Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
401/407 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän päin Ap asuu, kun pitää matkustaa 25 kilometriä, ennen kuin löytyy mustikoita? Helsingin ydinkeskustassa?

Siksi sitä halvempaa asuntoa ei löydykään....

AP.llä on muuten valtavat ruokalaskut, jos nyt jäi vaan 50e ruokaan, ja tukia on leikattu 140e. Eli aiemmin on käyttänyt 190 ruokaan tai mihinlie. 

Mihinhän ne AP.n rahat menevät? 

Ilmeisesti nälkä ei ole liian kova vielä kun halvempaa asuntoa "ei löydy". 

Kerro mistä saa halvemman asunnon ilman luottotietoja ja 3000€ vuokravelkaa ulosotossa + kuka maksaa muuton yms?!!?

ap

Ihan itse olet asiasi sössinyt. Miten sulla voi vuokravelkaa olla ulosotossa, kun tuilla elät. Miksi olet muuttanut noin kalliiseen asuntoon? Ai niin, kela maksoi sen sulle.

Miksi olet sotkenut asiasi? 

Ei se ole meidän, eikä yhteiskunnan vika. Sun on nyt vaan keksittävä jotain, tai oltava nälissään. 

Ehkä kannattaa tosissaan etsiä niitä töitä. 

Vierailija
402/407 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän päin Ap asuu, kun pitää matkustaa 25 kilometriä, ennen kuin löytyy mustikoita? Helsingin ydinkeskustassa?

Siksi sitä halvempaa asuntoa ei löydykään....

AP.llä on muuten valtavat ruokalaskut, jos nyt jäi vaan 50e ruokaan, ja tukia on leikattu 140e. Eli aiemmin on käyttänyt 190 ruokaan tai mihinlie. 

Mihinhän ne AP.n rahat menevät? 

Ilmeisesti nälkä ei ole liian kova vielä kun halvempaa asuntoa "ei löydy". 

Kerro mistä saa halvemman asunnon ilman luottotietoja ja 3000€ vuokravelkaa ulosotossa + kuka maksaa muuton yms?!!?

ap

Ihan itse olet asiasi sössinyt. Miten sulla voi vuokravelkaa olla ulosotossa, kun tuilla elät. Miksi olet muuttanut noin kalliiseen asuntoon?

Kun ei tää ollut näin kallis asunto muuttaessa! Vuokra on noussut valtavasti; ja kelan rajat vain vähän!!!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/407 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen toimeentulotukileikkaus trollipostaus.

Vierailija
404/407 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkaan  nyt vaan, kohta on rahaa!

Vierailija
405/407 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten millään voi käsittää tuota kitinää. Jos et käy töissä niin saat ehkä liiton korvauksia( edellyttäen että olet joskus tehnyt töitä), erilaisia työttömyyteen tai työkyvyttömyyteen liittyviä korvauksia ym.

Melkoisen avuntonta meininkiä kaikilla noilla tuilla, myötähäpeän isosti.

Vierailija
406/407 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap ottaa itseään niskasta kiinni, laittaa kengät jalkaan ja menee töihin. Sitten kun saat palkkaa on varaa ostaa ruokaakin, mutta työttömille ei ole tarkoitus taata samoja asioita ja elintasoa kuin normaalille työssäkäyvälle koska siihen ei ole varaa. Ja kyllä siihen asti pärjää että saat työpaikan, vaikka paastoaisit paripäivää odotellessasi palkkakuittia.

Luuletko, että töihin noin vain mennään. Minä olen lähettänyt varmaan satoja hakemuksia netin kautta ja kutsuja haastatteluun on tullut tähän mennessä kolme. Valituksi en ole vieläkään tullut. Olen päivittänyt CV:ni, hakenut tietoa miten työhakemus kannattaa kirjoittaa. Sen puoleen ei pitäisi mitään ongelmaa olla. Seuravaaksi taidan ottaa CV:n mukaan ja viedä niihin paikkoihin, jotka kiinnostavat. Sitähän suositellaan, mutta jotkut sanovat, että ei toimi nykypäivänä. Ota tuosta selvää. 

Ihan kaikkea työtä en voi tehdä, eikä kyse ole nirsoudesta, vaan realismista. Puhelinmyynnissä menettäisin kuivan suun oireiden takia ääneni, siivoustyössä kädet menisivät punaisiksi käsidesistä ja päähän koskisi voimakkaiden kemikaalien takia. Tämän takia en enää tee töitä ravintola-alalla, ja jo sairauden takia en voi enää syödä kuten 18-vuotiaana. 

Kaupan alan töitä olen hakenut, sillä minulla on yli kuukausi sitten saadut merkonomin paperit taskussa. Siinä onkin se pulma, että kilpailijoina voi olla tradenomeja, jotka eivät välttämättä saa koulutustaan vastaavaa työtä. Toimistohommat eivät tule kuuloonkaan matemaattisten oppimisvaikeuksien takia. Menisi aivot ihan solmuun niistä budjetointilaskuista. Hyvä kun osaan laskea 1+1=2. Silmät tietysti tykkäävät, kun istun digitaalisten näyttöjen äärellä kaiken aikaa. 

Harmi, kun minulle ei ole mitään avuja luotu, joilla työllistää itse itsensä ja ehkä voisi näin turvata elintasonsa edes joksikin. Ehkä jaksaisin paremmin, kun saisi olla itsekseen asioiden parissa. Tosin alv-prosentin noustessa ketään ei houkuttele yrittäjyys, ja tästä kärsivät pienyrittäjät, kun potentiaaliset asiakkaat kaikkoavat. 

Vierailija
407/407 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap ottaa itseään niskasta kiinni, laittaa kengät jalkaan ja menee töihin. Sitten kun saat palkkaa on varaa ostaa ruokaakin, mutta työttömille ei ole tarkoitus taata samoja asioita ja elintasoa kuin normaalille työssäkäyvälle koska siihen ei ole varaa. Ja kyllä siihen asti pärjää että saat työpaikan, vaikka paastoaisit paripäivää odotellessasi palkkakuittia.

Luuletko, että töihin noin vain mennään. Minä olen lähettänyt varmaan satoja hakemuksia netin kautta ja kutsuja haastatteluun on tullut tähän mennessä kolme. Valituksi en ole vieläkään tullut. Olen päivittänyt CV:ni, hakenut tietoa miten työhakemus kannattaa kirjoittaa. Sen puoleen ei pitäisi mitään ongelmaa olla. Seuravaaksi taidan ottaa CV:n mukaan ja viedä niihin paikkoihin, jotka kiinnostavat. Sitähän suositellaan, mutta jotkut sanovat, että ei toimi nykypäivänä. Ota tuosta selvää. 

Ih

Ja taas on selitykset joka lähtöön. Jotkut ihmiset nääs tekevät töitä, vaikka ei just ihanteellinen työ olisikaan ja työstä tulee myös haittoja. Niiden kanssa opitaan elämäön ja keksitään ratkaisuja (kuen maskin käyttäminen voimakkaita aineita käytettäessä). Kukaan siivooja nyt tuskin koko ajan käyttää mitään vahvoja pesuaineita perussiivouksessa, ettei sitä maskia tarvi koko päivää käyttää. Käsidesin jatkuvan käytön sijaan hanskat ja huolellinen saippuapesu? Kösidesiä sitten vaan eritteiden kanssa toimiessa. Käsien rasvaaminen työpäivän aikana. Ei tee työtä ihan siellä saastaisimmissa paikoissa vaan jossain perus kauppa-/toimistoakselilla. 

Lopeta se valittaminen ja elät nyt sillä mitä on tai teet jotain korjataksesi asian.