Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nykyisin aikuisen miehen keskipituus on Suomessa 180,7 senttimetriä ja naisen 167,2 senttimetriä.

Vierailija
15.07.2024 |

"Työssään Mäkitie on huomannut, että oma pituus huolettaa eritoten poikia. Lyhyeksi jääminen tai pelko siitä synnyttää paineita. Joissakin urheilulajeissa lyhyys ja viivästynyt murrosikäkehitys voi vaikuttaa myös suorituskykyyn.

Tyttöjen kohdalla suhtautuminen on aiempaa suopeampaa, sillä ennen tytöt jännittivät pituuden liiallista venähtämistä. Nyt yleinen ilmapiiri sallii paremmin pitkätkin naiset"

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010553328.html

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilastoissa mukana herrasmiestulokkaita?

Vierailija
42/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 170 cm, en voi seurustella itseä lyhyemmän miehen kanssa. Joten kyllähän se miesvalikoimaa vähentää. 

1. Tuohan on sinun itsesi keksimä rajoite.

2. Alle 170cm miehiä on varmaan 2% aikuisista miehistä Suomessa.

Pakko olla enemmän, niin paljon on itseä lyhyempiä miehiä esim. kaupassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on toiminut naisten pituuseugeniikka. "E-e-ei m-miehen pituudella ole väliä..."

Niin sanovat vain lyhyet naiset ja muutama poikkeus, jotka tosiaan ovat sitä mieltä. Lyhyille naisille miehen pituudella ei ole väliä yksinkertaisesti siksi, että kaikki miehet ovat heitä pidempiä. Useimmille naisille miehen pituudella on paljonkin väliä. 

Vierailija
44/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo melkoinen arpajainen minkä pituiseksi kukakin kasvaa.

Mitkäköhän olisi tyypillisiä ihannepituuksia ihmisille, jos saisivat itse valita oman pituutensa?

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Olen 170 cm nainen, en haluaisi olla näin pitkä, mutta täytyy sanoa, että moni työ on helpompi, kun ei ole ihan lyhyt, ei tarvitse kiipeillä tuolilla. 

Mielenkiintoista. Minkä mittainen sitten haluaisit olla?

No, vaikka 160 cm.

Pahinta mitä voi naiselle sanoa, että hän on pitkä. 

Yhdellä työpaikalla yksi nainen sanoi, että olen pitkä. 

Ohhoh. Sinua ei varmaan hirveästi kiinnosta jonkun random-miehen mielipide arvovaltaisella AV-palstalla, mutta ainakaan omaan silmääni naisen pituudella ei ole ulkonäöllisesti juuri mitään väliä. Kaiken pituisista löytyy kauniita naisia, eikä 170cm mitenkään pistäisi silmään.

Vierailija
45/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkäköhän olisi tyypillisiä ihannepituuksia ihmisille, jos saisivat itse valita oman pituutensa?

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Olen 170 cm nainen, en haluaisi olla näin pitkä, mutta täytyy sanoa, että moni työ on helpompi, kun ei ole ihan lyhyt, ei tarvitse kiipeillä tuolilla. 

Asutko jossain pohjoisessa/idässä? Tai oot jo iäkäs? Mun kaveripiirissä olisit se lyhyin nainen. 

Vierailija
46/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituuden vaikutus miehen elämänkulkuun on aika iso. Todella pitkät miehet ovat kuin miessukupuolen naisia; voi vain hauduttaa persusta ja asiat tulevat kuin Manulle illallinen. Saa ylennyksiä, kunnioitusta, työpaikkoja, seksiä ja seurustelua. Itsemurhariski lyhyillä miehillä on paljon korkeampi, vaikka kontrolloitaisiin muut tekijät kuten koulutus ja tulotaso. 

Naisille vaikutusta on lähinnä ääripäillä eli todella pitkät naiset (yli 190cm) tai todella lyhyet (reilusti alle 160cm). 

Vierailija
47/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 170 cm, en voi seurustella itseä lyhyemmän miehen kanssa. Joten kyllähän se miesvalikoimaa vähentää. 

Yksi lyhyempi mies olisi ollut kiinnostunut, mutta sen miehen sisko on 160 cm ja olisi kuitenkin nauranut meitä niin en viitsinyt alkaa seurustelemaan. Ja en jaksa kuunnella, jos sen miehen perhe alkaa sanomaan, että olen pitkä. 

Anopeilla on taito pilata kaikki seurustelu suhteet. 

Paitsi miehen anoppi, joka on toista maata.

Vierailija
48/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä nykyään on jo teinitkin niin pitkiä etenkin tytöt. Mun veljentyttö on 16 -vuotias ja jo lähemmäs 170 cm. Itse olen pikku täti, vain 159 cm.

No, ei se veljentyttö sen pidemmäksi enää kasva

Itse olin 168cm 17-vuotiaana, nyt 172 cm ja ikää 30. Kyllä yllätti kun lääkärissä mitattiin astmatestien yhteydessä :D Ja nainen olen siis.

Vierailija
49/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin 160 cm niin voisin seurustella 165 cm pitkän miehen kanssa, mutta kun olen 170 cm niin en voi. 

Sikäli harmi, että parhainta kohtelua olen saanut juuri itseä lyhyemmiltä miehiltä esim. yksi mieslääkäri oli niin huolehtiva, että joku saa hänestä aarteen. 

Vierailija
50/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se naama on kun peto...un pers..e ja vartalo muutenkin outoja, todella läski tai todella luiseva, ei se pituus sitä kaikkea pelasta. 

Vierailija
51/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 170 cm ja jos miehen perhe sanoo, että olen pitkä niin otan eron. 

Jos olet tosissasi, niin siinä tapauksessa onni miehelle että pääsee eroon...

Vierailija
52/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1961 ja olen 180 cm pitkä nainen. Luokallani oli yksi tyttö, joka oli minuakin pidempi. 

Vierailija
53/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei ymmärrä, että se pituus on myös naisille vaikea paikka. 

Paitsi lyhyille naisille. 

Vierailija
54/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 170 cm ja jos miehen perhe sanoo, että olen pitkä niin otan eron. 

Jos olet tosissasi, niin siinä tapauksessa onni miehelle että pääsee eroon...

Kyllä, varsinkin jos mies on lyhyt eikä helposti löydä uutta naista. 

Vierailija
55/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuudenperheeni lyhyin, 172-senttinen, en koe olevani naiseksi pitkä. Nuorin pikkusisko meni pituudessa ohi 13-vuotiaana, nyt aikuisena hän on 181-senttinen. 

Minulle miehen pituudella ei ole koskaan ollut merkitystä, olen seurustellut noin itseni pituisen miehen kanssa, nykyinen on 185-senttinen.

Vierailija
56/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär on 165 cm ja murehtii kovasti sitä että jäi pätkäksi. Suvun naiset on kaikki yli 170 cm ja paras kaverikin lähes 180 cm. 

Vierailija
57/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä nykyään on jo teinitkin niin pitkiä etenkin tytöt. Mun veljentyttö on 16 -vuotias ja jo lähemmäs 170 cm. Itse olen pikku täti, vain 159 cm.

Ei 16v enää kasva. Minulla on 12v 167cm.

Vierailija
58/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär on 165 cm ja murehtii kovasti sitä että jäi pätkäksi. Suvun naiset on kaikki yli 170 cm ja paras kaverikin lähes 180 cm. 

Minä olisin mielummin 165 kuin 170.

Vierailija
59/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Itse taas olen 175cm enkä edes pidä itseäni pitkänä. Palstan juttuja kun lukee niin välillä havahtuu, että niin tosiaan, joidenkin mielestä minä olen pitkä ja joitain ihmisiä pituus ylipäätään kiinnostaa noin paljon, mutta omassa elämässäni en ole tottunut pituusjuttuihin ja monet naiset on yli 170cm. En ylipäätään noteeraa ihmisten pituutta, varsinkin sellaiset 155-195cm välillä olevat joihin suurin osa ihmisistä menee, on minun silmissäni vaan perus massaa ja normaalipituisia eli en noteeraa koko asiaa. 

Minulle aina ollut normaalia pitää korkkareita ja miehistä kiinnostun pituudesta riippumatta, eli evvvk onko lyhyempi tai pidempi tai olenko pidempi korkokengät jalassa :D 

Vierailija
60/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei se veljentyttö sen pidemmäksi enää kasva

Itse olin 168cm 17-vuotiaana, nyt 172 cm ja ikää 30. Kyllä yllätti kun lääkärissä mitattiin astmatestien yhteydessä :D Ja nainen olen siis.

Joo. Se on myytti ettei tytöt kasvaisi enää myöhemmällä teini-iällä. Itsekin kasvoin 17->19 n. 3 cm. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan