Minussa vikaa vai työelämässä? Varoitus, pitkä viesti
Olin sairaana, soitin edellisenä päivänä että en tule töihin seuraavana päivänä 1 ja en varmaan seuraavana päivänä 2. Päivänä 2 yhteydessä ja ilmoitin että en tule päivänä 3, mutta olen menossa silloin lääkäriin ja varmaan siinä selviää.
Päivänä 3 ilmoitin lääkärin jälkeen (joka sanoi että töihin voinnin mukaan, tarvitsetko sairauslomaa, vastasin että en , on omailmoitusmenettely) että jos oireet x ja y eivät enää pahene, tulen huomenna päivänä 4, ilmoitan iltapäivästä kun nään miten olo kehittyy.
Työnantaja ei vastannut iltapäivästä puhelimeen, laitoin lopulta viestin ja klo 14 jälkeen soitin työnantajalle että olen tulossa päivänä 4.
Näin työnantajan pari päivää sitten ekan kerran poissaolon jälkeen ja pyysi poissaolotodistusta. Sanoin että ei ole kun on omailmoitus menettely. Työnantaja oli sitä mieltä että lääkäri joko myöntää sairauslomaa tai ei ja jos ei myönnä, on työkykyinen ja tullaan töihin. Ja että minusta ei ollut kuulunut mitään, että miksi en ilmoittanut???
En tiedä miten tämän aktiivisemmin olisin voinut ilmoittaa ja en oikeasti tajunnut että saikku olis pitänyt pyytää 🙄
Koen tilanteen epäreiluna.
Jatkuu
Kommentit (13)
Ei ole sinun syy. Systeemi liian vaikea. Kuin tarvittaisi lupa olemassaololle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun syy. Systeemi liian vaikea. Kuin tarvittaisi lupa olemassaololle.
Kiitos.
Löytyyköhän työtä joka ei olisi tällaista </3
Viihdytkö aidosti tuossa paikassa? Ja voisitko kuvitella itsesi tuolla vaikkapa viiden vuoden kuluttua? Jos et, niin kannattaa lähteä.
Samanlaisia kokemuksia itsellä, ja oma lopputulema on se, että huono työpaikka sairastuttaa ihan huomaamatta.
Onnetonta johtamista todella monessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Viihdytkö aidosti tuossa paikassa? Ja voisitko kuvitella itsesi tuolla vaikkapa viiden vuoden kuluttua? Jos et, niin kannattaa lähteä.
Samanlaisia kokemuksia itsellä, ja oma lopputulema on se, että huono työpaikka sairastuttaa ihan huomaamatta.
Onnetonta johtamista todella monessa paikassa.
Tykkään työkavereista paljon mutta työnantaja *tuttaa huolella
Pyydä aina saikkulappu lääkäriltä. Eihän sitä ole pakko käyttää.
Ainoa missä olisit voinut olla selvempi on tuo toisen päivän kohta, jos olit ensimmäisenä päivänä sanonut vain, että et varmaan tule. Muuten olet ilmoittautunut ihan aktiivisesti poissaoloista.
Nuo aiemmat kokemukset taas ovat työnantajan puolelta erittäin huonosti hoidettuja. Miettisin todella kannattaako tuollaisessa paikassa jatkaa vai olisiko parempi etsiä uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa missä olisit voinut olla selvempi on tuo toisen päivän kohta, jos olit ensimmäisenä päivänä sanonut vain, että et varmaan tule. Muuten olet ilmoittautunut ihan aktiivisesti poissaoloista.
Nuo aiemmat kokemukset taas ovat työnantajan puolelta erittäin huonosti hoidettuja. Miettisin todella kannattaako tuollaisessa paikassa jatkaa vai olisiko parempi etsiä uutta työtä.
Unohtui varmaan kirjoittaa että päivänä 1 ilmoitin että en tule seuraavana päivänä!
Oon kyllä miettinyt että kannattaako jatkaa. Mutta koska edellinen työnantaja meinasi polttaa koko henkilökunnan loppuun ja sitä edellinen seurasi valvontakameroita työhuoneestaan ja kotoaan että mitä touhuamme ja esihenkilön piti vahtia ettei kukaan olisi käyttänyt puhelinta salaa vessassa 😅🤣...
Niin tämä ehkä on kumminkin parempi 🤦
Toki nyt on kurja tilanne kun kenelläkään muulla ei oo juurikaan mitään pahaa sanottavaa työnantajasta tai mitään ongelmia...
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia?
?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksia?
?
?
Niin juuri: ?.
Varsinkin kun taustalla:
Minulla oli burnout noin 3 vuotta sitten ja olin pari viikkoa sairauslomalla, työterveys olisi määrännyt lisääkin jos olisin halunnut. Tässä mukana myös raju kuumetauti...
Työnantaja oli sitä mieltä, että uupumukseni johtuu siirä että vertaan itseäni someen, että oikea elämä ei ole sellaista. Että jos meillä on liian hiljaista niin ihmiset tylsistyy ja uupuu siitä.
Tarjosi mahdollisuutta tehdä lyhennettyä työpäivää, mutta se olisi ollut mahdollista vasta 4kk päästä lomakauden jälkeen.
Olin myöhemmin sairauslomalla muutaman päivän kun olin raskaana kun oli käsivaivaa (työstä tullut) jota ei voinut lääkitä raskauden takia.
Sain myöhäisen keskenmenon ja olin 2 viikkoa sairauslomalla (työterveys olisi vielä jatkunut).
Työnantaja sanoi, että jos poissaoloja tulee vielä, pidetään työterveysneuvottelu. Yritin välttää tätä kovasti... jälkikäteen ajateltuna olisi varmaan pitänyt pyytää sitä, koska työterveys ei nähnyt mitään ongelmaa 🙄
Olin 5 päivää uuden raskauden aikana pois koska oli unettomuutta ja en saanut lääkitystä, työterveys olisi määrännyt heti 10 päivää mutta en halunnut. Mutta olin tuon lyhyemmän pätkän koska lääkäri sanoi että olisi tärkeää levätä.
Loppuraskaudesta olin 2 viikkoa sairauslomalla,sillä voin pahoin, verenpaineet nousi ja supisteli. Vauva syntyi lopulta keskosena raskausmyrkytyksen takia.
Kun palasin töihin, kiinnostavin työtehtäväni oli siirretty toiselle.
Ymmärrän, poissaoloja on ollut paljon mutta en ole voinut niille mitään... koen että persoonani on myös vääränlainen, olen vähän hitaasti lämpenevä enkä puhele kaikkia asioita kaikille heti, mutta olen kyllä ystävällinen kaikilla ja työkaverit tykkää musta paljon.
Teen työni hyvin, mutta koska olen huono multitaskaamaan, en välttämättä pysty vastaamaan heti puhelimeen kun se soi, vaan joudun tekemään tehtäväni sellaiseen kohtaan että sen voi turvallisesti pysäyttää että riski virheelle on mahdollisimman pieni.
Työnantajan mielestä huonoa yrityskulttuuria, eikä ymmärrä kantaani.
Kerran minulla oli asiakas ja vuoroni loppui, pyysin asiakkaan jatkamaan toisen henkilön kanssa seuraavan pitkän asiansa (toinen henkilö oli heti saatavilla).
Työnantaja tuli seuraavana päivänä puhumaan, että noin ei saa tehdä, pitää jatkaa asiakas loppuun vaikka työpäivä loppuu, on huonoa asiakaspalvelua.
Nyt nämä kaikki painaa minua paljon. Mietin että vaihdanko työpaikkaa, alaa vai olenko liian huono mihinkään työhön...