18v tytär todella pitkävihainen, rankaisee eikä tule yhtään vastaan.
18v tytär on tosi pitkävihainen. Jos on ollut riitaa ja esim jos itse on tullut jotain mokattua (ei ikinä mitään vakavaa siis, unohduksia jne), niin on tosi ankara, rankaisee ja syyllistää. Vaikka siis olen aidosti pahoitellut ja pyytänyt anteeksi niin jatkaa asian jauhamista ja syyllistämistä. Tällänen on todella raskasta. Oon koittanut vetää rajoja, sanoittanut että ymmärrän että on loukkaantunut, mutta tälläinen ei vie asioita yhtään toivottuun suuntaan, kohti sovintoa. Että voidaan jutella taas, kun mieli on vähän tyyntynyt. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Miten lapsestani on edes tullut tuollainen..hirvittää hänen tulevat ihmussuhteet, jos on noin ankara muita kohtaan.
Kommentit (9)
Hänestä tulee hirveä äiti jollekin.
Kuulostaa todella lapsen itkupotkuenikinäannaanteeksi raivareilta. Anna olla, jos haluaa kiukutella niin olkoon sitten yksinään ja kiukutelkoon, älä missään nimessä ruoki tuota käytöstä antamalla aina periksi kaikessa.
Voi jo vuoden parin päästä olla ihan erilainen. Minulla oli hyvin vaikeaa temperamenttisen teinktyttäreni kanssa kunnes parikymppisenä parani välit todella paljon.
Niin mistä hän on siis vihainen? Sanoit vaan, että hän "syyllistää". Kuulostaa siltä, että et itse ota vastuuta teoistasi.
Onneksi olkoon, kasvatit demarifemakon.
Voitkin nyt sitten taputtaa itseäsi selkään, ja miettiä kuinka se kasvatus onnistuikaan, noin niin kuin omasta mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Hänestä tulee hirveä äiti jollekin.
No ehkä ei edes saa lapsia tai halua?!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella lapsen itkupotkuenikinäannaanteeksi raivareilta. Anna olla, jos haluaa kiukutella niin olkoon sitten yksinään ja kiukutelkoon, älä missään nimessä ruoki tuota käytöstä antamalla aina periksi kaikessa.
Samaa mieltä! Äiti ei ole mikään 18-vuotiaan matto. Hän on täysi-ikäinen kuitenkin. Monet ovat silti ymmärtämättömiä, lapsellisia ja itsekeskeisiä. Tuossa iässä kuuluu alkaa ottaa vastuuta, osoittaa ymmärrystä ja empatiaa myös muille, etenkin vanhemmille. Syyllistäminen on useimmiten manipulointia ja narsistista käytöstä.
Teiniaivot on mustavalkoiset. Tasaantumista alkaa tapahtua noin 24-vuotiaana.