Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
161/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella joku omistaa puut? Siis mikä on alkuperäinen saanto? On joku tainnut vain päättää että tämä metsä on nyt hänen ja heikommat pysykööt poissa.

Vierailija
162/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ei ole perustuslain takaamaa oikeutta asua pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Järvenpäässä, Hyvinkäällä, varmaan myös muualla pääkaupunkiseudun lähikunnissa tarjotaan asuntoja vuokralle hintaan 400-500 euroa /kk ja heikoimpia majoituksia jopa luokkaan 300 euroa/kk.

Suomen perustuslaki sanoo:

"

9

Liikkumisvapaus

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."

Niin että mitä sanoitkaan?

Voit vapaasti valita asuinpaikkasi, kunhan sinulla on siihen varaa. Sinun vapautesi kun ei tuota muille velvollisuutta kustantaa sinulle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole minun lapsi.  Miksi minun pitää elättää sinua?

Koska sivistysyhteiskunnassa heikompia tuetaan. Tietysti käsittämätöntä sinulle, koska kaltaisellasi moukalla ei ole aavistustakaan mitä käsiteet "sivistys" ja "yhteiskunta" tarkoittavat. 

Vierailija
164/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap"

No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.

Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?

Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?

Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.

Kyllä minä kaupunkilaisena kuvittelisin tietäväni mussun mussun mussun öyhöti öyhöti tyhmät maalaiset kun eivät osaa elää mun maagisessa todellisuudessa.

Vierailija
165/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta Suomen kunnasta?

Suomi on ihan täynnä metsiä. Jopa siellä Helsingin sisällä on runsaasti metsiä kun siirtyy yhtään pois keskusta-alueelta.

Ja niiden läheisyydessä on asuntoja kaikille halukkaille?  Kaikki metsätyypit ovat myös kaikki pullollaan marjoja? Sieltä vaan hakemaan sanko kaupalla mustikkaa, puolukkaa samasta metsästä.  Kukaan muu ei niissä tietenkään käy, kaikki on varattu ainostaan sinulle. Epäilen, että et ole edes käynyt metsässä.

Vierailija
166/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella joku omistaa puut? Siis mikä on alkuperäinen saanto? On joku tainnut vain päättää että tämä metsä on nyt hänen ja heikommat pysykööt poissa.

Sillä perusteella, että hän on metsän ostanut. Kun ostat jotain, omistat sen.

Vierailija
167/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole minun lapsi.  Miksi minun pitää elättää sinua?

Koska sivistysyhteiskunnassa heikompia tuetaan. Tietysti käsittämätöntä sinulle, koska kaltaisellasi moukalla ei ole aavistustakaan mitä käsiteet "sivistys" ja "yhteiskunta" tarkoittavat. 

Työikäinen aikuinen ei ole minua heikompi.

Vierailija
168/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."

Voit vapaasti valita asuinpaikkasi, kunhan sinulla on siihen varaa. Sinun vapautesi kun ei tuota muille velvollisuutta kustantaa sinulle mitään.

Eikä meillä muilla ole velvollisuutta kustantaa sinulle yhtään mitään! Osta traktori ja auraa itse tiestö jota pitkin kuljet, maksa itse siivousoalvelusi ja hoitoapusi. osta itse lääkeesi täydellä hinnalla, maksa terveydenhoitosi siellä laitospaikassa itse jne.!

Vierailija
169/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhoilla olis töitä. Mene sinne töihin!

Vierailija
170/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä aloitukset oikein alleviivaavat sitä, että köyhä = tyhmä, laiska, avuton, kyvytön. Ei mikään ihme ettei töitä millään tukitoimillakaan löydy. Kukaan ei halua riesakseen näitä, joille mikään epämukava ei käy ja joilta ei voi minkäänlaista panosta vaatia.

Vierailija
171/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ihan täynnä metsiä. Jopa siellä Helsingin sisällä on runsaasti metsiä kun siirtyy yhtään pois keskusta-alueelta.

Ja niiden läheisyydessä on asuntoja kaikille halukkaille?  Kaikki metsätyypit ovat myös kaikki pullollaan marjoja? Sieltä vaan hakemaan sanko kaupalla mustikkaa, puolukkaa samasta metsästä.  Kukaan muu ei niissä tietenkään käy, kaikki on varattu ainostaan sinulle. Epäilen, että et ole edes käynyt metsässä.

Kuka sanoo, että pitää olla kaikille halukkaille. Riittää, kun ap:lle löytyy asunto. Hänestähän tästä on kyse.

Vierailija
172/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.

Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.

Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...

ap

Jos jotain säästät, älä pidä tilillä rahoja, sukanvarteen, kotiin kassakaappi tms

Kannattaa ostaa ruokaa varastoon. Näin voi tulevina kuukausina elää pienemmillä ruokamenoilla ja

Loistava idea ihmiselle, jolla ei ole rahaa ostaa ruokaa edes täksi päiväksi!  Varsinaisia valopäitä koko palsta täynnä, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Vierailija
173/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä meillä muilla ole velvollisuutta kustantaa sinulle yhtään mitään! Osta traktori ja auraa itse tiestö jota pitkin kuljet, maksa itse siivousoalvelusi ja hoitoapusi. osta itse lääkeesi täydellä hinnalla, maksa terveydenhoitosi siellä laitospaikassa itse jne.!

Oletko vähän pölö? Koska on olemassa maanteitä, niin sinun mielestäsi jollekin rahattomalle pitää kustantaa asunto sieltä mistä hän valitsee? Ei todellakaan. Rahattomuudesta on ihan oikein olla seurauksia, koska se kannustaa ihmistä pyrkimään pois rahattomuudesta.

Vierailija
174/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon, sielä saat ruokaa.

Vierailija
175/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ei ole perustuslain takaamaa oikeutta asua pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Järvenpäässä, Hyvinkäällä, varmaan myös muualla pääkaupunkiseudun lähikunnissa tarjotaan asuntoja vuokralle hintaan 400-500 euroa /kk ja heikoimpia majoituksia jopa luokkaan 300 euroa/kk.

"

9

Liikkumisvapaus

Suomen perustuslaki

19

Oikeus sosiaaliturvaan

Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

Vierailija
176/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voi olla noin avuton? Oletko kuullut ruokajonoista? Tai työnteosta?

Vierailija
177/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

9

Liikkumisvapaus

Totta osittain. Mutta tämä oleskelu esimerkiksi PK-seudulla tapahtuu (pääosin) omilla rahoilla!

Kun laki toimeentulon muuttamisesta tehtiin, niin siihen sisältyi velvollisuus etsiä halvempaa asumista, eikä se että halvempaa asumista ei löydy ole peruste että saisi suurempaa asumistukea!

Korjaan siis kommenttiani. Perustuslaki ei käytännössä mahdollista lokkeilua PK-seudulla.

Vierailija
178/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.

Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.

Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...

ap

Niin mutta eläkkeellä...

Jos saa toimeentulotukea, niin palkasta, eläkkeestä, työttömyyskorvauksesta tai toimeentulotuesta ei kannata säästellä seuraavien kuukausien menoihin.Toki

Mikään ei estä piilottamasta rahaa sukanvarteen. Jollain Isonveljen olohuonekamerallako ne ne setelit bongaa?

Vierailija
179/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoo, että pitää olla kaikille halukkaille. Riittää, kun ap:lle löytyy asunto. Hänestähän tästä on kyse.

Luuletko, että ap. on ainoa joka on tuollaisessa tilanteessa?  Jos annat ap:lle neuvoja, annat niitä silloin kaikille muillekin,  jotka ovat samassa tilanteessa.

Vierailija
180/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on mustikat kypsiä, kerää niitä ja myy, saat hyvät rahat. Tai kerää niitä edes syötäväksi itsellesi jollet halua myydä.

Ainiin, mutta eihän se käy kun sinulla ei ole autoa/ polkypyörää/ bussikorttia/ ämpäriä ym ym. Eikä selkäsi/ jalkasi/ pääsi kestä kyykkiä. Viivaa yli ylimääräinen.

Miten polkuyörällä käydään 25km päästä keräämässä mustikoita? En ole tuollaisesta suorituksesta vielä kuullut.

ap

Polkemalla. Voisi tehdä sinulle hyvää,