No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
No monenko tuilla makoilu meni nyt pilalle orpon leikkausten takia? öö vai mikä tää aloitus oli?
Kuinka montaa mallia on ollut asumistuessa, kun tuossa ylempänä sanotaan, että tipahdettiin tavalliselle asumistuelle? Kysyn, kun en ole ikinä mitään asumistukea saanut tai hakenut. Nyt eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
No monenko tuilla makoilu meni nyt pilalle orpon leikkausten takia? öö vai mikä tää aloitus oli?
Huudatustahan tämä. Jonkun vajaa-älyisen huudatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pilalle menemisestä, mutta nyt ei jää säästöön, koska autan tukien varassa olevia läheisiäni maksamaan elämänsä vähintään kohtuulliset ellei jopa pienet peruskulunsa.
ja he kiittää ja jatkaa laiskottelua.
Mikä sinä olet muiden läheisiä täällä arvioimaan? Läheinen voi olla sairas, leski, yksinhuoltaja. Joku joutuu tietysti avustamaan huonossa tilanteessa olevaa. Jos ei valtio, niin sitten omainen, jonka kulutus - ja ehkä jopa oma terveys - romahtaa.
Jouduin muuttamaan alueelle missä ei ole mitään töitä.
Tänään Hesarissa oli iso artikkeli, kuinka hallituksen takia Suomen talous sukeltaa ja ihmisiltä on mennyt usko tulevaisuuteen.
Huomasin jo Marinin hallituksen aikana asuvani hölmölässä, joten suurimman osan vuodesta asun nykyään ulkomailla. Täällä missä asun saa pullotkin avata niin kuin ennen vanhaan eli korkkia ei tarvitse riuhtoa irti niinkuin siellä hölmölässä. Tunnollisimmat tietysti siellä näpertää korkkien kanssa säilyttämällä liitokset kuvitellen, että näin maailma pelastuu. Tais olla koko korkkihömppä Jyrki Kataisen heiniä tai mies ainakin kehtasi tulla kehuskelemaan, että tämä oli hänen idea, kun ei ole mies mikään ruudinkeksijä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mun elämäni ei ole mennyt pilalle hallituksen leikkausten takia, koska ne leikkaukset koskevat vain erilaisia tukia, joita en työssäkäyvänä saa muutenkaan. Joku kirjoitti ketjussa aiemmin radikalisoitumisesta ja tunteesta, ettei kuulu enää yhteiskuntaan. Omalla kohdallani en puhuisi radikalisoitumisesta, mutta olen huomannut itsestäni tietynlaisen itsekkyyden lisääntyneen. Siinä missä joskus aiemmin autoin aika hövelistikin vähäosaisia - ihan tuntemattomiakin - , nyt huolehdin ainoastaan "omaan kuplaani" kuuluvista vähäosaisista. Olen myös lakkauttanut kaikki kuukausilahjoitukset, joiden kohteena oli ihmiset. Ainoastaan eläinsuojelutyöhön menee vielä lahjoituksia. Yhteiskunnan polarisoituminen ja ajattelutapa, että jokainen on oman onnensa seppä ja köyhät kyykkyyn, on ajanut mut tilanteeseen, jossa huolehdin vain omistani enkä enää välitä, mitä muille tapahtuu. Tämä ajattelutapani muutos on mulle vastenmielinen ja arvomaailmani vastainen, mutta ko
Olen sinuakin negatiivisemmaksi muuttunut iän myötä.
Olen huomannut, että ei hyväntekeväisyys ole yleensä aitoa huolta eläimistä tai ihmisistä vaan ansaintakeino sille hyväntekeväisyyttä tekevälle.
Joku miettii, että millaisen hässäkän perustaisi jonkun hyväntekeväisyyssysteemin ympärille saadakseen itse elantoa siinä sivussa.
Toki poikkeuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin muuttamaan alueelle missä ei ole mitään töitä.
mä taas muutin voin rauhassa maata kotona ja nostella tukia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pilalle menemisestä, mutta nyt ei jää säästöön, koska autan tukien varassa olevia läheisiäni maksamaan elämänsä vähintään kohtuulliset ellei jopa pienet peruskulunsa.
ja he kiittää ja jatkaa laiskottelua.
Mikä sinä olet muiden läheisiä täällä arvioimaan? Läheinen voi olla sairas, leski, yksinhuoltaja. Joku joutuu tietysti avustamaan huonossa tilanteessa olevaa. Jos ei valtio, niin sitten omainen, jonka kulutus - ja ehkä jopa oma terveys - romahtaa.
Saatana mä arvioin mitä mua huvittaa.lorvikatariin ne on sairastunut ja makoilee kotona veronmaksajien ja sun rahoilla.
Työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan ja kroonisen sairauden vuoksi. Veronkorotukset osuneet omiin tuloihin. Ja syyskuun alusta Alvin korotus vaikuttaa kaikkeen, eniten omiin lääkeostoihin. Jos ensi vuodelle suunniteltu julkisen terveydenhuollon asiakasmaksujen 45% korotus tulee niin olen totaalisen kusessa kun olen jo nytkin. Sairaalapäiviä tulee n.3kk ajalta vuodessa, erikoissairaanhoidon kustannuksia joka kuukausi. Nytkin menee jo useampi tonni vuodessa matkakuluihin, lääkkeisiin ja hoitomaksuihin.
Tässähän se koko ajan kurjistuu. Kohta nousee alvit ja kohta laskee asumistuki kun tulee tarkastus. Työpaikatkin ovat vaan vähentyneet vaikka hallituksen piti lisätä niitä.
Vihaan tätä suomalaisia kyykyttävää hallitusta. Ensi kerralla äänestän mieluummin vaikka vasemmistoliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeellä vakavan ja kroonisen sairauden vuoksi. Veronkorotukset osuneet omiin tuloihin. Ja syyskuun alusta Alvin korotus vaikuttaa kaikkeen, eniten omiin lääkeostoihin. Jos ensi vuodelle suunniteltu julkisen terveydenhuollon asiakasmaksujen 45% korotus tulee niin olen totaalisen kusessa kun olen jo nytkin. Sairaalapäiviä tulee n.3kk ajalta vuodessa, erikoissairaanhoidon kustannuksia joka kuukausi. Nytkin menee jo useampi tonni vuodessa matkakuluihin, lääkkeisiin ja hoitomaksuihin.
Siis nousevatko nuo lääkärimaksut oikeasti 45%? 😯 Sehän on ihan sairas korotus!
Asumistuen lasku johti siihen, että piti vaihtaa paikkakuntaa. Samalla lähti työpaikka. Oman alan töitä ei ole nyk. Paikkakunnalla ja nyt olen työttömänä. Nyt sitten ihmettelen että mitähän vitt*ua.
Vierailija kirjoitti:
Koska voin aloittaa työt sulla? Sä ilmeisesti olet työnantaja?
Vierailija kirjoitti:
Tänään Hesarissa oli iso artikkeli, kuinka hallituksen takia Suomen talous sukeltaa ja ihmisiltä on mennyt usko tulevaisuuteen.
Tottakai Hesarissa. Siellähän ne etelän vetelät asustelee,
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että olet sairas mutta tämäkö on pääministerin syy?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli köyhä yksinhuoltaja. Asumistuesta leikattiin 200 euroa eikä ole rahaa enää yhtään mihinkään.
Mikä on juurisyy siihen että elämä on noin huonossa jamassa? Kysyy toinen yh. Miksi elämä on kiinni tuista?
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se koko ajan kurjistuu. Kohta nousee alvit ja kohta laskee asumistuki kun tulee tarkastus. Työpaikatkin ovat vaan vähentyneet vaikka hallituksen piti lisätä niitä.
Vihaan tätä suomalaisia kyykyttävää hallitusta. Ensi kerralla äänestän mieluummin vaikka vasemmistoliittoa.
kyykytystähän se on kun töihin patistellaan laiskoja paskoja.joo vassut on sulle hyvä se kannustaa makaamaa tuilla.
Ei ole mennyt. Toistaiseksi olen hallitukseen ihan tyytyväinen. Jos näin hyvin jatkuu, äänestän oikeistoa toistekin.