Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa
Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (
Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???
Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.
Tämä on aivan kamalaa....
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
"Sosialisti voi mennä sinne itse, omalla kustannuksellaan. Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa asuntolapaikkaa paremmat olosuhteet? Mihin muuhun kuvittelet olevasi oikeutettu muiden kustannuksella?"
Minä olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut veroni sen varalta että jos mulle käy jotain niin minustakin huolehditaan ja nyt sua ei hotsita koska olet liian tyhmä ymmärtään mitään muuta kun oman ahneutesi?
Minä hyväksyn poliittisen väkivallan sinun takia.
NÄIN ON, nää oikeat loiset yrittää varastaa meiltä meidän vihoviimeisen turvan joka on maksettu meidän selkänahalla, vai pitäis mun mennä 40 vuoden töiden teon jälkeen köyhäinkotiin vain koska minä sain potkut jotta pomo sai isomman bonuksen kun viime vuonna.
Ei saatana käy, pistetään teidät kaikki lihoiks jos on vithu pakko mutta tämmöstä paskaa mitä on tarjolla joka tuutista ei enää niellä.
Minä ainakin annan tukeni poliittiselle väkivallalle jos se politiikka ei enää kunnioita tavan kansalaista yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Marjoja ja sieniä onkin ympäri vuoden! =D Ap. siis talvisin pyöräilee tuon 25km ihan kevyesti aina kauppaan, josta vähät ruokansa voi ostaa?"
Ap:lla oli kaiketi akuutti rahapula. Mikäli ei suostu siirtämään persettään ylikallista asunnosta talveen mennessä voi pitää turpansa kiinni.
Ap. varmaan muuttaisi, jos löytäisi halvemman asunnon. Onko sinulla siis tarjota ap:lle sellainen?
Pitääkö sekin vielä hommata? Eikö hän itse saa mitään aikaiseksi? Ja pitäisi vielä elättää?
Miksi se ruoka loppuu niin yllättäen kaapeista.
Kun saa palkkaa tai muuta tuloa kannattaa ne kaapit ostaa ruokaa täyteen. No ei nyt ihan mutta kuitenkin melkein. Pitkään säilyvää einestä, tyyliin hernekeittoo, näkkäriä, makaronia, riisiä säilykkeitä jne. Muutamaksi viikoksi jos olisi ruokaa kaapeissa niin ei yllättäisi yhtäkkinen nälkä.
Yleisesti ajatellen kädestä suuhun eläminen rahavarojen suhteen altistaa sille että ne rahat voi loppua yhtäkkiä. Pitäisi opetella säästämään, varsinkin jos on palkkatöissä. Hieman käteistä jemmassa olisi jokaisella hyvä olla, kävi sitten töissä tai ei.
Kenties yleisin tukiverkko on ihmisillä oma suku. Monikin vanhempi auttaa nuorta aikuista raha-asioissa.
Ehkäpä suomessa on unohdettu vasemmiston aikaansaamana perhesuhteet ja kuvitellaan että valtio hoitaa kaiken. Sinkkuuden ihannointi, mikä on tavallaan epäterve suuntaus. Monessa muussa maassa perheet ja suku on tiiviissä yhteistyössä ja auttavat toisiaan milloin missäkin asiassa. Ulkomailla kun ei ole välttämättä sossua tai kelaa.
Nää nassejen köyhän vihaamispropagandaketjut synnyttää lähinnä vihaa kaikkea sitä kohtaan mikä on oikeistolaista.
Mitä tun isänmaallisuutta on ryövätä omilta niiden ite maksamat turvaverkot?
Maanpettureita pyccia noi on, ei se mitä ne sanoo vaan mitä ne tekee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ruoka loppuu niin yllättäen kaapeista.
Kun saa palkkaa tai muuta tuloa kannattaa ne kaapit ostaa ruokaa täyteen. No ei nyt ihan mutta kuitenkin melkein. Pitkään säilyvää einestä, tyyliin hernekeittoo, näkkäriä, makaronia, riisiä säilykkeitä jne. Muutamaksi viikoksi jos olisi ruokaa kaapeissa niin ei yllättäisi yhtäkkinen nälkä.
Yleisesti ajatellen kädestä suuhun eläminen rahavarojen suhteen altistaa sille että ne rahat voi loppua yhtäkkiä. Pitäisi opetella säästämään, varsinkin jos on palkkatöissä. Hieman käteistä jemmassa olisi jokaisella hyvä olla, kävi sitten töissä tai ei.
Kenties yleisin tukiverkko on ihmisillä oma suku. Monikin vanhempi auttaa nuorta aikuista raha-asioissa.
Ehkäpä suomessa on unohdettu vasemmiston aikaansaamana perhesuhteet ja kuvitellaan että valtio hoitaa kaiken. Sinkkuuden ihannointi, mikä on tavallaan epäterve suuntaus. Monessa muussa maassa perheet ja suku on ti
Ihan oikeasti pycca työnnä se ai sinne minne aurinko ei paista vi-tun temppuileva kusirotta, olet epäonnistunut miehenä ja häpeäksi perheellesi.
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin Ap asuu, kun pitää matkustaa 25 kilometriä, ennen kuin löytyy mustikoita? Helsingin ydinkeskustassa?
Täälläkin pitäisi varmaan matkustaa parikymmentä kilsaa että löytyisi mustikkaa. Ja asun kuitenkin maalla.
Minulta otettiin pois 130 e asumistuki. Kyllä se tuntuu, vaikka olen osa-aikatyössä. Olen ruvennut katselemaan halvempaa ja pienempää kämppää, nykyisen 56 M2 kaksion sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...
ap"
No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.
Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?
Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?
Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.
Aina löytyy jokin syy, ettei mitään tarvitsisi itse tehdä. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Sitten minulle luimistellaan kun aikanaan lähdin "maailman onnellisimmasta" maasta.
Lähdin ennenkin paska osui tuulettimeen omalla kohdallani, ja olen jumalattoman kiitollinen että sen tein!
Toisaalta, niin hullua kuin se onkin, välillä tunnen jopa jonkinlaista omantunnon pistosta koska elämin on hyvää. On vakityö palkalla jolla elää hyvin. On oma koti. Ei puutetta mistään. Onko minun syyni että uskalsin?
Yksin lähdin, kaksi lasta käsipuolessa, toinen täytti 6, toinen 12. Olin totaali yh Suomessa, ja koska alkoi näyttää todella huonolta ennusteet - jotka sitten piti paikkansa - lähdimme.
Siitä ei sen enempää paitsi että ei, ei ollut ketään auttamassa. Ihan itse tieni raivasin ja kaksi vuotta kesti ennenkuin pääsin vakityön syrjään kiinni ja sitten kaikki alkoikin järjestyä toden teolla.
Hirvittää se mitä Suomessa tapahtuu, ja kun osa porukasta tyytyy ja jo
Täh, Suomi ottaa vuosittain velkaa yli 10 miljardia. Pitäisikö ottaa 20 miljardia jotta saataisiin kurjistuminen loppumaan? Ja miten pitkään tämä olisi mahdollista? Pakkasella huosuun kuseminen lämmittää hetken ja sitten tulee kylmät. Samassa tilanteessa ollaan nyt taloudellisesti.
Mitä tulee ihmisten uusioavuttomuuteen, niin tämä on asia joka ei ole yhteiskunnan velvollisuus pitää kädestä kiinni. AP:llakin on ollut tuhottomasti aikaa etsiä halvempaa asunto ydinkeskustan ulkopuolelta. On ollut mahdollisuus yrittää säästää pahan päivän varalle. Ei ole onnistunut ja nyt syy on pahassa yhteiskunnassamme. Omat teot ja valinnat? Ne eivät merkitse mitäänkö? Toisaalta itse puhuit omasta historiastasi hieman toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ei ole perustuslain takaamaa oikeutta asua pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Järvenpäässä, Hyvinkäällä, varmaan myös muualla pääkaupunkiseudun lähikunnissa tarjotaan asuntoja vuokralle hintaan 400-500 euroa /kk ja heikoimpia majoituksia jopa luokkaan 300 euroa/kk.
Suomen perustuslaki sanoo:
"Liikkumisvapaus
Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."
Niin että mitä sanoitkaan?
Saat vapaasti valita asuinpaikaksi, mutta kenenkään muun ei tarvitse kustannuksia maksaa. Jos sinulla ei ole siihen varaa, niin muutat muualle. Olet ihan itse vastuussa omasta elämästäsi, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...
ap"
No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.
Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?
Miten vi-tussa sä meinaat mun muuttuvan autoks jossa on kylmäsäilytys? Samalla kun tekee tiukkaa rahasta?
Tarjoa nyt sit jotain ratkaisua jos olet noin olevinasi, sitä marjaa pitäis saada liikuun noin 100l päivässä niin että se kattaa myös bensakulut.
Noni, herra on hyvä ja ratkaisee mun tekosyyt.
Ttu että ärsyttää tommoset kusipäät jotka esittää osaavansa vaikka kokoajan käy ylimielisyydestä ilmi että et ole itse joutunut elämäsi aikana tekemään mitään itse. Oletat että se on helppoa ja tosta noin vaan ahkeruudella ratkastaan kaikki kun et vi-ttu tiedä sen todellisuudesta mitään.
Olet häpeä tahra meidän koko maalle, kieroon kasvanut pumpulivauva, helpon elämän pilaama vätys ja niin tyhmä että ylpeilet sillä, onnea vaam parisuhdemarkkinoille tolla menolla, olet sitten mies tai nainen niin hyi ttu, häpeisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Marjoja ja sieniä onkin ympäri vuoden! =D Ap. siis talvisin pyöräilee tuon 25km ihan kevyesti aina kauppaan, josta vähät ruokansa voi ostaa?"
Ap:lla oli kaiketi akuutti rahapula. Mikäli ei suostu siirtämään persettään ylikallista asunnosta talveen mennessä voi pitää turpansa kiinni.
Ap. varmaan muuttaisi, jos löytäisi halvemman asunnon. Onko sinulla siis tarjota ap:lle sellainen?
https://m2kodit.fi/asunnot/?max-vuokra=500&min-pinta-ala=&tila=on&asunn…
"Miten vi-tussa sä meinaat mun muuttuvan autoks jossa on kylmäsäilytys? Samalla kun tekee tiukkaa rahasta?
Tarjoa nyt sit jotain ratkaisua jos olet noin olevinasi, sitä marjaa pitäis saada liikuun noin 100l päivässä niin että se kattaa myös bensakulut.
Noni, herra on hyvä ja ratkaisee mun tekosyyt.
Ttu että ärsyttää tommoset kusipäät jotka esittää osaavansa vaikka kokoajan käy ylimielisyydestä ilmi että et ole itse joutunut elämäsi aikana tekemään mitään itse. Oletat että se on helppoa ja tosta noin vaan ahkeruudella ratkastaan kaikki kun et vi-ttu tiedä sen todellisuudesta mitään.
Olet häpeä tahra meidän koko maalle, kieroon kasvanut pumpulivauva, helpon elämän pilaama vätys ja niin tyhmä että ylpeilet sillä, onnea vaam parisuhdemarkkinoille tolla menolla, olet sitten mies tai nainen niin hyi ttu, häpeisit."
Olet kova keksimään syitä miksi joku asia ei toimisi. Käännä innovointikykysi toiseen suuntaan ja mieti miten saat asiat toimimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN, äläkä märise
Edelleen, minne ja maksatko 20€ tuntI
En ottaisi sinua töihin, vaikka olisi töitä tarjolla, koska asenteesi on suoraan peestä. Ottaisin töihin sellaisen, joka yrittää ihan itse parantaa asemaansa eikä haikaile tukien perään.
Sadistiset psykopaati, Pers-Kokkareet ja Kristillisisdemonit+ suomihurrit, hierova tyytyväisinä näljäisiä käsiään...
Suunitelma toimii. Ihmiset haukkuvat toisiaan sen sijaan että katsoisivat minne raha tosiasiallisesti kerääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Miten vi-tussa sä meinaat mun
Anteeksi, mutta purkauksesi aiheutti minussa vain naurua. Sinua on hyvin vaikea ottaa todesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap"
Miten vi-tussa sä meinaat mun
Jos marjoja ei saa myytyä, niin kannattaa nyt sentään itselle kerätä. Ei katsos sitten tarvitse ostaa ensimmäistäkään hedelmää talvella, eikä juuri kasviksiakaan. Muutamasta desilitrasta mustikoita ja puolukoita päivässä saa itse asiassa kaiken, mitä ihminen kasviksista tarvitsee. Siinä jo ruokalasku puolittui, kun ei tarvitse enää ostaa ensimmäistäkään kasvihuonetomaattia tms. Halpoja juureksia voi tietysti ostaa maun ja vatsantäyttteen takia ja perunasta tietysti saa kaloreitakin. Mutta ravinnepuutoksien ehkäisyyn marjat ovat parasta.
Ja jos selityksesi on taas kerran se, että ei ole pakastinta, niin marjat voi myös kuivata. Väljästi levitettyinä ne kuivuvat kyllä ilman kuivuriakin.
Samoin sienet ovat ilmaista ruokaa ja helppoa kuivata. Niissä on vähänlaisesti ravinteita, mutta onpahan ainakin makua ja vatsantäytettä ja jotain kivennäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut samassa tilanteessa olevat!
Löytyy niitä kämppiä alle Kelan rajojen Helsingistäkin (en tiedä asutko siellä, mutta jos asut niin vaihtoehtoja on). Miten olisi vaikka jompikumpi alla olevista? On niitä enemmänkin nuo ovat vain esimerkkejä. Sossusta saa myös apua asunnon etsintään. Ei sinun auta kuin etsiä se halvempi asunto, jotta tilanne helpottuu. Myös tukiasuntoja tarjoavia tahoja on. Ensin kuitenkin ruokaa. Tuonne syötät paikkakunnan ja katsot mitä lähellä on. Ei tämä tilanne helppo ole, mutta tuleen ei voi jäädä makaamaankaan. Eteenpäin siis.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/lauttasaari/kerrostalo…
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/etela-haaga/kerrostalo…
Vantaalta saa kaupungilta myös tuosta puolta halvempia kämppiä. Ne eivät tosin mitään luksusta ole ja Vantaa on Suomen vaarallisimpia kaupunkeja. Kuitenkaan työtön ei tee mitään jollain keskusta-asunnollakaan. Mitä järkeä asua Stadissa keskustassa jos ei ole edes varaa niihin palveluihin siellä?
Ovat eri asioita kuin kuolla nälkään siinä mielessä, että ruokaa ei kerta kaikkiaan ole.