Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen 20v lapsi tuli kylään 2 viikoksi, nyt asunut pummilla jo vuoden, miten eroon?

Vierailija
07.06.2025 |

Muutan kohta itse pois lasten kanssa. 

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko muuttaa teille?

M70

Vierailija
2/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän jatkaa teillä asumista niin kauan kun sallit sen. Sano hänelle, että hänen on aika itsenäistyä ja muuttaa omaan asuntoon. Ja sano sama miehellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet jaksanut jo vuoden?

Onko se miehen lapsi opiskelija, vai töissä miksi hän asuu siellä?

Mitä mies sanoo asiaan?

Onko se yhteinen koti vai omistaako mies vai sinä sen, oletteko hankkineet yhdessä vai onko lapsen lapsuudenkoti?

Lisää tietoja tarvitaan.

Vierailija
4/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pyytämään vuokraa. Miehesi voi antaa lysmyillä, onhan hän hänen lapsi,mutta ei sinun, eikä sinun tarvitse elättää/palvella miehen lasta, varsinkaan aikuista lasta.

Tai voit sanoa, että sinä lähdet tai miehen lapsi lähtee. Luultavasti miehen lapsi saa palkkaa/työttömyyskorvausta/opintotukea, eikä sinun tarvitse nostaa miehen lapsen varallisuutta siten että käyttää sinua hyväkseen.

-vuokra

-vesimaksu

-sähkömaksu

-ruokamaksu

-kotityöt

-mahdollinen korvaus auton/bensan käytöstä

Vierailija
5/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pyytämään vuokraa. Miehesi voi antaa lysmyillä, onhan hän hänen lapsi,mutta ei sinun, eikä sinun tarvitse elättää/palvella miehen lasta, varsinkaan aikuista lasta.

Tai voit sanoa, että sinä lähdet tai miehen lapsi lähtee. Luultavasti miehen lapsi saa palkkaa/työttömyyskorvausta/opintotukea, eikä sinun tarvitse nostaa miehen lapsen varallisuutta siten että käyttää sinua hyväkseen.

-vuokra

-vesimaksu

-sähkömaksu

-ruokamaksu

-kotityöt

-mahdollinen korvaus auton/bensan käytöstä

Ei kai ap sentään nykyään maksa miehen 20v lapsen ruokia, sähköä ja vesimaksua, tai pese hänen vaatteitaan tms?

Vierailija
6/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Vierailija
7/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "pummi" ei asu asunnossa virallisesti, mutta sinä ap asut, niin sinulla on laillinen oikeus ajaa pummi pois asunnosta. Jos pummi ei lähde niin voit kutsua poliisin paikalle hakemaan pummi pois. Tosin poliisi ei tule paikalle ennen kuin tilanne on eskaloitunut rähinäksi.

Vierailija
8/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi mitään pyytää, jos on työtön eikä rahaa paljon.

Vierailija
9/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vihjailemaan miehellesi, että olet seksuaalisesti kiinnostunut miehesi pojasta. Että kumpi lähtee, isä vai poika, kun et kahta miestä jaksa.

Vierailija
10/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina tärkeimpänä asiana nuorilleni sanonut, että jos on hätä tai elämä potkii, niin kotiinsa voi aina tulla ja palata!

20-vuotias on todella nuori vielä. Hyvin monet tuon ikäiset asuvat edelleen vanhempien kanssa. Ja kyllä tuo pätee vaikka lapsi olisi vaikka 40-vuotias ja minä elossa. Aina lapseni ovat tervetulleita kotiin vaikka asumaan!

Tuohan on täysin eri tilanne kuin ap:lla.

Vierailija
11/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole miehesi kanssa keskustellut asiasta?

Vierailija
12/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno on numero yksi. 

Vierailija
13/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.

Vierailija
14/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kiltti- vai jännäpoika?

Vierailija
15/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mun 20v lapsi asuu tässä kotosalla myös. On asunut jo 20v. Opiskelee, niin on asunut ihan ilmaiseksi ja se on OK. Heinäkuussa lähtee tosin PV:n huomaan, näillä näkymin 12kuukaudeksi, sen jälkeen on kuulemma muuttamassa omilleen.

Tässähän ei ole kyse ap:n lapsesta joten turha selitellä tuollaisia.

Vierailija
16/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on?! Lapsi palasi isänsä luokse! Tiedä vaikka sama kotitalo, missä asui aiemminkin!

Vierailija
17/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Mistä sinä tiedät mikä siihen oman isän luo asumaan muuttoon on olut syynä. 

Vierailija
18/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan ap:n miehen lapsesta! Joten sama oikeus sillä miehellä on tarjota koti lapsellensa! Upeata, että lapsi voi asua isänsä kanssa ja luoda suhdetta. Ehkä ap on aikoinaan hajoittanut koko ydinperheen ja poika ottaa nyt menettyä aikaa takaisin isänsä kanssa?!

Vierailija
19/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on eri tilanne? Mun lapsi asuu isänsä kanssa, ap:n kuvailema lapsi asuu isänsä kanssa. Ainoa ero on tämä kotka, jonka se isä on elämäänsä päästänyt.

Vierailija
20/104 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että kaksi viikkoa tuli täyteen ja ohjaat ulos. Tai oikeastaan miehesi tulisi tehdä tämä.