Tykkäätkö jos menet liikkeeseen että myyjä kysyy heti "voisinko olla avuksi?"
Olen itse myyjä pienessä putiikissa niin mietin tykkääkö asiakkaat tuosta vai haluavatko mieluummin että myyjä vain tervehtii
Kommentit (456)
Yleensä todellakin menen tuollaisiin putiikkeihin vain katselemaan enkä ole etsimässä mitään tiettyä. Kysyn sitten, jos tarvitsen apua. Jos myyjä kysyy heti, että miten voisin auttaa, tulee tunne että katselu on kiellettyä. Kysymyksen voisi muotoilla vaikka että "Oletko etsimässä jotain tiettyä?", johon on helppo vastata että "En, katselen vain"
Asiakas ilmoittaa, että ei tarvitse apua, vaan etsii tuotteen itse, ehkä sovittaakin ja tulee sitten maksamaan sanoen, että etsin sinistä paitaa, mutta kun sellaista ei ole, niin harmaa saa nyt kelvata. Totean, että kuorma sinisiä tuli eilen, ei ole vielä saatu niitä myymälän puolelle ja jos olen hyvällä päällä, niin lupaan käydä hakemassa sellaisen. Ja jos olen huonolla tuulella, niin ajattelen, että miksi ihmeessä, asiakashan ilmoitti, että ei tarvitse apua.
Kyllä kiitos.
Kun menen liikkeeseen, tiedän mitä etsin ja myyjän avulla saan sen käsiini mahdollisimman rivakasti.
M41
Ei ainakaan hyvä ollut taannoin sekään, kun menin Triplan Tempur- myymälään; myyjä näki minun astuvan liikkeeseen juuri kun oli menossa takahuoneeseen luuri korvallaan. Jäin myymälän puolelle odottamaan, että ehkä hän pyrkii lopettamaan puhelun; noissa liikkeissä kun tuskin asioi kukaan apua kaipaamatta. Ei näkynyt ei kuulunut, niin katsoin parhaaksi poistua. Outoa kyllä tuokin; itse olisin huikannut puhelun lomasta, että katsele rauhassa, tulen kohta tms.
Tykkään että myyjä on lähettyvillä. Asiakkaalle helpompaa kun myyjä tietää mistä hakea tiettyjä tuotteita, niin aikaa ei kulu turhaan etsimiseen. Myyjillä on myös hyvät tiedot myytävistä tuotteista, joten sekin on positiivista.
Voi kysyä ja sanon kiitos ei vielä
Saan uskomattoman hyvää palvelua, kun menen liikkeeseen ja ilmoitan heti, mitä etsin. Myyjä hakee haluamani oikeaa kokoa, ehkä jotain vähän erilaistakin ja riittää, että sovitan ja täsmennän toivettani. Ei tarvitse kesken sovituksen mennä liikkeeseen etsimään kokoa pienempää tai samaa mallia punaisena. Myyjät sanovat, että tätä varten he ovat siellä töissä, auttamassa asiakkaita.
Tosin en käy vaateostoksilla ruuhka-aikaan ja rautakaupassa osaan mennä samantien myyjän luokse lista kädessäni.
Miksi kysyisin apua koska sinulla on kuitenkin kaikki myytävä esillä? En ole mikään biden.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän myyjät ei ikinä ruokakaupassa kysele tarviiko asiakas apua? 🤔
Ystäväni poika oli paikallisessa Prismassa tettiläisenä. Info liivit päällä ja vei ihmisiä oikeisiin kohtiin. Kun harkka loppui, valitusta tulinkuulemma paljon
Vierailija kirjoitti:
Asiakas ilmoittaa, että ei tarvitse apua, vaan etsii tuotteen itse, ehkä sovittaakin ja tulee sitten maksamaan sanoen, että etsin sinistä paitaa, mutta kun sellaista ei ole, niin harmaa saa nyt kelvata. Totean, että kuorma sinisiä tuli eilen, ei ole vielä saatu niitä myymälän puolelle ja jos olen hyvällä päällä, niin lupaan käydä hakemassa sellaisen. Ja jos olen huonolla tuulella, niin ajattelen, että miksi ihmeessä, asiakashan ilmoitti, että ei tarvitse apua.
Tämä on täyttä paskaa. Siellä takahuoneessa ei KOSKAAN ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan hyvä ollut taannoin sekään, kun menin Triplan Tempur- myymälään; myyjä näki minun astuvan liikkeeseen juuri kun oli menossa takahuoneeseen luuri korvallaan. Jäin myymälän puolelle odottamaan, että ehkä hän pyrkii lopettamaan puhelun; noissa liikkeissä kun tuskin asioi kukaan apua kaipaamatta. Ei näkynyt ei kuulunut, niin katsoin parhaaksi poistua. Outoa kyllä tuokin; itse olisin huikannut puhelun lomasta, että katsele rauhassa, tulen kohta tms.
Siellä puhelimen päässä oli maksava asiakas, jolle ei sanota kesken puhelun, että olisi vähän muutakin tässä!
Minusta myyjän pitää ehdottomasti tervehtiä ja kysyä, voiko hän auttaa. Haluan, että minut asiakkaana huomioidaan, kun astun liikkeeseen. En kuitenkaan halua, että myyjä jää kärkkymään viereen, jos sanon, että vain katselen.
Minusta on vähän kummallista, että moni suomalainen on jotenkin niin sulkeutunut, että ahdistuu, jos myyjä tarjoaa apua. Sehän on vain hänen työtänsä. Minua pikemminkin ärsyttää, ettei useinkaan saa hyvää palvelua. Itse haluan hoitaa ostokset tehokkaasti ja jos myyjä voi auttaa, otan kyllä apua vastaan. Silloin lähden kyllä äkkiä pois, jos koen, että tuotteita aletaan tyrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaupoissa on esillä kaikki se mitä on. Eli jos asiakas tulee liikkeeseen, kiertää sen, etsii mielessään sinistä paitaa mutta sinisiä paitoja ei ole, niin pitäisi kuitenkin tulla tiskille kysymään että onko teillä sinisiä paitoja????
Oletus kuitenkin on, että saa lukea netistä vähän ajan päästä miten idiootti asiakas kyseli onko meillä sinisiä paitoja, että onko ne sokeita vai tyhmiä vai molempia kun itsekin näki ettei liikkeessä sellaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni poika oli paikallisessa Prismassa tettiläisenä. Info liivit päällä ja vei ihmisiä oikeisiin kohtiin. Kun harkka loppui, valitusta tulinkuulemma paljon
Prismassa joku sokeiden mummojen avustaja? 😆🤣
No voi sentään. Kai te ihmiset nyt ymmärrätte, että tämä tervehtimisen, lisämyynnin tekemisen, aktiivisen avun tarjoamisen ja ympärillä pyörimisen tarve on päätetty teidän puolestanne jokaisen kaupan ylemmissä johtoportaissa. Ne opit on käyty hakemassa rapakon takaa parempien myyntilukujen toivossa, ja kuvitellaan suomalaisasiakkaiden kaipaavan myyjiltä samanlaista tekopirteää käyttäytymistä ja tyrkyttämistä. Jos ei myyjä toimi niin, siitä seuraa puhutteluja, jopa varoituksia, koska kaikkea tuota valvotaan ja mitataan. Siksi sille myyjälle on turha kiukutella. Ruvetkaa vaatimaan ostosrauhaa kauppaketjujen johtoportailta.
Ihan tiedoksi että sitä vähemmän ostan mitä enemmän minulle tyrkytetään jotain ns etsimääni tavaraa ja sitten vain näkemiin ja ulos.
Heräteostokset tehdään rauhassa myyjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa saa etsimällä etsiä myyjää tai hyllyttäjää käytäviltä XD
Piiloudun vaatekaappiin.