Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan poliklinikalla käynti maksaa ensi vuonna 66,70 euroa per kerta

Vierailija
01.07.2024 |

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ehdotus-sosiaali-ja-terveydenhuollo…

Ehdotuksen mukaan mainittujen asiakasmaksujen enimmäismääriä korotettaisiin perusterveydenhuollossa pääsääntöisesti 22,5 ja erikoissairaanhoidossa pääsääntöisesti 45 prosentilla. Tällöin esimerkiksi terveyskeskuksen käyntimaksu olisi 28,20 € (nyt 23 €) ja sairaalan poliklinikkamaksu 66,70 € (nyt 46 €).

Nyt saa oikeasti alkaa miettiä onko varaa enää sairastaa.

Kommentit (393)

Vierailija
301/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Amerikan malli.

Minä varoitin tästä jo viime vuonna mutta porukka ei tahdo uskoa että Kokoomus haluaa jenkkiläisen terveydenhuollon tänne. 

Tulevaisuudessa terveysvakuutus on pakollinen mikä ei toki estä velkaantumista, mutta jos ei ole vakuutusta on velkaantuminen takuuvarmaa koska ambulanssi kyytikin maksaa useamman tonnin.

Itse uskon, että joskus tulevaisuudessa tulee myös kouluihin lukukausi maksut. Tällä tavalla kuin pidetään huolta siitä, kuka oikeasti haluaa opiskella ja kuka ei. 

Vain hyvätuloisten perheiden lapset saavat jatkossa opiskella ja ne köyhät voi odotella työpaikkoja tai katuojaa. 

Me luodaan työpaikat tyhjästä, me kasvatetaan jo lapsia lohikäärmeen metsästäjiks.

Ehkä tuhkasta kasvaa jotain parempaa.

Vierailija
302/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järjetön hinta. Muistan kun maksoi vielä 17 euroa. 

Ettet nyt sekoita johonkin terveyskeskusmaksuun? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Ja ennen kuin joku ehtii vetää säälikortiksi syövän, ottakaa selvää esim kuinka monen syövän suurin riskitekijä on ylipaino, mm naisten yleisin rintasyöpä. 

Yllättävää että paljon alapeukkuja. Ihmiset on valtavan lihavia joka altistaa syöville, sydän ja verisuonitaudeille, diabetekselle jne.amoin selkävaivat yleistyy 

Ja nivelkulumille. Nivelet ei kestä mielettömiä painoja vaan kuormittuvat ja kuluvat. Samoin selkävaivat lisääntyy, kun paino nousee. Liikkumien on hankalaa ja noidankeha on valmis. 

Olen hoikka ja silti nivelet ja selkä olivat kuluneet jo pahasti ku

Mutta tuo ei ole mitenkään normaalia vaan luustossasi/nivelissäsi on jokin "vika".  Normaali nivel ei ole ehtinyt kulua vielä 30v vaikka olisit ollut ylipainoinen reilustikin. ne vaivat tulee vasta myöhemmin.  Kyllä laihalle ihmiselle voi  tulla alle 30v myös sydänvika tai maksa poksahtaa vaikka ei joisi, mutta silloin on kyse poikkeuksesta, ei normaalista.

Vierailija
304/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Amerikan malli.

Minä varoitin tästä jo viime vuonna mutta porukka ei tahdo uskoa että Kokoomus haluaa jenkkiläisen terveydenhuollon tänne. 

Tulevaisuudessa terveysvakuutus on pakollinen mikä ei toki estä velkaantumista, mutta jos ei ole vakuutusta on velkaantuminen takuuvarmaa koska ambulanssi kyytikin maksaa useamman tonnin.

Itse uskon, että joskus tulevaisuudessa tulee myös kouluihin lukukausi maksut. Tällä tavalla kuin pidetään huolta siitä, kuka oikeasti haluaa opiskella ja kuka ei. 

Vain hyvätuloisten perheiden lapset saavat jatkossa opiskella ja ne köyhät voi odotella työpaikkoja tai katuojaa. 

Me luodaan työpaikat tyhjästä, me kasvatetaa

Juu ei perkele olla menossa mihinkään katuojaan kenenkään ismien mieliks, kun leipä loppuu omasta pöydästä se haetaan naapurin pöydästä.

Yhteiskunta joka hylkää omansa menettää monopolinsa väkivaltaan.

Vierailija
305/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aika erikoislääkärille. Oireet ovat 50-50. Lääkäri totesi leppoisesti, että koska on hyviä päiviä, ei ole tarvetta tutkia tarkemmin eli toisin sanoen odotetaan sitä vaihetta kun oireet muuttavat muotoaan ja pahenevat (kuten tässä alle vuoden aikana on tapahtunut). Kyllä hiljaiseksi veti. Toisin sanoen ikäänkuin pidetään huolta siitä että työkyky menee lopullisesti sitten kun olen jo pahemmassa tilassa ja vasta sitten aloitetaan tutkimukset ja hoito. Ei auta muuta kuin elää päivä kerrallaan. 

Minulla ollut samaa jo viisi vuotta, nyt kun työkkäri alkoi vaatimaan tutkimuksia, lääkärit ovat pitkin hampain jotain rääpineet. Kolme lähetettä erikoislääkäreille mutta kaksi ei suostunut edes ottamaan vastaan ja kolmas naureskeli "ei sulla mitään oo". Silti töihin en kykene. Nytkin yritän siivota, vartti kerrallaan ja puoli tuntia tai tunti lepoa. Voimat loppuu ja sattuu. Koko kroppa maitohapoilla. Yöksi vahvat kipulääkkeet. Ei kuulemma missään ole mitään. No enää ei ole varaa käydä lääkärissä, vain tkssa. Vuoden vaihteessa ei sielläkään, paitsi jos lopetan syömisen. Tekivät minusta työkyvyttömän, ihan tietoisella päätöksellä.

Vierailija
306/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein. 

Hallitus kauppaa meidät kaikki tyhjiin. Eliitti porskuttaa, me laikki muut kärsitään.

Hallitus on valinnut näin.

Vierailija
307/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ennusta kansakunnan tuhoa yhtä mustavalkoisesti kuin kansan todellisuudesta vieraantunut ja heitä halveksiva eliitti.

Mut hei mitäs mä tiedän, mä olen vain tehny koko elämäntyöni tän paskan parissa, ehkä sebu tietää paremmin, se on sentään tyhmä ja vihainen ja pelkääkin kaikkea tavalla mihin on siistiä samaistua.

Aivan niin. Sama eliitti joka nuhtelee taviksia ilmastonmuutoksesta jonka tavikset ovat aiheuttaneet, rikkaiden mielestä. En ota vakavasti ketään, joka matkustelee jatkuvasti ympäri maailmaa ja ajelee muutaman metrin etäisyydet autolla ja samalla kehottaa, kuinka maailma on pelastettava ja ihmisten on muutettava elintapojaan. 

Vierailija
308/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotavasti saadaan samalla itsemurha hoitotavaksi ilman turhaa selittelyä, en vaan jaksa olla heikko, paskoa itseni päälle, istua sisällä, yskiä itseni hulluksi vailla kykyä nukkua (istun sängyn päällä 10+ tuntia), kutiava iho joka tippuu pois valtavissa määrissä jne hampaat mädäntyneet koska oksennukset jne

Palleatiivista paskaa jossa tauteja ei ikinä hoideta, oireet vaan hetkellisesti joinakin päivinä eikä uusiin ongelmiin saa apuja EN VAAN JUMALAUTA JAKSA.

Rahaa on varttimiljoona puhtaana kädessä haluan kuolla.

Vierailija
309/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Ja ennen kuin joku ehtii vetää säälikortiksi syövän, ottakaa selvää esim kuinka monen syövän suurin riskitekijä on ylipaino, mm naisten yleisin rintasyöpä. 

Yllättävää että paljon alapeukkuja. Ihmiset on valtavan lihavia joka altistaa syöville, sydän ja verisuonitaudeille, diabetekselle jne.amoin selkävaivat yleistyy 

Ja nivelkulumille. Nivelet ei kestä mielettömiä painoja vaan kuormittuvat ja kuluvat. Samoin selkävaivat lisääntyy, kun paino nousee. Liikkumien on hankalaa ja noidankeha on valmis. 

Olen hoikka ja s

Enhän mä sanonutkaan sen olevan normaalia. Pointti oli että nuori ja hoikkakin voi sairastua. Itse jouduin työttömäksi tämän takia.

Vierailija
310/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me joilla on vielä työterveyshuolto, ei makseta mitään. Kaikki lääkäripalvelut on käytössä ja saadaan palvelua heti. Poliklinikkatasoinen erikoissairaanhoito ilman maksua.

Köyhiltä viedään ihan kaikki.

Ei tämä ole oikein.

Vierailija
311/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ne maksut tule kerralla maksuun....jättäkää ne juhlimiset, röökaamiset ja mässäilyt niin on varaa hoitaa omaa terveyttä.

Ei tule kerralla maksuun ei, mutta jos tulee jokin akuutti sairas esim. tulehdus tai kaatuminen, maksut voi tulla kuukauden sisällä 

Esim. etälääkärin muutaman minuutin ohjeiden antaminen tai lääkeannosten muutos  etäpuheluna maksaa 41.80€/puhelu ja jos kerran viikossa lääkäri soittaa etänä, kuukauden lasku on lähes 200 € + lääkkeet, joka tuntuu jo keskituloisen tuloissa, saati pienituloisten tai jotka elävät tukien varassa. 

Nämä Kela korvaukset vaikuttavat kaikkiin esim.  työterv.hoitoon, kun tähän saakka työnanjaja on saanut työterv.hoidosta korvauksen Kelalta, mutta jos Kela korvaus pienenee, harva työnantaja tarjoaa laajaa työterv.huoltoa, vaan tyytyy lakisääteiseen. 

Vierailija
312/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaahan tuo on edelleen.

Köyhästä.vaan kaikki tuntuu kalliilta.

Hallitus valitsi laittaa kaikki säästöt köyhien maksettavaksi.

Vierailija
313/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein. 

Millä tavoin tämä hallitus on edistänyt keskiluokan asiaa, tai keskiluokkaistumista?

Palkka-alet, helpommat irtisanomiset, asumistuen leikkaukset (moni alempaan keskiluokkaan kuuluva sai asumistukea), luottamusmiesten aseman horjuttaminen, yritys kieltää työtekijöiden lakkoilu, yritys ajaa vastikkeellista toimeentulotukea (jonka saajista monet eläkeläisiä)

Vierailija
314/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Entäs jos sairastuu syöpään?

Joka kolmas suomalainen sairastuu.

Vierailija
315/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ennusta kansakunnan tuhoa yhtä mustavalkoisesti kuin kansan todellisuudesta vieraantunut ja heitä halveksiva eliitti.

Mut hei mitäs mä tiedän, mä olen vain tehny koko elämäntyöni tän paskan parissa, ehkä sebu tietää paremmin, se on sentään tyhmä ja vihainen ja pelkääkin kaikkea tavalla mihin on siistiä samaistua.

Aivan niin. Sama eliitti joka nuhtelee taviksia ilmastonmuutoksesta jonka tavikset ovat aiheuttaneet, rikkaiden mielestä. En ota vakavasti ketään, joka matkustelee jatkuvasti ympäri maailmaa ja ajelee muutaman metrin etäisyydet autolla ja samalla kehottaa, kuinka maailma on pelastettava ja ihmisten on muutettava elintapojaan. 

Mene nyt ttuun, minä puhun lapsieni ruokkimisesta, toi sun juttus on taas jotain päävikaista ylimonimutkaista paskaa jonka tarkotus on vaan ajaa meidät kansana erilleen.

Vierailija
316/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt ttuun, minä puhun lapsieni ruokkimisesta, toi sun juttus on taas jotain päävikaista ylimonimutkaista paskaa jonka tarkotus on vaan ajaa

Eri ihminen vastas nyt mun puolesta mutta allekirjoitan sen täysin. Vmp toi rys sämäinen kaikkien omien vihaaminen.

Vierailija
317/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan että nousee, ihmiset ramppaa päivystyksessä milloin mistäkin pikkuvaivasta

Vierailija
318/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkeomavastuun ja poliklinikkaomavastuun hinnoilla tekisi vuodessa jo kaksi etelän lomareissua mukavuuksilla. Kuinka monella pienituloisella on sellaisiin varaa? Niin. No millä logiikalla löytyy sitä rahaa laittaa terveydenhuollon maksuihin tuo summa?

Sen lisäksi me kaikki maksamme sairausvakuutusmaksua tuloista, joka peritään palkasta tai päivärahasta tulojen suhteessa. 

Ja sekään ei riitä nykyiselle hallitukselle. 

Vierailija
319/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me joilla on vielä työterveyshuolto, ei makseta mitään. Kaikki lääkäripalvelut on käytössä ja saadaan palvelua heti. Poliklinikkatasoinen erikoissairaanhoito ilman maksua.

Ei tämä ole oikein.

Julkisella ei ainakaan näin ole. Työhöntulotarkastus ja työhön liittyvät asiat niin saa käyttää työterveyttä. Muussa tapauksessa mentävä muualle. Joko terveyskeskukseen tai yksityiselle itse maksaen. Tuollainen mistä kirjoitit on hyvin harvinaista työnantajan tarjoamana työterveyshuoltona. Osalla yksityissektorilaisista toki asiat vielä huonommin. Vaimoni esimerkiksi joutuu hakemaan terveyskeskuksesta aina lääkärintodistuksen jos sairaana. Heti ensimmäisestä päivästä. Minä voin sentään omailmoituksella olla poissa jos vaikka kuumeessa. 

Vierailija
320/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole oikein.

Missäs tämän kaltainen työterveyshuolto että kaikki maksetaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä