Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nykyisin aikuisen miehen keskipituus on Suomessa 180,7 senttimetriä ja naisen 167,2 senttimetriä.

Vierailija
15.07.2024 |

"Työssään Mäkitie on huomannut, että oma pituus huolettaa eritoten poikia. Lyhyeksi jääminen tai pelko siitä synnyttää paineita. Joissakin urheilulajeissa lyhyys ja viivästynyt murrosikäkehitys voi vaikuttaa myös suorituskykyyn.

Tyttöjen kohdalla suhtautuminen on aiempaa suopeampaa, sillä ennen tytöt jännittivät pituuden liiallista venähtämistä. Nyt yleinen ilmapiiri sallii paremmin pitkätkin naiset"

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010553328.html

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 149 cm ja kyllä vain olisi kaikki helpompaa jos olisi keskikastia eikä nysä. Maailma on rakennettu (miehen) keskimittojen mukaan. Olisimpa edes 165 cm. 

Minä olen 152cm, eikä mulla kyllä kaikki ole noin vaikeaa. En oileastaan keksi mitään, missä tämä pituus (tai lyhyys) haittaisi. Paitsi jos tarvitsee kaupan ylähyllyltä jotain, mutta silloinkin on apua saatavilla. 

Vierailija
82/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan evoluutiota että naiset haluaa pidemmän miehen, muutama heikompi yksilö tyytyy lyhyempään kuin itse on.

ja ihmisbiologiaa 

Sittenhän miesten kannattaisi valita mahdollisimman pitkä nainen jotta jälkeläiset olisi pitkiä. 

No ei kun mies haluaa lyhyemmän ja nainen pidemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho onko naiset alkanu olla noin pitkiä 167-168 cm?!

170 cm mies lyhyt ja 170 cm nainen pitkä. 

Ei kumpaakaan. Molemmat ihan vaan normimittaisia aikuisia. 

Vierailija
84/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 185 on manlet.

Vierailija
85/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana keskipituus ei tarkoita mitään. Keskivertopituus miehillä Suomessa on 177 cm ja aritmeettinen keskiarvopituus 181 cm. Pituus jakautuu vasta logaritmiasteikolla normaalisti, joten oikea "keskipituus" miehillä on 177 cm, joka on keskivertopituus, joka tarkoittaa geometrisia keskiarvoa pituudelle, jossa oletetaan, että pituus on log-normaalijakautunut, eikä normaalijakautunut.

Vierailija
86/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidemmät johdot, sitä himmeämpi valo.

Vierailija
87/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaakamambossa kaikki naiset ovat olleet sopivan pituisia.

M 173cm

En halua miestä, jolla on ollut paljon naisia ja oksettavaa tollanen kehuskelu. 

Niin varmasti oksettaa. Omalle kultsulle ei pidäkään kertoa entisten kumppaneiden määrää.

Vierailija
88/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan evoluutiota että naiset haluaa pidemmän miehen, muutama heikompi yksilö tyytyy lyhyempään kuin itse on.

ja ihmisbiologiaa 

Sittenhän miesten kannattaisi valita mahdollisimman pitkä nainen jotta jälkeläiset olisi pitkiä. 

No ei kun mies haluaa lyhyemmän ja nainen pidemmän

Mitä järkeä 165-senttisen miehen olisi ottaa lyhyempi nainen? Heidän jälkeläiset vasta ongelmissa onkin. 

Vierailija
89/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, on 150cm vanhuksia ja 175cm nuorempia naisia. Siis suomalaissyntyisten keskipituus kasvaa.

Vierailija
90/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuo mun aloite poistuu koko ajan niin voisitteko miehet vastata:

Suututte kun nainen ei halua lyhyttä miestä mutta silti ette itse kelpuuta lihavaa naista...

MIKSI???

Eihän tuossa ole nyt mitään epäselvää.

Vierailija
91/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 170 cm nainen, enkä ole ikinä pitänyt itseäni pitkänä. Nuoret naiset tuntuvat nykyään lähes kaikki olevan vähintään 175-senttisiä, ovat kyllä kauniita ja tyylikkäitä, varsinkin jos ovat hoikkia, vaatteet istuvat hyvin. Mun miehet ovat kaikki olleet 170-177 cm välillä, eikä kenenkään pituudella ole ollut parisuhteen kannalta mitään merkitystä. Voisin hyvin tapailla vaikka 165 cm miestä.

Vierailija
92/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututte kun nainen ei halua lyhyttä miestä mutta silti ette itse kelpuuta lihavaa naista...

MIKSI???

Selvästikään sinua ei ole järjellä pilattu, mutta väännetään tämä jälleen kerran rautalangasta: lihavuus johtuu omista elämänvalinnoista, pituus taas ei. Ihminen ei voi mitään pituudelleen, mutta painolleen kylläkin. Todellinen verrattavissa oleva tilanne olisi sellainen, missä mies sanoo naiselle, että tämä on kasvoiltaan liian ruma. Itse olen komea mies, mutta hieman lyhyehkö pituudeltani. Seuraavan kerran, jos joku nainen valittaa minulle pituudestani, sanon että hän itse on liian ruma (kuten todennäköisesti on). Kasvoni sentään ovat sellaiset, että minulla on varaa sanoa tätä 90% naisista. Ja kutsuisin toista rumaksi vain jos tämä itse ensiksi aloittaa ilkeilyn. Muuten olen kohtelias ja ystävällinen enkä vaadi naiselta täydellistä ulkonäköä. Mutta ehkä tuollaiset naiset oppivat jotain tuollaisista tilanteista, jos vähän näpäytettäisiin takaisin. 

Vierailija
93/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI???

Selvästikään sinua ei ole järjellä pilattu, mutta väännetään tämä jälleen kerran rautalangasta: lihavuus johtuu omista elämänvalinnoista, pituus taas ei. Ihminen ei voi mitään pituudelleen, mutta painolleen kylläkin. Todellinen verrattavissa oleva tilanne olisi sellainen, missä mies sanoo naiselle, että tämä on kasvoiltaan liian ruma. Itse olen komea mies, mutta hieman lyhyehkö pituudeltani. Seuraavan kerran, jos joku nainen valittaa minulle pituudestani, sanon että hän itse on liian ruma (kuten todennäköisesti on). Kasvoni sentään ovat sellaiset, että minulla on varaa sanoa tätä 90% naisista. Ja kutsuisin toista rumaksi va

No väännetään sitten toiselle tyhmälle, että makuasiat eivät myöskään ole asia mille voi mitään, jos nainen ei syty lyhyestä miehestä niin aivan turha vetää hernettä nenään. 

Vierailija
94/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena viestiin 93/93, jota vauva.fi ei anna minun lainata: olenko väittänyt, että naisten pitää tykätä lyhyistä miehistä? Älä laita sanoja suuhuni äläkä ole epärehellinen. Perus aikuisten ihmisten käytöstapoja, kiitos. Ja sinä olet viimeinen ihminen kutsumaan ketään tyhmäksi, kun et edes ymmärrä lukemaasi. Ihmisillä saa tietenkin olla omat makunsa. Minä vain sanoin, että lihavuutta (elämäntapavalinta) ei voi verrata pituuteen (geenit). 

Vierailija
95/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä nykyään on jo teinitkin niin pitkiä etenkin tytöt. Mun veljentyttö on 16 -vuotias ja jo lähemmäs 170 cm. Itse olen pikku täti, vain 159 cm.

Tytöt tuntuu olevan nykyään pidempiä, mutta pojat lyhkäsempiä. Jännä ilmiö :D

Vierailija
96/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset toivovat, että miehet laittaisivat pituutensa deitti profiileihin, koska sitä ei ole kiva kysyä ja myös osa naisista häpeää omaa pituutta eli ei haluaa olla lyhyempi kuin mies. 

Miehet on keskimäärin pitempiä kuin naiset, yli 13 senttiä pitempiä. Jokaiselle miehelle löytyisi siis se lyhyempi nainen, jos on teidän ainoa kriteeri.

Vierailija
97/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta pitenee ajan myötä. Tapahtunut jo kauan aikaa. Mulle luvattiin ala-asteella, että pikkurillit surkastuu pois. Milloin se tapahtuu?

Vierailija
98/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 185 on manlet.

Mikäs 160 senttinen poju siellä huutelee, netissä saannu muutaman ylimääräsen sentinen

Vierailija
99/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oken 180,5 senttiä pitkä ja naisia ei näy missään...

Okei? Luuletko että se riittää naisen löytämiseen? 

Incel-foorumit on ehkä luvanneet, että kun olet näin ja näin pitkä, saat naisen.

Vierailija
100/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain 160 cm, mutta tytär on 175 cm ja poika 185 cm, olivat molemmat täysimittaisia jo 13-vuotiaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi