Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan poliklinikalla käynti maksaa ensi vuonna 66,70 euroa per kerta

Vierailija
01.07.2024 |

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ehdotus-sosiaali-ja-terveydenhuollo…

Ehdotuksen mukaan mainittujen asiakasmaksujen enimmäismääriä korotettaisiin perusterveydenhuollossa pääsääntöisesti 22,5 ja erikoissairaanhoidossa pääsääntöisesti 45 prosentilla. Tällöin esimerkiksi terveyskeskuksen käyntimaksu olisi 28,20 € (nyt 23 €) ja sairaalan poliklinikkamaksu 66,70 € (nyt 46 €).

Nyt saa oikeasti alkaa miettiä onko varaa enää sairastaa.

Kommentit (393)

Vierailija
261/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Amen, jeesuksen nimeen!

Pahuuden asialla on tämä omat hankeen hylkäävä hirviö, hän tarvitsisi kipeästi jeesusta elämäänsä."

Tjaa, toistaiseksi jeesuksen nimeen vannovat on keskittyny vihaan köyhiä ja oman luojansa työn jälkeä.

Alkaaks se pikkuhiljaa meneen perille et heikompien vihaaminen ja maassa makaavien potkiminen ei ole erityisen kristillistä tai edes tervettä?

Vierailija
262/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tämä nyt sitten menee, kun oikein valtioneuvostossa esitetään terveyskeskusmaksujen nostoa, mutta esimerkiksi helsinkiläisillä ei ole lainkaan maksua ja se on nyt 0e, ja mitenkäs tässä tulee huomioiduksi se paljon kuulutettu yhdenvertaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi polarisoituu vauhdilla. Jokainen, joka osaa laskea, tietää että tässä maassa kannattaa olla joko 100% avustusten varassa tai sitten varakas. Mikään välimuoto ei kannata, koska joudut itse maksamaan kaiken etkä hyödy mistään. 

Realistiset vaihtoehdot tässäkin ovat siis joko jättää maksamatta (ulosottoon jatkoksi)/antaa Kelan maksaa, tai mennä yksityiselle (vain vähän lisää euroja ja pääset samantien sinne). 

Näin juuri.

Itse olen hyvätuloinen, korkeimpaan tulodesiiliin kuuluva, mutta silti rahat on tiukoilla, koska olen talouden ainoa aikuinen ja työssäkäyvä. Suunnilleen saman saisin, kun vaan jäisin kotiin ja antaisin muiden maksaa kaiken lystin. Lapsillekin saisi ilmaiseksi haettua etuuksia, tuettuja lomia ja särkänniemilippuja. Nyt maksan kaiken itse. Vain lapsilisät tulee Kelalta.

Entä lasten isä? Eikös hänenkin kuuluisi ostaa lapsilleen jotakin, vaikka huvipuistoliput? 

Työnteko kannattaa, saat työterveyshuollon ja eläkkeesi kertyy.

Vierailija
264/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut roskiin.

Vierailija
265/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, että maksukattoa hilataan samalla myös huomattavasti ylöspäin?

Ei tarvitse lyödä vetoa, Riikka Purra on ehtinyt leikkaamaan sitäkin saksillaan ja leikkuulautoinen ivanaurut suupielessä. 

Se on jo nostettu tämän vuoden alussa. Ja yhä useampi reseptilääke ei kartuta lääkekattoa ja omavastuu siinäkin on noussut. 

"Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksukatto. Maksukatto on summa, jonka korkeintaan maksat julkisista sosiaali- ja terveyspalveluista vuosittain. Vuonna 2023 maksukatto on 692 euroa vuodessa. Vuonna 2024 maksukatto on 762 euroa."

Vierailija
266/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne maksut tule kerralla maksuun....jättäkää ne juhlimiset, röökaamiset ja mässäilyt niin on varaa hoitaa omaa terveyttä.

Vierailija
267/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi polarisoituu vauhdilla. Jokainen, joka osaa laskea, tietää että tässä maassa kannattaa olla joko 100% avustusten varassa tai sitten varakas. Mikään välimuoto ei kannata, koska joudut itse maksamaan kaiken etkä hyödy mistään. 

Realistiset vaihtoehdot tässäkin ovat siis joko jättää maksamatta (ulosottoon jatkoksi)/antaa Kelan maksaa, tai mennä yksityiselle (vain vähän lisää euroja ja pääset samantien sinne). 

Jos on työkykyinen niin maastamuutto voisi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
268/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Amen, jeesuksen nimeen!

Pahuuden asialla on tämä omat hankeen hylkäävä hirviö, hän tarvitsisi kipeästi jeesusta elämäänsä."

Tjaa, toistaiseksi jeesuksen nimeen vannovat on keskittyny vihaan köyhiä ja oman luojansa työn jälkeä.

Alkaaks se pikkuhiljaa meneen perille et heikompien vihaaminen ja maassa makaavien potkiminen ei ole erityisen kristillistä tai edes tervettä?

Vaikea sanoa vastaankaan mutta kristittynä minä syyttäisin näitä jotka kyynisesti käyttävät hyväkseen varsinkin nuorempien uskovaisten epävarmuutta uskostaan ja maallisista asioista.

Niinhän meille opetetaan että saatana tulee koettelemaan meitä ja hänen tarjous tulee olemaan houkutteleva, aika moni ei ole pystynyt vastustamaan sokean vihan houkutusta. : (

Vierailija
269/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Amen, jeesuksen nimeen!

Vaikea sanoa vastaankaan mutta kristittynä minä syyttäisin näitä jotka kyynisesti käyttävät hyväkseen varsinkin nuorempien uskovaisten epävarmuutta uskostaan ja maallisista asioista.

Niinhän meille opetetaan että saatana tulee koettelemaan meitä ja hänen tarjous tulee olemaan houkutteleva, aika moni ei ole pystynyt vastustamaan sokean vihan houkutusta. : (

Anteeksi kärttyisyyteni, minä olen niin tottunut kristittyihin satuttamassa muita että melkein automaagisesti oletan että nyt olette kaikki paholaisen asialla.

Jotenkin se välittyy heti sinunkin tekstistä ja asenteesta että ohjaako se jeesuksen valo vai saatanan pimeys.

Hyvää kesää sinulle ja kiitos tästä muistutuksesta. <3

Vierailija
270/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, itse käyn Terveystalossa yksityislääkärillä ja käynti maksaa 65,90 20min. Minulle se maksaa tosin 0€, koska minulla on yksityinen sairausvakuutus.

Ei se oo sulle 0€. Maksat varmaan vakuutusmaksuja ja varmaan aika korkeaakin jos sulla lääkäri käynti 0€. 

Vierailija
271/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kuumeiset lapset hoidetaan kotona aivan sama vaikka henki lähtisi. Tässä uusi elämänohje : Mitä tahansa teetkin niin älä ikinä sairastu. 

Vierailija
272/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Kun on tiettyjä sairauksia joita sairastetaan vaikka olisi elintavat kuinka kunnossa. Nyt ne sitten jää vain hoitamatta.

Mene ihmeessä lääkärille, lasku tulee perässä ja sen voit jättää maksamatta jos rahaa ei ole. Terveys edellä pitää mennä.

Vierailija
273/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Amen, jeesuksen nimeen!

Anteeksi kärttyisyyten

Saat anteeksi ja hyvää kesää sinullekkin.

Jeesus rakastaa myös sinua vaikka et hänen luokseen löytäisikään, vain ihmisen kirkko vaatii alistumista, jumala ei sitä pyydä. <3

Vierailija
274/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä netissäkin silmälaseilla on mitat. Ja lisäksi köyhällä ei ole varaa vaatia luksusta. Esim. pieneen ikänäköön ei tartte laseja, vaan voi käyttää markettilaseja. Jos taas näkö on tosi huono, niin miksi valita alaa, jolla hyvä näkö vaatimuksena tai pitää tehdä näköön perustuvia havaintoja.

Kyllä, netissäkin silmälaseilla on mitat. Mutta tiedätkö mitä? Pelkät kehysten mitat ei riitä kertomaan, onko kehykset sopivat. Jos kehykset ei istu täydellisesti kasvoilleni juuri oikeassa kohdassa, en tee niillä yhtikäs mitään, koska näköni on niin huono että pienikin poikkeama riittää aiheuttamaan sietämätöntä päänsärkyä.

Miksi kuvittelet, etten olisi ottanut näkööni liittyviä ongelmia huomioon kun päätin mitä menen opiskelemaan?

Täydellisesti istuvat? Jos hyvätuloisilla ei ole varaa silmälaseihin tai hammashoitoon, niin opiskelijoilla pitäisi olla TÄYDELLISESTI istuvat? Sellaiset riittää, että niillä pystyy jokseenkin tulemaan toimeen. EIkä tartte joka vuosi uusia. Jos on vakava näkövamma, saa osan avuista vammaispalvelun kautta.

Mutta nykyään nuorille kaikki pitää olla niin hienoa; asunnot keskustassa, ei soluasuntoja, täydelliset merkkivaatteet, täydellisesti istuvat silmälasit joka vuosi uusittuna jne.

Vierailija
275/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tähän vielä näitä jonkun "loistavia ehdotuksia" omalta kohdalta

- pitkäaikainen hormonaalinen ehkäisy? (Ei, meillä toinen ehkäisy) 

- ei lapsia? (Yksi lapsi) 

- peritty riski, mutta rintoja ei poistettu? (Ei tietoa että olisi muita suvussa) 

- rintoja ei tutkittu, jolloin esiastetta ei huomattu? (kävin mammografiaseulonnoissa kyllä, tuli kirjeitse tulos ettei ole syytä tutkia enempää. Vuotta myöhemmin menin toisaalle rutiinikäynnille, pyydettiin edelliset kuvat, tilasin ne ja otin mukaan, ja siellä toinen radiologi näki minua tutkimatta että näissä kuvissa näkyy syöpä) 

Koeta nyt olla syyllistämättä. Tässä on elämä vaikeaa muutenkin. 

Muuten hyvää listaa, mutta jos olet 40v, et ole voinut osallistua mammografiaseulointoihin, joita järkätään 50-69-vuotiaille.

Vierailija
276/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liikunnallinen, tupakoimaton, raitis ja hyvää ruokavaliota noudattanut alle 40-vuotias nainen. En todellakaan ole ylipainoinen. Olen ollut töissä teini-ikäisestä asti.

Minulla on rintasyöpä, joka on hoidettavissa. Tulotasoni romahti sairastumisen myötä, mutta onneksi saan kuitenkin hoitoja, siitä olen kiitollinen. Onneksi pelkkä sädehoito jää ensi vuoden puolelle, ja isommat operaatiot tehdään vielä tämän vuoden puolella.

Haluaisiko joku elämänsankari kertoa minulle, miten tämä syöpä on minun oma valinta ja omien tekojeni seurausta?

- pitkäaikainen hormonaalinen ehkäisy?

- ei lapsia?

- peritty riski, mutta rintoja ei poistettu?

- rintoja ei tutkittu, jolloin esiastetta ei huomattu?

Sä olet niin tyhmä että sinun pitäisi saada eutanasia.

T: Syöpätautien erikoislääkäri

En ole tuo ihminen, muttajos omalla naamallasi noin kirjoittaisit, saisit varmasti potkut. Syöpätautien erikoislääkäri..? Joo, kyllä tuo lista oli tarpeeton.

Vierailija
277/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus tässäkin lienee se että yksityiselle pääsee samalla rahalla nopeammin ja kun hintaeroa ei käytännössä ole niin suuri osa siirtyy julkiselta yksityiselle. Kävin just 150 km päässä sairaalan poliklinikalla kelataksilla. Rahaa paloi reilut 150€. Jatkossa joutuu jättämään käymättä. Ei ole varaa. Eipä siinä, makselkaa te työkykyiset minun eläminen sitten, kun ette maksa hoitoa työkykyiseksi.

Miten tuosta tuli 150 euroa, polimaksu 46 euroa ja Kelataksi 50 euroa, eikös se ole edestakaisin hinta?

Vierailija
278/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa kynnystä mummoille mennä sinne hakemaan juttuseuraa.

Vierailija
279/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Ja ennen kuin joku ehtii vetää säälikortiksi syövän, ottakaa selvää esim kuinka monen syövän suurin riskitekijä on ylipaino, mm naisten yleisin rintasyöpä. 

Kuinka paljon Kate Middletonilla sitä ylipainoa sitten olikaan tämän logiikkasi mukaan? 

Vierailija
280/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo ihminen, mutta, jos omalla naamallasi noin kirjoittaisit, saisit varmasti potkut. Syöpätautien erikoislääkäri..? Joo, kyllä tuo lista oli tarpeeton.

Ja sen verran lisään, että syövät voivat jäädä valitettavasti huomaamattakin. Tänne yksi kirjoittikin asiasta. On myös käynyt huolimattomuusvirheitäkin, että ja jätetty syöpää kasvamaan poiston myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän