ja jos he muuttavat johonkin, joku toinen asunto täyttyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tukipuliveijarit ajattele yhtään sitä, että jokainen tuista leikattu euro tarkoittaa sitä, että joltain toiselta leikataan hänen itse ansaitsemastaan aiempaa vähemmän?

Aiempi tilanne oli se, että kun henkilö A teki työtä ja ansaitsi 100€ niin siitä sadasta eurosta leikattiin hänen tilipussistaan 40€ ja annettiiin ne hlöille B ja C, jotka saivat molemmat 20€ tekemättä mitään. 

Nyt henkilöt B ja C saavatkin vain 18€, ja A:lta näin ollen vastaavasti leikataan vain 36€. 

Yhteiskunnan ihmisten tilipusseista tekemien leikkausten määrä siis VÄHENEE kun tukia vähennetään. 

Niitä kiinnostaa vaan se, että saavat mahdollisimman paljon tukia. Sillä, että joku muu on sen rahan työllään tienannut, ei ole merkitystä. 

Vierailija
424/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt kyllä kuulostaa siltä, että ei ole palkkaus suhteessa työn vaatimuksiin eikä työolot ilmeisesti myöskään kunnossa

Aivan TES:n mukaan menee kaikki. Niin työolot, työajat, kuin palkkakin. Olen aiemminkin tästä alasta kertonut täällä ja aina on samantyylisiä vastauksia. 

Tässä näkeekin sen, miksi "töitä ei löydy". 

Töitä on, mutta niitä ei haluta tehdä. Tämä minun työnikin on mukavaa ja itsenäistä. Palkalla elää, elättää lapset, maksaa asuntolainan ja harrastaa. 

Mutta toki työttömänä ja tuilla eläsessä saa rahan helpommalla. Ehkä se on se syy, ettei töitä löydy. 

Vierailija
425/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyö, pitkät päivät palkkaa käteen 1800-2000e kk no ei todellakaan ole ihme jos ilmais työhön ei ole hakijoita kun brutto on tuossa n,2400e kyllä vuorotyössä bruton on oltava minimissään 300e kk.

Ihan TES.in mukaan palkkaus ja muut. Nyt ei olla pk-seudulla, jossa on oma taulukko palkka. 

Vuorotyö ei ole sellaista kuin vaikka hoito- tai tehdasalan vuorotyö, eli kolmivuoroa. Muttei mitään 8-16 työtäkään. 

Mutta kuten sanoin, tuet taitaa olla niin hyvät, ettei töihin kannata mennä.

Vierailija
426/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aina ajatellut, että pärjätään kyllä vaikka tulot ovat pienet, ja koska emme kuluta paljoa. Olimme laskeneet kaiken tarkkaan. Töitä tällä alalla on silppuna lähes kaikilla. Asumistukea emme saa ollenkaan, oli tulot mitä tahansa. Myös näiden osa-aikaisten töiden tekemisen kannattavuus on tehty täysin älyttömäksi, kun puolet ihan pienestäkin summasta leikkaantuu pois. Pakko silti roikkua tässä ettei putoa kokonaan pois. Työttömyyskausina tulot ovat 600 euroa kuussa. Ylenemismahdollisuudet ovat mitättömät, ja uudelleenkouluttautumista en edes uskalla ajatella opintolainojen takia. Unettomia öitä tämä on aiheuttanut, kauhua, huolta ja pelkoa.

On vaikea suhtautua siihen, että luuli elävänsä turvallisessa maassa jossa saa rauhassa rakentaa elämästä näköisensä, ja että ennen ei ketään haitannut toisten pienet tulot tai se miten asuu. Nyt jostain syystä olen yhteiskunnan vihollinen ja sylkykuppi vaikka koko elämäni vain yrittänyt pärjätä. Ilmeisestinparempituloisilla ei raha teekään onnelliseksi, kun ovat niin pahoinvoivia ja julmia. 

Vierailija
427/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun, mutta en avaa enempää

Vierailija
428/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo pitkät päivät tarkoittaa kun tessi on 8h niin sen jälkeen rupeaa juoksemaan ylityö korvaukset mutta eipä se tuohon 1800-2000e kk kyllä mahdu tai sitten tuntipalkka on jotain 9-10 e h mikä on nyky suomessa orjatyötä.

Vierailija
429/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä paljon tuossa 1800e kk palkassa on tuntipalkka.

Vierailija
430/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuloverotus ainakin laski.

Joo, näin kävi monella muullakin.

Vierailija
431/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä tippuneet tulot. Tippuvat ensi helmikuussa tai kun seuraavan kerran saan tuloja. Silloin tippuvatkin niin alas, että satasella kuussa pitäisi pärjäillä. 

No nyt kannattaa karsia menoja aika paljon, jos palkan jälkeen ei jää kuin satanen jäljelle.

Vierailija
432/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tue enää suomalaisia yrittäjiä jos jostain muualta saa vastaavaa paljon halvemmalla. Mitään huonoa mitä tahansa krääsää en tilaa kuitenkaan mitä sitten pitäisi palautella. Saan ne sitten kierrätettyä antamalla vaikka lahjaksi lähiomaisilleni jos tulee väärää kokoa tai muun syyn takia ei pysty itse hyödyntämään.

Nuoremmilla ei ole välttämättä mitään kokemusta ja sitten ne tilaavat ihan kelvotontakin krääsää, halpis kenkää tai vaatteita ulkomailta. Kertakäyttö halpis vaatteiden ja kenkien tilaamista en pidä järkevänä. 

Taas nostetaan sähkölaskuja, kiinteistöveroja ja ihan kaikkia laskuja, lääkkeitä, terveys, hygieenia ja ruoka yms. pakollisia perustarpeita eikä loppua näy näille hinnan nousuille.

Yhden ihmisen selkänahasta pitäisi saada työnantajalle jätti voitot jotta se rikastuu ja saa jätti ökytalon, lapin loma-asunnon, ison veneen, asuntovaunun ja ulkomailta loma-asunnon. Työntekijä saa jonkun pikku palkan raataessa jolla se juuri ja juuri saa pienen yksiön 500 euron vuokran maksettua. 😁

Tämä työnantaja kierrättää ilmaisia työharjoittelijoita lomittamassa sitä vakituista pienipalkkaista että hän saa lomansa pidettyä. Ilmainen työharjoittelija opiskelija saa arvokasta työkokemusta kun saa tehdä töitä rikkaalle ilmatteeksi kuluttaen omia vaatteitaan ja kenkiään mitä on hädin tuskin köyhänä opiskelijana saanut irti.

Vierailija
433/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttö lopetti opinnot koska ei ole varaa opiskella paikkakunnalla missä koulu on. viimeinen vuosi olis ollut edessä.

Ok.

Toiset nuoret tekevät töitä ja ottavat opintolainaa jos ei tunnu tuet riittävän, ja jos eivät vanhemmat halua auttaa.

Valintoja valintoja nämä.

Vierailija
434/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minä olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja elän vaimoni kans joka on samassa tilanteessa, me itseasiassa tavattiin kuntoutuksessa, meille tuli lapsi ja jonkun kokkare yllärin takia se tiputti meidät tavalliselle asumistuelle, nyt sen ja näiden leikkauksien seuraamuksien takia me saadaan alle tonni kuussa per nuppi, yhteensä, ei tt-tukea ja asumistuki on lähinnä julma vitsi, satasen,  ja sossu ja kunta tarjoaa silmien pyörittelyä ja "eihän se näin voi mennä" päivittelyä mutta kukaan ei suostu auttaan.

Vanhempia tai sukulaisia meillä ei oikein ole, itseasiassa sitoo kiinni siihen syyhyn miks me ollaan sairauseläkkeellä.

Minä en tiedä miten meidän pitäis pärjätä, me maksetaan sähköjä ja lääkkeitä myöten kaikki itse ja kasvatetaan lasta joka pahensi meidän taloustilannetta.

Me joudutaan todennäköisesti antamaan nyt täysin terve ja äärimmäisen hyvin hoidettu lapsi laitokseen tai minä joudun ottaan kepit alleni ja lähteen inva-ryöstään jos meinaataan jatkaa syömistä.

Mut eihän tää ole todellista teille muille, en malta odottaa miten muakin ilkutaan vaikka kaikkeni olen tehny.

Vierailija
435/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 3 tunnissa yli 120 ihmistä raportoinut, että Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ovat pilanneet heidän elämänsä. Melko vaikuttavaa.

Petteri voi kirjoittaa tämän saavutuksen CV:seensä, kun hakee töitä pääministerikauden jälkeen.

Tämä on vain jäävuoren huippu.

Ja sitten on ne vastuulliset ihmiset, jotka kustantavat itse elämänsä, eivätkä ulise tukien perään. Tukielätit elävät muiden rahoilla. Hyvä kun leikataan. On täysin ansaittua joutua tekemään elämänmuutoksia / alentamaan elintasoaan tukileikkausten vuoksi. 

Vierailija
436/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja elän vaimoni kans joka on samassa tilanteessa, me itseasiassa tavattiin kuntoutuksessa, meille tuli lapsi ja jonkun kokkare yllärin takia se tiputti meidät tavalliselle asumistuelle, nyt sen ja näiden leikkauksien seuraamuksien takia me saadaan alle tonni kuussa per nuppi, yhteensä, ei tt-tukea ja asumistuki on lähinnä julma vitsi, satasen,  ja sossu ja kunta tarjoaa silmien pyörittelyä ja "eihän se näin voi mennä" päivittelyä mutta kukaan ei suostu auttaan.

Vanhempia tai sukulaisia meillä ei oikein ole, itseasiassa sitoo kiinni siihen syyhyn miks me ollaan sairauseläkkeellä.

Minä en tiedä miten meidän pitäis pärjätä, me maksetaan sähköjä ja lääkkeitä myöten kaikki itse ja kasvatetaan lasta joka pahensi meidän taloustilannetta.

Me joudutaan todennäköisesti antamaan nyt täysin terve ja äärimmäisen hyvin hoidettu l

Senkun menet mielikuvitustöihin.

Ole hyvä!

Vierailija
437/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 3 tunnissa yli 120 ihmistä raportoinut, että Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ovat pilanneet heidän elämänsä. Melko vaikuttavaa.

Petteri voi kirjoittaa tämän saavutuksen CV:seensä, kun hakee töitä pääministerikauden jälkeen.

Tämä on vain jäävuoren huippu.

Ja sitten on ne vastuulliset ihmiset, jotka kustantavat itse elämänsä, eivätkä ulise tukien perään. Tukielätit elävät muiden rahoilla. Hyvä kun leikataan. On täysin ansaittua joutua tekemään elämänmuutoksia / alentamaan elintasoaan tukileikkausten vuoksi. 

Mene nyt nepovauva ttuun, sinä tiedät että olet täysin hyödytön elätti, miten kehtaat suoltaa tämmöstä pashkaa? :' D

Vierailija
438/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on herra valehtelee vauvalla aamusta iltaan eikä ole ikinä tehnyt töitä- taas ratkaisemassa akikkien muiden käytännön ongelmia dunning-krugerilla.

Vähän on ilmiselvää poju että et ole ikinä joutunut tekemään töitä tai mitään muutakaan elämisesi eteen, nää sun jutut on ihan kakopäisiä.

Vierailija
439/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt pilalle. Paljon suurempaa tuhoa sai aikaan Marinin hallitus näin asuntovelallisen näkökulmasta, kun poistivat asuntolainojen korkojen verovähennysoikeuden. Se kirpaisee nyt ja syö ostovoimaa. 

Enpä edes muistanut, että tämä oli edellisen hallituksen kuningasidea. Nyt tästä tosiaan kärsii asuntovelalliset. Monen kohdala käytännössä useampi satanen kuussa on nyt poissa ostovoimasta.

Kyllä tämä oli Kataisen (kok) hallituksen kuningasidea! Kaikkea ei vaan voi syyttää edellistä hallitusta.

"Vielä vuonna 2011 asuntolainan korot olivat kokonaan verovähennyskelpoiset. Seuraavana vuonna korkojen verovähennys oli 85 prosenttia, mistä se on koko ajan laskenut. Tänä vuonna korkovähennys on viisi prosenttia. "

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lahes-huom

Ja Kataisen hallitukseen kuului? 

-demarit

-vasemmisto

-vihreät 

Vierailija
440/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on rahaa, en tiedä kuinka kauan. Penniä lasketaan, tai senttejä. Oon varannut 10 kirppispaikkaa, tyhjensin oman ja vanhempien kellarit. Arvio on n 100 e per krt tulee käteen. Mun vanhemmat päätti myydä vähän metsää ja kumpikin antoi mulle 4999 e, laitoin suoraan asunnon extralyhennykseen.

Olen hakenut lauantaitöitä, mutta oon lähemmäs 50 v, ei kukaan ota. Asuntolainaa on jäljellä vielä 18 000 euroa ja putkiremontti tulee 5 v sisällä. Siihen mennessä pitää asuntolaina ollut maksettu ja kunnon puskuri putkiin. Toivotaan työt säilyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi