Entä jos kroppa ei ole hoikkanakaan kaunis?
Ajattelin aina, että laihduttaminen on avain onneen, mutta ei se mennytkään niin helposti.
Kommentit (103)
Miksi joku luulee, että naisella hoikka vartalo on kaunis? Kun hoikalle naiselle tulee noin 15 kg lisää, niin kroppa paranee aina. Tisulit saa uutta uhkeutta ja perä mukavasti pyöristyy. Lähtee ne luisevat muodot veks ja kuoriutuu naisellinen nainen sen luukasan alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Sen pystyy piilottamaan vaatteiden alle 😃
No joo, tavallaan kyllä ja osin pakkokin mutta ei silti kiva juttu. Itse en missään paljasteluvaatteissa haluaisi kulkeakaan, mutta jotenkin riepoo että kropassa on mittasuhteet edelleen ihan päin sitä ihteään.
Ja sinkkuna tässä on vielä sekin ongelma, että kun vaatteet päällä näyttää ihan kivalta niin pettymys on valtaisia, kun vaatteiden alla oleva näky ei olekaan yhtään niin kiva..
Totta joo tuokin! Itse olen jo niin totaalisesti luopunut toivosta kumppanin suhteen etten enää näemmä osaa edes ajatella asioita siltä kantilta. Tuokin vielä..
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku luulee, että naisella hoikka vartalo on kaunis? Kun hoikalle naiselle tulee noin 15 kg lisää, niin kroppa paranee aina. Tisulit saa uutta uhkeutta ja perä mukavasti pyöristyy. Lähtee ne luisevat muodot veks ja kuoriutuu naisellinen nainen sen luukasan alta.
Joopa joo. Joillain naisille tulee vain iso maha, rasvan paikkaa kun ei voi itse päättää. Typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on todella outo ajatus kuinka hoikkuus ja kunnossa oleminen liitetään ainoastaan kauneuteen/komeuteen. Kertoo jo heti kuinka ihmisillä on arvot ja ajatusmaailma pielessä. Vaikka ei parikymppisenä sairastu ja pystyy lihavanakin elämään ja olemaan suht normaalisti, ne terveyshaitat ja rajoitteet huomaa kun rupeaa menemään yli kolmenkympin. Silloin ei ole enää kyse kauneudesta tai komeudesta vaan perustavaa laatua olevista asioista, voiko elää täyspainoista elämää, onko terve ja hankaloittaako se jo elämänkumppaninkin löytämistä (elämänkummpani toki liittyy ulkonäköön, eikä kaikissa asioissa ihmisten pinnallisuudesta voi välttyä).
Ei ihminen tajua arvostaa terveyttään ennen kuin se menee. Moni on niin tottunut siihen että jos vaikka välillä päätä särkee, siihen auttaa särkylääke. Sitten tulee ihan hirveänä shokkina että on valtavasti vaivoja ja sairauksia j
Onko sekään elämää, kun pitää kaivaa 10 eri purkista pillereitä joka aamu koska ei ole pitänyt mitään huolta terveydestään. Ja toinen asia kaikkea ei voi korjata pillereillä, jos on niin huonossa kunnossa johtuen ylipainosta että hädintuskin pystyy kaupassa käymään omin jaloin. Mitä elämää se tuollainen on ja onhan tuo jo rajoittavaa kun parisuhdetta haluaa oli kyse kummasta tahansa sukupuolesta, ei lihavuus ole sukupuolisidonnainen asia.
Opettele hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on ja ala kiinnittämään huomiota asioihin jotka ovat oikeasti tärkeitä. Turhaa vertaat kehoasi muihin ja mietit mitä muut ovat siitä mieltä. Nykyään kiinnitetään aivan liikaa huomiota ulkonäköön ja verrataan itseään käsiteltyihin kuviin jotka eivät vastaa todellisuutta. Todellinen onni ja tyytyväisyys eivät löydy "täydellisestä" kropasta ja kauniista ulkonäöstä vaan ihan jostakin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, tavallaan kyllä ja osin pakkokin mutta ei silti kiva juttu. Itse en missään paljasteluvaatteissa haluaisi kulkeakaan, mutta jotenkin riepoo että kropassa on mittasuhteet edelleen ihan päin sitä ihteään.
Ja sinkkuna tässä on vielä sekin ongelma, että kun vaatteet päällä näyttää ihan kivalta niin pettymys on valtaisia, kun vaatteiden alla oleva näky ei olekaan yhtään niin kiva..
Sellainen "olen ruma alasti" käsivarsinauha pitäsi määrätä rumille naisille pakolliseksi. Symbolina voisi olla vaikka ristin muotoon asetellut laudat.
Vierailija kirjoitti:
No itsellä on ainakin mukavampi olo hoikassa kropassa. Mielestäni myös vaatteet näyttävät hoikalla paremmilta, enkä tarkoita nyt mitään makkarankuoria vaan löysiäkin
Paremmalta joo toki, mutta ei edelleenkään kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on edelleen ongelmana?
No eihän se ruumiinrakenne / vartalonmuoto miksikään muutu vaikka laihtuisikin. Itse olen edelleen lyhytraajainen, skrode ja iso yläkropasta mutta vastaavasti sitten lantio on kapea eikä vyötäröä ole lainkaan eli minulla olisi varmasti ihan kiva ruumiinrakenne miehelle ja tästä olisi varmasti helppo treenata sellainen "kaappimalli" jos sellaisesta siis tykkää. Itse en tykkää sellaisesta edes miehellä eli salitreeni isommilla painoilla ei ole vaihtoehto eikä myöskään se, että kuvittelisin / väittäisin olevani mies.
Mulla on ihan samanlainen kroppa! Ala-ja ylävartalo on ihan eri paria. Jalat ja lantio on 150-senttisen kapeavartaloisen, yläkroppa 180-senttisen juuri tuollaisen skroden tyypin, ilman vyötäröä. Näytin jo lapsena kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Tosin todennäköisemmin sitten onkin vaan mahaa, ei vyötäröä ja paksut käsivarret sekä kaula ja triplakaksari, mutta yhä edelleen pienet rinnat ja olematon persus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen "olen ruma alasti" käsivarsinauha pitäsi määrätä rumille naisille pakolliseksi. Symbolina voisi olla vaikka ristin muotoon asetellut laudat.
Miehillä tällaisia ei tarvita kun kaikki miehet, paria poikkeusta lukuun ottamatta ovat rumia alasti.
Minkäs sille voi. Hanki tekemistä ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele hyväksymään kehosi sellaisena kuin se on ja ala kiinnittämään huomiota asioihin jotka ovat oikeasti tärkeitä. Turhaa vertaat kehoasi muihin ja mietit mitä muut ovat siitä mieltä. Nykyään kiinnitetään aivan liikaa huomiota ulkonäköön ja verrataan itseään käsiteltyihin kuviin jotka eivät vastaa todellisuutta. Todellinen onni ja tyytyväisyys eivät löydy "täydellisestä" kropasta ja kauniista ulkonäöstä vaan ihan jostakin muualta.
Joo, todellinen onni löytyisi parisuhteesta, lapsista ja perheestä mutta niitä ei saa kkn keho ja naama on epämuodostuneet. Ja ihan olen tullut torjutuksi nimenomaan ulkonäön takia, kun nuorena (JA hoikkana vielä yritin pariutua).
Puhukaa suomea! Kroppa on vanhanaikainen ja typerältä kuulostava lainasana ruotsista. Heti tietää, että boomeri äänessä kun puhuu kropasta tai piisaamisesta. Minulle tulee oksennusta suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, todellinen onni löytyisi parisuhteesta, lapsista ja perheestä mutta niitä ei saa kkn keho ja naama on epämuodostuneet. Ja ihan olen tullut torjutuksi nimenomaan ulkonäön takia, kun nuorena (JA hoikkana vielä yritin pariutua).
Jos et itse vaadi mieheltä mitään adonismuotoja, niin kyllä hyvän parisushteen voi muodostaa. Heillä on ihan samanlaiset ongelmat ulkonäkönsä kanssa.
Loppujen lopuksi muut asiat ratkaisee kuin ulkonäkö. Kuten luonne, persoonallisuus, fiksuus jne
Ja olisihan se kauheaa, kun silloinhan pitäisi 80-vuotiaaaksi säilyä kauniina ja nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet, todellisuus olisi sitten todennäköisesti jotain muuta. Onni ja tyytyväisyys ovat sellaisia joita kukaan ei pysty sinulle antamaan tai tarjoamaan. Ne löytyvät sinusta itsestäsi tai eivät mistään. Ne löytyvät arvostamalla itseäsi, elämääsi ja tekemällä asioita joista tykkää. Keskittymällä niihin asioihin jotka ovat hyvin, ei niihin jotka ovat huonosti. Moni perheenäiti olisi valmis ottamaan sinun elämäsi koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä kenenkään tarttis tietää? 😂
Voisiko ajatella että se kroppa kantaa sinut, se palvelee sinua, sinä elät siinä kropassa?
Eikö olisi tärkeintä pitää siitä hyvä huoli, sillä jos sen menetät tavalla tai toisella on se taatusti valtava katastrofi.
Kenelle sen pitäisi olla kaunis? Miksi arvosi riippuu siitä onko kroppasi kaunis muitten mielestä? Miksi et itse kykene arvostamaan itseäsi, juuri sinuna?
Miksi elät muitten kautta? Et kuitenkaan voi ikinä miellyttää jokaista. Aina löytyy heitä jotka eivät sinusta pidä, ja niitä joille olet herttaisen yhdentekevä. Itse sinun pitäisi olla oman itsesi paras ystävä. Kun kuolet, et tarvitse kroppaasi enää, siihen asti se on melkoisen välttämätön ja hyvä juuri sellaisena kuin on.
Minä olen hyvin hoikka ja saan kuulla siitä. Pitäisi olla sitä ja pitäisi olla tätä, jotain mistä ottaa kiinni.
Miksi pitäisi kun riitän itselleni ja kenen pitäisi voida ottaa minusta kiinni? Ei todellakaan! Itse päätän kuka sen saa tehdä jos kukaan. Tämä kroppa on vienyt minut läpi hyvin monien sattumusten ja asioitten ja jaksanut parantua palvellakseen parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä kroppa on kantanut ja ruokkinut kaksi upeaa lasta. Se on melkoinen kapine!
Kannattaa varmaan luovuttaa ja lihoa kilot takaisin. Megaläskit kuolevat jo nelikymppisinä.