Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
181/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella joku omistaa puut? Siis mikä on alkuperäinen saanto? On joku tainnut vain päättää että tämä metsä on nyt hänen ja heikommat pysykööt poissa.

Sillä perusteella, että hän on metsän ostanut. Kun ostat jotain, omistat sen.

Ei taida olla käsite "alkuperäinen saanto" tuttu, mutta silti pitää tulla pätemään.

Vierailija
182/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliturva pitäisi järkeistää.

Ei kustanneta asuntoa, vaan osoitetaan asuntolapaikka, jossa voi yöpyä.

Ei anneta rahaa ostaa ruokaa, vaan järjestetään kolmasti päivässä asuntoloissa ruokailu.

Asuntoloiden kautta kanavoitaisiin myös kierrätysvaatteita pukimiksi.

Asuntoloissa kävisi myös viikoittain lääkäri ja sairaanhoitaja.

Ihmisen kaikki perustarpeet tulisivat katettua heille, jotka eivät itse niistä pysty huolehtimaan, mutta se tapahtuisi meille maksajille kustannustehokkaasti. Asuntolapalveluiden tuottajina olisi yksityinen yritys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan varastamaan ja ryöstämään. Jos ikinä joudun siihen tilanteeseen, että nälkä kurnii eikä mistään saa yhtään mitään, niin itselläni ei tule mikään moraali estämään ryöstämistä siinä tilanteessa.

Ilmeisesti moraalisi estää työnteon?

Vierailija
184/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella joku omistaa puut? Siis mikä on alkuperäinen saanto? On joku tainnut vain päättää että tämä metsä on nyt hänen ja heikommat pysykööt poissa.

Ei taida olla käsite "alkuperäinen saanto" tuttu, mutta silti pitää tulla pätemään.

On tuttu käsite, mutta ei liiemmin liity nykypäivään, joten en jaksa sitä turhan päiten märehtiä. Metsät saadaan tänä päivänä perintönä tai ostamalla.

Vierailija
185/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä märise ja provoile siellä. Mene töihin!

Mihin, maksatko 20€/h ?

Vierailija
186/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ei ole perustuslain takaamaa oikeutta asua pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Järvenpäässä, Hyvinkäällä, varmaan myös muualla pääkaupunkiseudun lähikunnissa tarjotaan asuntoja vuokralle hintaan 400-500 euroa /kk ja heikoimpia majoituksia jopa luokkaan 300 euroa/kk.

Suomen perustuslaki sanoo:

"

9

Liikkumisvapaus

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."

Niin että mitä sanoitkaan?

Voit vapaasti valita asuinpaikkasi, kunhan sinulla on siihen varaa. Sinun vapautesi kun ei tuota muille velvollisuutta kustantaa sinulle mitään.

Suomen perustuslaki

19

Tuo laki muuttuu vielä. Perustuslakiin kirjataan oikeus asuntolapaikkaan.

Vierailija
187/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä märise ja provoile siellä. Mene töihin!

Mihin, maksatko 20€/h ?

Ota itse selvää. Niin minäkin tein.

Vierailija
188/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten minulle luimistellaan kun aikanaan lähdin "maailman onnellisimmasta" maasta.

Lähdin ennenkin paska osui tuulettimeen omalla kohdallani, ja olen jumalattoman kiitollinen että sen tein!

Toisaalta, niin hullua kuin se onkin, välillä tunnen jopa jonkinlaista omantunnon pistosta koska elämin on hyvää. On vakityö  palkalla jolla elää hyvin. On oma koti.  Ei puutetta mistään.  Onko minun syyni että uskalsin?

Yksin lähdin, kaksi lasta käsipuolessa, toinen  täytti 6, toinen 12.  Olin totaali yh Suomessa, ja koska alkoi näyttää todella huonolta ennusteet - jotka sitten piti paikkansa -  lähdimme.

Siitä ei sen enempää paitsi että ei, ei ollut ketään auttamassa.  Ihan itse tieni raivasin ja kaksi vuotta kesti ennenkuin pääsin vakityön syrjään kiinni ja sitten kaikki alkoikin järjestyä toden teolla.

Hirvittää se mitä Suomessa tapahtuu, ja kun osa porukasta tyytyy ja jo

Voi kun kaikki lisää tukia kinuavat tekisi samoin ja lähtisi pois Suomesta. Mut ai niin, missään muualla et saa vaan vuodesta toiseen maata keskustakämpässä. 

Vierailija
189/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusasiamiehelle kantelua ja kunnan sos.toimeen yhteys.

Viddu mitä paskoo. Kokkareille turpiin. Jojottaa pitäis Orpo. 

Vierailija
190/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene TÖIHIN, äläkä märise

Vierailija
191/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."

Niin että mitä sanoitkaan?

Voit vapaasti valita asuinpaikkasi, kunhan sinulla on siihen varaa. Sinun vapautesi kun ei tuota muille velvollisuutta kustantaa sinulle mitään.

Eikä meillä muilla ole velvollisuutta kustantaa sinulle yhtään mitään! Osta traktori ja auraa itse tiestö jota pitkin kuljet, maksa itse siivousoalvelusi ja hoitoapusi. osta itse lääkeesi täydellä hinnalla, maksa terveydenhoitosi siellä laitospaikassa itse jne.!

Oletko vähän pölö? Koska on olemassa maanteitä, niin sinun mielestäsi jollekin rahattomalle pitää kustantaa asunto sieltä mistä hän valitsee? Ei todellakaan. Rahattomuudesta on ihan oikein olla seurauksia, koska se kannustaa ihmistä pyrkim

Minä en asioista päätä vaan Suomen perustuslaki ja muut lait.  Lait ovat siis mielestäsi turhia. Onko lakien noudattamatta jättäminen sinulle kovinkin tuttua?

19

Oikeus sosiaaliturvaan

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

Vierailija
192/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aiotko tehdä tämän saman aloituksen vielä montakin kertaa?

Vierailija
193/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Marjoja ja sieniä onkin ympäri vuoden! =D  Ap. siis talvisin pyöräilee tuon 25km ihan kevyesti aina kauppaan, josta vähät ruokansa voi ostaa?"

Ap:lla oli kaiketi akuutti rahapula. Mikäli ei suostu siirtämään persettään ylikallista asunnosta talveen mennessä voi pitää turpansa kiinni.

Ap. varmaan muuttaisi, jos löytäisi halvemman asunnon. Onko sinulla siis tarjota ap:lle sellainen?

Kun laki mihin Ap viittaa (muutos joka laski tukia), oli jo silloin tiedossa että ne joilla on kalliimpi kämppä joutuvat etsimään halvemman. On mielenkiintoista että tämä puoli vuotta(?) ei ole riittänyt, vaan edelleen etsii halvempaa kämppää... Ehkäpä alue mistä halvempaa kämppää etsii on Ullanllinna, Eira ja Kaivopuisto? 

Vierailija
194/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.

Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.

Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...

ap

Kukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.

Itse asiassa estää. Myös käteissäästöt pitää ilmoittaa perustoimeentulotukea haettaessa. Jos ei ilmoita, n

Kuka ne käy tarkistamassa?

Vierailija
195/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan varastamaan ja ryöstämään. Jos ikinä joudun siihen tilanteeseen, että nälkä kurnii eikä mistään saa yhtään mitään, niin itselläni ei tule mikään moraali estämään ryöstämistä siinä tilanteessa.

Ilmeisesti moraalisi estää työnteon?

Moni pieni palkkainen on samassa tilanteessa kuin ap. tarvitsevat asumis- ja toimeentulotukea.  Joten kerro miten sillä työnteolla automaattisesti pärjää ja miten se auttaisi ap:ta?  Täyttääkö se itse työntekeminen siis ihmisten vatsat ja takaa paikan ja sängyn jossa nukkua.

Vierailija
196/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kahden viikon vesipaasto menee kevyesti jos et ole töissä.

En ole ap. Ei ihmiselimistöt välttämättä kaikilla kestä kahden viikon vesipaastoakaan. Toissa kesänä pelkällä vesipaastolla ollessa alkoi kipeät rytmihäiriöt jo 9 :n päivän kohdalla

Vierailija
197/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuttu käsite, mutta ei liiemmin liity nykypäivään, joten en jaksa sitä turhan päiten märehtiä. Metsät saadaan tänä päivänä perintönä tai ostamalla.

Kommentoija halusikin tietää miten ne on alkuperäisesti siirtynyt jonkun omistukseen.  Kannattaa olla kommentoimatta asioihin, jos äo. ei riitä keskustelemaan ja ei ole esittää faktoja asiaan. -- -eri

Vierailija
198/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä ensivaaleissa PS, he ovat pienituloisten puolella.

Provo, nehän vie tuhkatkin pesästä

Vierailija
199/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN, äläkä märise

Edelleen, minne ja maksatko 20€ tunti

Vierailija
200/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.

Itse asiassa estää. Myös käteissäästöt pitää ilmoittaa perustoimeentulotukea haettaessa. Jos ei ilmoita, n

Kuka ne käy tarkistamassa?

Kannustat siis ihmisiä rikkomaan lakeja?