G: Mihin ns. pikku juttuun kiinnität huomiota, ts. mikä ärsyttää/inhottaa?
Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :D
Kommentit (87)
tervehtineetkin! Ärsyttäviä ovat myös liian ohuiksi nypityt kulmakarvat.
Vierailija:
Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :D
Eikös pikku juttu kirjoiteta yhteen eli pikkujuttu ? ;-)
Vierailija:
Vierailija:
Minä kiinnitän aina huomiota siihen, onko yhdyssanat kirjoitettu yhteen vai erikseen. Ja aina uudestaan ajattelen, että voi ei, kun on kirjoitettu erikseen. Tiedän, että tämä on pikku juttu ja naurankin aina " tyhmyydelleni" " :DEikös pikku juttu kirjoiteta yhteen eli pikkujuttu ? ;-)
Opettele ajamaan! Suojatie ei tule eteen YLLÄTTÄEN...
Hidasta.
Nouseva intonaatio ei kuulu suomen kieleen. Ranskan kielessä se kuuluu kysymyslauseen perään, mutta on ällöttävää kun suomessa sitä kuulee ihan joka hemmetin sanan lopussa. Malliesimerkki on Kotikadun Tuuli, kylmät väreet menee kun kuuntelee sen tytön teennäistä puhetapaa.
Mitä asiaa sinulla edes on henkilöautolla sille kadunpätkälle?
Tän oon huomannu omas työpaikas missä pitäis kirjottaa tekstii mut kun se teksti on usein just tälläst mitä minä nyt kirjotan nii saan kyl harmait hiuksii.
Siis eiks nuoret enään ymmärrä et puhekieli ja kirjoitettu kieli on vähä eri asioit?
Vierailija:
Lasten liian pieniin kenkiin!
t: pienijalkaisten äiti
Työpaikalla olemme päätelleet, että taitaa siinäkin näkyä lama ja opetuksen huono taso silloin 90- luvun alussa.
Mua ärsyttää kanssa autoilijat, jotka ei uskalla ajaa, argh!!!!!
Mutkiin tullessa ei tarvi nostaa kaasupoljinta, vastaantulevan takia ei tarvi hidastaa ja mittarin näyttö olis syytä tarkistaa, ajetaan mielummin 82 km/h kuin 78 km/h, kiitos!
esim Onko teil? Siis miksi ei voi kirjoittaa teillä. Toi kirjoitustyyli vie mut raivonpartaalle. Mulla on yksi tuttava joka kirjoitti noin. Kun tuli tekstari joka oli kirjoitettu tolla tyylillä niin en en vastannut. Kerroin kyllä hänelle syyn.... Se vain on niin ÄRSYTTÄVÄÄ
Rullaportaiden ala- tai yläpääsä torikoustaan pitävät ihmiset ärsyttää. Miksi just rullaportaiden edessä!
Tuli tuosta 78/82 km/h mieleen. Eiköhän se oo turvallisempaa hidastaa, mutkiin kuin, painaa kaasua. Malttia ihmiset, malttia! Miks pitää hötkyillä! Liian hitaasti ajavat ei ärsytä, mutta kaaharit vaarantaa kaikkien turvallisuuden.
Kun olen lastaamassa kärryllistä omia ostoksiani hihnalle, niin takanani oleva laittaa omat ostoksensa myös hihnalle riippumatta siitä kuinka paljon minulla on vielä ostoksia kärryssä. Voi prkl !!! Niitä takana olevan ostoksia saa sitten koko ajan tuuppia taaksepäin, jotta omat mahtuvat hihnalle. Ei siinä mitään, jos kärry on jo tyhjä, siinä tapauksessa " seuraava asiakas" - kapula vaan väliin ja ostokset hihnalle. Antakaa edellä olevan asioida rauhassa !
Vierailija:
Tuli tuosta 78/82 km/h mieleen. Eiköhän se oo turvallisempaa hidastaa, mutkiin kuin, painaa kaasua. Malttia ihmiset, malttia! Miks pitää hötkyillä! Liian hitaasti ajavat ei ärsytä, mutta kaaharit vaarantaa kaikkien turvallisuuden.
Ihan samalla tavalla pikkutyttö ja pikkupoika ovat yhdyssanoja. Tai suuromistaja. Pikku ei ole mikään oma sanansa, sen sijaan pieni on. Pieni juttu ei ole yhdyssana.
Mitä tapahtuisi, jos perässä tulevan tavaroita huomaamatta jatkaisit vain omiesi laittamista. Saisi hän itse huolehtia, etteivät hänen ostoksensa menisi sinun tavaroidesi mukana kassalle.
Minua ärsyttää se, kun wc-paperirulla laitetaan pyörimään telineeseen niin, että se tulee seinän puolelta. Paperin tulisi olla helposti otettavissa rullan päältä käsin.
Eräs (muuten) ihana ja sivistynyt mies halusi minut..mietin asiaa vuosikausia mutta en voinut alkaa seurustelemaan hänen kanssaan; hän maiskutteli syödessään...mitä siitäkin olisi tullut!
Sitten minua ärsyttävät vanhemmat, jotka eivät laita autoihinsa kunnon turvaistuimia. Suomessa ei näytä olevan kunnon istuimia yli 3,5-12 vuotiaille kun niin moni näyttää istuvan jollain korokkeella, jos silläkään.
Mua ärsyttävät ainakin nämä:
- tungetaan junaan/ratikkaan ennen kuin ihmiset ovat tulleet ulos
- Ja jos ei tungeta, niin jäädään eteen seisomaan
- seistään liukuportaissa vasemmalla puolella
- varataan laukulle oma paikka junassa
- lentokoneen käsimatkatavaroina on koko omaisuus, jolloin muut eivät saa mahtumaan edes omaa takkiaan sinne hyllylle
- lentokenttien ylimitoitetut turvatarkastukset (viimeksi eilen jouduin riisumaan kengät ja vyön, purkamaan laukkuni sisällön ja lopulta minut kopeloitiin. Ja ei, minulla ei ollut mitään erityistä mukana, jännittävimpänä läppäri)
- ei täytetä bussia järjestyksessä, vaan jäädään siihen etupäähän seisomaan jolloin tukitaan kaikkien muiden kulku
- ei käytetä heijastinta
Niin ja sille no 16. Aleksilla Stokkan edestä ei saa ajaa kuin huoltoajoa ja ratikalla, joten ei pitäisi olla tavalliselle autoilijalle ongelma, että väki kulkee SUOJAtiellä.
Tosi siisteissä vessoissakin on usein pölykerros juuri siinä vessapaperitelineen seinäkiinnikkeen päällä!!
mua ärsyttää istua päivystyksessä jonottamassa tuntikausia sairaan lapsen kanssa parin viikon välein... miksi tänne perhanan peräkorpeen ei saada lääkäriä!!!