Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat täysin loppu siksi koska perustoimeentulotukeani on leikattu 140e sekä tässä kuussa, että kesäkuussa myös! Ei enää ollenkaan ruokaa

Vierailija
15.07.2024 |

Kaikki ruokavarastot käytetty, ja nyt tilillä on 1,27e. Täysin kestämätön tilanne. Harkinnanvaraista tt-tukea hain myös, mutta eivät myöntäneet. Pitääkö tässä kuolla nälkään tai alkaa varastamaan ruokaa...Aivan käsittämätöntä että Suomessa voi tapahtua tällaista : (

Tukeani leikattiin koska asun kelan mielest liian kalliissa asunnossa. He pyysivät hakemaan halvempaa asuntoa, ja niin olen tehnytkin. Mutta nyt silti leikkasivat tukeani!!! Minkä minä sille mahdan jos en ole halvempaa saanut keneltäkään vuokranantajalta???

Minkä tahon puoleen kääntyä? Sain jo 40e ruokalahjakortin 3kk sitten diakonilta, ja sen saa vain kerran vuodessa.

Tämä on aivan kamalaa....

Kommentit (407)

Vierailija
241/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten vi-tussa sä meinaat mun muuttuvan autoks jossa on kylmäsäilytys? Samalla kun tekee tiukkaa rahasta?

Tarjoa nyt sit jotain ratkaisua jos olet noin olevinasi, sitä marjaa pitäis saada liikuun noin 100l päivässä niin että se kattaa myös bensakulut.

Noni, herra on hyvä ja ratkaisee mun tekosyyt.

Ttu että ärsyttää tommoset kusipäät jotka esittää osaavansa vaikka kokoajan käy ylimielisyydestä ilmi että et ole itse joutunut elämäsi aikana tekemään mitään itse. Oletat että se on helppoa ja tosta noin vaan ahkeruudella ratkastaan kaikki kun et vi-ttu tiedä sen todellisuudesta mitään.

Olet häpeä tahra meidän koko maalle, kieroon kasvanut pumpulivauva, helpon elämän pilaama vätys ja niin tyhmä että ylpeilet sillä, onnea vaam parisuhdemarkkinoille tolla menolla, olet sitten mies tai nainen niin hyi ttu, häpeisit."

Olet kova keksimään syitä mi

Vanha sanonta toteaa, että joka tahtoo, keksii keinot. Joka ei tahdo, keksi selitykset.

Vierailija
242/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen on tarkoitus olla väliaikainen lyhytaikainen tuki. Kauanko olet itse saanut sitä? 

Sinuna hakisin esim. siivoojaksi tai puhelinmyyjäksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Marjoja ja sieniä onkin ympäri vuoden! =D  Ap. siis talvisin pyöräilee tuon 25km ihan kevyesti aina kauppaan, josta vähät ruokansa voi ostaa?"

Ap:lla oli kaiketi akuutti rahapula. Mikäli ei suostu siirtämään persettään ylikallista asunnosta talveen mennessä voi pitää turpansa kiinni.

Ap. varmaan muuttaisi, jos löytäisi halvemman asunnon. Onko sinulla siis tarjota ap:lle sellainen?

Pitääkö sekin vielä hommata? Eikö hän itse saa mitään aikaiseksi? Ja pitäisi vielä elättää?

Saavutetuista eduista ei saisi tinkiä. Kun on saanut yhteiskunnalta ilmaisen ylläpidon ydinkeskustassa, niin halvemmat vaihtoehdot eivät houkuta. Ikävä juttu ap:lle mutta hyvä näin veronmaksajan näkökulmasta. Soisin että veroäyrini menevät tärkeämpiin kohteisiin kuin asumismukavuuden maksimointiin.

Vierailija
244/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sosialisti voi mennä sinne itse, omalla kustannuksellaan. Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa asuntolapaikkaa paremmat olosuhteet? Mihin muuhun kuvittelet olevasi oikeutettu muiden kustannuksella?"

Minä olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut veroni sen varalta että jos mulle käy jotain niin minustakin huolehditaan ja nyt sua ei hotsita koska olet liian tyhmä ymmärtään mitään muuta kun oman ahneutesi?

Minä hyväksyn poliittisen väkivallan sinun takia.

Selvä. Sisällissota alkakoon. Punakapinalliset pääsevät jälleen marssimaan.

Vierailija
245/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap"

No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.

Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?

Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?

Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.

Aina löytyy jokin syy, ettei mitään tarvitsisi itse tehdä. Aina.

Minä lisäisin tähän vielä, että vaikka ei jaksaisi koko talveksi marjoja ja sieniä kerätä, kerää sitten vähän. Kaikki on kotiopäin, kuten Jussi Koskela sanoo Täällä pohjan tähden alla, kun kerää hevosenlantaa maantieltä (poikiensa suureksi häpeäksi) ja vie peltojaan lannoittamaan.

Itse olen vajaakuntoinen, niin marjojen poiminta metsässä on vähän heikkoa. Hiukan saan kyllä kerättyä. Ja olen suunnattoman kiitollinen siitä, että yhdellä tutulla on mustaherukkapensaita rivarinsa pihassa ja saan poimia ne kaikki, kun se hullu ei ymmärrä maailman ravitsevimman ja herkullisimman marjan päälle! Olen myös löytänyt pari villiintynyttä kirsikkapuuta ja karviaispensasta ja omenapuuta, joista saan hieman herkkuja myös.

Eihän tuossa montaa kymppiä säästä, mutta jotain kumminkin, ja ennen kaikkea se riemu kun on itse kerännyt omenat itse löytämästään puusta ja keittää niistä hilloa. Tuntee, että tekee edes jotain oman pärjäämisensä eteen, vaikka kuinkakin vähän. Mutta vähänkin on enemmän kuin ei yhtään mitään.

Olen huomannut, että moni huonossa tilanteessa oleva ei viitsi tehdä mitään siksi, että ajatellaan se tekeminen niin pieneksi. Että jos koko tilanne ei ratkea kerralla, ei kannata edes yrittäkään. Mutta kun elämä ei ole mitään Harlekiinipokkaria missä Sisilialainen kreivi tulee ja vie jalat altasi ja korjaa elämäsi kerralla lopullisesti. Elämä on paljon enemmän sitä, että koko ajan tulee uusia vastoinkäymisiä (jos ilojakin), mutta tuolla vähän on enemmän kuin ei yhtään -asenteella niistä vaan ihmeesti selviää, jos katsoo elämäänsä vaikka 10 vuotta taaksepäin.

Vierailija
246/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut samassa tilanteessa olevat!

Löytyy niitä kämppiä alle Kelan rajojen Helsingistäkin (en tiedä asutko siellä, mutta jos asut niin vaihtoehtoja on). Miten olisi vaikka jompikumpi alla olevista? On niitä enemmänkin nuo ovat vain esimerkkejä. Sossusta saa myös apua asunnon etsintään. Ei sinun auta kuin etsiä se halvempi asunto, jotta tilanne helpottuu. Myös tukiasuntoja tarjoavia tahoja on. Ensin kuitenkin ruokaa. Tuonne syötät paikkakunnan ja katsot mitä lähellä on. Ei tämä tilanne helppo ole, mutta tuleen ei voi jäädä makaamaankaan. Eteenpäin siis.

https://ruoka-apu.fi/

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/lauttasaari/kerrostalo…

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/etela-haaga/kerrostalo…-

Ja jos on valmis muuttamaan, pääsee ihan rivitaloonkin halvalla. Jos kerran ei työssä käy, ei sijainnilla ole niin väliksi. Ja mitä syrjempään muuttaa, sitä rauhallisempaa ja turvallisempaa on. Olen huomannut, että kaikenlaiset nisti- ja juopporemmit tahtovat aina pysyä "isolla kirkolla", maaseudulla ja pikkupaikoissa on vain satunnaisia juoppoja.

Ja olisi ne marjametsätkin lähellä.

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/pyharanta/ihode/rivitalo/161880…

Vierailija
247/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sosialisti voi mennä sinne itse, omalla kustannuksellaan. Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa asuntolapaikkaa paremmat olosuhteet? Mihin muuhun kuvittelet olevasi oikeutettu muiden kustannuksella?"

Minä olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut veroni sen varalta että jos mulle käy jotain niin minustakin huolehditaan ja nyt sua ei hotsita koska olet liian tyhmä ymmärtään mitään muuta kun oman ahneutesi?

Minä hyväksyn poliittisen väkivallan sinun takia.

NÄIN ON, nää oikeat loiset yrittää varastaa meiltä meidän vihoviimeisen turvan joka on maksettu meidän selkänahalla, vai pitäis mun mennä 40 vuoden töiden teon jälkeen köyhäinkotiin vain koska minä sain potkut jotta pomo sai isomman bonuksen kun viime vuonna.

Ei saatana käy, pistetään teidät kaikki lihoiks jos on vithu pakko mutta tämmöstä paskaa mitä on tarjolla joka tuutista ei enää nie

Ja minä tulen pysäyttämään sinut.

Vierailija
248/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.

Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.

Ota asioista selvää jos osallistus näihin keskusteluihin...

ap

Kukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.

Ei sillä ole lasipurkkia.

Olen tällä palstalla oppinut, että suomalaisella köyhällä ei ole kulhoa,

Liikuntakaan ei onnistu kun lenkkeily ei suju reuman takia ja kuntosalit on kalliita jne. (siis aina joku sairaus vie KAIKKI mahdollisuudet mihinkään).Olen itse köyhänä ja sairaana kehittänyt itselleni puoli-ilmaisen liikuntaohjelman ja laihduttanut sillä yli 10 kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttamaa kiloa. Liikuntaohjelma on myös onnistunut jalkavammasta huolimatta.

Panostus ohjelmaan on ollut halpa kuntopyörä (oikeasti täysi rimpula jossa ei toimi mikään vastuskaan kunnolla), yksi käsipaino jossa on vaihdettavat levyt (vaihdan aina toiseen käteen tehdessä) ja ilmaissovellukset tai Youtube josta haetaan jumpat (pilates, jooga, eri lihasryhmät) ja joogamaton sijaan olen ihan tavallisen lattiamaton päällä harjoitellut. Myös polveni kipeytyvät helposti joten en voi oikein hyppiäkään. Sen takia täytyy nähdä vaivaa, että löytää harjoitteet jotka eivät aiheuta lisää kipua.

Kuitenkin kun olen kertonut harjoitelleeni näin niin joku aina valittaa siitä miten köyhällä ei ole varaa...että juuri tällä kommentoijalla on kaikki mahdolliset syyt sille miksei onnistu mikään liikkuminen ja vesiliikunta on liian kallista. Nytkin kesällä kun voi vesijuoksuvyön hinnalla hyödyntää kaikkia jokia ja järviä harjoittelupaikkoina. Ymmärrän jos köyhällä näköalattomuus aiheuttaa mielikuvituksettomuutta, mutta kaikki ehdotukset tavataan säännöllisesti ampua alas.

Vierailija
249/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunitelma toimii. Ihmiset haukkuvat toisiaan sen sijaan että katsoisivat minne raha tosiasiallisesti kerääntyy.

Sijoittajien, esim minun, taskuun tietenki. Punikilleko pitäisi lahjoittaa?

Vierailija
250/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sinulla oikeasti luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Minä olen kertonut useaan otteeseen hakevani halvempaa asuntoa ja työpaikkaa...

ap"

No eihän sinulla sitten ole mitään hätää kun lähitulevaisuudessa pääset pienempään kämppään. Nyt akuutiksi ratkaisuksi haet lisätienestejä marjametsästä. Onneksi ongelmasi sattuivat ilmenemään parhaaseen marja-aikaan. Talvella olisit pahemmassa pulassa.

Mitähän vi-ttua meinaat et ne marjat auttaa?

Arvaas minkä arvosia ne on rahallisesti alueella missä kaikkien pakastimet on jo täynnä marjaa?

Kuljetus muualle vaatis siihen sopivan auton.

Aina löytyy jokin s

^^ tämä. On tärkeää tehdä itse jotain, että voi tuntea itsensä aktiiviseksi toimijaksi omassa elämässään, eikä vain lastuksi elämän laineilla. jälkimmäisestä seuraa uhriutuminen ja kateus ja katkeruus. 

Pienikin toiminta sen oman aseman kohentamiseksi vaikuttaa todella paljon kokonaishyvinvointiin. Meidän aivoja on loppujen lopuksi tosi helppo huijata, ne uskoo hyvinkin pienistä vinkeistä melkein mitä hyvänsä.

Ja elämän hyvyydessä on viime kädessä kyse siitä, mitä aivot uskoo, ei siitä millainen tilanne on "paperilla".

Sitten, kun se oma mieliala on parempi, stresihormonit laskee ja "putkinäkö" häviää. Alkaa nähdä mahdollisuuksia siellä, missä ennen oli vain uhkia. Ja kas, kun kaikki ihmisetkin alkavat suhtautua sinuun eri tavalla, koska lähelläsi on parempi olla, kun et roiski stressihormoneita ympäriinsä. Taas aukeaa uusia mahdollisuuksia.

Mutta kaikki lähtee siitä, että saa uskoteltua itselleen, että kaikki on oikeastaan juuri nyt varsin hyvin, ja tässä sitä pienin askelin kohennan asioita vielä paremmaksi.

Been there, done that.

Vierailija
251/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei estä laittamasta kymppiä sillointällöin keittiön lasipurkkiin säästöön.

Itse asiassa estää. Myös käteissäästöt pitää ilmoittaa perustoimeentulotukea haettaessa. Jos ei ilmoita, n

Kuka ne käy tarkistamassa?

Kannustat siis ihmisiä rikkomaan lakeja?

Ei noita kukaan tosiaan tule kotoa tarkistamaan, et puhu kenellekään, eikä kellään ehkä tarve myöskään kadehtia jonkun 10 eur kuussa säästöön laittamaa rahaa

Niinkö tosiaan meinaat, kun luet tämänkin ketjun kommentteja? Monet meinaa tukehtua kateuteen!  Laki on laki ja sitä täytyy noudattaa, piti siitä tai ei. Te jotka alapeukutatte, hyväksytte siis lakien rikkomisen?  Kaupasta voi siis mennä varastamaan, jos kukaan ei huomaa jne. Jos hyväksytte yhden lain rikkomisen hyväksytte sitten kaikki. Se onko tuossa toimeentulotuen säästämistä koskevassa laissa järkeä, onkin sitte asia erikseen. Mutta lähtökohtaisesti lakia tulee noudattaa.

Vierailija
252/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoudut tutuille tai lähellä asuville pihahommiin, täytät kyselytutkimuksia, tuolla saat sen 20e kasaan, jolla saat ruokaa. 

Vierailija
253/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene TÖIHIN, äläkä märise

Edelleen, minne ja maksatko 20€ tunti

Jos ei ole ruokaa kaapissa, niin luulisi kelpaavan mikä tahansa palkka.. 

Vierailija
254/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säästää silloin kun pystyy. Itse voin ottaa pankista 500 euroa kuussa seuraavan 20 vuoden ajan. Kiva lisä muuten pieniin tuloihini. No menotkin ovat vaatimattomat.

Perustoimeentulotuesta ei saa säästää...Tuki leikkaantuu säästöjen verran, joten vaikutus on vain negatiivinen. Ensin pitää kituutella valtavasti jotta saa säästöjä pttt:llä ollessa, ja sitten ne yht'äkkiä katkasee tuen säästöjen takia, ja ne pitää käyttää elämiseen.

ap

Ei sillä ole lasipurkkia.

Olen tällä palstalla opp

Niinpä. Oikeastihan ei juuri ole sairautta, joka estäisi liikunnan, jos lääkäreiltä kysytään. Minullakin on diagnosoitu yksi perussairaus, ja ainoa joka siihen oikeasti tuntuu auttavan, on liikunta. Potilastoverit vertaisryhmissä kerta kaikkiaan lynkkaavat minut, kun ilkeän sanoa, että minua liikunta auttaa. 

Ja liikunnan harrastaminen ei tosiaan maksa mitään. Ei tarvita välttämättä sitä kuntopyörää tai yhtä käsipainoakaan. Ihmiskehot ovat aika painavia ja on mahdollista kyllä harjoittaa kaikkia lihasryhmiä ihan ilman erillisiä painoja.   Erilaisia lajeja on lukemattomia ja youtube tosiaan täynnä ilmaista sisältöä -ja kirjasto kirjoja.

Muutenkin meidän keho on luotu liikkumaan, mikä hyvänsä liike on parempaa kuin ei liikettä ollenkaan. Mutta ihmiset ovat niin passiivisia nykyään, että ilmeisesti pelkäävät että se keho menee rikki, jos sitä menee ihan ominpäin liikuttamaan eikä jumpanvetäjä katso päältä.

Oikeasti esim. personal trainereiden koulutus on hyvin lyhyt ja jokainen lukutaitoinen aikuinen kykenee sen informaatiomäärän opiskelemaan ihan itsekseenkin parissa kuukaudessa. Varsinkin jos työ ei vie aikaa.

Vierailija
255/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan. Sulla on kaapit tyhjillään koska syöt lähinnä eineksiä, pikaruokaa ja käyt toisten jääkaapilla ja ruokapöytään istumaan koska eihän sitä itselleen voi ruokaa valmistaa, eikä maksaa siitä varsinkaan koska se on olevinaan niin kallista aina kun täytyy joka ruuanlaitto kertaa kohtaan ostaa kaikki tarpeet ja jättää ne jäljelle jääneet tarvikkeet pilaantumaan kaappeihin. 

Ja sit tuo että ostellaan muka halpoja valmis tms ruokia. 

Sun rahat on toki mennyt niihin "pakollisiin" laskuihin joita et tietenkään osaa edes mainita mitä ne sitten onkaan. 

Vierailija
256/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse asiassa estää. Myös käteissäästöt pitää ilmoittaa perustoimeentulotukea haettaessa. Jos ei ilmoita, n

Jos laittaa parit eurot silloin tällöin "säästöpossuun", ei takuulla tarvitse niistä kertyneitä pieniä summia ilmoittaa.

Vierailija
257/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta saa säästää ja palkkatuloja voi olla 149e kuussa. 

Vierailija
258/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta saa säästää ja palkkatuloja voi olla 149e kuussa. 

Palkkatuloja saa olla vaikkapa 5 tonniakin. Ei se kiellettyä ole.

Vierailija
259/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille ap:n kaltaisille ressukoille pitäisi oikeasti olla joku asuntola, jossa ihan kädestä pitäen opetettaisi tekemään normaalin ihmisen asioita ja opetettaisi asioita. Lisänä jotain suojatyötä, vaikka vanhuksille haravointia yms. 

Vierailija
260/407 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen muutokset on olleet tiedossa viime syksystä alkaen. Miten et ole saanut hankittua uutta asuntoa tao kyennyt varautumaan tuohon tuen muutokseen??? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi