Miehen ahdistus
Alan olla melko loppu siihen, että miestäni ahdistaa vähän väliä, eikä koskaan osaa sanoa että mikä. Tämä ilmenee ihan yhtäkkiä, eikä oikein ikinä aamulla herätessä tiedä, onko tänään hyvä vai huono päivä. Koska olen hänen lähin ihminen, tuo ahdistus jotenkin kohdennetaan minuun ja se näyttäytyy miehen etäisenä käytöksenä (ei koske, ei juttele, ei katso päin, on poissaoleva) ja mietin joka kerta, onko tämä mun vika ja mitä olen nyt tehnyt. Hän ei suostu menemään juttelemaan vaikka jollain tasolla tiedostaa tarvitsevansa apua. Mitä tässä nyt voisi tehdä, kun ei toista voi pelastaa vaikka haluaisi? Ei haluaisi erotakaan.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan suomeksi sanoen miehesi MÖKÖTTÄÄ. Mököttäminen ja puhumattomuus on henkistä väkivaltaa. Älä sanoita miehesi mököttämistä minkään voi voi sitä nyt ahdistaa-selityksen alle. Jos ei hae apua ja tuota jatkuu vuodesta toiseen, eroa.
Ihan kokemuksella sanon että mököttäjästä eroaminen on kuin raikas tuuli kesähelteellä. Sun kotona ei sen jälkeen enää ole mököttäjää. Mieti teitä eläkkeellä, luuletko että teillä on kivat aamukahvit terassilla vai onko siellä joka ikisen eläkepäivän aamussa sama jännitys että mitenkähän tänään on asiat?
Voihan se toki mököttääkin, mutta ei mitään käsitystä että minkä takia ja mitä oon nyt tehnyt. :-(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihan suomeksi sanoen miehesi MÖKÖTTÄÄ. Mököttäminen ja puhumattomuus on henkistä väkivaltaa. Älä sanoita miehesi mököttämistä minkään voi voi sitä nyt ahdistaa-selityksen alle. Jos ei hae apua ja tuota jatkuu vuodesta toiseen, eroa.
Ihan kokemuksella sanon että mököttäjästä eroaminen on kuin raikas tuuli kesähelteellä. Sun kotona ei sen jälkeen enää ole mököttäjää. Mieti teitä eläkkeellä, luuletko että teillä on kivat aamukahvit terassilla vai onko siellä joka ikisen eläkepäivän aamussa sama jännitys että mitenkähän tänään on asiat?
Voihan se toki mököttääkin, mutta ei mitään käsitystä että minkä takia ja mitä oon nyt tehnyt. :-(
Ap
Et ole tehnyt mitään, miehesi on vaan persoonallisuushäiriöinen. Eroa.
Kuvailit tyypillisen suomalaisen miehen. En usko että kaikki on ahdistusta. Alkoholi ahdistaa? Anna toisen olla. Jos parisuhde ei toimi, eläkää erillään, omat asunnot. Aamulla moni on väsynyt ja keräilee itseään. Se ei ole kaikilla paras aika seukata, ellei ole aamuihminen. Ehkä työ vie miehen energiaa ja muut jutut. Hän itse setvii mikä ahdistelee ja kertoo sitten jos tietää, käsittelee sitä, ehkä tulee uusia näkökulmia siihen. Jos parisuhde on liian tympeä, et voi väkisin silti alkaa "auttamaan".