Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"

Vierailija
12.07.2024 |

Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii 

Kommentit (456)

Vierailija
441/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene sellaisiin kauppoihin joissa hyökätään heti kyselemään. Osaan pyytää apua.

Vierailija
442/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No, kokeillaan.  

Tärkein syy on se, että teen työtä jossa pitää olla paljon tekemisissä muiden kanssa. Saan päivän sosiaalisen tarpeen täyteen siellä sekä läheisten kanssa. Nautin merkityksellisestä vuorovaikutuksesta, mutta mistään säästä puhumisesta tai tarjousten kuuntelemisesta en, se on kuluttavaa ja tylsää. Hiljaisuudestakin pidän. 

Lisäksi tyylikkäästä sanattomasta palvelusta tulee minulle ylellinen olo. Sellainen, että myyjä osaa asiansa, eikä ole epätoivoinen tai pidä minua kyvyttömänä pyytämään itse apua. Siitä avun tyrkyttämisestä tulee vähän ostostv-vaikutelma, sellainen että minua pidetään tyhmänä tai uusavuttomana

Minusta kuulostaa siltä, että olisi aika vaihtaa työpaikkaa jos olet todella noin äärimmäisen kuormit

Kysymys oli se, miksen haluaisi puhua. Vastasin siihen. Minusta olet pahantahtoinen kun alat nyt arvostella käyttäytymistäni, josta ei oikeastaan edes puhuttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No, kokeillaan.  

Tärkein syy on se, että teen työtä jossa pitää olla paljon tekemisissä muiden kanssa. Saan päivän sosiaalisen tarpeen täyteen siellä sekä läheisten kanssa. Nautin merkityksellisestä vuorovaikutuksesta, mutta mistään säästä puhumisesta tai tarjousten kuuntelemisesta en, se on kuluttavaa ja tylsää. Hiljaisuudestakin pidän. 

Lisäksi tyylikkäästä sanattomasta palvelusta tulee minulle ylellinen olo. Sellainen, että myyjä osaa asiansa, eikä ole epätoivoinen tai pidä minua kyvyttömänä pyytämään itse apua. Siitä avun tyrkyttämisestä tulee vähän ostostv-vaikutelma, sellainen että minua pidetään tyhmänä tai uusavuttomana

Minusta kuulostaa siltä, että olisi aika vaihtaa työ

Kysymys oli se, miksen haluaisi puhua. Vastasin siihen. Minusta olet pahantahtoinen kun alat nyt arvostella käyttäytymistäni, josta ei oikeastaan edes puhuttu. 

Minusta pahantahtoista on ignoorata toinen ihminen ja uhrautua siitä ettei se ole muiden mielestä kivaa

Vierailija
444/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liike on palveleva myymälä, esim mainostaa erikseen tarjoavansa asiakkaille palvelua niin odotan saavani sitä pyytämättä ja välittömästi. 

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ylenkatsoa palvele-minua-palvelija-asenne. 

Vierailija
445/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No, kokeillaan.  

Min

Milloin olen sanonut ignooraavani ihmiset? Mikään vastauksessani ei kertonut sellaista. 

Vierailija
446/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina että; kiitos en tarvitse apua ( jos en tarvitse siis). Fiksu myyjä poistuu sitten, eikä jää parin metrin päähän tuijottamaan. Se on tosi epämukavaa, ärsyttävää!

Vierailija
447/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita asioimiskokemuksiani on ollut Italiassa Intimissimi-alusvaatekaupassa. Ei ollut yhteistä kieltä, englantiakaan ei siellä juuri ymmärretty ja kootkaan eivät olleet tuttuja (tästä on lähes 20v aikaa). Mutta niin vaan sain ostettua täydellisesti sopivan yöasusetin myyjän ystävällisellä avustuksella ja silmällä :)

Vierailija
448/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti. Viime vuodet olemme kuluttaneet ja ostaneet vain ehdottomaan tarpeeseen. Ostaminen ostamisen vuoksi ja samalla putiikeissa kiertely jäänyt pois. Tilaan verkkokaupoista jos sieltä edullisesti ja ilman palvelua saatavissa halutunlainen. Käyn pikkuputiikissa kun tarvitsen jotain sellaista mihin tarvitsen palvelua ja yleensä samalla varmistuu ettei tavaraa tarvitse palautella. Viimeksi ostin verhokankaan ja leikattiin sekä ommeltiin liikkeessä valmiiksi. 

Jos myyjä ei tule kysymään niin minä menen hänen luokseen ja pyydän apua. Ei se lopulta sen vaikeampaa ole. Kumpikin käy. Toisaalta jälkimmäisessä se hyvä puoli että silloin minä saisin nopeammin palvelua kuin joku hyllyjen välissä luimistelija. 

Vierailija
449/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti apteekissa käydessä ahdistaa, kun myyjät ovat haukkana paikalla ja tivaavat että mitä etsit. Kun on ostamassa jotain tuttua tuotetta ja haluaisi itse vertailla vaihtoehtoja. Yleensä vaatekaupassa myyjät osaavat olla tarvittaessa avuksi ja se ei ärsytä.

Vierailija
450/456 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on ahdistavaa jos on kovin pieni puoti ja myyjä tuijottaa hiljaa kassan takaa. Olenko jotenkin epäsuomalainen, kun toivon siihen rentouttavaa pientä höpöttelyä? Vaikka säästä jos ei muusta. Vaikka vain katselisin.

Oletko kulahtanut luuripää

Tuijotan sinut ulos 

T: myyjä;)

Vierailija
451/456 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän juuri puhutaan siitä, että yli-innokkaat asiakaspalvelijat tulevat tuota kysymään. Joku tauno (sinä?) sitten sekoittaa tähän tarjoilijat, joiden työ on AIVAN erilaista kuin myyjien. Koitapas siis pysyä asiassa. 

Ei millään tavalla erilaista. Sekä tarjoilija että myyjä ovat asiakaspalveluhommissa. Heidän tehtävänsä on olla avuksi asiakkaille ja tuoda heille tuotteita, joita asiakas ei voi/halua itse ottaa hyllystä. Ravintolan asiakas on hyvinkin verrattavissa sovituskopissa olevaan asiakkaaseen, jolle myyjä tuo isompaa kokoa tai toista väriä tms. asiakkaan toiveen mukaan. Nyt puhutaan pienestä erikoisliikkestä, ei jostain tusinaketjusta tai mäkkäristä. 

En ole koskaan ollut kultasepänliikettä lukuunottamatta myymälässä, jos en voisi itse ottaa tuotetta hyllystä! Onko sulla jotain fyysisiä rajoituksia, että tarvitset sellaiseen apua?

Et siis ilmeisesti ole koskaan ostanut mitään vähänkään laadukkaampaa tietokonetta tai puhelinta tai vaikka autoa tai muuta moottoriajoneuvoa? Näytä minulle yksikin paikka, missä noi voi vain suoraan ottaa hyllystä, maksaa ja viedä pois? En tiedä ainuttakaan paikkaa. Lähes kaikissa tarvitsee myyjän apua tuotteen saamiseksi.

Vierailija
452/456 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska tiedän mitä olen hakemassa, usein on kaikki tiedot lapulla eli voivat tarvittaessa tilata minulle ne roinat. Ärsyttää kun myyjät juoksevat karkuun tai alkavat jaaritella joutavia, haluan päästä ostoksieni kanssa äkkiä pihalle kaikista kaupoista.

Vierailija
453/456 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treella (länsipuolella) apteekissa ensin yksi farmaseutti kysyi ja neuvoi. Kun en tiennyt heti hyllyllä monenko tabletin pakkauksen otan ja tuijotin vain hyllyä. Sitten tuli toinen ja selitti tietämäni asiat uudelleen kiusallisesti. Turhaa puhetta.

Vierailija
454/456 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nämä "älä häritse minua"-tyypit eivät ole kertoneet mitä tekevät työksensä ja miten he voivat sen hoitaa ilman muiden ihmisten häiriöitä? 

Vierailija
455/456 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on ahdistavaa jos on kovin pieni puoti ja myyjä tuijottaa hiljaa kassan takaa. Olenko jotenkin epäsuomalainen, kun toivon siihen rentouttavaa pientä höpöttelyä? Vaikka säästä jos ei muusta. Vaikka vain katselisin.

Se on ihanaa kun on kerrankin myyjä, joka saa rupattelullaan rennon tunnelman puotiin!

Vierailija
456/456 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä nämä "älä häritse minua"-tyypit eivät ole kertoneet mitä tekevät työksensä ja miten he voivat sen hoitaa ilman muiden ihmisten häiriöitä? 

Ankeaa porukkaa.

Mullakin on joskus "älä häiritse"-päiviä, mutten mene silloin pikkuliikkeeseen hoitamaan asioitani mököttäen. Menen sinne pikkupuotiin sitten kun on energiaa käyttäytyä kuin ihminen, ei mörökölli. Eri asia toki jos on masentunut/hyvin estynyt tms. ettei sellaisia normaaleja päiviä ole ollenkaan.