Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
281/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tapainen tilanne ap. Käyn kyllä kokopäivätyössä mutta kun vuokra on 900 e joudun hakemaan myös toimeentulotukea. Lasten kanssa on oltava kolmio kun lähden välillä töihin kello 6. Nyt tuki leikattiin kun pitöis olla halvempi asunto, ei auta että työpaikka ol vieressä jne. Aiemmin Saimme asumistukea mutta se leikattiin pois niin joudun hakemaan toimeentulotukea palkan päälle. Nyt ei saada sitä 120 e sitäkään joten todella tiukkaa meillä on.

Vierailija
282/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomestako ei muka löydy halvempaa asuntoa ja tämän takia kuolet nälkään. Evoluutiolla on merkitys maailmankaikkeudessa.

Varmasti löytyy halvempi asunto, ja löytyy MYÖS paljon avoimia työpaikkoja!!

MUTTA YMMÄRRÄTKÖ ETTÄ NIIHIN PITÄÄ TULLA VALITUKSI, EI VOI VAIN "MENNÄ" ???

ap

Eihän tästä ole pitkää aikaa kun uutisoitiin, että erään kaupungin vuokra-asuntoja pidetään vapaina... kohtuuhintaisia asuntoja siis olisi teoriassa saatavilla, mutta liekö varattuna tälle sisäpiirille, joka määrittelee kohtuulliset asumiskulut. Nuo kohtuulliset asumiskulut on niin kaukana todellisesta vuokratasosta, että tuo voi selittyä vain sisäpiirin "löytämillä" edullisilla asunnoilla.

Niin, vaikka ne hyvässä a

"Niin, vaikka ne hyvässä asemassa olevat, jotka ovat tuttavien kautta saaneet puoli-ilmaisen asunnon jostain säätiöstä, jonka alunperin oli määrä tarjota asuntoja vähävaraisille." 

Mainitsiko joku Arhinmäen?

Vierailija
284/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole minun lapsi.  Miksi minun pitää elättää sinua?

Koska muut elättävät sinuakin!  Saatko kelakorvauksia lääkkeistä/yksityislääkäreillä käynnistä?  Kotitalousvähennystä rempoista?  Sijoitusasunnosta tms. verovähennyksiä? Lapsilisiä lapsistasi?

Eivät elätä. On eri asia käydä satunnaisesti lääkärissä tai teettää remppa kuin elää joka päivä toisten kustannuksella. Työssäkäyvät maksavat lisäksi suurimman osan mainitsemistasi asioista verotuksen kautta. Tuilla elävät eivät osallistu kustannuksiin.

Ruokakaupassa käydessään osallistuvat. Samoin muulloinkin, kun ostavat jotakin kaupasta. On laskettu, että pienituloisimmat maksavat tuloihinsa nähden paljon arvonlisäveroa ja sykysllä se pahenee. Yhteissumma ei ehkä ole iso, mutta suhteessa yksittäisen henkilön tuloihin näihin veroihin menee paljon.

Vierailija
285/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa halvempia asuntoja löytyy. Muuttaa johonkin muuttotappio kuntaan tai jo muuttamalla pois kaupungista, vuokrat on halvempia. 

Vierailija
286/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva pitäisi järkeistää.

Ei kustanneta asuntoa, vaan osoitetaan asuntolapaikka, jossa voi yöpyä.

Ei anneta rahaa ostaa ruokaa, vaan järjestetään kolmasti päivässä asuntoloissa ruokailu.

Asuntoloiden kautta kanavoitaisiin myös kierrätysvaatteita pukimiksi.

Asuntoloissa kävisi myös viikoittain lääkäri ja sairaanhoitaja.

Ihmisen kaikki perustarpeet tulisivat katettua heille, jotka eivät itse niistä pysty huolehtimaan, mutta se tapahtuisi meille maksajille kustannustehokkaasti. Asuntolapalveluiden tuottajina olisi yksityinen yritys.

oYksityinen palveluntuottaja kuulostaa huonolta ratkaisulta. Sen pitää olla yhteiskunnan hoitama lafka ja asukkaille pitäisi turvata minimielintaso. Esim. TV sekä äänieristetyt seinät ja lattiat, jotta jokaisella on yörauha ja jotain tekemistä pikku kopperossa.

<

Telkkaria voi asuntoloissa ym. yleensä katsoa siellä yhteisissä tiloissa. Jokainen tuskin tarvitsee omaa. 

Vierailija
287/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomessa halvempia asuntoja löytyy. Muuttaa johonkin muuttotappio kuntaan tai jo muuttamalla pois kaupungista, vuokrat on halvempia. 

Onko siellä töitä? Ei ole ajokorttia joten lasten koulun pitöisi olla lähellä.

Vinkki: vuokra- asunnot palveluiden lähellä eivät ole edullisia missään

T: työssäkäyvä toimeentulotuen saaja

Vierailija
288/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mustikoiden kuljetukseen kylmäsäilytystä tarvitse, ääliö.-eri

Hakeudu vihanhallinta kurssille."

Eikö? Tarviiko mun vi-ttu oikeasti opettaa sulle miten etäisyys ja termodynamiikan lait saattaa vaikuttaa säilyvyyteen tai miten se tulee meneen kun mä käyn tarjoaan käynyttä marjaa eteenpäin?

Mene sinä kouluun opetteleen ajatteleen ensimmäistä lausetta pidenmälle niin minä en tarvii vihanhallintakurssia.

Miks näiden oikeistomäälyjen ainoa vi-tun argumentti on taas " aijaa, no entä jos mä en tahalteen ymmrrä mitään vaan kaikki pitää selittää mulle kunin aivovammaiselle lapselle?"

Vierailija
289/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää nassejen köyhän vihaamispropagandaketjut synnyttää lähinnä vihaa kaikkea sitä kohtaan mikä on oikeistolaista.

Mitä tun isänmaallisuutta on ryövätä omilta niiden ite maksamat turvaverkot?

Maanpettureita pyccia noi on, ei se mitä ne sanoo vaan mitä ne tekee.

Mitkä ihmeen "nassejen vihaamispropakandaketjut"? Ja mitä "pyccia"?

Toisekseen oikeistohan nimenomaan ei ole ottamassa keneltäkään hänen itse maksamia turvaverkkoja, tai säästöjä, vasemmisto tekee juuri niin.

Vierailija
290/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi muutto ihan maaseudulle. Muuttotappiopaikkakunnista saa asunnon aika edullisesti. Jos olisi hieman rahaa voisi jopa ostaa asunnon, voipi lähteä asunto hintaan kymppitonnin.

Mutta siis vuokra-asunnotkin on edullisempia mitä näissä isommissa kaupungeissa. Onhan niissä pienilläkin paikkakunnilla töitä, pitää vaan tehdä niitä töitä mitä on tarjolla.

Ja yrittäjyys on myös vaihtoehto, miksi sen työpaikan pitäisi olla valmis, sellaisen voi myös itse ideoida. Ja perustaa yrityksen.

Raitis maalaisilma voi myös tehdä ihmeitä..

Vierailija
291/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mustikoiden kuljetukseen kylmäsäilytystä tarvitse, ääliö.-eri

Hakeudu vihanhallinta kurssille."

Eikö? Tarviiko mun vi-ttu oikeasti opettaa sulle miten etäisyys ja termodynamiikan lait saattaa vaikuttaa säilyvyyteen tai miten se tulee meneen kun mä käyn tarjoaan käynyttä marjaa eteenpäin?

Mene sinä kouluun opetteleen ajatteleen ensimmäistä lausetta pidenmälle niin minä en tarvii vihanhallintakurssia.

Miks näiden oikeistomäälyjen ainoa vi-tun argumentti on taas " aijaa, no entä jos mä en tahalteen ymmrrä mitään vaan kaikki pitää selittää mulle kunin aivovammaiselle lapselle?"

Punikki saa kohta aivohalvauksen.

Hyvä.

Vierailija
292/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset ovat tottuneet elämään helppoa elämää verovaroilla ja ilman vastoinkäymisiä. Heidän on vaikea sopeutua tavallisen ihmisen elämään. 😟

Jep. Elämään pullamösöllä ja kellumaan kermavaahdossa sillä aikaa kun köyhät raatavat töissä näiden hupien ja helpon elämän takia. Ois köyhälle unelmaa jos saisi pitää itse omalla työllään ansaitsemansa rahat mutta ei, tämä kela eliitti vie siitä kermat päältä.

Vierailija
293/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä märise ja provoile siellä. Mene töihin!

Jos ap saisi nyt työpaikan, se todennäköisesti alkaisi AIKAISINTAAN elokuun alussa, jolloin palkka maksettaisiin 31.8. Ei se auttaisi tämän eikä ensi kuun rahapulaan ja nälkäkuoleman uhkaan.

Vierailija
294/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä ensivaaleissa PS, he ovat pienituloisten puolella.

Eivät ole. Vaalien alla kyllä lupaavat, että emme leikkaa lapsilisistä ja alvia ei nosteta. Mutta kuinkas sitten kävikään? Mikään ei muutu, oli hallituksessa sitten vasemmisto- tai oikeistopuolue.

Vierailija
295/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ap hakisi nyt asuntoa, ei muuttopäätös lisäisi hänen rahavarojaan. Jos hän saisi asunnon 1.9, hänellä olisi silti rahapula ja nälkä sitä ennen. Jos taas hän saisi asunnon 1.8, hänellä tuskin riittäisi raha kahden päällekkäisen vuokran maksamiseen. Ei akuuttiin nälkään auta mikään muutto alkusyksystä.

Vierailija
296/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on loisia joita ei saa tappaa niin nyt niiden ei saisi antaa tappaa itseään nälkäänkään?  Miksi toiset loiset hävitetään mutta toisia ei?

Vierailija
297/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.

Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.

Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...

ap

Kukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.

Itse asiassa estää. Myös käteissäästöt pitää ilmoittaa perustoimeentulotukea haettaessa. Jos ei ilmoita, n

Voi ,tuo on niistä petoksista pienimpiä. Petosta on se kun lusmu makaa vaan kotona ,valittaa särkyjä ja keksii kymmeniä syitä, ettei voi muka  tehdä töitä. Ällöttäviä valehtelijoita.

Vierailija
298/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen muutokset on olleet tiedossa viime syksystä alkaen. Miten et ole saanut hankittua uutta asuntoa tao kyennyt varautumaan tuohon tuen muutokseen??? 

Ap sanoi hakeneensa asuntoa, mutta ei ole saanut sellaista. Eli vastaus kysymykseesi: no siten että vuokrantajista kukaan ei ole valinnut juuri häntä asumaan omistamaansa asuntoon. Niin, katsos kun siitä muutosta ei voi päättää asunnonhakija itse, vaan vuokranantajalla on kaikki valta päättää, saako ap asunnon vai ei. Jos asuntoa hakee 50 hakijaa, vain yksi heistä sen saa.

Vierailija
299/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kesä, ilmaista ruokaa löytyy joka puolelta. Kerää nokkosia ja paista ne pannulla, voikukan lehdistä saa tehtyä hyvän pohjan salaattiin. Keitä teetä mesiangervoista tai koivun lehdistä.

Ei voi! Ei ole kattilaa! Ei pannua! Ei vettä sähköä tai hellaakaan! Eikä ole nokkosiakaan sadan kilometrin säteellä! 

Mitä noita valittaja neuvoo, jos taloustiedot on tuota luokkaa kuin AP.llä, MIKÄÄN apu tai neuvo ei kelpaa

Vierailija
300/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä märise ja provoile siellä. Mene töihin!

Jos ap saisi nyt työpaikan, se todennäköisesti alkaisi AIKAISINTAAN elokuun alussa, jolloin palkka maksettaisiin 31.8. Ei se auttaisi tämän eikä ensi kuun rahapulaan ja nälkäkuoleman uhkaan.

Mitä vittttua 😂 olet niin pulskassa kunnossa että näytät siltä että se olet SINÄ joka on syyllinen ihmisten nälkäkuolemiin 😂 ei sulla ole mitään hätää.