Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nykyisin aikuisen miehen keskipituus on Suomessa 180,7 senttimetriä ja naisen 167,2 senttimetriä.

Vierailija
15.07.2024 |

"Työssään Mäkitie on huomannut, että oma pituus huolettaa eritoten poikia. Lyhyeksi jääminen tai pelko siitä synnyttää paineita. Joissakin urheilulajeissa lyhyys ja viivästynyt murrosikäkehitys voi vaikuttaa myös suorituskykyyn.

Tyttöjen kohdalla suhtautuminen on aiempaa suopeampaa, sillä ennen tytöt jännittivät pituuden liiallista venähtämistä. Nyt yleinen ilmapiiri sallii paremmin pitkätkin naiset"

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010553328.html

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo melkoinen arpajainen minkä pituiseksi kukakin kasvaa.

Mitkäköhän olisi tyypillisiä ihannepituuksia ihmisille, jos saisivat itse valita oman pituutensa?

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Vierailija
22/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli asia johon ei juuri voi vaikuttaa, on tärkeä jollekin. unohtui vain mainita, että 180cm mies painaa noin 80-90kg, ja 167cm nainen painaa noin 167kg. ja sitten ihmetellään kun ei pareja muodostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13-vuotias tytär on 173 cm.

On pidempi suurinta osaa aikuisista naisista, kun kuljemme tuolla.

Vierailija
24/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää nyt sitten noita tutkimuksia missä ollaan mitattu vain espoon ylemmän keskiluokan kakarat?

Jotain mätää kuin noissa luvuissa on. Ne sadat tuhannet 170cm irakilastaustaiset herrasmiehet eivät sitten ollenkaan vaikuta väestön keskipituuteen, vaan se on noussut siitäkin huolimatta?

Vierailija
25/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm, en voi seurustella itseä lyhyemmän miehen kanssa. Joten kyllähän se miesvalikoimaa vähentää. 

Vierailija
26/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkäköhän olisi tyypillisiä ihannepituuksia ihmisille, jos saisivat itse valita oman pituutensa?

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Olen 170 cm nainen, en haluaisi olla näin pitkä, mutta täytyy sanoa, että moni työ on helpompi, kun ei ole ihan lyhyt, ei tarvitse kiipeillä tuolilla. 

Vierailija
27/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 170 cm, en voi seurustella itseä lyhyemmän miehen kanssa. Joten kyllähän se miesvalikoimaa vähentää. 

Yksi lyhyempi mies olisi ollut kiinnostunut, mutta sen miehen sisko on 160 cm ja olisi kuitenkin nauranut meitä niin en viitsinyt alkaa seurustelemaan. Ja en jaksa kuunnella, jos sen miehen perhe alkaa sanomaan, että olen pitkä. 

Vierailija
28/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Olen 170 cm nainen, en haluaisi olla näin pitkä, mutta täytyy sanoa, että moni työ on helpompi, kun ei ole ihan lyhyt, ei tarvitse kiipeillä tuolilla. 

Mielenkiintoista. Minkä mittainen sitten haluaisit olla?

Vierailija
29/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, olen 172 cm.

Nonni, painokoneet seis ja tilastot uusiksi, löytyi alikehittynyt nysäpersu!

Vierailija
30/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lyhyempi mies olisi ollut kiinnostunut, mutta sen miehen sisko on 160 cm ja olisi kuitenkin nauranut meitä niin en viitsinyt alkaa seurustelemaan. Ja en jaksa kuunnella, jos sen miehen perhe alkaa sanomaan, että olen pitkä. 

Anopeilla on taito pilata kaikki seurustelu suhteet. 

Vierailija
31/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä edes ole mitenkään kovin pitkä, olet keskipituinen. Miksi ne olisi mitään sanoneet? 

Vierailija
32/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Mielenkiintoista. Minkä mittainen sitten haluaisit olla?

No, vaikka 160 cm.

Pahinta mitä voi naiselle sanoa, että hän on pitkä. 

Yhdellä työpaikalla yksi nainen sanoi, että olen pitkä. 

Vierailija
33/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tuohan on sinun itsesi keksimä rajoite.

2. Alle 170cm miehiä on varmaan 2% aikuisista miehistä Suomessa.

Vierailija
34/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaukseni.

Naiset, noin 170cm

Miehet, noin 195cm

Miksi ihmeessä haluaisin olls lyhyempi? Älytön oletus. Pituudesta on paljon hyötyä, mitään haittaa en ole kohdannut. Ehkä jos olisin reippaasti yli 180 cm niin sitten ehkä. Nyt löytyy hyvin vaatteita jne. 

N 176 cm

Vierailija
35/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kiinni kasvoista ja niiden hyvästä luustosta ja nenän muodosta..kukaan halua pottunokka tissiposkea ukkoa..

Vierailija
36/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mummo olisi taivastellut, että onpa sillä Veetilla pitkä naisystävä. 

Juu, ei kiitos. 

Vierailija
37/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää nyt sitten noita tutkimuksia missä ollaan mitattu vain espoon ylemmän keskiluokan kakarat?

Jotain mätää kuin noissa luvuissa on. Ne sadat tuhannet 170cm irakilastaustaiset herrasmiehet eivät sitten ollenkaan vaikuta väestön keskipituuteen, vaan se on noussut siitäkin huolimatta?

Syväitseväisyyden takia niitä ei mittailla. 

Vierailija
38/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan pojat ovat persjalkaisia. Lyhyet jalat ja ylipitkä selkä.

Vierailija
39/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 13-vuotias tytär on 173 cm.

On pidempi suurinta osaa aikuisista naisista, kun kuljemme tuolla.

Mun tytär on samanmittainen ja useimmat kaverit on häntä pidempiä. Asutaan Turussa. 

Vierailija
40/165 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm ja jos miehen perhe sanoo, että olen pitkä niin otan eron. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä