Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan poliklinikalla käynti maksaa ensi vuonna 66,70 euroa per kerta

Vierailija
01.07.2024 |

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ehdotus-sosiaali-ja-terveydenhuollo…

Ehdotuksen mukaan mainittujen asiakasmaksujen enimmäismääriä korotettaisiin perusterveydenhuollossa pääsääntöisesti 22,5 ja erikoissairaanhoidossa pääsääntöisesti 45 prosentilla. Tällöin esimerkiksi terveyskeskuksen käyntimaksu olisi 28,20 € (nyt 23 €) ja sairaalan poliklinikkamaksu 66,70 € (nyt 46 €).

Nyt saa oikeasti alkaa miettiä onko varaa enää sairastaa.

Kommentit (393)

Vierailija
221/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein. 

Olisipa mielenkiintoista tietää, että mitä teet työksesi. Monesti mietin, että mitä nämä kymmenet trollailevat perskokkareet tekevät päivät pitkät, kun on aikaa täällä kirjoitella muille elämänohjeita.

Ne mitään tee, eläkeläisiä persu-ukkoja jotka pääsi naapuripajalle kun ei peruskoulua päässeet läpi tai jatkoivat isin perustamaa maatilaa. Eläkkeellä olleet parikymmentä vuotta ja elämä pelottanut niin paljon että eivät ole uskaltaneet edes lukea uutisia.

Vierailija
222/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnannousun myötä kieltäydyn lääkärikäynneistä. Siinäpähän kontrolloivat etänä painon kehitystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa, käytännössä tämä meinaa että köyhempi väki alkaa väksin laittaan nuo laskut perintään ja menettää luottotietonsa,  nyt kaivetaan niin syvää kuoppaa köyhille että sieltä ei nousta mitenkään muuten kun sotimalla, onkohan tämä nyt ihan fiksua?

On tämä siis ihan hieno suunta jos on putleri, mut miks kaikki päätökset tehdään vain sen vieraan vallan tyrannin mieliks?

Putlerilla on paljon rahaa ja maata johtaa raha-narkkarit, ei tää niin monimutkaista ole.

Päättäjät käyttytyy nyt niin kun se sunkin yks piripää kaveri jos jätät sen vahtimatta kämpilles, kaikki viedään ja huoli huomisesta unohtuu narkatessa.

Tämä oli kyllä hämmentävän hyvä vertauskuva kaikessa karkeudessaan.

Vierailija
224/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt jo perunut runsaasti poliklinikkakäyntejä, kun ei vaan ole varaa minimieläkkeellä maksaa mistään paitsi asumisesta ja ruuasta. Lääkkeitäkin olen jättänyt hakematta. Hieno systeemi meillä, kun köyhimpiä kuritetaan koko ajan vaan enemmän. 

Aika tyhmä olet ollut, jos noin olet tehnyt. Saat nuo kulut toimeentulotukena. Ne pitää itse hakea. Nyt ei ole enää sitä KELA-automaattia, että ne maksetaan kaikille ja automaattisesti naurettavan pienellä omavastuulla suhteessa todellisiin kuluihin. 

Huomaat varmaan, että nimenomaan köyhillä säilyy edelleen ilmainen terveydenhuolto, mutta keskituloinen ei saa sieltä KELA:lta yhtään lanttia takaisin, vaan maksaa laskun omistaan. Eli taas yhteiskunta kuppaa keskituloista. Rikkaalle tämä kustannus  ei ole ongelma, koska hänellä on varaa. Keskituloisilla se on ongelma, koska heillä se nopeasti näkyy käyt

Ei välttämättä saa toimeentulotukea. Silloin se voi olla ruoka tai lääkkeet/lääkäri valinta.

Vierailija
225/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt kun tuo lähitk lopetetaan niin pitää matkustaa 100km päähän joten poliklinikalla käynti tulee maksamaan mulle 100e per kerta. Kiva näin 1800e bruttopalkalla yh:na. Ei mitää  järkeä enää.

Mä olen joutunut jo vuosia käymään 100km päässä. Kiva näin työttömänä.

Luultavasti saat enemmän käteen ja sossu/kela maksaa laskut toisin kuin 1800€ bruttopalkkalainen

Saan pelkän työmarkkinatuen 595e.

Sit sulla on puoliso joka maksaa oman osuuden asumisesta. Yksikään yksin asuva työtön ei ole pelkän työmarkkinatuen varassa, ei edes omistusasujana. 

Vierailija
226/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi syöpään sairastunut, jolla ei ylipainoa (koskaan)

Alkoholia viimeksi 20-vuotiaana. Olen viettänyt tervettä elämää muutenkin. 

Koirien kanssa vuosikymmenet reipasta lenkkeilyä 3 tuntia päivässä plus muutakin aktiviteettia. 

Niin vain tuli syöpä, 50-vuotiaana. Diagnoosiviive lisäsi hankaluutta hoitaa. Sairauspäivärahaa ei enää saa, kun hoito jatkunut liian pitkään. Siinä meni lopulta työtkin. Ja kahdesti on mennyt hiukset päästä. Lisää etäpesäkkeitä odotellessa. 

Pahinta mitä voit tehdä on syyllistää ihmistä joka sairastuu. 

Toivon sinulle hyvä ystävä, samaa kuin itselleni.

Vierailija
227/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt jo perunut runsaasti poliklinikkakäyntejä, kun ei vaan ole varaa minimieläkkeellä maksaa mistään paitsi asumisesta ja ruuasta. Lääkkeitäkin olen jättänyt hakematta. Hieno systeemi meillä, kun köyhimpiä kuritetaan koko ajan vaan enemmän. 

Aika tyhmä olet ollut, jos noin olet tehnyt. Saat nuo kulut toimeentulotukena. Ne pitää itse hakea. Nyt ei ole enää sitä KELA-automaattia, että ne maksetaan kaikille ja automaattisesti naurettavan pienellä omavastuulla suhteessa todellisiin kuluihin. 

Huomaat varmaan, että nimenomaan köyhillä säilyy edelleen ilmainen terveydenhuolto, mutta keskituloinen ei saa sieltä KELA:lta yhtään lanttia takaisin, vaan maksaa laskun omistaan. Eli taas yhteiskunta kuppaa keskituloista. Rikkaalle tämä kustannus  ei ole ongelma, koska hänellä on varaa. Keskituloisilla s

Aika suvereenisti sujuu sultakin tuo empatiakyvyttömyys, voin luvata että kyllä me köyhät tullaan jatkossakin oleen kaikista eniten kusessa.

Vierailija
228/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus tässäkin lienee se että yksityiselle pääsee samalla rahalla nopeammin ja kun hintaeroa ei käytännössä ole niin suuri osa siirtyy julkiselta yksityiselle. Kävin just 150 km päässä sairaalan poliklinikalla kelataksilla. Rahaa paloi reilut 150€. Jatkossa joutuu jättämään käymättä. Ei ole varaa. Eipä siinä, makselkaa te työkykyiset minun eläminen sitten, kun ette maksa hoitoa työkykyiseksi.

kelataksin omavastuuosuus on 300e/vuodessa.

Äidilläni tuo omavastuu on ollut aina huhtikuussa jo täynnä. Todella suuri etu siis hänen kohdallaan. Sama koskee myös vaikkapa lääkkeitä sillä yhden ainoan lääkkeen hinta jo noin tuhat euroa kuukaudessa. Itse kaiken maksaen ei kykenisi mitenkään. Nyt vain pienen osan ja onneksi yhteiskunta maksaa lähes kaiken. Voimme olla kiitollisia tilanteesta. 

Vierailija
229/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missä raja? Mitä kaikkea kuuluu hoitaa vai pitääkö jossain kohtaa sanoa, että ei enää hoideta, vaan siirtyy palliatiiviseen tai omakustanteiseen? Ulkomailta voi hoitoa hakea myös omalla rahalla.

Vierailija
230/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt kun tuo lähitk lopetetaan niin pitää matkustaa 100km päähän joten poliklinikalla käynti tulee maksamaan mulle 100e per kerta. Kiva näin 1800e bruttopalkalla yh:na. Ei mitää  järkeä enää.

Luultavasti saat enemmän käteen ja sossu/kela maksaa laskut toisin kuin 1800€ bruttopalkkalainen

Sit sulla on puoliso joka maksaa oman osuuden asumisesta. Yksikään yksin asuva työtön ei ole pelkän työmarkkinatuen varassa, ei edes omistusasujana. 

Koita ymmärtää että kun puolisolla on pienet tulot niin siitä ei enää riitä maksamaan mun lääkkeitä tai käyntimaksuja. 

Vierailija
231/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein. 

Olisipa mielenkiintoista tietää, että mitä teet työksesi. Monesti mietin, että mitä nämä kymmenet trollailevat perskokkareet tekevät päivät pitkät, kun on aikaa täällä kirjoitella muille elämänohjeita.

Ne mitään tee, eläkeläisiä persu-ukkoja jotka pääsi naapuripajalle kun ei peruskoulua päässeet läpi tai jatkoivat isin perustamaa maatilaa. Eläkkeellä olleet parikymmentä vuotta ja e

Kyllä, tyhmyydestä huolimatta helpolla elämästä päässeillä persuilla on jo perustulo = itse ansaitsematon eläke. Siksi ilakoivat ja haluavat pitää saavutetun tason eli ansaitsemattoman eläkkeen muuttumattomana, ettei siihen puututa eli leikata työikäisten vähentyessä. Nämä pellet äänestää persuja ja kokoomusta; oma perse ensin, muista viis vaikka olisivat sukulaisia.

Vierailija
232/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, missä raja? Mitä kaikkea kuuluu hoitaa vai pitääkö jossain kohtaa sanoa, että ei enää hoideta, vaan siirtyy palliatiiviseen tai omakustanteiseen? Ulkomailta voi hoitoa hakea myös omalla rahalla.

Vaan entä jos lääkäri ei suostu palliatiiviseen hoitolinjaukseen? Minulla on krooninen yli 20 vuotta kestänyt sairaus, jonka ennuste on huono. Silti pakotetaan "hoitamaan" sairautta toistuvilla kontrollikäynneillä. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että potilaalla pitäisi olla itsemääräämisoikeus hoidon järjestämisessä.

Vierailija
233/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnannousun myötä kieltäydyn lääkärikäynneistä. Siinäpähän kontrolloivat etänä painon kehitystä...

Ketään ei kiinnosta sinun paino tai kenenkään mikään muukaan sairaus. Jokainen kuollut on vähemmän maksurasitetta yhteiskunnalle.

Vierailija
234/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen, rappeuttava sairaus ei johdu elintavoista! Näitä "syö itsesi kuntoon" ohjeita on kyllä jo ämpärikaupalla saanut.

Vierailija
235/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi polarisoituu vauhdilla. Jokainen, joka osaa laskea, tietää että tässä maassa kannattaa olla joko 100% avustusten varassa tai sitten varakas. Mikään välimuoto ei kannata, koska joudut itse maksamaan kaiken etkä hyödy mistään. 

Realistiset vaihtoehdot tässäkin ovat siis joko jättää maksamatta (ulosottoon jatkoksi)/antaa Kelan maksaa, tai mennä yksityiselle (vain vähän lisää euroja ja pääset samantien sinne). 

Näin juuri.

Itse olen hyvätuloinen, korkeimpaan tulodesiiliin kuuluva, mutta silti rahat on tiukoilla, koska olen talouden ainoa aikuinen ja työssäkäyvä. Suunnilleen saman saisin, kun vaan jäisin kotiin ja antaisin muiden maksaa kaiken lystin. Lapsillekin saisi ilmaiseksi haettua etuuksia, tuettuja lomia ja särkänniemilippuja. Nyt maksan kaiken itse. Vain lapsilisät tulee Kelalta.

Vierailija
236/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten hakea toimeentulotukea, jos puolisokin on pienituloinen. Riittää, jos saa laskelmat plus minus nolla , sillä sen jälkeen ttt:n saa lääkkeet ja sairaalakäynnit, vaikka muutoin ei sieltä rahaa saisikaan. 

Vierailija
237/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit sulla on puoliso joka maksaa oman osuuden asumisesta. Yksikään yksin asuva työtön ei ole pelkän työmarkkina

Emme saa toimeentulotukea. 

Vierailija
238/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Ja ennen kuin joku ehtii vetää säälikortiksi syövän, ottakaa selvää esim kuinka monen syövän suurin riskitekijä on ylipaino, mm naisten yleisin rintasyöpä. 

Yllättävää että paljon alapeukkuja. Ihmiset on valtavan lihavia joka altistaa syöville, sydän ja verisuonitaudeille, diabetekselle jne.amoin selkävaivat yleistyy 

Ja nivelkulumille. Nivelet ei kestä mielettömiä painoja vaan kuormittuvat ja kuluvat. Samoin selkävaivat lisääntyy, kun paino nousee. Liikkumien on hankalaa ja noidankeha on valmis. 

Olen hoikka ja silti nivelet ja selkä olivat kuluneet jo pahasti ku

Niimpä! Missä tilassa olisitkaan, jos olisi vielä ylipainoa.

Vierailija
239/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi laittaa hinnat kohdilleen kerran kymmenessä vuodessä vastaanotossa  käyvälle maksettaisiin hyvä könttäsumma.Kerran vuodessa käyvä pääsi nollilla ja jokaviikko luusereille kymppitonnin lasku,koska näitä niiskuneniä alkaa olemaan jo vähän liikaa.

Vierailija
240/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PerSsut ehtii vielä pistämään monta asiaa vähäosaisilta ja köyhiltä huonoon jamaan. Empatia kun ei kuulu politiikkaan eikä päätöksen tekemiseen.  Ei ehkä inhimillisyyskään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi