No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Meni työ alta leikkausten takia. Joudun myymään perheemme kodin, jos en löydä uutta työtä pian.
Osalla leikkaukset ja työpaikan menetykset voi vaikuttaa esimerkiksi puolustustahtoon. Miksi puolustaa maata, joka tekee sinulle näin.
Muistutan tähän 48a:sta ja siitä tosiasiasta että en tule ikinä sen jälkeen ajattelemaan muuta kuin oman perheeni hyvinvointia. Vaikka kokoomuksen/persujen äänestäminen ei ole koskaan tätä ennen ollut minulle mieluista, teen sen ilomielin jos ja kun se on ainoa keino laittaa edellisen hallituksen puolustelijoiden elämät kärsimykseen. Te ette koskaan tule ymmärtämään mitä teitte. Toki tiedätte miten elää ilman tuloja, elämä on katsos valintoja ja sinäkin valitsit väärin, haha.
Olen onnellinen, kun nyt näen tuon lain puolustajien rimpuloivan ja meillä menee paremmin kuin koskaan, taloudellisesti ja muutenkin. Karma kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa?
Niin, ja hyvinkö menee niissä maissa. Ei ole slummeja, asunnottomia, prostitutiota, lapsirikollisia, siltojen alla asuvia, sairaita vailla hoitoa, vanhuksia heitteillä.
Mitenkähän ne pärjää, just.
Yhdysvalloissa voi käydä esim. niin, että lapsen kaveri ammutaan koulumatkalla ja mummot nukkuu ammeissa harhaluotien pe
Aina te keksitte ne pahimmat uhkakuvat. Todellisuudessa suurin osa ihmisistä elää omalla työllään. Tekevät vaikka useampaa työtä. kun omasta ponnisteluista hyötyy, se pistää yrittämään. Toisin kuin Suomessa, jossa ei viitsi tehdä mitään, kun rahan saa helpommallakin.
Sinivalkoinen tuo mies!
Leikkaukset hän ties
Niistä sadistina hekumoi
Kun perskok hallitus työttömyyden toi
Hän valheilla ja vihalla palstat täyttää
Kautta trollitehtaan
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö lopetti opinnot koska ei ole varaa opiskella paikkakunnalla missä koulu on. viimeinen vuosi olis ollut edessä.
Huolestuttavaa, että elämä on laskettu tukien varaan. Niinhän sinä olet tehnyt myös, koska et lastasi pysty opiskelussa auttamaan. Tämä kaiken tukien varaan laskeminen on se ongelma Suomessa. Ihmisten ei tarvitse ottaa vastuuta omasta elämästään, kun kaiken saa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt pilalle. Paljon suurempaa tuhoa sai aikaan Marinin hallitus näin asuntovelallisen näkökulmasta, kun poistivat asuntolainojen korkojen verovähennysoikeuden. Se kirpaisee nyt ja syö ostovoimaa.
Enpä edes muistanut, että tämä oli edellisen hallituksen kuningasidea. Nyt tästä tosiaan kärsii asuntovelalliset. Monen kohdala käytännössä useampi satanen kuussa on nyt poissa ostovoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Minultakin lähtee asumistuki. Mietin, että muutan pois pk-seudulta lapsineni ja vien samalla työpanokseni jonnekin sellaiseen kuntaan, jossa minun työtäni vielä arvostetaan. Ei ole järkeä enää kituuttaa Vantaalla tällä lailla. Ei koskaan mitään harrastuksia lapsille, ei uusia talvikenkiä itselle, ei voi viedä lapsia koskaan mihinkään. Työssäkäyvä ihminen ja mihinkään ei ensi talvena ole enää varaa.
Toimeentulotukea kai pitäisi hakea, voi hyvänen aika. Ihan absurdia. Ikinä en sossun luukulla ole ennen joutunut käymään, enkä kouluttautuessani työvoimapula-alalle kuvitellut ikinä joutuvanikaan.
Tuohan on hyvä asia. Elämä on todellakin parempaa pk-seudun ulkopuolella. Lisäksi olet nytkin elänyt yli varojesi, jos elämäsi on laskettu asumistuen varaan. Jossain vaiheessa lapset ovat aikuisia, ja asunto olisi jokatapauksessa ollut sinulle liian kallis. Muualta saat ihan ostettua asunnon, hyödyt siitäkin
On Suomen kannalta hyvä jos muuttoliike alkaisi suuntautua pääkaupunkiseudulta poispäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.
Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea. Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.
Tässä nähdään huonojen valintojen tulos. Ei kannata alkaa kotiäidiksi tai paskaduunien tekijäksi
Eihän tuo kirjoittaja olekaan alkanut.
(ja jonkun ne paskaduunit kuitenkin on pakko tehdä)
Ei ollut kirjoittaja,mutta hänen läheiset oli.Ja itsehän hän vapaaehtoisesti antaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta eka vuosi hallituskautta takana. Tukiin ei tule vuosiin indeksikorotuksia, paitsi toimeentulotukeen, mutta sitähän eivät kaikki saa. Silti vuokrat, sähkönhinta, ruoanhinta, kaikki tulevat nousemaan. Veikkaan, että tukia tullaan vielä leikkaamaan lisääkin, kun suomalaiset sietävät näitä näin hiljaisesti.
Meille työssäkäyville on kaikki kallistunut yhtä lailla, eivätkä palkat ole nousseet. Miksi tukia pitäisi nostaa kun ei se raha muillakaan lisäänny? Lisäksi, rahaa EI OLE.
Kyllä mun palkka ainakin nousi maaliskuussa.yleiskoroitukset tuli silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minultakin lähtee asumistuki. Mietin, että muutan pois pk-seudulta lapsineni ja vien samalla työpanokseni jonnekin sellaiseen kuntaan, jossa minun työtäni vielä arvostetaan. Ei ole järkeä enää kituuttaa Vantaalla tällä lailla. Ei koskaan mitään harrastuksia lapsille, ei uusia talvikenkiä itselle, ei voi viedä lapsia koskaan mihinkään. Työssäkäyvä ihminen ja mihinkään ei ensi talvena ole enää varaa.
Toimeentulotukea kai pitäisi hakea, voi hyvänen aika. Ihan absurdia. Ikinä en sossun luukulla ole ennen joutunut käymään, enkä kouluttautuessani työvoimapula-alalle kuvitellut ikinä joutuvanikaan.
Ei tarvitse mihinkään luukulle mennä vaan Kelan verkkosivuille. Hullua tämä kyllä on. Työllä pitäisi elää!
Eihän hän ole työllään elänyt aiemminkaan, jos on asumistukea saanut. Nyt tuki vain tulee toisennimisenä.
Työllään elää silloin, kun ei niitä asumis- tai toimeentulotukia saa, tai edes halua hakea.
Moni kyllä hakee kaikki tuet, mitä vain saa, koska sehän on ilmaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki pienenee yli 50 %. Mä käyn kokoaikaisessa työssä.
Ja asut liian kalliissa asunnossa.
EI ole vaikuttanut yhtään mitenkään. Töitä riittää ja sivutoimista yritystä kehitetään kohti päätoimisuutta. Kohta syntyy lapsi ja ei vaikuta talouteen mitenkään. Kannatti opiskella nuorena STEM-alaa ja harrastaa vapaa-ajallaan samoja juttuja.
Jo Orpo nilkin ulkoinen olemus ärsyttää kun näen sen. Yök ! Ja sitten vielä ne paskapuheet ja teot päälle. Köyliöläistä lahtarisukua.
Vierailija kirjoitti:
No täällä eräs jonka elämältä lähti tulevaisuus ja unelmat. Vielä ei ole ollut mitään vaikutuksia, koska leikkaukset tulevat voimaan vasta ensi vuonna. Tulevat leikkaukset johtavat kohdallani siihen, ettei minun kannata enää tehdä töitä. Työnteolla en enää voi mitenkään saavuttaa edes niitä pieniä haaveita joita minulla on ollut. Käteen jäävä rahasumma pienenee niin paljon, ettei enää kannata. Henkisesti olen alkanut radikalisoitumaan, koska koen ettei millään ole enää merkitystä.
Tässä on erikoista se, että meille, jotka emme ole Kelan etuuksia saaneet, se työnteko on AINA kannattavaa.
Ihan suotta radikalisoidut, katso peiliin, ja ota itse vastuu elämästäsi, äläkä odota, että muut elättävät sinut
Vierailija kirjoitti:
Bkt ei ole noussut 2008 jälkeen lainkaan, eli ei ole ainoastaan nyky hallituksen vika ettei kasvua synny. Velaksi ollaan eletty nämä vuodet.
🤫 hys. Ei totuutta saa sanoa! Ihku Sanna jakoi rahaa kaikille, Italiaa myöten. Niin hyvin Suomella meni silloin.
Kenelläkään köyhällä ei käy mielessä, että ilman tuota viime vuosien rahanjakoa näitä tiukkoja leikkauksia ei nyt tarvittaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipuin toimeentulotuelle.
En saa omistaa mitään, tilille ei saa tulla edes satunnaisia rahalahjoja koska nekin on käytettävä itsensä elatukseen, eikä niillä voi ostaa esim. uusia kenkiä tai käydä yksityisellä lääkärillä, vaikka tarve olisi. Vinkki käteisen antamisesta ei oikein toimi, jos lahjoittaja asuu toisella puolella Suomea...
Se pystyy ostamaan nettikaupasta sinulle. Kusti polkee.
Ai yksityisen lääkärikäynnin vai? Mene roskiin.
Ei ihme,ettei rahat riitä, jos yksityistä lääkäriä käytät. Ei sellaiseen törsäykseen ole monellakaan varaa.
Joudun ostamaan isomman asunnon pian, jotta voin ottaa äitini kotiini asumaan kun hän ei pärjää enää kotonaan. Noihin "yhteisöllisen asumisen yksikköihin" vanhaa äitiäni ei kyllä laiteta asumaan! Hallitus on leikannut hyvinvointialueilta, ja hyvinvointialue leikkasi vanhusten ympärivuorokautisista hoitopaikoista yli puolet. Ja lisäksi säästösyistä ilmoitti että ostopalvelupaikkoihin ei pääse ennenkuon on jonottanut kunnalliseen sen 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mennyt pilalle. Paljon suurempaa tuhoa sai aikaan Marinin hallitus näin asuntovelallisen näkökulmasta, kun poistivat asuntolainojen korkojen verovähennysoikeuden. Se kirpaisee nyt ja syö ostovoimaa.
Enpä edes muistanut, että tämä oli edellisen hallituksen kuningasidea. Nyt tästä tosiaan kärsii asuntovelalliset. Monen kohdala käytännössä useampi satanen kuussa on nyt poissa ostovoimasta.
Kyllä tämä oli Kataisen (kok) hallituksen kuningasidea! Kaikkea ei vaan voi syyttää edellistä hallitusta.
"Vielä vuonna 2011 asuntolainan korot olivat kokonaan verovähennyskelpoiset. Seuraavana vuonna korkojen verovähennys oli 85 prosenttia, mistä se on koko ajan laskenut. Tänä vuonna korkovähennys on viisi prosenttia. "
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lahes-huomaamaton-muutos-iskee-ensi…
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.
Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea. Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.
Mulla vammainen mutta itsenäisesti elämään kykenevä lapsi ja veli sairaseläkkeellä. Muutama satanen menee joka palkasta näihin. Itselle en osta mitään enkä matkustele. Veli tarvitsisi jo kotihoitoa mutta ei saa kun osaa lämmittää mikrossa ruokaa ja pestä käyttövaatteet itse.
"3600 on aika köyhä palkka. Ennen työttömäksi jäämistä tienasin päälle 6000"
Ahaa, sun ei siis kannata mennä töihin, kun et saisi kuin 3600e palkkaa? Niinkö? Eilen joku oli sitä mieltä, että hänelle pitää maksaa 20e tunti.
No, elelee tuilla sitten.
Lapsen olisi varmasti parempi muuttaa toisen vanhemman luo.