Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
261/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.) Tukeasi ei leikattu lainkaan vaan sinulle maksettiin ihan nykyisten asumistuki normien mukainen avustus.

2.) Sinulla ei ole rahat loppu siksi, etteivät rahasi riittäneet ruokaan, vaan siksi, että olet ostanut väärän hintaista ruokaa tuloihisi nähden.

3.) Valituksesi on turhaa, sillä olet aivan itse valinnut tapasi elää ja olet itse vastuussa siitä.

4.) Köyhien ulina on merkki siitä, että hallituksen toimet ovat oikean suuntaisia ja saavat ihmiset huolehtimaan/ huolestumaan omasta toimeentulostaan.

5.) Sinulla oli lähes vuosi aikaa vaihtaa asuntosi edullisempaan ja olit hyvin tietoinen asumis sekä toimeentulotukien muutoksista joten valitat nyt aivan turhaan omien valintojesi lopputulosta.

6.) Tämä on sinulle pikku paskiaiselle ihan oikein. 🙂👍

Vierailija
262/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on viimeksi kuollut joku nälkään 1884. Onnea yritykseen.

Tuo johtuu vain siitä, että kuolinsyyksi ei voi kirjata ihmisen kuolleen nälkään.

Oletko koskaan kuullut anorektikon kuolleen?

Vanhainkodissa vanhus ei kykene itse syömään ja hoitohenkilökunta ei ehdi syöttämään, joten ruokalautanen piipahtaa vanhuksen nenän alla.

Aikuinen lapseni oli lyhyen aikaa töissä hoitokodissa. Se oli joku työllistäistoimenpide. Hän siivosi ja joskus häntä pyydettin syöttämään vuodepotilaita. Hän piti v.m. tehtävästä, mutta syöttömiseen meni liikaa aikaa, mistä hän sai moitteita. Tuossa muuten olisi työsarkaa työttömille, niin potilaat/asukkaat saisivat edes yhden kokonaisen aterian päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14- vuotiaskin osaa paremmin ennakoida rahankäyttöään ja on onnistunut tienaamaan ihan hyvät rahat pihatöitä tekemälle. Jos se onnistuu lapselta, niin miksi ei onnistuisi sinulta?? 

Vierailija
264/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuhlasit rahasi?

Vierailija
265/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kesä, ilmaista ruokaa löytyy joka puolelta. Kerää nokkosia ja paista ne pannulla, voikukan lehdistä saa tehtyä hyvän pohjan salaattiin. Keitä teetä mesiangervoista tai koivun lehdistä.

Iigori jakaa ruokavinkkejä datsaltaan.

Se voi hyvijn olla joku kokoomuksen edustaja.

Vierailija
266/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""saan poimia ne kaikki, kun se hullu ei ymmärrä maailman ravitsevimman ja herkullisimman marjan päälle!"

Minäkin olen sellainen hullu jolla on mustaherukkapensaita, enkä voi sietää sen makua. Olispa kiva kun lahjoittaisi jollekin ja hulluksi nimiteltäisiin.

Vierailija
267/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset ovat tottuneet elämään helppoa elämää verovaroilla ja ilman vastoinkäymisiä. Heidän on vaikea sopeutua tavallisen ihmisen elämään. 😟

Vierailija
268/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomestako ei muka löydy halvempaa asuntoa ja tämän takia kuolet nälkään. Evoluutiolla on merkitys maailmankaikkeudessa.

Varmasti löytyy halvempi asunto, ja löytyy MYÖS paljon avoimia työpaikkoja!!

MUTTA YMMÄRRÄTKÖ ETTÄ NIIHIN PITÄÄ TULLA VALITUKSI, EI VOI VAIN "MENNÄ" ???

ap

Eihän tästä ole pitkää aikaa kun uutisoitiin, että erään kaupungin vuokra-asuntoja pidetään vapaina... kohtuuhintaisia asuntoja siis olisi teoriassa saatavilla, mutta liekö varattuna tälle sisäpiirille, joka määrittelee kohtuulliset asumiskulut. Nuo kohtuulliset asumiskulut on niin kaukana todellisesta vuokratasosta, että tuo voi selittyä vain sisäpiirin "löytämillä" edullisilla asunnoilla.

Niin, vaikka ne hyvässä asemassa olevat, jotka ovat tuttavien kautta saaneet puoli-ilmaisen asunnon jostain säätiöstä, jonka alunperin oli määrä tarjota asuntoja vähävaraisille.

Vierailija
269/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuhlasit rahasi?

Viinaan

Vierailija
270/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään pystyit ostamaan kaljat ja tupakat? Mutta joo, samaahan tämä nälkäänkuolija jankkaa täällä vähän väliä. Aina on tilillä euro tai pari ja kuolo odottaa. Sellainen pakko-oire tällä provoilijalla. 

Vierailija
271/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap"

No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.

Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?

Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?

Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.

Aina löytyy jokin syy, ettei mitään tarvitsisi itse tehdä. Aina.

Miten vi-tussa sä meinaat mun

Ei mustikoiden kuljetukseen kylmäsäilytystä tarvitse, ääliö.-eri

Hakeudu vihanhallinta kurssille.

Vierailija
272/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset ovat tottuneet elämään helppoa elämää verovaroilla ja ilman vastoinkäymisiä. Heidän on vaikea sopeutua tavallisen ihmisen elämään. 😟

Näin käy kaikille julkista rahaa nauttiville. Tästä syystä sosialismi ei voi koskaan toimia.

Vierailija
273/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten varmaan alat hakemaan töitä. Jos et ole työkykyinen ala keräämään pulloja.

Vierailija
274/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva pitäisi järkeistää.

Ei kustanneta asuntoa, vaan osoitetaan asuntolapaikka, jossa voi yöpyä.

Ei anneta rahaa ostaa ruokaa, vaan järjestetään kolmasti päivässä asuntoloissa ruokailu.

Asuntoloiden kautta kanavoitaisiin myös kierrätysvaatteita pukimiksi.

Asuntoloissa kävisi myös viikoittain lääkäri ja sairaanhoitaja.

Ihmisen kaikki perustarpeet tulisivat katettua heille, jotka eivät itse niistä pysty huolehtimaan, mutta se tapahtuisi meille maksajille kustannustehokkaasti. Asuntolapalveluiden tuottajina olisi yksityinen yritys.

oYksityinen palveluntuottaja kuulostaa huonolta ratkaisulta. Sen pitää olla yhteiskunnan hoitama lafka ja asukkaille pitäisi turvata minimielintaso. Esim. TV sekä äänieristetyt seinät ja lattiat, jotta jokaisella on yörauha ja jotain tekemistä pikku kopperossa.

Vierailija
275/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ketjussa paljon jenkkitrolleja!

Vierailija
276/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätköhän mistä puhut? Ruokakaupasta maksamatta ottaminen on näpistys, ryöstö on sitten aivan eri nimike ja tuomio..

Vierailija
277/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anneta rahaa ostaa ruokaa, vaan järjestetään kolmasti päivässä asuntoloissa ruokailu.

Ihmisen kaikki perustarpeet tulisivat katettua heille, jotka eivät itse niistä pysty huolehtimaan, mutta se tapahtuisi meille maksajille kustannustehokkaasti. Asuntolapalveluiden tuottajina olisi yksityinen yritys.

oYksityinen palveluntuottaja kuulostaa huonolta ratkaisulta. Sen pitää olla yhteiskunnan hoitama lafka ja asukkaille pitäisi turvata minimielintaso. Esim. TV sekä äänieristetyt seinät ja lattiat, jotta jokaisella on yörauha ja jotain tekemistä pikku kopperossa.

Jos näitä tehtäisiin vanhustentalojen yhteyteen, niin pystyisivät olemaan hyödyksi siellä. Vaikka lumia lakaisemaan tai muuten puuhailemaan. 

Vierailija
278/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oYksityinen palveluntuottaja kuulostaa huonolta ratkaisulta. Sen pitää olla yhteiskunnan hoitama lafka ja asukkaille pitäisi turvata minimielintaso. Esim. TV sekä äänieristetyt seinät ja lattiat, jotta jokaisella on yörauha ja j

No tekee niitä rötöksiä kunnes jää kiinni, vankila sitten tarjoaa nuo mainitsemasi edut.

Vierailija
279/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
280/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oYksityinen palveluntuottaja kuulostaa huonolta ratkaisulta. Sen pitää olla yhteiskunnan hoitama lafka ja asukkaille pitäisi turvata minimielintaso. Esim. TV sekä äänieristetyt seinät ja lattiat, jotta jokaisella on yörauha ja j

Voihan noista tehtävistä maksaa myös palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan