Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mihin ns. pikku juttuun kiinnität huomiota, ts. mikä ärsyttää/inhottaa?

Vierailija
02.02.2007 |

Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :D

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :D

Pikkujuttu on yhdyssana...

Vierailija
22/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirien pitäminen vapaana. Juu ei se mitään tee mutta mullapa onkin semmonen musti joka alkaa rähisemään kaikille koirille. Koiratappelu siitä helposti syntyy vaikka aina pidän omaa koiraani kytkettynä. Mrr..

Vierailija
24/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ime munaa yhdyssana? Katso KIELIKELLOSTA, ystävä rakas!

Vierailija
25/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ärsyttää ihmisten turha kännyn kopelointi.

Lehtiotsikko :" Kirka kuollut" . Miksei " Kirka on kuollut" .

Se, että ihmiset eivät sano kaupassa " voisitko väistää" jos olen tiellä vaan huokailevat seläntakana ja mulkoilevat kun huomaan ja tajuan itse väistää. Kerran yksi mummo töni mua kärryllä selkään. Ei sit voinu sanoo mitään! En kyllä seiso keskellä käytävää turhaan vaan ihan tuotteta katselen/valitsen.

Vierailija
26/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muumiot ajaa 60 rajoitusalueella 40-50 km/h. Jos ei autolla uskalla ajaa, niin EI sinne liikenteeseen kannata lähteä! Ja totta hemmetissä tulee ajettua puskurissa kiinni, jos edellä ajava hidastelee alle nopeusrajoitusten.

Vierailija
27/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa voi olla tajuta, että sana on johdettu olla-verbin ON-muodosta? Argh. ;-)

Toinen on just aiemmin mainittu hissin / ratikkaan tunkeminen kassit heiluen " minäminäminä-ensin-ettei-vaan-kukaan-muu" . Ennen kuin edelliset pääsee ulos. Huoh.

Ja juuri äsken kaupungilla yritin mennä turvakaukalon kanssa liukuportaita alas. Eikös siinä seisonut kaksi amis-heppua (toinen stereotyyppinen ylensyönyt huppareineen ja avainketjuineen, roikkuvinen housuineen ja toinen skini-look-a-like pilottijakussaan) KESKELLÄ KULKUVÄYLÄÄ. Silmissä tyhjä ilme vaihtoivat ilmeisesti päivän kuulumisia yksisanaisesti siinä sopivasti liukuportaiden yläpäässä.

Ja ihmiset, jotka kysyvät samaa asiaa kolme kertaa, mutta eivät KUUNTELE vastausta. Ja jos kuuntelevat eivät YMMÄRRÄ.

Vierailija
28/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset eivät sano kaupassa " voisitko väistää" jos olen tiellä vaan huokailevat seläntakana ja mulkoilevat kun huomaan ja tajuan itse väistää. Kerran yksi mummo töni mua kärryllä selkään. Ei sit voinu sanoo mitään! En kyllä seiso keskellä käytävää turhaan vaan ihan tuotteta katselen/valitsen.

Ja sitten kun itse yrittää päästä ohi ja sanoo kohteliaasti " anteeksi" niin suomalaiset mulkaisevat ihmeissään ja töräyttävät " ei se mitään" . Eivätkä väistä.

Aaaaaarrrrggghhh.

Vierailija
29/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) likaiset hellan levyt. (miksi niitä ei voi pyyhkiä!)

2) vessan likainen kraana (varsinkin jos siinä on jotain mönjää)

3) jos jollakin on paidan selkämyksessä irtohiuksia (hyi yrjö!)

4) kauheinta on sellainen ihminen jonka hiukset on ponnarilla ja sit on päässä sellanen tiukka pipo niin että sen ponnarin kohdalla on kauhea " kuhmu"

5)lainausmerkkien typerä käyttö. esim. kun kirjoittaja yrittää olla hauska ja viittaa miehen sukupuolielimeen lainausmerkeillä: miehen " peli" . arghhhhhhhh. kai nyt kaikki tajuaa että se on läppä, ei niitä lainausmerkkejä tarvi siihen laittaa

Vierailija
30/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala kun melkein sekoan aina kun joku (perheestämme) rapistaa liian kauan paperi- tai muovipussia. Vaikka järjellä ymmärrän, ettei se leipä tai kaurahiutaleet tule sieltä rapisematta ulos, mutta kun se rapina kestää NIIN kauan. (Oikeasti pari sekuntia). Pahempaa on jos olen eri huoneessa kuin rapistelija, etten voi arvioida kauanko pitää vielä kestää... Elokuvissa voisin tappaa kaikki pussejaan rapistavat ja murhan estämiseksi käyn erittäin harvoin elokuvissa. Mistähän hitosta tuokin raivo on tullut?

Vierailija
31/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kassajonossa seuraava asiakas tunkee koko ajan lähemmäs, vaikka jono ei liikkuisi. Ei yhtään nopeuta toimintaa, vaikka selkään sillä ostoskärryllä työntäisi.

Vierailija
32/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan mahdoton, meinas työntää omia ostoksiaan mun olan yli siihen kassalle vaikka varmaan näki että mulla on ostokset siinä, kauheet pakaasit käsissä ja vaikka mitä. sanoin ystävällisesti että " anteeksi mutta minä olen tässä" .

Vierailija
33/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran isoja on että vois jo automaattisesti sen itse siitä huuhtoa samantien pois.

Ärsyttää myös jos tiskaan esim. kattiloita, ja sitten kun nostan kattilan tiskikaappiin, niin vesi rupeaa valumaan kättä pitkin hihaan.

Ärsytystä aiheuttaa myös se että koirani ei osaa syödä siististi nappuloita. Se kuljettaa ne ensin eteisen matolle ja siinä vasta syö ne. Ne mitä ei jaksa syödä, jättää siihen!

Vierailija
34/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin sellainen kuivunut räkä on ihan kauhistus. Saan vaivoin estettyä itseni (enkä aina saakaan), etten kaivaisi räkää lapseni nenän SISÄLTÄ, kun sekin häiritsee, jos huomaan, että siellä on tavaraa;)) Tiedän olevani ihan hullu tämän asian suhteen, mutta minkäs teet.

Monet kerrat olisin putsannut vieraiden lastenkin nenänalustat, jos vaan olisin kehdannut;) Eikö ketään muuta ärsytä ja ällötä tämä asia??

Vierailija
35/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää pitkät kynnet miehillä, kynsilakka miehillä, pitkät ja lakkaamattomat kynnet naisilla. Jos naisella on pitkät kynnet ne PITÄÄ lakata:) likaiset kynnenalustat kaikilla on todella suuri ällötys, ihan sama onko lapsi vai aikuinen.

Sitten mua ärsyttää sellaiset likaiset, hiirenharmaat, päätä pitkin liimalettina valuvat hiukset, mitä näkee ihan kaikenikäisillä sukupuolesta riippumatta. Kyllä niille hiuksille voisi jotakin tehdä.

Vierailija
36/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstapojen puute. Mikä siinä on niin vaikea aukaista suu tervehdykseen, anteeksipyyntöön ym. Ihmiset olettaa liikaa, esim. bussissa pitäisi olla ajatustenlukija ja aina tietää milloin toinen haluaa pois, muuten saa yskähdyksiä ja mulkoiluja.

Vierailija
37/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioidessa on ärsyttävää, kun omaa vuoroaan odottava tulee seisomaan siihen ihan taakse niin että on melkein selässä kiinni. Jättäkää nyt pliis metri tai pari väliä.

Vierailija
38/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin kun ajaa tiellä missä on suojateitä, pitää varautua siihen, että suojateillä on ylittäjiä.

Vierailija
39/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun aikuiset ihmiset bussissa tms. ryystää ja niiskuttaa samaa räkää vaikka puoli tuntia eestaas, vaikka voisivat heti ottaa nenäliinan ja niistää sen pois.

Tuo on kaikista kauheinta. Tenteissä minulla on sen vuoksi aina korvatulpat mukana.

Vierailija
40/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa joskus ihan raivonpartaalle kun toinen maiskuttaa ja rouskuttaa vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän