Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
461/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, minä olen työkyvyttömyyseläkeläinen ja elän vaimoni kans joka on samassa tilanteessa, me itseasiassa tavattiin kuntoutuksessa, meille tuli lapsi ja jonkun kokkare yllärin takia se tiputti meidät tavalliselle asumistuelle, nyt sen ja näiden leikkauksien seuraamuksien takia me saadaan alle tonni kuussa per nuppi, yhteensä, ei tt-tukea ja asumistuki on lähinnä julma vitsi, satasen,  ja sossu ja kunta tarjoaa silmien pyörittelyä ja "eihän se näin voi mennä" päivittelyä mutta kukaan ei suostu auttaan.

Vanhempia tai sukulaisia meillä ei oikein ole, itseasiassa sitoo kiinni siihen syyhyn miks me ollaan sairauseläkkeellä.

Minä en tiedä miten meidän pitäis pärjätä, me maksetaan sähköjä ja lääkkeitä myöten kaikki itse ja kasvatetaan lasta joka pahensi meidän taloustilannetta.

Me joudutaan todennäköisesti antamaan nyt täysin terve ja äärimmäisen hyvin hoidettu l

Mä miellän sairaseläkeläisen noin 60-vuotiaaksi, ja miksi tehdä lapsi enää tuossa vaiheessa.

Joku 50-vuotias ei voi olla oikeasti niin sairas, että eläkkeelle vielä joutuisi, tai tarvitsisi päästä.

Saattaa toki olla tässäkin taustalla poliittinen suuntaus, vih/vas mielestä ehkä voi hyvin olla jo 18-vuotiaana eläkeläinen, kokoomuksen kannattaja tekee töitä oikeaan eläkeikään asti.

Vierailija
462/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tipuin toimeentulotuelle. 

En saa omistaa mitään, tilille ei saa tulla edes satunnaisia rahalahjoja koska nekin on käytettävä itsensä elatukseen, eikä niillä voi ostaa esim. uusia kenkiä tai käydä yksityisellä lääkärillä, vaikka tarve olisi. Vinkki käteisen antamisesta ei oikein toimi, jos lahjoittaja asuu toisella puolella Suomea...

Se pystyy ostamaan nettikaupasta sinulle. Kusti polkee.

Kun minä olin toimeentulotuella, isä maksoi luottokorttilaskuni. Yksi tapa sekin siirtää rahaa ilman että Kela pääsee väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän yli 3 tunnissa yli 120 ihmistä raportoinut, että Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ovat pilanneet heidän elämänsä. Melko vaikuttavaa.

Petteri voi kirjoittaa tämän saavutuksen CV:seensä, kun hakee töitä pääministerikauden jälkeen.

Tämä on vain jäävuoren huippu.

Ja sitten on ne vastuulliset ihmiset, jotka kustantavat itse elämänsä, eivätkä ulise tukien perään. Tukielätit elävät muiden rahoilla. Hyvä kun leikataan. On täysin ansaittua joutua tekemään elämänmuutoksia / alentamaan elintasoaan tukileikkausten vuoksi. 

Mene nyt nepovauva ttuun, sinä tiedät että olet täysin hyödytön elätti, miten kehtaat suoltaa tämmöstä pashkaa? :'

Miksi haukut toista ihmistä, kun hän yrittää ainoastaan auttaa muita?

-eri

Vierailija
464/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin töihin ja saan kolminkertaisesti käteen sen mitä sain erilaisina tukina. Kiitos hallituksen että otin itseäni niskasta kiinni.

Mihin menit töihin, tulen myös sinne. Nimim. Nettona rukia 1000e jolla maksan asumisen ja oman sekä lapsen elämän.

Vierailija
465/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein abortin, koska ei ole varaa toiseen lapseen.

MLL lastenhoitopalvelu lakkautetaan leikkausten vuoksi, emme saa perheenä tukea mistään. 

Terveyskeskuksesta ei saa palvelua.

Neuvola-ajat aina perutaan.

Asumisen kulut ovat järkyttävät. Ruoka koko ajan kallistuu, kun verotus kovenee ja nostaa ruoan hintaa entisestään.

Synnyttämään ei mahdu.

Suurin osa ongelmistasi ratkeaa kun muutat pois pk-seudulta. 

Asuminen halpenee, ja palkasta jää enemmän muuhun käyttöön (vaikka palkka olisi pienempi, kuin nyt) asunnot ovat halvempia, voit jopa saada lainaa ja ostaa oman

Välimatkat lyhenevät, pk-seudulla ne ovat pitkät.  Synnyttämään mahtuu, ja monilla paikkakunnilla terveydenhoito toimii hyvin, neuvolakaan ei ole ylikuormitettu. Ruuan hinnassakin on eroja paikkakunnittain, kuten myös sähkön ja polt

Joo, asun 3h päässä pk seudulta. Sähkönsiirron perusmaksu yli 40e/kk, lähin kauppa 15km, lähin terveyskeskus 40km, lähin päivystävä sairaala 120km. Kun sahaa näitä välejä 1500e nettopalkalla 2e/l hinnalla niin ei se elo täällä sen halvempaa ole.

Vierailija
466/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menin töihin ja saan kolminkertaisesti käteen sen mitä sain erilaisina tukina. Kiitos hallituksen että otin itseäni niskasta kiinni.

Mihin menit töihin, tulen myös sinne. Nimim. Nettona rukia 1000e jolla maksan asumisen ja oman sekä lapsen elämän.

Miksi elä muiden siivellä?

Edes työpaikkaa et voi itsenäisesti hankkia?

Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäni ei ole mennyt pilalle hallituksen leikkausten takia, koska ne leikkaukset koskevat vain erilaisia tukia, joita en työssäkäyvänä saa muutenkaan. Joku kirjoitti ketjussa aiemmin radikalisoitumisesta ja tunteesta, ettei kuulu enää yhteiskuntaan. Omalla kohdallani en puhuisi radikalisoitumisesta, mutta olen huomannut itsestäni tietynlaisen itsekkyyden lisääntyneen. Siinä missä joskus aiemmin autoin aika hövelistikin vähäosaisia - ihan tuntemattomiakin - , nyt huolehdin ainoastaan "omaan kuplaani" kuuluvista vähäosaisista. Olen myös lakkauttanut kaikki kuukausilahjoitukset, joiden kohteena oli ihmiset. Ainoastaan eläinsuojelutyöhön menee vielä lahjoituksia. Yhteiskunnan polarisoituminen ja ajattelutapa, että jokainen on oman onnensa seppä ja köyhät kyykkyyn, on ajanut mut tilanteeseen, jossa huolehdin vain omistani enkä enää välitä, mitä muille tapahtuu. Tämä ajattelutapani muutos on mulle vastenmielinen ja arvomaailmani vastainen, mutta koska hyvinvointiyhteiskuntaa ajetaan nyt vauhdilla alas, en voi ottaa koppia kaikista vaan ainoastaan niistä, jotka kuuluvat "omaan kuplaani". Mua ei myöskään kiinnosta, miten yhteiskunnalla menee, koska en ole enää osa yhteiskuntaa vaan ainoastaan osa "omaa kuplaani". Mua ei enää kiinnosta pienyritysten ahdinko, kun asiakasmäärät vähenee ostovoiman heikentyessä. Lisätköön ne kulutustaan, joiden "omaan kuplaan"  ei kuulu muita kuin hyväosaisia. 

Vierailija
468/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna näin, kun eräs väitellyt tohtori penkoi roskiksia pulloja etsien.

Parhaansa varmaan on elämässä yrittänyt, mutta kun on ujo ja estynyt (tiedän kun olen ollut yliopistolla yhtä aikaa hänen kanssaan), niin ei ole tutkinto vienyt eteenpäin miestä.

Mutta onpahan väitöskirja tehty.

Vierailija
469/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä vaikutusta kun asumistuki oli tarkistettu ennen 1. 4 leikkauksia, ansiosidonnaisella olen lokakuun puoliväliin joten kuulin että kenellä alkanut ennen syksyä ei porrastettaisi, toivottavasti, jään vuoden lopulla eläkkeelle, ehkä  2,5kk kelan rahalla ja asumistukea leikataan. 

Vierailija
470/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavien kymmenen vuoden aikana suomalaisia tulee kuolemaan ihan v itusti. Ensinnäkin loput suuret ikäluokat luonnostaan. Sen lisäksi nuorempia ikäluokkia hoidon ja ennaltaehkäisyn puutteeseen. Jokainen on nyt todellakin oman onnensa seppä. Kannattaa huolehtia ensisijaisesti terveydestään, koska yhteiskunnalta ei siihen enää välttämättä saa apua vaikka kuinka olisi tarve.

Vierailija
471/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pilalle menemisestä, mutta nyt ei jää säästöön, koska autan tukien varassa olevia läheisiäni maksamaan elämänsä vähintään kohtuulliset ellei jopa pienet peruskulunsa. 

ja he kiittää ja jatkaa laiskottelua.

Vierailija
472/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.

Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea.  Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.

Tässä nähdään huonojen valintojen tulos. Ei kannata alkaa kotiäidiksi tai paskaduunien tekijäksi

Lapsia ei kannata tehdä, ihan näin yksiselitteisesti. 

Hallitus ei halua minkäänlaisia ihmisiä Suomeen. Rescue-koiratko hoitaa?

Vierailija
473/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijaperhe. Monta kuukautta laskettiin senttejä ja vikoilla euroilla loppukuusta ostettiin vaipat päiväkotiin ja halpaa ruokaa. Asumistuki loppui kokonaan kun puolison pienet työtulot (pienipalkkainen ammatti) ja omat pienet työtulot osa-aikaisesta työstä nosti just asumistuen rajan yli kun tukea pienennettiin ja ansiotulovähennys poistui. Ei olla voitu käydä isovanhemmilla kylässä ennen kesää ja kesätöiden palkkaa koska matkat maksaa. Kuitenkin, niistä tuloista maksetaan auto töissäkäyntiin (pakollinen työssä tarvittavien tavaroiden takia) ja mun työtuloista kulkemiset töihin jne, mutta mitenkään ei oteta tätä huomioon asumistukea laskettaessa. Saman tulon jos saisi tukina, ei olisi menoja kulkemisesta toisin kuin töissä tienatuista euroista tulee. Työtulonvähennys takaisin... 

Tutulle tuli välivuosi, kun ei uskalla ilman isompia säästöjä jatkaa opiskeluja, asunto menisi alta jos perheen ainoa elättäjä jäisi työttömäksi kun ansiosidonnaista leikattiin ja leikataan niin rajusti asumistuen lisäksi. Aiemmin olisi voinut vielä kuluvan vuoden opiskella ja kesällä tienata tai vasta tarpeeseen sitten ottaa sen välivuoden, nyt pakko ottaa varalta. Näin se saadaan Suomi nousuun 

Vierailija
474/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mun elämäni ei ole mennyt pilalle hallituksen leikkausten takia, koska ne leikkaukset koskevat vain erilaisia tukia, joita en työssäkäyvänä saa muutenkaan. Joku kirjoitti ketjussa aiemmin radikalisoitumisesta ja tunteesta, ettei kuulu enää yhteiskuntaan. Omalla kohdallani en puhuisi radikalisoitumisesta, mutta olen huomannut itsestäni tietynlaisen itsekkyyden lisääntyneen. Siinä missä joskus aiemmin autoin aika hövelistikin vähäosaisia - ihan tuntemattomiakin - , nyt huolehdin ainoastaan "omaan kuplaani" kuuluvista vähäosaisista. Olen myös lakkauttanut kaikki kuukausilahjoitukset, joiden kohteena oli ihmiset. Ainoastaan eläinsuojelutyöhön menee vielä lahjoituksia. Yhteiskunnan polarisoituminen ja ajattelutapa, että jokainen on oman onnensa seppä ja köyhät kyykkyyn, on ajanut mut tilanteeseen, jossa huolehdin vain omistani enkä enää välitä, mitä muille tapahtuu. Tämä ajattelutapani muutos on mulle vastenmielinen ja arvomaailmani vastainen, mutta ko

Jotain samansuuntaista. Ei kiinnosta jakaa omista resursseista enää muille. En osta oikein mitään muuta kuin ruokaa. Kirjasto tarjoaa kulttuuripalvelut. Palkasta jäävän osan säästän. Sillä tavoin hallitus on elämääni vaikuttanut: olen paljon pihimpi ja itsekkäämpi.

Vierailija
475/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava joutuu lähikuukausina irtisanotuksi, aloitettua vuoden alussa valtion virkamies tehtävässä. Irtisanovat vähintään kaikki uudet työntekijät hallituksen leikkauksien vuoksi. Harmi oli innoissaan kun vihdoin pääsi töihin.

Vierailija
476/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti aloittaja, leikkausten vaikutukset ovat vasta alkamassa vaikuttaa, itsellä esim. asumistuen tarkistus vasta loppuvuodesta jolloin vaikutus vasta selviää!!

Vierailija
477/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti aloittaja, leikkausten vaikutukset ovat vasta alkamassa vaikuttaa, itsellä esim. asumistuen tarkistus vasta loppuvuodesta jolloin vaikutus vasta selviää!!

ja syksyllä katsellaan uusia leikkauksia  sosiaali tukiin.ja onhan alv koroitus myös leikkaus tavallaan.niilläkusisilla tuilla saa entistä vähemmän kaikkee mut tämä hyvä.

Vierailija
478/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuntimääräni on ollut isompi kuin ennen, mutta saan silti kuukaudessa vähemmän kuin ennen, koska suoja-osa poistui ja asumistuki aleni.

Vierailija
479/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveydenhuollossa töissä nuorten aikuisten parissa. Omalla kohdallani työtilanne on toki jossain muodossa turvattu ammatin myötä - niin kauan kun työkyky on tallella. Ostovoima on heikentynyt ja oma luottamus yhteiskuntaan ja tulevaisuuteen. Tällaiseen Suomeen en halua satsata rahaa joten kulutus on vähentynyt ja esim. ennen aina "oikeisiin merkkeihin" ruokakaupassa tarttuessani (Valiot, Arlat jne) ostan nykyään enää Pirkkala ja muita halpamerkkejä. 

Töissä hallituksen vaikutukset jo näkyy siinä että yhä useammin oma työ on sosiaalityötä eli potilaat kaipaavat apua konkreettisesti toimeentuloon, Kelan hakemuksiin jne sen oman osaamisen sijaan. Selvästi edellistä hallitusta useammin kuulee myös sitä että jätetään rahan takia hoitamatta asioita. Ei ole esim varaa mennä päivystykseen, varaa aloittaa terapiaa, varaa käyttää lääkkeitä. Mitä hyötyä on terveydenhuollosta jos potilailla ei ole varaa sitä hoitoa toteuttaa?

Vierailija
480/746 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joku 50-vuotias ei voi olla oikeasti niin sairas, että eläkkeelle vielä joutuisi, tai tarvitsisi päästä.

Saattaa toki olla tässäkin taustalla poliittinen suuntaus, vih/vas mielestä ehkä voi hyvin olla jo 18-vuotiaana eläkeläinen, kokoomuksen kannattaja tekee töitä oikeaan eläkeikään asti."

Olet idiootti. Moni vakava sairaus ei katso ikää eikä sitä kenen kohdalle se osuu. Toivon itsesi takia että säästyt menettämästä terveyttäsi. Empatiaa voisit silti vähän opetella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä