Käyttääkö joku vielä tänä päivänä kappaverhoja?
Kommentit (56)
Riippuu kapasta ja mallista:
Jos on ooooikein rypytetty kuviollinen pussi tulee 80 luku mieleen : yök
Voi myöskin olla nätti esim mummoni virkkaama valkoinen kappa vanhassa ikkunassa
Tosi sievä 😍
Mikä hlvtti on kappaverho? Kappa ainakin on mitta, yleensä peruna-.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hlvtti on kappaverho? Kappa ainakin on mitta, yleensä peruna-.
Polkupyörässä on kaksikin kappaa.
Nykyään ei käytetä verhoja lainkaan. Myös kaihtimet nostetaan ylös. Pitää päästää valo sisään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei käytetä verhoja lainkaan. Myös kaihtimet nostetaan ylös. Pitää päästää valo sisään.
Kaihtimet kiinni yötä päivää. En kaipaa kyylääjiä, vaikkei sinänsä mitää hävettävää olekaan.
Täällä pikkukaupungissa niitä vielä näkee. Usein vanhempien talojen ikkunoissa, joten epäilen, että asukkaatkin ovat melko iäkkäitä. Pitsikapat sopivat hyvin vanhojen puutalojen ristikkoikkunoihin. Oikein söpöä.
Millaisia verhoja sitten sopii käyttää? Vai käytetäänkö enää verhoja ollenkaan? Tykkään kappaverhoista koska eivät pimennä ja pienennä tilaa kuten pitkät verhot, eivät riipu huonekalujen edessä.
Mun keittiön ikkunassa on pitsikappa. Jäätävän näköistä, kun joillain oo minkäänlaisia verhoja. Pelkät kaihtimet = kalseaa ja jotenkin kliinistä.
Meillä on keittiössä. Siihen ei saa muunlaista verhoa ja ilman tila oli ankea.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on keittiössä. Siihen ei saa muunlaista verhoa ja ilman tila oli ankea.
Sama meillä!
Minulla on laskosverho yhdessä ikkunassa. Lähes sama asia, mutta minusta kivemman näköinen.
Meillä on kaihtimet yleensä aina auki ja suora kappa keittiössä. Ei mitään rimpsuja, röyhelöitä tai pitsejä, vain vaalea yksinkertainen pellavasekoite kangas. Sivuverhoja en halua erkkeriin, ne vain estäisivät näkyvyyden naapurin pihaan. Mistä me sitten saisimme huvimme pyhäaamujen aamukahville, jos emme voisi hämmästellä naapurin hääräilyä.
T: Omakotitalokyttääjä
Keittiössä tai jossain eteisen pikkuikkunassa se on ihan ok.
Kyllä meillä on Ḿarimekon kappoja ikkunoissa.
Käyttää.
Onneksi aloittajan ei ole pakko käyttää, jos ne hänen mielestään ovat niin hirveitä.
Mulla aina keittiössä ylä-sekä alakapat! Enkä luovu, vaikka ap:ta kuinka vituttaisi. Vaihtelen kuoseja toki vuodenajan mukaan, mutta kappaverhoista en luovu ikinä. Revi siitä, ja itke 😅
Leikki-ikäisten lastenhuoneissa kappa on kätevin verho.
Keittiössä on kappa ja sivuverhot. Peittävät vuokra-asunnon kuluneita ikkunan pieliä sen verran, ettei ota silmiin liikaa. Ihan nuori opiskelija olen.
Eikä ole.