Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos kroppa ei ole hoikkanakaan kaunis?

Vierailija
03.07.2024 |

Ajattelin aina, että laihduttaminen on avain onneen, mutta ei se mennytkään niin helposti.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä siin on ongelma ettei voi treenata sitä kroppaa oikeasti hyvän näköiseksi? Aina pitää olla hoikka tai läski, hoikkakaan ei ole erityisen hyvä, mutta 100x paremman näkönen ku joku läski selluliitti valas. Läskejä on tietty Suomes enemmän, mutta seksikkäitä kroppia näkyy enää harvoin. Treenaa ja erotu joukosta!

Vierailija
62/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on ja ala kiinnittämään huomiota asioihin jotka ovat oikeasti tärkeitä. Turhaa vertaat kehoasi muihin ja mietit mitä muut ovat siitä mieltä. Nykyään kiinnitetään aivan liikaa huomiota ulkonäköön ja verrataan itseään käsiteltyihin kuviin jotka eivät vastaa todellisuutta. Todellinen onni ja tyytyväisyys eivät löydy "täydellisestä" kropasta ja kauniista ulkonäöstä vaan ihan jostakin muualta.

Joo, todellinen onni löytyisi parisuhteesta, lapsista ja perheestä mutta niitä ei saa kkn keho ja naama on epämuodostuneet. Ja ihan olen tullut torjutuksi nimenomaan ulkonäön takia, kun nuorena (JA hoikkana vielä yritin pariutua). 

Niinhän sinä luulet, todellisuus olisi sitten todennäköisesti jotain muuta. Onni ja tyytyväisyys ovat sellaisia joita kukaan

Miksi perheenäiti olisi valmis ottamaan hänen elämänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on lukuisia hoikkia, jotka eivät silti ole kauniita vartaloltaan. Vartalon muoto vaikuttaa myös. Sitä voi treenaamalla vähän muuttaa. Jos on vaikka leveä lantioluusto, voi treenata olkavarsia ja niskahartiaseutua rotevammaksi, että muuttuu sopusuhtaisemman näköiseksi.

Mutta eniten suosittelen itsensä hyväksymistä. Vaikka oma muoto ei kaikkia miellyttäisi, niin itseä sen pitäisi miellyttää ja sitä elämänkumppaniakin se yleensä kyllä miellyttää.

Vierailija
64/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja treenattu mutta saanut useinkin pakit koska kroppa ei miellytä. Minulla on suora poikamainen kroppa, ei erottuvaa vyötäröä ja lättäperseon ja pysyy vaikka joskus kyykkäsin isoilla painoilla (jos kuulen vielä kerrankin että sen saa kasvamaan isoksi niin nauran). En liho yhtään perseestä tai lantiosta. Ainoa hyvä puoli on tissit vaikka nekit suht pienet. 

Pakaralihas kasvaa samalla logiikalla kuin kaikki muutkin lihakset: jos sitä rasitetaan oikealla tavalla ja riittävästi, ja saatavilla on riittävästi ravintoa ja lepoa, niin lihas kasvaa. 

On toki myös totta, että geenit vaikuttavat aika paljonkin siihen, että miten nopeasti lihas kenelläkin kasvaa. Sitä ei käy kiistäminen. 

Vierailija
65/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja treenattu mutta saanut useinkin pakit koska kroppa ei miellytä. Minulla on suora poikamainen kroppa, ei erottuvaa vyötäröä ja lättäperseon ja pysyy vaikka joskus kyykkäsin isoilla painoilla (jos kuulen vielä kerrankin että sen saa kasvamaan isoksi niin nauran). En liho yhtään perseestä tai lantiosta. Ainoa hyvä puoli on tissit vaikka nekit suht pienet. 

Kuka törppö antaa pakit kommentoimalla kroppaa? Salilla kannattaa käydä, mutta ykköskehityskohde voisi olla miesmaku.

Vierailija
66/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunto on parantunut ja oletettavasti myös terveys. Kauneus on pelkkää ulkonäköä millä ei ole mitään merkitystä. Mikä on ongelma?

Lukuisat psykologiset tutkimukset todistavat että ulkonäöllä on todella paljon väliä.

Googleta esim "halo effect", jos haluat tietää lisää aiheesta.

Vierailija
67/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on edelleen ongelmana?

No eihän se ruumiinrakenne / vartalonmuoto miksikään muutu vaikka laihtuisikin. Itse olen edelleen lyhytraajainen, skrode ja iso yläkropasta mutta vastaavasti sitten lantio on kapea eikä vyötäröä ole lainkaan eli minulla olisi varmasti ihan kiva ruumiinrakenne miehelle ja tästä olisi varmasti helppo treenata sellainen "kaappimalli" jos sellaisesta siis tykkää. Itse en tykkää sellaisesta edes miehellä eli salitreeni isommilla painoilla ei ole vaihtoehto eikä myöskään se, että kuvittelisin / väittäisin olevani mies.

Mulla on ihan samanlainen kroppa! Ala-ja ylävartalo on ihan eri paria. Jalat ja lantio on 150-senttisen kapeavartaloisen, yläkroppa 180-senttisen juuri tuollaisen skroden tyypin, ilman vyötäröä. Näytin jo l

Painopiste on matalalla. Ala painimaan.

Vierailija
68/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla murheet. Elät hoikkana todennäköisesti pidempään. Itseluottamus ja oman kehon hyväksyminen sulta tuntuu puuttuvan.  Kauneus? Se ei ole yhtään mitään, jokainen on oman näköisensä ja mallisensa. Kauneus sanaa ei pitäisi edes kuulua Suomen kieleen, se vain aiheuttaa ihmisille turhia hömsötyksiä ja jonnin joutavaa paineita. Opettele rakastamaan itseäsi sellaisenä kuin olet, hymyile paljon, kulje ryhdikkäästi ja itsevarmasti, ne herättävät miestenkin kiinnostuksen. Naama rutussa ja ryhti kasassa  toden totta se ei kiinnosta ketään, koska ulospäin jo näkyy ettei itseään edes rakasta. Ryhdistäydy ja usko itseesi, hoe itselleni että kaikki on kohdillaan, äläkä lankea synkkyyteen jos rinnat on pienet, positiivista siinä on ettei kehosi joudu turhalle rasitukselle jättirintojen takia. Vyötärön muokkaamiseen on hyviä jumppavinkkejä, joten näe himppu vaivaa itsesi eteen, niin saatat yllättyä miten helposti pääset eroon negatiivista ajatuksista kehosi suhteen.

Vierailija
69/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunto on parantunut ja oletettavasti myös terveys. Kauneus on pelkkää ulkonäköä millä ei ole mitään merkitystä. Mikä on ongelma?

Lukuisat psykologiset tutkimukset todistavat että ulkonäöllä on todella paljon väliä.

Niin mutta IRL ei ole. Googleta IRL. Lompakon paksuudella on paljon enemmän merkitystä.

Vierailija
70/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on edelleen ongelmana?

No eihän se ruumiinrakenne / vartalonmuoto miksikään muutu vaikka laihtuisikin. Itse olen edelleen lyhytraajainen, skrode ja iso yläkropasta mutta vastaavasti sitten lantio on kapea eikä vyötäröä ole lainkaan eli minulla olisi varmasti ihan kiva ruumiinrakenne miehelle ja tästä olisi varmasti helppo treenata sellainen "kaappimalli" jos sellaisesta siis tykkää. Itse en tykkää sellaisesta edes miehellä eli salitreeni isommilla painoilla ei ole vaihtoehto eikä myöskään se, että kuvittelisin / väittäisin olevani mies.

Mulla on ihan samanlainen kroppa! Ala-ja ylävartalo on ihan eri paria. Jalat ja lantio on 150-senttisen kapeavartaloisen, yläkroppa 180-senttisen juuri tuollai

En todellakaan. Olen 160 cm pitkä. Jalat on sisäsaumasta 67 cm ja loppu on sitten yläkroppaa. 

Vierailija
71/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on ja ala kiinnittämään huomiota asioihin jotka ovat oikeasti tärkeitä. Turhaa vertaat kehoasi muihin ja mietit mitä muut ovat siitä mieltä. Nykyään kiinnitetään aivan liikaa huomiota ulkonäköön ja verrataan itseään käsiteltyihin kuviin jotka eivät vastaa todellisuutta. Todellinen onni ja tyytyväisyys eivät löydy "täydellisestä" kropasta ja kauniista ulkonäöstä vaan ihan jostakin muualta.

Joo, todellinen onni löytyisi parisuhteesta, lapsista ja perheestä mutta niitä ei saa kkn keho ja naama on epämuodostuneet. Ja ihan olen tullut torjutuksi nimenomaan ulkonäön takia, kun nuorena (JA hoikkana vielä yritin pariutua). 

Jos et itse vaadi mieheltä mitään adonismuotoja, niin kyllä hyvän parisus

Jos ei kelpaa itselleen, ei kelpaa muillekaan.

Vierailija
72/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä siin on ongelma ettei voi treenata sitä kroppaa oikeasti hyvän näköiseksi? Aina pitää olla hoikka tai läski, hoikkakaan ei ole erityisen hyvä, mutta 100x paremman näkönen ku joku läski selluliitti valas. Läskejä on tietty Suomes enemmän, mutta seksikkäitä kroppia näkyy enää harvoin. Treenaa ja erotu joukosta!

Niin, kyllä naisellakin pitää olla lihasmassaa. Joku hoikka laihaläski on aivan yhtä karmea ilmestys kuin läskiläski.

Vierailija
73/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitähän on lukuisia hoikkia, jotka eivät silti ole kauniita vartaloltaan. Vartalon muoto vaikuttaa myös. Sitä voi treenaamalla vähän muuttaa. Jos on vaikka leveä lantioluusto, voi treenata olkavarsia ja niskahartiaseutua rotevammaksi, että muuttuu sopusuhtaisemman näköiseksi.

Mutta eniten suosittelen itsensä hyväksymistä. Vaikka oma muoto ei kaikkia miellyttäisi, niin itseä sen pitäisi miellyttää ja sitä elämänkumppaniakin se yleensä kyllä miellyttää.

No mutta kun ei ole sitä elämänkumppania, koska ulkonäkö ei miellytä ketään. 

Vierailija
74/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäöstä johdu.

Vierailija
75/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta IRL ei ole. Googleta IRL. Lompakon paksuudella on paljon enemmän merkitystä.

Halo effect on monissa vertaisarvioiduissa tutkimuksissa havaittu todellinen ilmiö.

Jos sinulla on sen kumoava tutkimus, niin laita linkki tutkimukseesi niin lupaan lukea sen.

Vierailija
76/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäöstä johdu.

Hyvin todennäköisesti johtuu.

Vierailija
77/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ulkonäöstä johdu.

Johtuuhan. Usein on torjuttu nimenomaan ulkonäön vuoksi, eikä kukaan ole koskaan lähestynyt minua itse. Ei toki pelkän kropan ulkonäön vuoksi, vaan myös naaman. Jo n 18 veenä, jolloin olin hoikka ja rypytön ym, kun kirjoittelin yhden pojan kanssa sähköposteja, ja meillä oli tosi hauskaa, niin kun lähetin kuvani hiipui kirjoittelu parin viikon sisään. Eikä ollut mikään mallipoika hänkään vaan ihan tavis.

Vierailija
78/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama, kun reilu 10 vuotta sitten laihdutin aika kuivaan kuntoon. Ei löytynytkään missivartaloa sieltä alta..! Reidet säilyi paksuna, vatsassa on löysää, on selluliittia jne.

Tuosta hoikimmasta vaiheesta on tultu ehkä 7 kiloa ylöspäin, mutta olen harrastanut säännöllisesti liikuntaa ja syönyt terveellisesti. En ole laiha, mutta normaalipainoinen ja hyväkuntoinen ja lihaksia on, hyväksyn itseni näin.

Mulla on jykevät jalat ja peppu, vyötärö erottuu, vatsa on litteä ja rinnat on pienet, mutta ihan nätit. Mullekin on miehet sanoneet ties mitä rumaa, ja on jäänyt traumoja ja häpeää, mutta pidän näitä tyyppejä ääliöinä. Nykyinen mies pitää minua kauniina ja mikä tärkeintä, olen itse sinut vartaloni kanssa ja osaan valita itselleni sopivia kivoja vaatteita. 

Näillä mennään ja ikää kun tulee lisää, tuskin kannattaa odottaa huimia ulkomuotoa  kohentavia muutoksia.

Katsoin nuoruuskuviani ja ihmettelin, kun pidin itseäni ihan älyttömän rumana ja lihavana. Näytin ihan normaalilta. Ihan turhaan olen vuosia tuhlannut aikaani ulkonäöstä murehtimiseen - elämässä on niin paljon muutakin!

Tee sinä samoin, tavoittele mielummin hyvää oloa ja terveyttä. Vartalo kulkee siinä mukana.

N kohta 50v. 

Vierailija
79/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halo effect on monissa vertaisarvioiduissa tutkimuksissa havaittu todellinen ilmiö.

Jos sinulla on sen kumoava tutkimus, niin laita linkki tutkimukseesi niin lupaan lukea sen.

Ei ole kumoavaa tutkimusta, mitä sillä tekee kun on omakohtaista kokemusta elävästä elämästä. Ei se tutkimuksia lukemalla mihinkään muutu. Tutkimuksetkin voivat olla väärässä ja todella usein ovatkin.

Vierailija
80/103 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, kun täällä ei toimi lainaukset. Kohta ei jaksa enää kommentoida kun ei mene oikeisiin paikkoihin. 

Ap, olisiko sinulla mahdollista käydä jossain terapiassa? Me ollaan synnytty näihin vartaloihin mitkä meillä on. Niitä voi joo vähän muokata, mutta ei rajattomasti. Parasta vain on koittaa hyväksyä itsensä ja se alkaa siitä, että arvostat kroppaasi. Se on sinun sielunkuljetuslaite. Ilman sitä et voisi olla täällä ja tehdä niitä kaikkia hienoja asioita mitä nyt voit tehdä. En ole koskaan nähnyt rumaa vartaloa ja tämä on totuus. On vain mielenkiintoista jos kroppa on jotenkin massasta poikkeava ja ihanteiden ulkopuolella. Se ei ole rumaa, vaan ihanaa <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä