Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tapailee lupaavan oloista ihmistä, ja tämä pilaa jatkuvasti tunnelman puhumalla eksistään

Vierailija
30.06.2024 |

Muutama kerta vielä menisi, mutta miksi ex pitää ottaa vähän väliä esille? Ikävintä on, jos puhe menee seksiaktien tai eksän anatomisten yksityiskohtien kuvailuun. Välillä puhutaan ihannoiden jostain nuoruuden seurustelukumppanista, välillä taas jostakusta toisesta, toisinaan taas jostain entisestä ihastuksesta. 

Tapailin äskettäin erästä miestä lyhyen aikaa ja tiedän hänen entisistä kumppaneistaan enemmän kuin haluaisin tietää. Lyhytaikaisella tyttöystävällä oli kuulemma ahdas emätin ("ootte molemmat sillai pienipimppaisia"), pitkäaikaisella naisystävällä puolestaan oli rais.kaus.fantasia ("ai et tykkää tommosista puheista? Se oli vitsi, mut mun eksä kyllä tykkäs tommosista jutuista.")

Noista puheista tulee oudon kiusallinen ja loukattu olo. En voi olla ajattelematta, että kyse on jonkinlaisesta vertailusta. Toki mies taisi olla muutenkin sosiaalisesti törppö.

Ymmärrän, että ex-kumppanit nousevat jossain vaiheessa esille, mutta että ihan koko ajan! Lopulta v-tuttaa niin paljon, ettei halua kuulla sanaakaan yhdestäkään eksästä. Ei yhden ainoaa sanaa, ei mistään aihepiiristä. 

Te ex-kumppaneista jaarittelijat, miksi toimitte niin? 

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti-introvertti jatkaa vielä, unohdin; itse olen tietoisesti joutunut opettelemaan sosiaalista kanssakäymistä nimenomaan psykologian kautta. Että ihmiseltä pitää kysyä mitä heille kuuluu, koska psykologisesti se saa ihmisen tuntemaan olonsa hyväksi.Psykologisesti jokainen haluaa tuntea olonsa hyväksi, erityisesti toisten seurassa. Tällainen kysyminen ja hyvän olon luominen johtaa psykologisesti ja tunnepohjaisesti ihmissuhteen kehittymiseen positiivisella tavalla, kun toinen henkilö kokee olonsa hyväksi. Kun ihmiset ajattelevat sinusta hyvää, he viihtyvät seurassasi.

Ei siis ole riittänyt, että toiselta pitää kysyä, että mitä kuuluu, koska se on kohteliasta. Minun autistiaivoille pitää selittää tällaiset itsestäänselvät asiat nimenomaan tieteen ja faktan kautta juurta jaksain. Miksi tämä tehdään, mitä konkreettista hyötyä siitä on, miten minä hyödyn siitä, miten se toinen hyötyy siitä, millaisia tuloksia tällä on pitkällä tähtäimellä ja mihin se perustuu.

En tosiaankaan osaisi kehitellä mitään mielisairaita tunnepohjaisia psykologiaan perustuvia nöyryytyksiä tai niskalenkkejä kenestäkään omaksi ilokseni, kuten ap:n exä.

Vierailija
82/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole soveliasta puhua existä, varsinkaan seksiasioita. Jos existä puhutaan, niin kertaluontoisesti asiat halki ja aihe on sitten käsitelty. Exän kanssa harrastettu seksi ei kuulu tarinaan, sillä tokihan exäkin haluaa säilyttää yksityisyytensä. En minä ainakaan haluaisi että joku ventovieras nainen tietää seksimieltymykseni. 

Näin minäkin ajattelen. 

Kerrottuaan ensimmäisestä tyttöystävästään mies halusi tietää kaiken mahdollisen minun ensimmäisestä seurustelusuhteestani. Vastasin vain jotain ympäripyöreää ja sitten totesin, ettei näillä asioilla ole mitään merkitystä tässä hetkessä, en edes muista kunnolla sen aikaisia asioita enkä varmaan edes ole sama ihminen kuin silloin. Keskustelu oli todella outo. 

- ap

Anustappi halusi tietää tarkkaan seksikumppanieni lukumäärän. Hyvin varhaisessa vaiheessa kysyi tämän. Omaansa ei kertonut, enkä kysynyt. Kehuskeli vain usein, miten oli sen ja sen naisen tyydyttänyt, miten työpaikan harjoittelija halusi häneltä seksiä, sekä mm. sen että kerran heräsi työkaverinsa vierestä ja siitä sitten lähtivät töihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies esitti tuntemattomille ihmisille jotain hulvatonta Hessu Hopoa?

Hyvä, että jätit tyypin. Olisi muuten kuultu sinusta joskus tulevaisuudessa tuossa Naimisissa pellen kanssa keskustelussa. Kannattaa uskoa heti sitä, mitä näkee. Ainakin toopeimmat paljastavat todelliset karvansa heti.

Kyllä. Mennessämme kauppaan miehen kännykässä soi musiikki lujalla. Sanoin hänelle, että laita tuo pois, se häiritsee muita. Mies tähän, että häntä ei saa rajoittaa. 

Yhdellä kauppareissulla mies kysyi kahdelta myyjätytöltä, että voitteko kertoa jotain näistä uusista vahvoista oluista sekä esitti yksityiskohtaisia kysymyksiä. Kun tytöt eivät oikein osanneet vastata, mies alkoi inttää, että pitäisihän teidän tietää. Tilanteessa oli yksipuolisen flirttailun  ja oudon vänkäämisen makua

Kiitos tarkkanäköisestä viestistäsi, "autisti-introvertti". 

Niin, minäkin luonnollisesti epäilen miehen itselleen antamaa diagnoosia. Hän nimenomaan käytti omaksumaansa autismi-leimaa tekosyynä perseilylle ja huonolle käytökselle. 

Muistan miettineeni jo aivan alussa, manipuloiko mies minua. Oudot ja asiattomat möläytykset ja niiden jälkeinen "vitsi vitsi, en mä tosissani, ootpa sä herkkä" haiskahtaa pahasti juuri siltä, manipuloinnilta. 

Anarkistimies myös halusi korostaa usein, miten samanlaisia me hänen mielestään olimme. Hän oli älykäs, ja minäkin kuulemma olin. Kuten taisin jo aiemmin todeta, hän myös diagnosoi minulla lievän autismin. Tällä pääsin jäseneksi hänen yksityiseen klubiinsa ("me vs. muut"), ja samalla "diagnoosia" käytettiin ehkä myös tunteideni vähättelyyn ("sä reagoit noin kun sulla on ihan selvä asperger"). 

Lisäksi mies käytti jo varsin alussa rakkauteen, rakastumiseen ja rakastamiseen liittyviä ilmaisuja, mikä on aina epäilyttävää. Kaikki tuntui etenevän liian nopeasti. 

Kauppareissusta: Olen itsekin ollut nuori nainen ja tiedän, miten epämukavaa vanhempien miesten harrastama kiusoittelu-mansplaining on. 

- ap

Vierailija
85/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Juuri tuon aloituksen kuvaileman ihmisen takia hänestä tuli ex. En kerta kaikkiaan pystynyt katsomaan häntä samalla tavalla ja hänestä katosi silmissäni viehättävyys. 

Vierailija
86/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök. Juuri tuon aloituksen kuvaileman ihmisen takia hänestä tuli ex. En kerta kaikkiaan pystynyt katsomaan häntä samalla tavalla ja hänestä katosi silmissäni viehättävyys. 

Minulle kävi juuri näin.

Muutaman keskustelun jälkeen eksistä puhuminen väheni, ja mies pyyteli anteeksi. Kuitenkin vastenmieliset törkypuheet jatkuivat edelleen. 

Minun oli pakko repäistä itseni irti tuosta suhteesta, koska koin ristiriitaista oloa ja ehkä jopa inhoa häntä kohtaan. 

- ap

Vierailija
87/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mistä miehen käytös johtuu, mutta jos jokin suhteessa tuntuu pahalta tai epäilyttävältä, kannattaa seurata omaa vaistoa. 

Vierailija
88/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailet siis aina samanlaisia miehiä komeita jotka puhuu eksästään. Ota välillä ruma mies vaihteluksi.

Rumathan on vielä pahempia. Kun on huono itsetunto niin sitä pönkitetään kehuskelemalla seksikokemuksilla. Komeiden ei tarvitse kertoa eksistään kun on selvää että niitä on kyllä ollut. 

Vierailija
89/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Olen itse autistinen, mutta jopa minä tajuan ettei ketään kiinnosta toisten exät. Kavereille voi vuodattaa existä,ja siinäkin on rajat että kuinka paljon he jaksavat kuunnella. 

Vierailija
90/156 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut todella hyvä keskustelu, ja sain tästä paljon apua. Hyvää yötä kaikille! 

- ap

Vierailija
91/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiasia on se, että kyllä jokainen mies mielessään vertailee panemiensa naisten pillujen tiukkuutta. Mutta eipä siitä ääneen näiden naisten kuulleen tarvi puhua. Ne jutut kuuluu miesten saunailtoihin.

Niinpä,  pikkupilit yhdessä🤭

Vierailija
92/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus valttia.

Vierailija
93/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on kokemusta samasta, miten teidän kumppaninne suhtautuivat mustasukkaisuuteen? Tunsivatko he sitä? Miten he reagoivat huomatessaan teissä mustasukkaisuutta?

Vierailija
94/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla on kokemusta samasta, miten teidän kumppaninne suhtautuivat mustasukkaisuuteen? Tunsivatko he sitä? Miten he reagoivat huomatessaan teissä mustasukkaisuutta?

Anarkistimies sanoi, että mustasukkaisuus on hänelle jokseenkin vieras tunne. 

Toisaalta sitten hän kyseli paljonkin minun aikaisemmista suhteistani eli varmaankin halusi selvittää, millaisia eksäni olivat olleet. Jotain vertailua ja epävarmuuttahan siinä voi taustalla olla. 

- ap

Vierailija
95/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvin tarkka siitä, mitä minulla on päällä työpaikan iltatilaisuuksissa, ettei vaan näy pikkuhousujen rajat housujen läpi. Samaan aikaan itse petti ja kehuskeli, mitä oli muiden panojensa kanssa tehnyt tai miten joku, jota oli joskus pannut, tuli juhlissa hieromaan reittään häntä vasten ja että hän ei tällä kertaa varmaan pane sitä naista..

Vierailija
96/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas mikä tyyppi. Ei tuossa ole autismista kyse ja vaikka mies kirjolla olisikin, niin kyllä kuvioissa on siinä tapauksessa jotain vakavampaa häikkää. Kenties persoonallisuushäiriötä, käytöshäiriötä tai jotain henkisen kehityksen ongelmaa. Joitain mielestään ns. vapaita ajattelijoita ja yhteiskunnan normeja halveksuvia kapinallisia (aikuisia miehiä) tavanneena heille oli tyypillistä lapsenomaisen pidättelemätön käytös, näennäisen anarkistinen asenne elämään (tässäkin anarkistisuus = k-päisyyttä, kuten eräs kirjoittaja edellä osuvasti kuvasi) ja ahtaat, konservatiiviset käsitykset parisuhteista ja naisista. Huvittavaa, että jostain syystä ne omasta mielestään vapaasieluisimmat miehet ovat yleensä niitä ahdasmielisimpiä ja rajoittuneimpia, mitä parisuhteisiin tulee.

Vierailija
97/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies esitti tuntemattomille ihmisille jotain hulvatonta Hessu Hopoa?

Hyvä, että jätit tyypin. Olisi muuten kuultu sinusta joskus tulevaisuudessa tuossa Naimisissa pellen kanssa keskustelussa. Kannattaa uskoa heti sitä, mitä näkee. Ainakin toopeimmat paljastavat todelliset karvansa heti.

Kyllä. Mennessämme kauppaan miehen kännykässä soi musiikki lujalla. Sanoin hänelle, että laita tuo pois, se häiritsee muita. Mies tähän, että häntä ei saa rajoittaa. 

Yhdellä kauppareissulla mies kysyi kahdelta myyjätytöltä, että voitteko kertoa jotain näistä uusista vahvoista oluista sekä esitti yksityiskohtaisia kysymyksiä. Kun tytöt eivät oikein osanneet vastata, mies alkoi inttää, että pitäisihän teidän tietää. Tilanteessa oli yksipuolisen flirttailun  ja oudon vänkäämisen makua

Ihan selkeä sosiopaatti kyseessä. 

Vierailija
98/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin päinvastaista. En halunnut puhua exiksä, mutta kauhea kaivelu millainen se oli, millaista teillä oli. No, kohta lisäsin eksien joukkoon yhden jota en halua muistella.

Vierailija
99/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran jestas mikä tyyppi. Ei tuossa ole autismista kyse ja vaikka mies kirjolla olisikin, niin kyllä kuvioissa on siinä tapauksessa jotain vakavampaa häikkää. Kenties persoonallisuushäiriötä, käytöshäiriötä tai jotain henkisen kehityksen ongelmaa. Joitain mielestään ns. vapaita ajattelijoita ja yhteiskunnan normeja halveksuvia kapinallisia (aikuisia miehiä) tavanneena heille oli tyypillistä lapsenomaisen pidättelemätön käytös, näennäisen anarkistinen asenne elämään (tässäkin anarkistisuus = k-päisyyttä, kuten eräs kirjoittaja edellä osuvasti kuvasi) ja ahtaat, konservatiiviset käsitykset parisuhteista ja naisista. Huvittavaa, että jostain syystä ne omasta mielestään vapaasieluisimmat miehet ovat yleensä niitä ahdasmielisimpiä ja rajoittuneimpia, mitä parisuhteisiin tulee.

Ajatukseni ovat todella sekavat. 

Mies tuntui hakevan luonteeltaan hyvin feminiinistä naista, joka on suloinen, lempeä, herkkä, hoivaava ym. Samalla olisi sitten pitänyt olla villi, vapaa, estoton, roisi ja lainsuojaton rämäpää. Onko olemassa ihmistä, joka on noita kaikkia yhtä aikaa? En tiedä, mutta minusta tuntui siltä, että minua vertailtiin samanaikaisesti useampaan eksään. 

Sekin ihmetyttää, kun mies koki olevansa oikeutettu rikkomaan lakeja  mutta sitten kuitenkin menetti täysin hermonsa naapurinsa parveketupakoinnista. Jospa tuo naapurin tupakoiva pappa oli anarkisti?

Vierailija
100/156 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 99 oli siis ap.