G: Mihin ns. pikku juttuun kiinnität huomiota, ts. mikä ärsyttää/inhottaa?
Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :D
Kommentit (87)
kun aikuiset ihmiset bussissa tms. ryystää ja niiskuttaa samaa räkää vaikka puoli tuntia eestaas, vaikka voisivat heti ottaa nenäliinan ja niistää sen pois.
Miten jollekin voikin vasta kassalla tulla mieleen, että nyt tarvitaan rahaa tai korttia.
Siis ensinnäkin se napse mikä siitä lähtee, ja sit tulee mieleen että siellä kynsien alla on varmaan kaiken maailman pöpöt.
Mun on aina paettava paikalta kun joku rupeaa syömään kynsiään, inhoan sitä.
Siis lähinnä silloin, jos niitä ei ole millään lailla muotoiltu ja rehoittavat kun mitkäkin puskat. Pahinta ovat yhteenkasvaneet kulmakarvat *inhon väristyksiä*. Mikä lie pakkomielle...
Ja tuo kirjotusvirheiden bongailu on mullakin tapana. Yhdyssanavirheet ovat pahimpia.
jotka koen itse tietäväni ja jotka muidenkin tulisi tietää. Jos joku kämmää jonkun simppelin aiheen parissa niin se ärsyttää.
Jos käyn vierailla vessassa, katson onko hana pesty kunnolla :D Siis että onko välit puhtaat eikä töhnän peitossa. Juu, pimeä olen.
Itse pesen hammasharjalla nuo välit, ihan kuin jotain kiinnostaisi meidän hanan välit! Mutta hyvä, että tiedostan tämän itsekin.
ihme merkityksiä. eniten ärsyttää tyyli; yksi kuoli kolarissa. YKSI MIKÄ??????
Kuuluu mielestäni yleissivistykseen, että ihminen osaa ottaa selvää omista oikeusistaan ja selvittää oikein veroprosentin itselleen yms.
Otettiin lainaan muoviset muuttolaatikot ja edellinen muuttaja ollut eläinihminen, hyi kuvotus missä kunnossa ne laatikot oli (minun mielestäni), karvoja oli laatikkojen pohjalla muutamia ja sähköisyyden takia tarttunut ulkopuolellekin. Mun oli PAKKO pestä ne kaikki laatikot ennen kuin pakkasin niihin mitään! Sama mua ällöttää, mennä sellaiseen autoon missä penkit ihan karvoissa tai jos jonkun vaatteet on eläinten karvoissa on se musta TODELLA kuvottavaa!!! Ei olisi minusta eläimen omistajaksi...
Siis ilman mitään näkyvää syytä pysäyttää kaikkien liikkumisen?!?!?
Varsinkin täpötäydessä kaupassa jouluruuhkassa tms. todella sietämätöntä.
Lisäsietämättömyyttä tähän tuo juuri se, että talvellakin pitää kaupoissa olla niin julmetun kuuma. Onhan se kiva, että työntekijöillä ei tule kylmä, mutta asiakkaat, ne joitten takia ihmisillä on työpaikka, ovat takeissaan... Jos mulla olis kauppa, pitäisin huolen että siellä olis takki päällä miellyttävää - väitän että ihmiset ostaisikin enemmän!
Toinen, joka ottaa pannuun, on ajaa autolla paikassa, jossa ei ole jalankulkijoille liikennevaloja. Esim Stokkan kellon alla. Ihmiset tulevat Stokkalta ulos, ylittävät kadun, mutta eivät YHTÄÄN katso, tuleeko autoja?! Eivätkä myöskään sitä, että voisiko odottaa ja antaa sen auton mennä, vaan jokainen kulkee yksitellen kuin maailman omistaja, ja pahimmassa tapauksessa niin tipottain, että autoilija saa odottaa, odottaa, odottaa.
Ja kolmas tuli vielä mieleen. Ehkä pahin??
Äidit lastenvaunujen kanssa. Varsinkin liukkailla ja/tai pimeällä, on aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, kuinka usein mammat vaan tuikkaavat sen kärryn ajotielle ylittääkseen kadun. Ymmärtäisin, jos kärryt olisivat tehty raudasta ja vahvat kuin tankkiauto. Mutta kun ei. Ja siellä pitäisi olla se sen äidin tärkein asia maailmassa. Muutamankin kerran saanut jarruttaa täysillä, ettei aja kärryjen päälle, kun mamma on tuikannut lapsensa auton eteen! Ja mitä sitten, no mammahan mulkoilee sitten vihaisesti!! Ei taida YHTÄÄN YMMÄRTÄÄ, kuinka lähellä hänen lapsensa hengen lähtö TAAS oli...
Hanan " juuri" ja takaakin pitää olla puhtaat. Heh, tää menee ihan naurettavaks kun selitän tätä :D
t:11
Olen ihan niuho lasten kynsienleikkuun suhteen...
Ja vielä sitäkin enemmän se, kun liukuportaissa ihmiset pysähtyy töllistelemään heti siihen, kun on tullut portaista pois. Muut portaitten käyttäjät saa siinä sitten ihmeissään kävellä toistensa kannoille, kun yks on siinä tukkeena...
12:
ihme merkityksiä. eniten ärsyttää tyyli; yksi kuoli kolarissa. YKSI MIKÄ??????
kuten esim. tuo kaupassa pysähtely ja varsinkin liukuportaiden päässä. Ja se että vasta kassalla ruvetaan etsimään sitä rahaa tai korttia...
Sitten minua ärsyttää töissä (olen labrassa näytteenotossa töissä) se että ihmiset eivät sillä sadannellakaan käyntikerralla muista että heiltä kysytään hetu, vaan siinä sitten kamalassa aamuruuhakassa sitä ruvetaan miettimään ja sitten vasta kun on hetu sanottu kymmeneen kertaan väärin kaivetaan se kelakortti esiin. Ja mammat, ottakaa herran jumala niiden lasten kortit mukaan ja pitäkää ne valmiina ei tarvitse sitten kiljuvan Nico-Petterin korttia ruveta etsimään kun ei muista kaikkien kymmenen lapsen hetun loppua.
Sitten ärsyttää sellaiset ihmiset jotka rupeavat selittämään omaa käytöstään, esim. juuri töissä jos toinen lab. hoit. hakee apuun että tule pitämään lasta paikallaan näytteenoton ajaksi niin ei siinä enää tarvitse ruveta selittämään että olisi tosiaan hyvä jos pitäisit siitä kädestä kiinni kun se lapsi vaikuttaa hieman levottomalta ja pelokkaalta (no totta helvetissä se on pelokas kun se tietää että sitä pistetään kohta ja totta v*tussa sitä pitää tulla pitämään kiinni).
Sitten ärsyttää sellaiset ihmiset jotka ovat AINA myöhässä. Lähtekää nyt helvetti 5min aikaisemmin jos aina myöhästytte sen 5min.
Samat skraidut ärsyttää myös esim. tiskipöydän pinnassa.
...tuo käytävän keskelle pysähtyminen ja pällistely on seuraava:
IHMISET TUNKEVAT VÄKISIN ESIM. HISSIIN TAI RAITIOVAUNUUN ENNEN KUIN EDELLISET OVAT SIELTÄ TULLEET ULOS. JOKSEENKIN RAIVOSTUTTAVAA KULKEA VASTAVIRTAAN ULOSTULLEESSA, KUN TUNKEE PÄIN! ODOTTAKAA NYT P***LE IHAN RAUHASSA OMAA VUOROANNE!
- ruoan teko likaisilla käsillä
- yhdyssanavirheet
- koirien kakattaminen paikkoihin, jossa varmasti astun niiden läjien päälle
- koirien pitäminen vapaana (" ei se tee mitään" )
- liikenteessä esim. roikkuminen toisen auton takapuskurissa
- ovista rynniminen ja toisen sivuun tyrkkiminen
Esim. puhelimeen kertoo kaverille, että on just menossa stockalle, mutta ei kerro, että olen mukana, vaikka se toinen puhelimessa on minunkin hyvä tuttuni. Ja ei siis mitään joulusalaisuusaikaa!
Tai jos on tultu pitkä ajomatka yhdessä pohjoisesta Helsinkiin, niin kertoo sitten myöhemmin toisille, että " viimeks ajoin 9 tuntia" , vaikka koko matka istuttiin vierekkäin. Luontevaa olisi sanoa, että tultiin 9 tuntia, tai matka kesti 9 tuntia.
Ikäänkuin en olisikaan ollut paikalla?
Bongailen niitä joka paikasta, tv-mainoksista, lehdistä, av:lta ja ihan virallisista työpapereistakin.
Ja huom, en itsekään ole mikään täydellinen kirjoittaja :D