Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tapailee lupaavan oloista ihmistä, ja tämä pilaa jatkuvasti tunnelman puhumalla eksistään

Vierailija
30.06.2024 |

Muutama kerta vielä menisi, mutta miksi ex pitää ottaa vähän väliä esille? Ikävintä on, jos puhe menee seksiaktien tai eksän anatomisten yksityiskohtien kuvailuun. Välillä puhutaan ihannoiden jostain nuoruuden seurustelukumppanista, välillä taas jostakusta toisesta, toisinaan taas jostain entisestä ihastuksesta. 

Tapailin äskettäin erästä miestä lyhyen aikaa ja tiedän hänen entisistä kumppaneistaan enemmän kuin haluaisin tietää. Lyhytaikaisella tyttöystävällä oli kuulemma ahdas emätin ("ootte molemmat sillai pienipimppaisia"), pitkäaikaisella naisystävällä puolestaan oli rais.kaus.fantasia ("ai et tykkää tommosista puheista? Se oli vitsi, mut mun eksä kyllä tykkäs tommosista jutuista.")

Noista puheista tulee oudon kiusallinen ja loukattu olo. En voi olla ajattelematta, että kyse on jonkinlaisesta vertailusta. Toki mies taisi olla muutenkin sosiaalisesti törppö.

Ymmärrän, että ex-kumppanit nousevat jossain vaiheessa esille, mutta että ihan koko ajan! Lopulta v-tuttaa niin paljon, ettei halua kuulla sanaakaan yhdestäkään eksästä. Ei yhden ainoaa sanaa, ei mistään aihepiiristä. 

Te ex-kumppaneista jaarittelijat, miksi toimitte niin? 

Kommentit (156)

141/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies puhuu tuollaisia mitä ap:n esimerkeissä, niin onhan se selvää, että hän on hakemassa vain seksiä, ei vakavaa suhdetta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
142/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos mies puhuu tuollaisia mitä ap:n esimerkeissä, niin onhan se selvää, että hän on hakemassa vain seksiä, ei vakavaa suhdetta.

Tästä en päässyt selvyyteen. Asiat etenivät nopeasti, ja omissa puheissaan mies suunnitteli jo yhteistä tulevaisuutta minun kanssani. Mies puhui minulle rakkaudesta ja rakastamisesta hyvinkin pian tai käytti siihen viittaavia ilmaisuja. Ehkä hän samaisti alkusuhteen huuman ja hyvänolon tunteen rakkauteen, tai sitten se käytös oli jotain love bombingia. 

Tunnistin kyllä, että nyt edetään liian nopeasti. Toisaalta sitten annoin sen alkuhuuman vetää minut mukanaan. 

Eksät kuitenkin vilahtelivat miehen puheissa vähän väliä, ja minua se alkoi toden teolla ärsyttää. Aivan kuin mies olisi elänyt menneisyyttä ja nykyisyyttä yhtä aikaa... En osaa selittää. Tai aivan kuin hän olisi halunnut yhdistää eksiensä parhaat (tai itselleen mieluiset) puolet ja toivoi niiden siirtyvän minuun. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lupaavalla ihmosellä on monia eksiä?

Vierailija
144/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lupaavalla ihmosellä on monia eksiä?

Tämä on toki aiheellinen kysymys. 

- ap

Vierailija
145/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiasia on se, että kyllä jokainen mies mielessään vertailee panemiensa naisten pillujen tiukkuutta. Mutta eipä siitä ääneen näiden naisten kuulleen tarvi puhua. Ne jutut kuuluu miesten saunailtoihin.

No ei kuulu edes sinne. Törppö ja huonosti kasvatettu mies tuollainen.

Vierailija
146/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tämä tapailemasi tyyppi on lupaavan oloinen? Kirjoittamasi perusteella ei kuulosta siltä. 

Usko tai älä, hän oli fiksu (ilmeisesti ei kuitenkaan sosiaalisesti älykäs), meillä oli paljon yhteistä puhuttavaa ja mukavaa yhdessä. Noita ex-juttuja vain tuli ihan liikaa, samoin muita törppöjä möläytyksiä. 

Mies on saanut päähänsä, että hänellä on asperger. En tiedä onko, koska virallista diagnoosia ei ole. Mutta välillä tuntui, että hän selitteli omaa käytöstään itse diagnosoimallaan aspergerilla ja käytti sitä jopa tekosyynä. 

Kyllähän tämä kirjoitettuna kuulostaa aika järkyttävältä, nyt huomaan sen. On hyvä saada ulkopuolisten näkökulmaa tapahtumiin. 

- ap

Oliko kenties insinööri? Omalla kohdallani insinöörit ovat olleet juuri tuollaisia. Varsinkin ne IT-puolen. On kyllä tapailu loppunut lyhyeen. Mulla on parempaakin tekemistä kuin tuhlata aikaani moukkien seurassa.

Vierailija
147/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderin kautta minäkin olen tutustunut tähän ilmiöön. Ennen Tinderiä en muista tavanneeni tämmöisiä törppöjä. Ihmisten (=tindermiesten?) sosiaaliset taidot on pahasti ruostuneet.

Vierailija
148/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nainen ja taidan olla just tuo kuka puhuu existään.. Oon kova puhumaan ja en aina tajua sitä että voi tuntua toisesta ikävältä ja oon tästä kyllä saanut palautettakin.. En kyllä vertaile tai kehu exiäni tuolla tavoin uuteen kumppaniin. Paskoista kokemuksista puhun ja yritän selittää miksi tietyt käytösmallit tuntuu ikäviltä jne (johtuen nimenomaan exästä)

Vierailija
149/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Existään puhuva ihminen ei ole koskaan lupaava. Mulla jäisi tapailu ensimmäisiin treffeihin, jos deitti puhuisi existään. 

Vierailija
150/156 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tämä tapailemasi tyyppi on lupaavan oloinen? Kirjoittamasi perusteella ei kuulosta siltä. 

Usko tai älä, hän oli fiksu (ilmeisesti ei kuitenkaan sosiaalisesti älykäs), meillä oli paljon yhteistä puhuttavaa ja mukavaa yhdessä. Noita ex-juttuja vain tuli ihan liikaa, samoin muita törppöjä möläytyksiä. 

Mies on saanut päähänsä, että hänellä on asperger. En tiedä onko, koska virallista diagnoosia ei ole. Mutta välillä tuntui, että hän selitteli omaa käytöstään itse diagnosoimallaan aspergerilla ja käytti sitä jopa tekosyynä. 

Kyllähän tämä kirjoitettuna kuulostaa aika järkyttävältä, nyt huomaan sen. On hyvä saada ulkopuolisten näkökulmaa tapahtumiin. 

- ap

Oliko kenties insin

Ei ollut insinööri mutta IT-puolen ihminen kyllä. 

- ap

Vierailija
151/156 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
152/156 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen jonkin sortin sosiopatiaa. Autistilta tuo mies ei vaikuta. 

Vierailija
153/156 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos kaikille vastanneille! Ketjusta oli minulle paljon apua. 

- ap

Vierailija
154/156 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla kirjoittamaan, että eksästä on vaikea olla puhumatta, jos suurinpiirtein kaikki on tehty yhdessä vuosia tms. Eli tottakai tulisi silloin mainittua tehtyjen matkojen yhteydessä tms.

Mutta sitten luin aloituksen pidemmälle....Joo, ei ole tarpeen tuollaisia asioita puhua eksistä tai kestään muustakaan. Joku raja.

Vierailija
155/156 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mies puhui jo netissä existään, vertasi että myös hänen exällään oli isot tissit ja perse....kuten mulla... Mikähän tonkin pointti oli? Ei ihme, ettei koskaan ole tullut niin romanttisia fiiliksiä häntä kohtaan kun hän toivoisi, itse on pilannut kaiken jauhamalla existä, myös muista.

Vierailija
156/156 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies muutenkin vertailee koko ajan, mua muihin, exiin ym, todella oksettava tapa vertailla jatkuvasti.