Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
141/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomestako ei muka löydy halvempaa asuntoa ja tämän takia kuolet nälkään. Evoluutiolla on merkitys maailmankaikkeudessa.

Varmasti löytyy halvempi asunto, ja löytyy MYÖS paljon avoimia työpaikkoja!!

MUTTA YMMÄRRÄTKÖ ETTÄ NIIHIN PITÄÄ TULLA VALITUKSI, EI VOI VAIN "MENNÄ" ???

ap

Ja mikä estää hakemasta niitä?

Kaikki tuntemani ihmiset työttömäksi jäädessään tekevät kaikkensa, jotta uusi työpaikka löytyy.

Ja kyllä sellainen aina on löytynyt, noin parin kuukauden sisällä.

Mutta tietenkin sitä joutuu etsimään ja laittavaan viestejä/soittamaan useisiin yrityksiin, ei niitä kukaan tule omalle kotisohvalle tarjoamaan.

Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap

Vierailija
142/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö vaikka töihin?! Siivoustyötä löytyy ainakin tai sitten oppisopimuksella lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi ja saat heti palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa tämmöiset lokit, onneksi tätä hulluutta ollaan suitsimassa. Että pitäisi saada jossakin keskustassa elää ilmaiseksi, vuodesta toiseen? Tuilla elävät voisi asua jossakin maalla halvalla, olisi niitä mustikoitakin.

Vierailija
144/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulla on, niin samanlainen asuinpaikka täytyy siis olla kaikkialla muuallakin ja kaikilla muillakin? Voi helvetti teitä kuplalaisia, luetteko te mitään muuta kuin seiskaa, seuraatteko te mitään muuta kuin tiktokkia, tunnetteko te ketään muuta kuin perheenne? Miten tässä maassa voi olla noin paljon ummikkoja, joilla on täysin hukassa ymmärrys ympäröivästä maailmasta ja muista ihmisistä ja millaisia elämäntilanteita ihmisillä voi olla!

Nimenomaan en elä kuplassa vaan tiedän tämän hetken asuntomarkkinat hyvin koska olen parhaillaan etsimässä uutta asuntoa itselleni (omilla rahoillani). Yksi tärkeimmistä kriteereistäni on että on lähellä luontoa mutta kauppaankaan ei saa olla liian pitkä matka. Vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka paljon.

Jokaisesta Suomen kunnasta?

Vierailija
145/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kesä ja luonto täynnä ilmaista ruokaa. Teet niinkuin metsästäjäkeräilijä-esi-isämme ja hyödynnä niitä. Ai mutta sittenhän pitäisi ihan itse tehdä jotain ruokansa eteen. Sori siitä.

Sanoo herra istun vauvalla valehtelemassa muista 24/7, minä olen kokenu erämies monelta vuosikymmeneltä, menes poika pariks päivää metsään ja ruoki itses ja tule sit mussuttaan tuota paskaa, pelkällä marjalla ei elä ja riista ja kala on rahan ja välineiden takana.

Mmm.. kakspäivää pelkkää marjaa vetää pakin niin sekaisin että on melkein parempi olla ilman.

Tää on kerrassaan hienoa kun ihmiset jotka ei selkeästi itse viihdy eikä osaa olla luonnossa kehottaa muita tosta noin vaan meneen elään sinne.

Vierailija
146/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ei ole perustuslain takaamaa oikeutta asua pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Järvenpäässä, Hyvinkäällä, varmaan myös muualla pääkaupunkiseudun lähikunnissa tarjotaan asuntoja vuokralle hintaan 400-500 euroa /kk ja heikoimpia majoituksia jopa luokkaan 300 euroa/kk.

Suomen perustuslaki sanoo:

"

9

Liikkumisvapaus

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."

Niin että mitä sanoitkaan?

Vierailija
147/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän muiden pitää antaa sinulle omia rahojamme sosiaalihuollon välityksellä? Eläisit omillasi, etkä ruikuttaisi.

Vierailija
148/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap"

No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.

Vierailija
149/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kesä ja luonto täynnä ilmaista ruokaa. Teet niinkuin metsästäjäkeräilijä-esi-isämme ja hyödynnä niitä. Ai mutta sittenhän pitäisi ihan itse tehdä jotain ruokansa eteen. Sori siitä.

Sanoo herra istun vauvalla valehtelemassa muista 24/7, minä olen kokenu erämies monelta vuosikymmeneltä, menes poika pariks päivää metsään ja ruoki itses ja tule sit mussuttaan tuota paskaa, pelkällä marjalla ei elä ja riista ja kala on rahan ja välineiden takana.

Mmm.. kakspäivää pelkkää marjaa vetää pakin niin sekaisin että on melkein parempi olla ilman.

Tää on kerrassaan hienoa kun ihmiset jotka ei selkeästi itse viihdy eikä osaa olla luonnossa kehottaa muita tosta noin vaan meneen elään sinne.

Ne kerrat kun muakin on läksyttänyt joku tuulipukumummo joka käy lenkillä koiran ja sienessä syksyllä ja kyllä hän tietää!

Dunning-kruger is a helluva drug.

Vierailija
150/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomestako ei muka löydy halvempaa asuntoa ja tämän takia kuolet nälkään. Evoluutiolla on merkitys maailmankaikkeudessa.

Varmasti löytyy halvempi asunto, ja löytyy MYÖS paljon avoimia työpaikkoja!!

MUTTA YMMÄRRÄTKÖ ETTÄ NIIHIN PITÄÄ TULLA VALITUKSI, EI VOI VAIN "MENNÄ" ???

ap

Ja mikä estää hakemasta niitä?

Kaikki tuntemani ihmiset työttömäksi jäädessään tekevät kaikkensa, jotta uusi työpaikka löytyy.

Ja kyllä sellainen aina on löytynyt, noin parin kuukauden sisällä.

Mutta tietenkin sitä joutuu etsimään ja laittavaan viestejä/soittamaan useisiin yrityksiin, ei niitä kukaan tule omalle kotisohvalle tarjoamaan.

Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vai

Sinulla tässä on ongelma, kun luulet että muut ovat loputtomiin velvolliset maksamaan ökyasuntosi. 

Vierailija
151/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää antaa sinulle omia rahojamme sosiaalihuollon välityksellä? Eläisit omillasi, etkä ruikuttaisi.

Pycca please, jos nyt oman elantos hoitaisit kunnialla, menisit vaikka töihin.

Vauvalla valehtelu maanisesti ei ole työ.

Vierailija
152/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinulla on, niin samanlainen asuinpaikka täytyy siis olla kaikkialla muuallakin ja kaikilla muillakin? Voi helvetti teitä kuplalaisia, luetteko te mitään muuta kuin seiskaa, seuraatteko te mitään muuta kuin tiktokkia, tunnetteko te ketään muuta kuin perheenne? Miten tässä maassa voi olla noin paljon ummikkoja, joilla on täysin hukassa ymmärrys ympäröivästä maailmasta ja muista ihmisistä ja millaisia elämäntilanteita ihmisillä voi olla!

Nimenomaan en elä kuplassa vaan tiedän tämän hetken asuntomarkkinat hyvin koska olen parhaillaan etsimässä uutta asuntoa itselleni (omilla rahoillani). Yksi tärkeimmistä kriteereistäni on että on lähellä luontoa mutta kauppaankaan ei saa olla liian pitkä matka. Vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka paljon.

Jokaisesta Suomen kunnasta?

Suomi on ihan täynnä metsiä. Jopa siellä Helsingin sisällä on runsaasti metsiä kun siirtyy yhtään pois keskusta-alueelta.

Vierailija
153/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä aloitukset johdu siitä, että kun elämäntapaintiaaneilta leikataan, niin aloitukset miten elän enää 2 eurolla loppukuukaiden lisääntyy. Totuttu elämään kuin pellossa ja raha virtaa kuin seinästä

Oletko sinäkin viinalla, pössyttelemällä tai nussimalla ajanut aivosi pellolle? Jos rahat eivät tähänkään mennessä ole riittäneet, niin mitä kuvittelet tapahtuvan jos niistä tuloista vähennetään vielä ap. tapauksessa 140e ?!  Suomen perustuslaki takaa kaikille toimeentulon, vastustat siis oman maasi lakeja? 

Jep. Lakeja voi ja pitää muuttaa. Sosiaaliturvasta pitää tulla kansalaisuusperusteista ja suoraa rahaa ei tule antaa yhtään. Köyhille asuminen asuntoloihin ja ruokailu niissä.

Vierailija
154/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap"

No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.

Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?

Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?

Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.

Vierailija
155/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö vaikka töihin?! Siivoustyötä löytyy ainakin tai sitten oppisopimuksella lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi ja saat heti palkkaa.

Henkilökohtaisen kokopäivätyötä tekevän palkka on niin pieni, ettei sillä kertakaikkiaan elä. Moni joutuu sitäkin työtä tekemään osa-aikaisena. Eikä kaikista ole esim pesemään kakkapyllyjä. Haluaisitko itse kenet tahansa hoitamaan sinua, jos olisit avun tarpeessa? Siivoustyöhön vaaditaan koulutus. 

Vierailija
156/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset alkaa purra. Muiden ei tarvitse enää veroillaan loputtomiin kattaa toimettomien vaatimuksia ja haluamisia. Hop hop, itsekin tekemään jotain. Jos ei ole varaa asua noin, muutat muualle. Ei täällä muutkaan asu merinäköalalla tai ydinkeskustassa jos ei siihen ole varaa, pelkkä "mutku mä haluan" ei riitä. Metsät on tuhansia euroja pullollaan, mutta se vaatisi, että nostaa perseensä sohvalta. 

Meinaatko, että ihmiset menevät kaatamaan puita metsästä ja myyvät ne puut metsäyhtiöille?  Metsän omistajat ilahtuisivat varmasti!  Jos mustikoista puhut, niin niille mustikoille pitäisi olla ostajiakin, jos yhtään seuraat muuta somea kuin vauva palstaa, huomaat, että mustikan myyjiä on todella paljon ja kilpailu siis kovaa! Tässä talous tilaanteessa moni myös jättää mustikat ostamatta tai käy itse keräämässä!

Älä jaksa olla näin tyhmä. Tietenkään et mene kaatamaan toisten puita. Mutta sieltä se taas tuli, seli seli seli... Ei kannata, ei viitsi, ei ole ostajia niin ei kannata edes yrittää. Tuossa mustikoiden keräämisessä kun on se etu, että nälissään ne voi syödä myös itse. Mutta tietenkin se on myös köyhälle ongelma. Vatsa ei kestä ja mitä näitä nyt on. Mutta kuole ihmeessä nälkään, ei ole muilta pois. Päinvastoin.

Vierailija
157/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten minulle luimistellaan kun aikanaan lähdin "maailman onnellisimmasta" maasta.

Lähdin ennenkin paska osui tuulettimeen omalla kohdallani, ja olen jumalattoman kiitollinen että sen tein!

Toisaalta, niin hullua kuin se onkin, välillä tunnen jopa jonkinlaista omantunnon pistosta koska elämin on hyvää. On vakityö  palkalla jolla elää hyvin. On oma koti.  Ei puutetta mistään.  Onko minun syyni että uskalsin?

Yksin lähdin, kaksi lasta käsipuolessa, toinen  täytti 6, toinen 12.  Olin totaali yh Suomessa, ja koska alkoi näyttää todella huonolta ennusteet - jotka sitten piti paikkansa -  lähdimme.

Siitä ei sen enempää paitsi että ei, ei ollut ketään auttamassa.  Ihan itse tieni raivasin ja kaksi vuotta kesti ennenkuin pääsin vakityön syrjään kiinni ja sitten kaikki alkoikin järjestyä toden teolla.

Hirvittää se mitä Suomessa tapahtuu, ja kun osa porukasta tyytyy ja jopa myötäilee tuota kurjistamista!

Vierailija
158/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan joka kuukausi 500e palkasta sivuun, ettei tule tilannetta, että rahat ois loppu.

Ja hoitotöihin pääsee jokainen.

Sinne pääsee siis rakennusalalla, metalliteollisuudessa, leipomoalalla, ravintolaalla vuosityöskenteleet henkilöt? Ei muuta kuin katetreja laittamaan. Hyvinvointialueilla on myös niin paljon rahaa palkata henkilöstöä, että jokainen pääsee, joka vain hakee! Hoitajien lomautukset ja hoitopaikkojen vähennys ei vaikuta mitään, työpaikkoja riittää!

Vierailija
159/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap"

Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?

Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?

Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.

Ai nyt sinä asutkin alueella joka on täynnä marjoja?

Vierailija
160/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä aloitukset johdu siitä, että kun elämäntapaintiaaneilta leikataan, niin aloitukset miten elän enää 2 eurolla loppukuukaiden lisääntyy. Totuttu elämään kuin pellossa ja raha virtaa kuin seinästä

Oletko sinäkin viinalla, pössyttelemällä tai nussimalla ajanut aivosi pellolle? Jos rahat eivät tähänkään mennessä ole riittäneet, niin mitä kuvittelet tapahtuvan jos niistä tuloista vähennetään vielä ap. tapauksessa 140e ?!  Suomen perustuslaki takaa kaikille toimeentulon, vastustat siis oman maasi lakeja? 

Jep. Lakeja voi ja pitää muuttaa. Sosiaaliturvasta pitää tulla kansalaisuusperusteista ja suoraa rahaa ei tule antaa yhtään. Köyhille asuminen asuntoloihin ja ruokailu niissä.

Siis sinä olet ihan täysin laitoskamaa? :' D

Jutut on kun sisäsiittosella sveitsin prinssillä joka on niin syfiliksen runtelema että enempää ei voi odottaa edes hyvänä päivänä.

Onks sulla joku muistisairaus tms?