Mies kääntää kaiken sanomani niin, että olen muka syyttävä
Hän jopa pohtii, onko meillä enää edellytyksiä jatkaa ja haluammeko samanlaista elämää. Tosi kurja olo. Hän kääntää kaiken ongelmaksi. En tee mitään oikein. Olen koittanut olla ystävällinen, siltikin hän jankkaa sanomisiani ja vääntää ne erilailla.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, että ero tulee. En tiedä mitä teen.
Mikäli ero tulee, olet ONNEKAS. Eroa mahdollisimman pian tuollaisesta narsistista.
Olet koukussa sairaaseen suhteeseenne, tarvitset mahdollisuuden työstää omaa itseäsi, tarvitset terapiaa, jotta havahdut huomaamaan, minkälaisessa seitissä elät. Miehesi on ristilukki, valtias, sinä hänen langoissaan kiemurteleva ohnneton hyttynen, uhri. Pakene, irtaannu, itsesi takia.
Ja kommenttina. Kun minä sanon vaikka näin "ihanaa, pian päästään reissuun" mies saattaa sanoa "kävin tänään kaupassa"... Välillä tuntuu, että vuorovaikutus ei vain toimi. Kun huomatan häntä tästä hän ihmettelee. Jos mieheni sanoisi, että ihanaa kun pääsemme reissuun kyllä minä kommentoisin, että niinpä ihanaa. Ja sitten se oma asia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos AP imisit omaa vittuasi ja viheltäisit samalla?
Ja tällä tyypillistä palstaulin argumentointia. Olet varmaan ylpeä itsestäsi ja esität tämän keskustelun äidillesi.
Yritin käydä näyttämässä mutta äidillä oli juuri asiakkaan muna kurkussa.
Kertoo paljon sinusta.
Kerropa mitä se kertoo? Eiköhän tuo kerro vain siitä, että äitini on hùòŕa?
Ei tuo mies arvosta sinua. Hänen etu ja halu edellä mennään. Et riitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ero tulee, olet ONNEKAS. Eroa mahdollisimman pian tuollaisesta narsistista.
Olet koukussa sairaaseen suhteeseenne, tarvitset mahdollisuuden työstää omaa itseäsi, tarvitset terapiaa, jotta havahdut huomaamaan, minkälaisessa seitissä elät. Miehesi on ristilukki, valtias, sinä hänen langoissaan kiemurteleva ohnneton hyttynen, uhri. Pakene, irtaannu, itsesi takia.
Ja kommenttina. Kun minä sanon vaikka näin "ihanaa, pian päästään reissuun" mies saattaa sanoa "kävin tänään kaupassa"... Välillä tuntuu, että vuorovaikutus ei vain toimi. Kun huomatan häntä tästä hän ihmettelee. Jos mieheni sanoisi, että ihanaa kun pääsemme reissuun kyllä minä kommentoisin, että niinpä ihanaa. Ja sitten se oma asia...<
Eli edellytät että miehesi toimii samoin kuin sinä? Että hänen aivonsa eivät saisi olla erilaiset? Tuota, osanotot sille miehelle ja kysypä itseltäsi miksi menit naimisiin.
Mä haluaisin aina kuulla sen toisen näkökulman näissä. Mä mietin että onko meidän suhteessa vähän samaa, niin että mä olen se sun mies ja mun mies on sä. Mä koen oikeasti tekeväni kaikkeni että mun miehellä on hyvä olla. Voisin luetella tähän kaikki ne asiat mutta mitä se auttaisi. Tiedän että mieheni arvostaa niitä ja sanookin sen usein. Yritän olla aina kiva ja ystävällinen ja huomaavainen mutta mulla on omat heikkouteni. Olen todella itsekriittinen tietyissä asioissa ja soimaan itseäni paljon, ja vaadin itseltäni enemmän kuin mihin mun rahkeet joskus riittää. Mieheni sitten kokee raskaana tämän piirteeni ja puhuu mulle siitä kuinka hänelle tulee niin paha mieli kun olen sellainen. Että hän toivoisi että olen toisenlainen ja toimisin toisin. Niin mä olen sitten joskus sanonut miehelleni että hän vaatii multa tosi paljon, ja että koen olevani vääränlainen. Että teen kaikkeni että hänellä olisi hyvä olla, mutta ihan vain olemalla oma itseni saan hänelle pahan olon. Se tuntuu pahalta myös minusta.
En mä tiedä, osaanko edes selittää. Enkä tiedä, onko kyse samasta. Mutta niin, haluaisin kuulla sen toisen näkökulman myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kommenttina. Kun minä sanon vaikka näin "ihanaa, pian päästään reissuun" mies saattaa sanoa "kävin tänään kaupassa"... Välillä tuntuu, että vuorovaikutus ei vain toimi. Kun huomatan häntä tästä hän ihmettelee. Jos mieheni sanoisi, että ihanaa kun pääsemme reissuun kyllä minä kommentoisin, että niinpä ihanaa. Ja sitten se oma asia...<
Syyllistit häntä siitä, että hän puhui mielestäsi vääriä asioita tai ei lukenut ajatuksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se tuli totuus omastakin parisuhteesta.Itsekeskeinen mies kääntää asiat ja puheenaiheet päälaelleen.Vetäytyy vastuuttomasti muualle tärkeässäkin jutussa. Rauhallisesti ja hiljaakin sanottu kommenttini on kuulemma rähisemistä.
Tuo on narsisti mies ja ihmettelen että miksi olet sen kanssa. Onko se komea ja rikas että halua tuollaista elämää että mies syyttää sinua aina. Narsisti toimii just noin joten aiotko tosiaan elää sen kanssa loppuelämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos AP imisit omaa vittuasi ja viheltäisit samalla?
Ja tällä tyypillistä palstaulin argumentointia. Olet varmaan ylpeä itsestäsi ja esität tämän keskustelun äidillesi.
Yritin käydä näyttämässä mutta äidillä oli juuri asiakkaan muna kurkussa.
Kertoo paljon sinusta.
Kerropa mitä se kertoo? Eiköhän tuo kerro vain siitä, että äitini on hùòŕa?
En reppana edes tajua 🤣
Vierailija kirjoitti:
Rakastan miestäni ja olen aina halunnut olla tuki ja turva. Sitä hän on yleensä myös minullekin ollut. Nyt vain tuntuu, että hän haluaa minusta eroon. Ihan kuin olisin maailman inhoittavin ihminen. Hän kyllä myönsi, että ei oikein tiedä mikä kaikki häntä oikein kouluttaa.
Inhottavin
Onko tämäkin jokin miesten ominaispiirre, vai tunteeko joku tällaista naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko kaikesta aina huomauttaa? Jos tuo on miehen tyyli niin hyväksy se tai vaihda miestä.
Mies osoittaa minulle mieltä. Meidän piti tehdä illaksi yhdessä grilliruokaa. Kun tulin kaupasta hän ilmoitti, että muut ovat jo syöneet. Nyt ei puhu ja on välttelevä minua kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se tuli totuus omastakin parisuhteesta.Itsekeskeinen mies kääntää asiat ja puheenaiheet päälaelleen.Vetäytyy vastuuttomasti muualle tärkeässäkin jutussa. Rauhallisesti ja hiljaakin sanottu kommenttini on kuulemma rähisemistä.
Meillä se on riehumista ja kimppuun käymistä. Siis ihan normaali puhe. Nykyään en enää yritäkään puhua mistään kauppareissua kummemmasta asiasta. Väärin sekin. Kyllähän puolisolle pitää puhua ihan kaikesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ongelma ei ole se MITEN sanot vaan se MITÄ sanot. Onhan monella naisella tapana nalkuttaa. Rauhallisesti ja hiljaa.
Yritin äsken keskustella miehen kanssa. Hän sanoi, että ei ehdi jutella kanssani nyt. Torui minut.
Hän sanoi, että hänellä on minulle asiaa mutta ei nyt