Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten poikkeat stereotyyppisestä naisesta/miehestä.

Vierailija
09.07.2024 |

Itse omistan vain 3 kengät j a olen aika pihi

Kommentit (657)

Vierailija
401/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin muutaman ensimmäisen sivun, enkä löytänyt vastausta eniten mieltäni askarruttavaan asiaan. Aloittajan olisi pitänyt ihan ensiksi määritellä stereotyyppinen nainen ja stereotyyppinen mies. Millaisia he ovat?

Vierailija
402/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies mutta inhoan jääkiekkoa ja jalkapalloa. Typeriä väkivaltaisia turhia "urheilumuotoja".

Tämä! Ja vaikka monet stereotyyppisesti ajatellut "miesten asiat" kiinnostaakin niin kiinnostaa myös monet vahvasti tyttöyteen/naiseuteen liitetyt asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan paljon ja kaikilla ajopeleillä (autoilla, veneellä, mönkkärillä, kaksipyöräisillä, peruutan peräkärryt jne.). En kuitenkaan ole kuljetusalan ammattilainen. Pilkon meidän talouden polttopuut. Olen muuten melko nainen stereotyyppinen nainen, pidän naisellisia vaatteita, meikkaan, hoidan lapsia mielelläni ja tykkään tehdä kotitöitä.

Vierailija
404/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asianajaja

Vierailija
405/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

piereskelen salaa

Eli olet mies. Muutenhan miehet piereskelevät julkisesti. Halvin huumori on pieru ja nauru päälle. Naiset taas piereskelevät salaa, pitkässä suhteessa tosin estoitta ja julkisesti, vaikka loukkaantuvat miehen piereskelystä.

Vierailija
406/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkean niin että olen tosi mukava ihminen ja erittäin hyvä sängyssä.

Vierailija
407/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa urheilua lainkaan.

Vasemmiston tuottama taide tai musiikki alkanut inhottaan.

Inhoan nykyajan huumelesbosirkus touhua.

Vierailija
408/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei somea.

En seuraa joukkue-urheilua.

En rassaa autoja.

M58, rakennusmies.

Jatka samaan malliin.

Vierailija
409/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sellainen kätevä emäntä ja puuhastelija, mutta en myöskään prinsessa, joka odottaisi palvelua muilta. Olen ihan vaan haahuilija ja aika laiska. En oikein käsitä ajan kulumista tai ikää.

Stereotyyppiset kuvaukset naisista ja monet odotukset (joita myös tuttuni ja ystäväni toteuttavat) ovat sellaisia, että naisen pitää koko ajan tehdä jotain, puunata itseään ja kotiaan ja suorittaa hirveästi, tai sitten on sellainen hienohelma joka odottaa miehen tekevän puolestaan käytännön asiat. Ja sitten uuvutaan ja valitetaan ja uhriudutaan. Vaikka voisi vain päästää irti tuollaisista odotuksista. Suurin osa tuntuu olevan sellaisia, ettei voi istua paikallaan viittä minuuttia pidempään, kun koko ajan jotain pitää puuhastella tai suorittaa.

Vierailija
410/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhä melko nuoren näköinen ja söpö mieheksi vaikka jo kohta kolmekymmentä mittarissa. Parisuhdemarkkinoiden kannalta aika ikävästi napsahtanut tämä geenilotto. Muuten kyllä olen miehinen ja teen miesten juttuja.

Vierailija
411/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran olen törmännyt stereotypioihin tullessani äidiksi. Pienen lapsen äitinä mulle on kasattu yllättävän paljon erilaisia odotuksia tai oletuksia niskaan. Odotukset voi toki kertoa enemmän mun lähipiiristä kuin yleisesti Suomesta, mutta:

Huomaan että olen odotettua huomattavasti itsekkäämpi. Koen myös olevani hyvä äiti, en pode jatkuvaa epämääräistä syyllisyyttä tai riittämättömyyttä vaan ajattelen lapseni olevan onnekas. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen, iloinen ja onnellinen. Lapsi on mulle todella tärkeä, mutta kaikki onneni ei lähde lapsen onnesta vaan tarvin ihan omia juttuja ja projekteja.

En tee suurinta osaa kotitöistä tai yövalvomisista, meillä on reilu ja kiva jako. En koe olevani jonkinlainen uhri ja poloinen kioska mulla on pieni vauva, koen olevani ylpeä ja onnekas, elämä on mahtavaa kun on joku jota rakastaa näin paljon! 

Vierailija
412/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista käsilaukkua enkä korkokenkiä. Käytän vain mukavia ja käytännöllisiä vaatteita. En ikinä laittaisi tekoripsiä tai -kynsiä. En meikkaa. Vihaan kampaajalla istumista, menee elämästä monta tuntia hukkaan. Tykkään rahasta ja sijoittamisesta. En ostele turhaa,mutta kun ostan jotain, hinnalla ei ole merkitystä. Ostan itse omat autoni. Omistan traktorin. Tiedän paljon koneista ja autoista. Osaan käyttää koneita, kuten trukkia ja kaivinkonetta. Tykkään progesta ja suomimetallista ja -punkista. Vihaan Kaija K ja Juha Tapiota. En seuraa mitään urheilua. Teen mielelläni fyysistä työtä ja perinteisiä miesten hommia. Olen rakennuttanut talon ja ollut apuna rakentamisessa sekä ostanut ja kuljettanut kaiken materiaalin. Olen ollut mm.sahalla "töissä" apuna. Vihaan auktoriteetteja ja teen aina mitä lystään. Kaikkea saa tehdä kunhan ei jää kiinni tai loukkaa. 

Vierailija
413/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja valmistunut 2x insinööriksi, toinen konetekniikan insinööri.

Omistan 4 sijoitusasuntoa.

Vierailija
414/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta ryyppääminen ja pettäminen.

siis juurikin sama. Vaikka vaimo pihtaa huolella tai oikeastaan seksi ei häntä enää kiinnosta, ei itsellä ole mitään intoa lähteä esim baariin vetämään  kännejä ja vonkaamaan naisia vaikka muuten panohaluja ois. 

Pidän ihan normaalista perhearjesta. Lisäksi autot ei kiinnosta yhtään vaikka sellaisen omistankin, minulle se on vain kulkuväline paikasta toiseen.

Ajattelumalli, että vaimo pihtaa eikä halua seksiä, on jo itsessään hyvin streotyyppinen. Nainen joka saa sekissä, ei "pihtaa". Tuon ajattelumallin pohjahan on siinä, että mies "saa" ja nainen "antaa". On selvää, ettei ketään kiinnista vuodesta toiseen vain "antaa".

Vierailija
415/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sellainen kätevä emäntä ja puuhastelija, mutta en myöskään prinsessa, joka odottaisi palvelua muilta. Olen ihan vaan haahuilija ja aika laiska. En oikein käsitä ajan kulumista tai ikää.

Stereotyyppiset kuvaukset naisista ja monet odotukset (joita myös tuttuni ja ystäväni toteuttavat) ovat sellaisia, että naisen pitää koko ajan tehdä jotain, puunata itseään ja kotiaan ja suorittaa hirveästi, tai sitten on sellainen hienohelma joka odottaa miehen tekevän puolestaan käytännön asiat. Ja sitten uuvutaan ja valitetaan ja uhriudutaan. Vaikka voisi vain päästää irti tuollaisista odotuksista. Suurin osa tuntuu olevan sellaisia, ettei voi istua paikallaan viittä minuuttia pidempään, kun koko ajan jotain pitää puuhastella tai suorittaa.

Tämäpä. Hirmu usein naisporukoissa naiset uusintaa myös stereotypiaa siitä, että kodin puhtaanapito ja ulkonäkö on jotenkin asia, mikä kiinnostaa naista ja mies on sottapytty, jolla on poikamiehenä samat kalusteet kuin omilleen muuttaessa.

Joskus mua on katsottu ihan huuli pyäreänä, jos olen kertonut miehen motkottaneet minulle siitä, että olen levitellyt käytettyjä kahvimukeja ympäri asunnon enkä vienyt niitä tiskikoneeseen. Tai että meillä mies oli se, joka halusi keittiöön uuden ilmeen, joten teetimme keittiöremontin.

Vierailija
416/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seuraa urheilua lainkaan.

Vasemmiston tuottama taide tai musiikki alkanut inhottaan.

Inhoan nykyajan huumelesbosirkus touhua.

Ok, siis ei kiinnosta urheilu eikä kulttuuri eikä oikein mikään, mutta vihaat kuitenkin vasemmistoa ja seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä. Et oikeasti törmää sellaisiin missään mutta luet jommelifoorumia ja öyhötät vaivafoorumilla.  

Vierailija
417/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen laiskojen ihmisten suvusta, mutta en tunnista tuollaisia odotuksia.

Vierailija
418/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monotyyppinen oon. 🧑🦲. 

Vierailija
419/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että olen hyvin kaukana keskiverrosta. Olen todella lyhyt, siis oikeasti enkä mikään 160-sentinen muka -lyhyt, kengännuneroni on 33, olen bi-seksuaali ja absolutisti, minulla on neljä lasta ja kolme korkeakoulututkintoa ja väitöskirja kesken. Olen käynyt armeijan.

Vierailija
420/657 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näkövamma (EN OLE SOKEA, nämä ovat kaksi eri asiaa!), ihana näkevä aviomies ja kuusi omaa biologista lasta, vanhin on 22v ja nuorin 9v.

Nainen 42v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän