Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa
Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (
Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???
Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.
Tämä on aivan kamalaa....
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN, äläkä märise
Edelleen, minne ja maksatko 20€ tunti
Hoida omat ongelmasi äläkä esitä muille elatusvaatimuksia! Se 20€/h on myös aivan täysin itsestäsi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...
ap"
No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.
Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?
Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?
Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.
Ai nyt sinä asutkin alueella joka on täynnä marjoja?
Kyllä, kun olen eri ihminen kun ap, minä osallistun tähän puhtaasti kun suututtaa kaupunkilaistan haaveet satumaailmasta joista ne odottaa et muut pystyy elään niiden pelkällä fantasialla.
Petteri ja Riikka näyttää voimaansa. Tämä vasta esimakua. Trumpille meinasi käydä köpelösti. Liekö ollut rahvaan poika nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturva pitäisi järkeistää.
Ei kustanneta asuntoa, vaan osoitetaan asuntolapaikka, jossa voi yöpyä.
Ei anneta rahaa ostaa ruokaa, vaan järjestetään kolmasti päivässä asuntoloissa ruokailu.
Asuntoloiden kautta kanavoitaisiin myös kierrätysvaatteita pukimiksi.
Asuntoloissa kävisi myös viikoittain lääkäri ja sairaanhoitaja.
Ihmisen kaikki perustarpeet tulisivat katettua heille, jotka eivät itse niistä pysty huolehtimaan, mutta se tapahtuisi meille maksajille kustannustehokkaasti. Asuntolapalveluiden tuottajina olisi yksityinen yritys.
Miks sä asut Suomessa jos sä haaveilet rikollisesta muiden polkemisesta sun tunteiden miellyttämiseks?
Tuossa on hirviömäinen roistovaltio joka ei huolehdi omistaan ihan vieressä, herra on hyvä ja suksii sinne vaikka metsän läpi marjoja syöden.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.
Itse asiassa estää. Myös käteissäästöt pitää ilmoittaa perustoimeentulotukea haettaessa. Jos ei ilmoita, n
Kuka ne käy tarkistamassa?
Kannustat siis ihmisiä rikkomaan lakeja?
Ei noita kukaan tosiaan tule kotoa tarkistamaan, et puhu kenellekään, eikä kellään ehkä tarve myöskään kadehtia jonkun 10 eur kuussa säästöön laittamaa rahaa
Vierailija kirjoitti:
Ei anneta rahaa ostaa ruokaa, vaan järjestetään kolmasti päivässä asuntoloissa ruokailu.
Ihmisen kaikki perustarpeet tulisivat katettua heille, jotka eivät itse niistä pysty huolehtimaan, mutta se tapahtuisi meille maksajille kustannustehokkaasti. Asuntolapalveluiden tuottajina olisi yksityinen yritys.
Vai kokee pycca taas meidän länsimaistae yhteiskuntien yhteiskuntarauhan peruspilarit ongelmina, ja taas sattumalta just sillon kun ollaan sodassa niiden kans.
Vain pycca hylkää omansa, niljakas rotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks sä asut Suomessa jos sä haaveilet rikollisesta muiden polkemisesta sun tunteiden miellyttämiseks?
Tuossa on hirviömäinen roistovaltio joka ei huolehdi omistaan ihan vieressä, herra on hyvä ja suksii sinne vaikka metsän läpi marjoja syöden.
Sosialisti voi mennä sinne itse, omalla kustannuksellaan. Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa asuntolapaikkaa paremmat olosuhteet? Mihin muuhun kuvittelet olevasi oikeutettu muiden kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Älä märise ja provoile siellä. Mene töihin!
Sun kannattaa harkita vakavasti harakirin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vi-ttu mikä urpo, sun vakaumus ja poliittinen aivovamma toimii vain suostuu teeskenteleen että kaikki sanat tarkoittaa päinvastoin kun mitä ne oikeasti on ja että sulkeutuu muulta maailmalta niin ettei tunnista muita ihmisiä enää ihmisiks vaan poliittisten mielikuvitusvihollisten karikatyyreiks.
Jos olet tosissaan sun pitäis ihan oikeasti varata aika lääkäriin ja kuvauttaa pääkoppas, saattaapi löytyä kasvain ellet ole ihan aina ollut näin kognitiivisen kyvytön ja lapsen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN, äläkä märise
Edelleen, minne ja maksatko 20€ tunti
Etsi itse työpaikkasi, tyydy pienempään palkkaan, niin monet muutkin tekevät, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole minun lapsi. Miksi minun pitää elättää sinua?
Koska muut elättävät sinuakin! Saatko kelakorvauksia lääkkeistä/yksityislääkäreillä käynnistä? Kotitalousvähennystä rempoista? Sijoitusasunnosta tms. verovähennyksiä? Lapsilisiä lapsistasi?
Eivät elätä. On eri asia käydä satunnaisesti lääkärissä tai teettää remppa kuin elää joka päivä toisten kustannuksella. Työssäkäyvät maksavat lisäksi suurimman osan mainitsemistasi asioista verotuksen kautta. Tuilla elävät eivät osallistu kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi-ttu mikä urpo, sun vakaumus ja poliittinen aivovamma toimii vain suostuu teeskenteleen että kaikki sanat tarkoittaa päinvastoin kun mitä ne oikeasti on ja että sulkeutuu muulta maailmalta niin ettei tunnista muita ihmisiä enää ihmisiks vaan poliittisten mielik
Kasvain, sanoi kasvain ja kasvoi vain.
Sä juttelet venäläisen bottifarmin ai:n kanssa, siks se vaikuttaa olevan lapsen tasolla, koska käytännössä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä märise ja provoile siellä. Mene töihin!
Sun kannattaa harkita vakavasti harakirin tekemistä.
Sun se pitäisi tehdä, tollo.-eri
"Sosialisti voi mennä sinne itse, omalla kustannuksellaan. Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa asuntolapaikkaa paremmat olosuhteet? Mihin muuhun kuvittelet olevasi oikeutettu muiden kustannuksella?"
Minä olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut veroni sen varalta että jos mulle käy jotain niin minustakin huolehditaan ja nyt sua ei hotsita koska olet liian tyhmä ymmärtään mitään muuta kun oman ahneutesi?
Minä hyväksyn poliittisen väkivallan sinun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole minun lapsi. Miksi minun pitää elättää sinua?
Koska muut elättävät sinuakin! Saatko kelakorvauksia lääkkeistä/yksityislääkäreillä käynnistä? Kotitalousvähennystä rempoista? Sijoitusasunnosta tms. verovähennyksiä? Lapsilisiä lapsistasi?
Eivät elätä. On eri asia käydä satunnaisesti lääkärissä tai teettää remppa kuin elää joka päivä toisten kustannuksella. Työssäkäyvät maksavat lisäksi suurimman osan mainitsemistasi asioista verotuksen kautta. Tuilla elävät eivät osallistu kustannuksiin.
Näinhän se on, mutta noille vasemmistolaisille on hyödytöntä koittaa faktoja puhua.
Ideologia (on se sitten vaikkapa ilmasto/lqtbgxyz/työttömyys) edellä kaikkiin, "koska minulla on oikeus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö vaikka töihin?! Siivoustyötä löytyy ainakin tai sitten oppisopimuksella lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi ja saat heti palkkaa.
Henkilökohtaisen kokopäivätyötä tekevän palkka on niin pieni, ettei sillä kertakaikkiaan elä. Moni joutuu sitäkin työtä tekemään osa-aikaisena. Eikä kaikista ole esim pesemään kakkapyllyjä. Haluaisitko itse kenet tahansa hoitamaan sinua, jos olisit avun tarpeessa? Siivoustyöhön vaaditaan koulutus.
Siivoustyöhön ei todellakaan vaadita koulutusta, eri asia jos haet johonkin kunnalliseen laitoshuoltajan vakituiseen virkaan mutta muuten ei, taidatkin olla vain laiska lokki lusmu joka olettaa muiden elättävän sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mustikat kypsiä, kerää niitä ja myy, saat hyvät rahat. Tai kerää niitä edes syötäväksi itsellesi jollet halua myydä.
Ainiin, mutta eihän se käy kun sinulla ei ole autoa/ polkypyörää/ bussikorttia/ ämpäriä ym ym. Eikä selkäsi/ jalkasi/ pääsi kestä kyykkiä. Viivaa yli ylimääräinen.
Miten polkuyörällä käydään 25km päästä keräämässä mustikoita? En ole tuollaisesta suorituksesta vielä kuullut.
ap
25 km ajaa alle tunnissa, vaikka hiljaakin ajaisi. Ja mustikoiden kanssa kannattaa ajaa hiljaa, muuten on valmista hilloa kun pääset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
"Sosialisti voi mennä sinne itse, omalla kustannuksellaan. Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa asuntolapaikkaa paremmat olosuhteet? Mihin muuhun kuvittelet olevasi oikeutettu muiden kustannuksella?"
Minä olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut veroni sen varalta että jos mulle käy jotain niin minustakin huolehditaan ja nyt sua ei hotsita koska olet liian tyhmä ymmärtään mitään muuta kun oman ahneutesi?
Minä hyväksyn poliittisen väkivallan sinun takia.
Tämä tämä tämä, miljoona kertaa tämä, ttu me on maksettu ittemme kipeäksi siitä että meillä on nää turvaverkot, minä alan tappamaahan ennenkun luovun niistä maanpetturin oikeistolaisen iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.
Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.
Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...
apKukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.
Ei sillä ole lasipurkkia.
Olen tällä palstalla oppinut, että suomalaisella köyhällä ei ole kulhoa, kierrevispilää, polkupyörää, pakastinta, uunia. Niin ei varmaan sitten lasipurkkiakaan.
Paitsi parvekkeella se, joka on täynnä tupakantumppeja.