No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Et voi kertoa yhtään tarkemmin, että missä ja mitä töitä? Aika moni ottaisi tiedon kiitollisena vastaan.
On näitä kerrottu.
Minäkin olen moneen kertaan kertonut omasta työstäni. Siitä millainen palkkaus on, koska kyseessä on työvoimapula ala, ja minun kokemukseni on, että työ ei ihmisille kelpaa. Joku jankkasi jo, että se on puhelinmyyntiä, no ei ole,vaan ihan oikea työ. Aiemmissa ketjuissa olen kertonutkin tämän työn ja monta muutakin mahdollista työpaikkaa. Myös silloin, kun on niitä jankuttajia, että mihin voin vaan mennä ja monelta.
Mutta mikään neuvo ei auta. Aina vaan jankutetaan ja raivotaan. Vastaukset on törkeitäkin. Tai epäillään etten puhu totta. Ei siinä viitsi enää muille koittaa ratkaisuja etsiä. Olen tullut siihen tulokseen, että etsiköön kukin työpaikkansa ihan itse.
Tiedän, että töitä on. Minunkin kaupungissani tyttäreni pääsi heti lukiosta siivoamaan, ennen seuraavien opiskelujen alkua. Myös ystäväni lapsi pääsi töihin, kun puhuimme asiasta. Tyttärelle olisi ollut toinenkin työpaikka. Työ on nollstuntisopimuksella, mutta töitä on ollut jokapäivä 6-8 tuntia.
Tiedän, että siivoojista on pulaa. Sellaisista, jotka ovat työteliäitä ja ahkeria. Olen itsekin nuorena tehnyt siivoustyötä.
Katso myös työkkärin työvoima koulutuksia. Usein on yritysten koulutuksia tai jopa oppisopimuskoulutuksia erilaisille aloille, joille on vaikea löytää työvoimaa.
Tosin palkka on kyllä alle 20e tunti. Täällä on ainakin yksi jankuttaja, joka ei lähde töihin alle sen.
Mutta minunkin työlläni elää. Palkkaani epäiltiin kovasti yhdessä ketjussa, mutta totta se on. En asu pk-seudulla, mutta yhdessä suurimmista kaupungeista. Kyllä sillä parilla tonnilla,mikä jää käteen, pärjää ilman tukia. Vaikka työajat ei toimistotyö aikoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin jatkuvasti huudetaan, että minun verorahoillani köyhät loisii. Varakkaille ja hyvätuloisille halutaan kuitenkin verorahoja maksaa hymyssä suin? Eipä siitä juuri valiteta
Taitaa nuo Wahlroosi, Hjallis ja herlin maksaa melkoisen paljon veroja tälle yhteiskunnalle.
Heillä muuten on täsmälleen samat oikeudet esim. Kotitalousvähennykseen kuin kaikilla muillakin. Kummallista kateutta on väittää, etteivät he saisi käyttää kotitalousvähennystä, koska heillä on rahaa.
Vaikka heiltä otettaisiin kaikki rahat pois, köyhälle silti tule mistään sen enempää rahaa.
Otin loparit osa-aikatyöstä ja nautin kesästä. Elän nyt toimeentulotuella.
Björn Wahlroos on siirtänyt yli 140 miljoonaa euroa varallisuuttaan veroparatiisina tunnettuun Luxemburgiin
MOT:n mukaan Wahlroos on tehnyt Luxemburgin kautta sijoituksia muun muassa pikavippialalle.
Toivottavasti tämä ei kestä ikuisesti.
Tällaisissa kommenteissa olisi hyvä kuulla, mikä se tilanne on nyt. Monella ei ehkä ole todellista käsitystä siitä, minkä verran joku asumistukileikkauksesta kärsivä sitä rahaa saa, tai mihin se menee.
Voitko avata asiaa?