Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mihin ns. pikku juttuun kiinnität huomiota, ts. mikä ärsyttää/inhottaa?

Vierailija
02.02.2007 |

Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :D

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä näkee miten ihmiset huushollejaan hoitavat. (ja ovenkarmien päälliset)

Vierailija
62/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusiroiskeet vessanpytyn reunassa ja hammastahnajäljet lavuaarissa (molemmat miehen jäljiltä).

Kodin ulkopuolella ihmiset, jotka istuvat ruuhkabussissa pitäen käsilaukkua viereisellä penkillä ja näyttävät loukkaantuneilta, kun pyydän tekemään tilaa. Ja myös ne bussissa matkustavat, jotka ikkunan vieruspaikalta pois halutessaan eivät voi sanoa " anteeksi, jään seuraavalla pysäkillä" tms vaan alkavat rynniä minun ja tavaroideni yli kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi hallitusti ja hiljaa hoitaa asiansa kopissa? Sama juttu, jos tulee kylään väkeä - ei yhtään käy mielessä, että lorotus saattaa kuulua olkkariin saakka...?

Likaiset käsipyyhkeet etovat aina. Samoin kaameassa kunnossa olevat tiskiharja ja -rätti.

Huono ryhti on karseaa katseltavaa; miksi nuoretkin lyyköttävät hartiat leuassa? Ei näytä mitkään vaatteet hyviltä sellaisten käppyröiden yllä.

Vierailija
64/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyttäytyvät niinkuin siinä olisi, mutta eipä vaan ole.

Vierailija
65/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nro 11, olen samanlainen ja nro 44 kohta 4, samoin.

Vierailija
66/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se esiintyy myös yhdyssanojen määriteosana. Kielitoimiston sanakirjan mukaan voidaan kirjoittaa

pikku tyttö

tai

pikkutyttö.

Mustavalkoiset kielipoliisit ärsyttivät joskus nuorempana, mutta nykyisin enää eivät. :)

Terv. Kielentutkija

Vierailija:

Ihan samalla tavalla pikkutyttö ja pikkupoika ovat yhdyssanoja. Tai suuromistaja. Pikku ei ole mikään oma sanansa, sen sijaan pieni on. Pieni juttu ei ole yhdyssana.

Vierailija
67/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan jonossa seisoo joku mamma, joka ei uskalla laittaa niitä tavaroitaan hihnalle, koska kuvittelee, että ne eivät pysähdy siellä kassaneidin luona! Sitten mamma vetelee tavaroitaan koko ajan itsensä lähelle.... Arrrrggggh! Olen ollut kassalla töissä ja silloin tuo vasta ärsyttikin.

Vierailija
68/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka antavat lastensa syödä ostoksiaan ennen maksamista... Juuri eilen näin kuinka eräs perhe avasi karjalanpiirakkapussin ja antoivat sieltä yhden Nico-Petterille ja Veera-Adalmiinalle.... Raivostuttavaa!

Vierailija
69/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka kallis ja olevinaan laadukas vaate kyseessä, aina löytyy jotain viallista.

Vierailija
70/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kamalaa kuunneltavaa :-P Appiukko on maiskuttamisen maailmanmestari, mutta mitäpä sitä miniä appiukkoaan opettamaan, joten hampaita kiristellen ja hermoja venyttäen & paukuttaen istun ne muutamat yhteiset ruokailu/kahvitteluhetket.

Vierailija:

Saa joskus ihan raivonpartaalle kun toinen maiskuttaa ja rouskuttaa vieressä.

Vierailija
71/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin ärsyttää. Oma isäni syö todella äänekkäästi ja vielä ryystää kahvia. Arrrggghhhh! Se raivostutti jo kotona asuessani.

Vierailija
72/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon päässä liiku, jos kodin täytyy olla sitä samaa kuin kaikkialla muuallakin, samoin kaikki kenkä- ja laukkufriikit... äääks, ei voi päässä paljon liikkua!

Vierailija
73/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sellasten kovettuneitten jalkapohjien yhteenhankaaminen!

Vierailija
74/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on yks kaveri, jolla on tapana syödä aina kun soittaa mulle. siis ei soittele kauheen usein, miks ei voi syödä ensin ja soittaa sitten? ja purkan jauhaminen jääkiekkovalmentaja-tyyliin. samoin noi rynnivät ihmiset ärsyttää, ja se jos veskipaperi on " väärinpäin" . lisäksi mua ärsyttää meidän muuten mukavat yläkerran naapurit,joien pitää juosta rappusissa... siis asutaan kaksikerroksisessa rivarissa, ja meillä on se alempi kämppä. niiden portaat menee meidän makkarin yläpuolella tavallaan, ja kun sen penskan on joka jumalan aamu juostava täysiä ne raput... siis joskus aikasin aamulla, kun sais vielä hetken nukkua... ja se tyttö on jo jotain 10-12, että kyllä se varmaan uskois jos sille sanois, mutta kun en kehtaa mennä valittaan:) mulla on varmaan sata muutakin asiaa jotka ärsyttää, mutta en jaksa listata kaikkia:D

Vierailija
75/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka luulee luhtitaloa rivitaloksi.

Vierailija
76/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan kamalan näköistä. Nyt ei oo enää niitä naruja hupuissa, joten on se ärsytys hävinnyt.

Ärsyttää myös yläkerran ukko, joka lorottelee vessanpöntön veteen, eikä reunaa myöten. Kuuluu aina meille, kun on lorottelemassa.

Auton takapuskurissa roikkujat ärsyttää. Hiljennän silloin vauhdin kävelyvauhdiksi, jos ei tajua jättää rakoa.

Aivan kamalan ärsyttävää on sellanen puhetyyli, että puhutaan hampaat yhdessä, niinkuin Salkkareiden Sami ja kotikadussa se yksi sössöttäjä.

Vierailija
77/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

98:n kuvaus saattoi tarkoittaa todellakin rivitaloa. Ei välttämättä ole luhtitalo.

Vierailija
78/87 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta inhon väristyksiä mulla herättää lähinnä ns. kosmetologimalliin nypityt kulmat, joita näkee aivan valtavasti; eli aivan liian ohueksi viivaksi nypityt kulmat. Aivan hirveät, ja niitä tapaa ihan mielettömän monella, paljon useammin kuin yhteenkasvaneita ja todella rehottavia kulmia, jotka ovat hirveät kans mutta niihän tapaa lähinnä mun mielestä vanhemmilla ihmisillä.

Vierailija:

Siis lähinnä silloin, jos niitä ei ole millään lailla muotoiltu ja rehoittavat kun mitkäkin puskat. Pahinta ovat yhteenkasvaneet kulmakarvat *inhon väristyksiä*. Mikä lie pakkomielle...

Ja tuo kirjotusvirheiden bongailu on mullakin tapana. Yhdyssanavirheet ovat pahimpia.

Vierailija
79/87 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

wc -paperi telineen kyllä pyyhin joka kerta. Tämän lisäksi oon yhdyssana ihmisten kauhistus, kirjoitan aina miten sattuu:)

Vierailija
80/87 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tämä koskee kotiäitejä, joilla on kauhea hoppu kuskata kolme- ja kaksivuotiasta Pontus-Benjaminia ja Pihla-Lillukkaa hakkaamaan rytmikapuloita muskariin kaksi kertaa viikossa.

Ottaa myös kaaliin kuunnella aina tavatessamme samaisten äitien huokailua " tällasen porukan kanssa ei paljon ehi siivoilemaan" . Onhan se toki kiire käydä muskarin lisäksi taidekoulusta silkkipapereita rypistelemästä. Kämppä on sitten niin likainen, ettei tiedä mihin voisi istahtaa vaatteitaan likaamatta.

Ottaa NIIN Kaaliin, kun ihmiset ovat tekotouhukkaita, vaikka eivät osaa/viitsi/halua pitää kodistaan huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi