HS: Nykyisin aikuisen miehen keskipituus on Suomessa 180,7 senttimetriä ja naisen 167,2 senttimetriä.
"Työssään Mäkitie on huomannut, että oma pituus huolettaa eritoten poikia. Lyhyeksi jääminen tai pelko siitä synnyttää paineita. Joissakin urheilulajeissa lyhyys ja viivästynyt murrosikäkehitys voi vaikuttaa myös suorituskykyyn.
Tyttöjen kohdalla suhtautuminen on aiempaa suopeampaa, sillä ennen tytöt jännittivät pituuden liiallista venähtämistä. Nyt yleinen ilmapiiri sallii paremmin pitkätkin naiset"
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin 160 cm niin voisin seurustella 165 cm pitkän miehen kanssa, mutta kun olen 170 cm niin en voi.
Sikäli harmi, että parhainta kohtelua olen saanut juuri itseä lyhyemmiltä miehiltä esim. yksi mieslääkäri oli niin huolehtiva, että joku saa hänestä aarteen.
Mikä sun ongelma oikein on? Olen 4 cm pidempi kuin mieheni. Mitä hittoa tuo muka haittaa?
Kyllä pituus tuosta pian madaltuu kun nämä etelänvetelät lisääntyy ovat sellasta 165 senttistä suurin osa.
Naiset toivovat, että miehet laittaisivat pituutensa deitti profiileihin, koska sitä ei ole kiva kysyä ja myös osa naisista häpeää omaa pituutta eli ei haluaa olla lyhyempi kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin 160 cm niin voisin seurustella 165 cm pitkän miehen kanssa, mutta kun olen 170 cm niin en voi.
Sikäli harmi, että parhainta kohtelua olen saanut juuri itseä lyhyemmiltä miehiltä esim. yksi mieslääkäri oli niin huolehtiva, että joku saa hänestä aarteen.
Mikä sun ongelma oikein on? Olen 4 cm pidempi kuin mieheni. Mitä hittoa tuo muka haittaa?
Tuo pituusero olisi ollut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo melkoinen arpajainen minkä pituiseksi kukakin kasvaa.
Mitkäköhän olisi tyypillisiä ihannepituuksia ihmisille, jos saisivat itse valita oman pituutensa?
Oma veikkaukseni.
Naiset, noin 170cm
Miehet, noin 195cm
Miksi ihmeessä haluaisin olls lyhyempi? Älytön oletus. Pituudesta on paljon hyötyä, mitään haittaa en ole kohdannut. Ehkä jos olisin reippaasti yli 180 cm niin sitten ehkä. Nyt löytyy hyvin vaatteita jne.
N 176 cm
Ei se niinkään ollut oletus, joka koskisi jokaikistä yksilöä, vaan veikkaus sellaisesta yleisestä tasosta. Perustuu jossain määrin omassa elämässäni kohtaamiin pidempiin naisiin, jotka usein jollain tasolla haluaisivat sulautua enemmän massaan.
Itse olen kyllä enemmän sinun kelkassasi, jos olisin nainen, niin miele
No nykyään on paljon pitkiä naisia mm. lähipiirissä useita 180-183. En pidä itseäni kovin pitkänä.
Se 176 cm.
Vierailija kirjoitti:
Naiset toivovat, että miehet laittaisivat pituutensa deitti profiileihin, koska sitä ei ole kiva kysyä ja myös osa naisista häpeää omaa pituutta eli ei haluaa olla lyhyempi kuin mies.
Jos pituutta ei ole niin nainen plokkaa noita pois eli ei ota yhteyttä.
Kyllä se on ihan evoluutiota että naiset haluaa pidemmän miehen, muutama heikompi yksilö tyytyy lyhyempään kuin itse on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan evoluutiota että naiset haluaa pidemmän miehen, muutama heikompi yksilö tyytyy lyhyempään kuin itse on.
ja ihmisbiologiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pituusero olisi ollut enemmän.
1 cm? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pituutta ei ole niin nainen plokkaa noita pois eli ei ota yhteyttä.
Jos läskiä on niin mies blokkaa niitä pois eikä ota yhteyttä
Vierailija kirjoitti:
Höpsis, en mä mitään tyytynyt. Olen seurustellut 171-190-senttisten kanssa. Sen lyhimmän kanssa tein lapset.
Itse olen 149 cm ja kyllä vain olisi kaikki helpompaa jos olisi keskikastia eikä nysä. Maailma on rakennettu (miehen) keskimittojen mukaan. Olisimpa edes 165 cm.
Oho onko naiset alkanu olla noin pitkiä 167-168 cm?!
Vierailija kirjoitti:
Minä oken 180,5 senttiä pitkä ja naisia ei näy missään...
Okei? Luuletko että se riittää naisen löytämiseen?
Vauva.fi:llä ei saa kirjoittaa sanaa k ä ä p i ö. Ok...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ihmisbiologiaa
Sittenhän miesten kannattaisi valita mahdollisimman pitkä nainen jotta jälkeläiset olisi pitkiä.
Vaakamambossa kaikki naiset ovat olleet sopivan pituisia.
M 173cm
Vierailija kirjoitti:
Oho onko naiset alkanu olla noin pitkiä 167-168 cm?!
170 cm mies lyhyt ja 170 cm nainen pitkä.
Onneksi olen komea, muuten voisi mennä aika heikosti. Tinderissä olen oppinut, että olen monen naisen mielestä toivoton k ä ä p i ö 177 senttisenä. No kaikessa ei voi voittaa.
Ei se niinkään ollut oletus, joka koskisi jokaikistä yksilöä, vaan veikkaus sellaisesta yleisestä tasosta. Perustuu jossain määrin omassa elämässäni kohtaamiin pidempiin naisiin, jotka usein jollain tasolla haluaisivat sulautua enemmän massaan.
Itse olen kyllä enemmän sinun kelkassasi, jos olisin nainen, niin mielelläni olisin keskivertoa pidempi.